Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Yvo11 mar 2019, 16:36

 1111  Uma
Ex-molinator schreef:Ik ga akkoord dat, indien jouw "vermoeden/veronderstelling" terecht is, echt bewijs wellicht niet het daglicht zal zien maar België is maar een klein landje en het hele productiehuis zou serieus wat schade kunnen oplopen indien dergelijke geruchten voet aan grond krijgen (bvb wegens een slechte piloot  ). 
Ik geloof er niks van (momenteel) maar mocht ik vermoedens krijgen dan heeft heel het programma afgedaan voor mij. Misschien ben ik naïef maar ik ken een hele hoop mensen die van het programma houden juist omwille van de (relatief) eerlijke beeldweergave en er zich ook van zouden afkeren. Ik denk ook dat de media erop zou springen juist vanwege de vele lovende teksten die over de jaren heen geschreven zijn.
Soms werkt bewijs niet maar kunnen insinuaties uiteindelijk tot grotere schade leiden.
Goed verwoord en volledig mee eens!
Gebruikersavatar

WalkingDead11 mar 2019, 16:38

 73
Geloof ook helemaal niet dat men liegt over de keuze van De Mol. Ze hebben elk jaar meer dan een miljoen kijkers, ze riskeren meer dan ze te winnen hebben. En zoals anderen aangehaald hebben, de mol is sowieso beter voorbereid dan we dachten, door minstens weken te denken dat ze waarschijnlijk de mol gingen zijn, ze kenden minstens één proef,...

Wie weet zien we elke week wel een stukje terug van de 'audities', waar ze zonder het te weten voorbereid werden aan de hand van situaties die van pas kunnen komen in het spel. Al besef ik dat mijn verbeelding te groot is hier hehe.
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2019, 16:52

 2204
Bakkieryer schreef:Hier ben ik het niet met je eens : alleen de crew en de echte, voorafgekozen Mol moeten keihard ontkennen. Al de anderen kunnen beweren wat ze willen, door de manier waarop de "Molkeuze" is georchestreerd zal niemand dat ooit kunnen bewijzen...
En vergeet vooral niet dat de Mol steeds meer evolueert naar een commercieel product...
Ik geloof nooit dat de mol vooraf gekozen is in de zin dat hij/zij voor de aanvang van het spel wist dat hij/zij de mol is.

Maar ik vind het wel wat raar dat de uiteindelijke mol nog ter plaatse wordt gekozen uit drie kanshebbers. Het lijkt mij logischer dat dit vooraf beslist is, zonder dat 'de mol' dit wist. Maar dat is gewoon een gevoel, ik kan niets bewijzen. :mrgreen:

Maar zelfs al was de mol vooraf gekozen, dan nog bleef het een leuke en leerzame opdracht, vermits alle kandidaten moesten trachten te voorkomen dat anderen te weten kwamen welk scherm ze te zien kregen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2019, 17:09

 8153
Frolva schreef:Ik geloof nooit dat de mol vooraf gekozen is in de zin dat hij/zij voor de aanvang van het spel wist dat hij/zij de mol is.

Maar ik vind het wel wat raar dat de uiteindelijke mol nog ter plaatse wordt gekozen uit drie kanshebbers. Het lijkt mij logischer dat dit vooraf beslist is, zonder dat 'de mol' dit wist.
Stel dat je gelijk hebt: werd dan wel gezegd dat 3 mensen een misschien-scherm zouden krijgen en was het er in werkelijkheid maar 1? Of toch 3 om het voor de kandidaten moeilijker te maken?
Niet dat dit er echt wat toe doet natuurlijk.
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2019, 17:13

 2204
In mijn theorie kregen drie kandidaten het 'misschien' scherm te zien.

Ik vind het gewoon moeilijk te geloven dat de belangrijkste beslissing van de reeks ter plaatse wordt genomen na een (in mijn ogen) weinig zeggende opdracht.

Maar ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb. 😉
Gebruikersavatar

Cedric11 mar 2019, 17:16

 2834  Uma
Ik ga er écht van uit dat men vanuit de productie niet gaat beginnen liegen... Ik geloof die mensen dus op hun woord. Als ze zeggen dat er vooraf nog geen Mol was gekozen, als ze zeggen dat er 3 mensen een misschienscherm kregen, et cetera, dan geloof ik dat dat echt zo is. Anders mag alles toch gewoon de vuilbak in? Anders was Baha misschien de Mol maar hebben ze gezegd dat het Pieter is want het maakt toch niks uit? Of was Rabid Joke eigenlijk Rabid Pascale en moesten ze de helicopter schieten, want wat ze zeggen is toch niet juist. Neen, ik geloof alles wat Gilles DC in dit programma zegt letterlijk. Moet ook vind ik, voor De Mol.

TENZIJ mocht Gilles na die gespreksronde gezegd hebben van "wel mensen, ik moet iets toegeven, er waren eigenlijk 10 misschienschermen, dit was een test" of zoiets. (10 of 1, maakt niet uit, was maar een voorbeeld).
Maar als ze zoiets niet in de uitzending steken, dan was het ook niet zo...

Net zoals vorig jaar in de hotelproef met de verborgen camera's toen hij Pascale meteen erna briefte dat iedereen eigenlijk wist dat er verborgen camera's waren.

Net zoals ze met de jongleurs ineens ook getoond hebben dat eigenlijk iedereen wel wat kon jongleren. Zo'n info is van belang en bevestigt dat men vanuit de productie geen onwaarheden zal verspreiden. Zonder die info zouden wij gedacht hebben dat de helft van de groep leugenaars waren die toch konden jongleren ook al zeiden ze van niet.

Zonder zo'n rechtzetting ga ik er gewoon van uit dat de info die we krijgen vanuit de productie altijd de waarheid is.


Het enige wat ik me afvraag is of die 3 mensen die een misschienscherm kregen gekozen werden vóór de reis of op basis van de jongleer/bungee-proef.
Gebruikersavatar

commisaris Witse11 mar 2019, 17:25

 260
Ben het met je eens Cedric dat ze niet staan te liegen bij de organisatoren !
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2019, 17:37

 2204
Cedric schreef:Het enige wat ik me afvraag is of die 3 mensen die een misschienscherm kregen gekozen werden vóór de reis of op basis van de jongleer/bungee-proef.
In de uitzending zegt GDC (+- 32:30): "na de molproeven in België hebben we drie mogelijke mollen geselecteerd"

😉
Gebruikersavatar

Jansen11 mar 2019, 18:01

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Ik ga akkoord dat, indien jouw "vermoeden/veronderstelling" terecht is, echt bewijs wellicht niet het daglicht zal zien maar België is maar een klein landje en het hele productiehuis zou serieus wat schade kunnen oplopen indien dergelijke geruchten voet aan grond krijgen (bvb wegens een slechte piloot 😉 ).
Ik geloof er niks van (momenteel) maar mocht ik vermoedens krijgen dan heeft heel het programma afgedaan voor mij. Misschien ben ik naïef maar ik ken een hele hoop mensen die van het programma houden juist omwille van de (relatief) eerlijke beeldweergave en er zich ook van zouden afkeren. Ik denk ook dat de media erop zou springen juist vanwege de vele lovende teksten die over de jaren heen geschreven zijn.
Soms werkt bewijs niet maar kunnen insinuaties uiteindelijk tot grotere schade leiden.
200% akkoord hiermee... als het waar zou zijn dan zou ik nooit meer kijken.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT11 mar 2019, 18:12

 767  Yens
Taupe077 schreef:Dat zeg ik ook al heel de tijd. Achteraf kunnen ze bekendmaken dat er toch wel al een mol was maar dan zouden er velen zicht bekocht voelen heb ik elders op het forum al gelezen. Dus nu zeggen ze dat deze nog niet gekozen was... als het toch zo zou zijn straf! Maar goed jij weet niets ...
Hoe dan ook de melding dat de Mol nog moest gekozen kan waar zijn maar dan zou het moeten geldig zijn voor 10 kandidaten en nu maar voor 3
Maar ik blijf momenteel bij mijn theorie dat de mol wel al gekozen was en de rest voor de "show" is.
Nu zag je al een beeld van volgende week dat GDC in het geniep afspreekt met de mol. Dat gebeurt anders ook maar is veelal of voorhand toch al veel meer voorbereid. Zeker nu zou een kandidaat die de mol zoekt daar nog veel meer op gaan letten. Ik denk dat ik de eerste avond, nacht gewoon constant zou door de gang blijven lopen of alles observeren in de hoop GDC te spotten bij een andere kandidaat ttz de mol!
Ik denk niet dat het mogelijk zou zijn om dat te doen. Ze zullen er wel iets op gevonden hebben om er zeker van te zijn dat er niemand kon opmerken wanneer GDC de mol briefte.
Gebruikersavatar

Bakkieryer11 mar 2019, 19:15

 183  Sven
WalkingDead schreef:Geloof ook helemaal niet dat men liegt over de keuze van De Mol. Ze hebben elk jaar meer dan een miljoen kijkers, ze riskeren meer dan ze te winnen hebben. En zoals anderen aangehaald hebben, de mol is sowieso beter voorbereid dan we dachten, door minstens weken te denken dat ze waarschijnlijk de mol gingen zijn, ze kenden minstens één proef,...

Wie weet zien we elke week wel een stukje terug van de 'audities', waar ze zonder het te weten voorbereid werden aan de hand van situaties die van pas kunnen komen in het spel. Al besef ik dat mijn verbeelding te groot is hier hehe.
Dat riskeren valt wel mee denk ik. Nogmaals, niemand kan hen iets verwijten, want het kan nooit bewezen worden. "Je weet niets !" weet je wel...
Maar het risico dat een onvoorbereide Mol vroegtijdig door de mand valt is immens veel groter. Ik heb heel lang geleden eens het voorrecht gehad om met Mol 2, Hugo OPAMOL, langdurig te kunnen praten . Hij vertelde met dat het enorm moeilijk is, zelfs ondanks een doorgedreven voorbereiding, om onverdacht te blijven. Uiteindelijk heeft hij op het einde zowat halvelings een deal moeten sluiten met Marianne om de meubelen te redden. Marianne won, maar Nicky maakte zichzelf op onnavolgbare wijze onsterfelijk door in de finale op Marianne te stemmen .
Vandaar mijn eerlijke overtuiging dat een niet voorbereide en getrainde Mol geen schijn van een kans maakt tegen 9 superachterdochtige speurneuzen die op elk detail letten.

Probeer het maar eens : Vertel out of the blue eens een volledig verzonnen verhaal en probeer dat eens consequent 1 week vol te houden tegen enkele vrienden zonder dat je iets van backup hebt.

Want al die kandidaten beweren, om uiteenlopende redenen, wel bij hoog en bij laag dat ze de perfecte Mol zouden zijn, maar zonder enige begeleiding vooraf ( en dat wordt hier toch beweerd ) gaan ze zichzelf altijd wel eens tegenkomen. De meesten weten zelfs nog niet half van wat het inhoudt van de Mol te zijn...

Persoonlijk zou ik zelf nooit de Mol willen zijn.
Gebruikersavatar

BeaVer11 mar 2019, 19:20

 1293  Uma
Als je dicht bij de waarheid blijft, maar enkele feiten verdraait of aanpast, kan je perfect liegen en dat volhouden. My 2 cents.
En het is ook quasi onmogelijk om tot op het einde niet door de mand te vallen door iedereen. Op een bepaald moment heeft iemand je door. Je moet alleen vermijden dat het bij 1, max 2 mensen blijft en niet iedereen je direct door hebt. Lloyd had Pieter vorig jaar ook al na een paar proeven door. Er zit daarnaast ook nog altijd een factor van geluk in.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7