Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

maarten.develde19 mar 2019, 12:42

 24
Bakkieryer schreef:En waarom denk je dat ? Als er nu 1 programma aaneen hangt van de leugens, misleidingen en manipulatie is het toch zeker de Mol ( buiten het Nieuws natuurlijk 😉 ) ? En het is dan ook nog eens zeer succesvol en iedereen vindt het prachtig dat er 10 afleveringen lang gelogen en bedrogen wordt. Ik begrijp dat niet, dat jullie de makers zo verdedigen. Die jongens doen hun job, en ze doen die goed maar het zijn geen brave kerstekindjes hoor.

Wat verschil maakt het trouwens ? Er zit een Mol in het spel na aflevering 1 en zo is het altijd geweest, dus is er toch niks veranderd ? Al is de rest is eigenlijk irrelevant...
Ze hebben altijd gezegd dat ze niet liegen.
Gebruikersavatar

Bakkieryer19 mar 2019, 19:57

 183  Sven
Ze hebben altijd gezegd dat ze niet liegen.
Tja, wat is liegen hé...?
Is dingen verzwijgen = liegen ?
We zullen het nooit weten en GDC & Co zullen het nooit toegeven...
Maar ik geloof er niet in...
Gebruikersavatar

Gian-Luca9819 mar 2019, 22:33

 49
Bij de briefing van de mol, kan men Gilles horen zeggen Je bent niet uit je rol gevallen en gebleven wie je de hele dag al was.

Mijn hypothese hierbij zijn
1. Er waren in de eerste aflevering de drie mogelijke mollen die alle drie de rol toebedeeld hadden gekregen, dus drie mollen in de eerste aflevering, en de beste mocht de mol zijn voor de rest van de afleveringen.

2. Er was gewoon maar één mol, maar de productie wou de kandidaten en ons op het verkeerde been brengen.

Mij lijkt me hypothese 1 het meest waarschijnlijk, zo is de eerste aflevering toch 'nuttig', om op verdachte zaken te letten, het lijkt me wat vreemd om anders zo een extra aflevering te maken.

De zin lijkt me te uitdrukkelijk vermeld om geen hint te zijn...
Gebruikersavatar

Gillesisdemol19 mar 2019, 22:38

 373
Die hypothese lijkt me toch onwaarschijnlijk, want dan zou het verrassingseffect bij de tweede proef weg zijn. Bovendien hamerden ze er al maanden op dat de mol niets wist. Jij weet niets. Voor het eerst in de geschiedenis weet de mol niets...
Gebruikersavatar

BeaVer20 mar 2019, 09:38

 1293  Uma
Gian-Luca98 schreef: Je bent niet uit je rol gevallen en gebleven wie je de hele dag al was.
Die zin is dus voor mij ook een complete mindfuck. Ik probeer er mij niet te veel zorgen over maken. Misschien is het gewoon niets, maar het blijft een vreemde woordkeuze als het niets blijkt te zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2019, 09:56

 3483  Uma
Gian-Luca98 schreef: Mijn hypothese hierbij zijn
1. Er waren in de eerste aflevering de drie mogelijke mollen die alle drie de rol toebedeeld hadden gekregen, dus drie mollen in de eerste aflevering, en de beste mocht de mol zijn voor de rest van de afleveringen.

2. Er was gewoon maar één mol, maar de productie wou de kandidaten en ons op het verkeerde been brengen.
De eerste hypothese is zeer onwaarschijnlijk en past helemaal niet in het concept van De Mol, immers de 3 "aangeduide" mollen zijn in het nadeel t.o.v. de uiteindelijke mol, immers waren helemaal niet gericht op het ontmaskeren van De Mol.

Mijn eerste veronderstelling, nl. dat alle 10 deelnemers dachten dat ze De Mol waren en dat de redactie na en op basis van de eerste opdracht 9 deelnemers zou inlichten dat ze niet de Mol waren (en dus ook 1 deelnemer zou bevestigen in zijn/haar rol als Mol), is veel eerlijker voor iedereen (en ook voor het publiek).

De tweede hypothese is waar dit onderwerp echt over gaat en is ook een verkrachting van het concept immers zowel deelnemers als kijkers gaan er van uit dat er in de eerste opdracht NIET gemold is (althans niet specifiek door De Mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2019, 11:54

 8153
Mannekes toch! Straks moet Davy nog een poll organiseren om te kijken welk kamp in de meerderheid is: de believers of de non-believers.
En na de uitslag mag hij voor mijn part een slotje op dit topic zetten :twisted:
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2019, 14:21

 2204
ex-molinator schreef:Mijn eerste veronderstelling, nl. dat alle 10 deelnemers dachten dat ze De Mol waren en dat de redactie na en op basis van de eerste opdracht 9 deelnemers zou inlichten dat ze niet de Mol waren (en dus ook 1 deelnemer zou bevestigen in zijn/haar rol als Mol), is veel eerlijker voor iedereen (en ook voor het publiek).
Is dat een veronderstelling die je had voor het programma begon, of na aflevering 1?
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2019, 14:32

 3483  Uma
Frolva schreef:Is dat een veronderstelling die je had voor het programma begon, of na aflevering 1?
Lang voor het programma begon, wellicht een verkeerde deductie uit het gegeven dat er 10 mensen mee waren die de Mol wilden zijn, en uit het gegeven dat de mol pas na de eerste opdracht zou gekozen worden.
Ik dacht dus dat die 10 eraan begonnen met het idee de mol te zijn en dat op het eind van de aflevering de grote openbaring zou komen, nl. dat 9 deelnemers zouden vernemen dat ze niet de mol zijn.
Maar hoe het echt in mekaar zat was me wel duidelijk voor het begin van aflevering 1.
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2019, 15:05

 2204
ex-molinator schreef:Maar hoe het echt in mekaar zat was me wel duidelijk voor het begin van aflevering 1.
Leuke denkpiste, wel.

Plots schoot door mijn hoofd dat de gevonden zin ("er is nog geen mol gekozen") ook kon betekenen dat er uit de 10 mollen nog 1 mol moest gekozen worden. Maar veel andere zaken spreken dat tegen.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen28 mar 2019, 06:42

 129
1 van de basiselementen van de Mol steunt volgens mij toch wel op het feit dat GDC de kijkers en deelnemers niets voorliegt over de opdrachten of over het verloop van het spel. Tenzij hij expliciet zelf zegt dat hij bvb. 1x in een aflevering gaat liegen zoals nu gebeurd is. Het is enkel aan de mol om te saboteren, weliswaar met de hulp van de makers. Als je niet kan vertrouwen op wat GDC zegt tijdens de afleveringen, dan gaan veel kijkers afhaken denk ik.
Gebruikersavatar

Jansen28 mar 2019, 07:28

 3423  Yens
Als je niet kan vertrouwen op wat GDC zegt tijdens de afleveringen, dan gaan veel kijkers afhaken denk ik.
You nailed it!!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7