Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

MolWout05 apr 2019, 16:38

 348
Je kan dit terugvinden in “archief” - seizoen 6 - theorieën - onder de radar. 😃

Hierbij toch een overzicht om moeite te besparen :

Aflevering 1 - minst verdacht (9)
Aflevering 2 - minst verdacht (8)
Aflevering 3 - minst verdacht (7)
Aflevering 4 - minst verdacht (6)
Aflevering 5 - 2e/3e-verdachtste (5)
Aflevering 6 - 2e verdachtste (4)
Aflevering 7 - verdachtste (3)

Zie ik hier een Bruno’ke?
Tot aflevering 5 was hij de minst verdachte!
Gebruikersavatar

magali.dereu05 apr 2019, 16:52

 184  Sven
Vermoljoen schreef:Het enige wat me op dit moment stoort is dat Kaat zoveel wordt verdacht op vier.be... Dat doet me een beetje twijfelen. Maar ik ben sowieso niet zeker na dat Ingrid en Martijn eruit liggen (mijn 2 hoofdverdachten).
Ik heb exact hetzelfde!
Gebruikersavatar

MolWout05 apr 2019, 17:04

 348
Inderdaad. Net zoals Pieter die heel sterk begon en continu verzwakte. Zie je ook in het archief.

Ik verdenk Bruno eerder ook niet hoor. Maar omdat hij totaal niet verdacht wordt wordt dat voor mij ook toch weer verdacht ...
Gebruikersavatar

magali.dereu05 apr 2019, 17:05

 184  Sven
Ja, same! Mijn hoofdverdachte is Kaat, maar dat zwakt af omdat meerdere mensen haar nu verdenken.
Gebruikersavatar

MolWout05 apr 2019, 17:09

 348
Kaat is ook mijn hoofdverdachte, maar ondanks er opeens enorm veel nadruk wordt gelegd op haar gelaatsuitdrukkingen wanneer een proef slaagt en het verdenkingspercentage zwak ik steeds meer af. Ik nijg eerder naar Elisabet, Bas of Bruno. (Eigenlijk verdenk ik dus iedereen buiten Joeri en Eva 😲)
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2019, 17:30

 2834  Uma
Dit seizoen is natuurlijk anders dan de andere... Dit seizoen is de kans dat diegene die je in het begin verdacht ook effectief de Mol is, veel groter dan voorgaande jaren. Net doordat we weten dat er toen 3 favorieten waren en er nog geen keuze was gemaakt. Iedereen die niet echt een molprofiel heeft, kon je dan schrappen en wetende dat de Mol uit één van die 3 favorieten gekozen werd, kan je die zonder molprofiel ook gewoon geschrapt houden. We weten misschien niets, maar tegelijk weten we meer dan vorige jaren.

De vraag is gewoon op basis waarvan die 3 favorieten (= de misschienschermen) gekozen werden.

Naar mijn aanvoelen hadden Elisabet (dé ultieme mol in mijn ogen), Kaat (de uiteindelijke mol) en Martijn (gezien zijn ontgoocheling) de 3 misschienschermen. Maar voor hetzelfde geld had de productie net Bruno, Ingrid en Eva als favorieten omdat we hen het minste zouden verwachten, ik zeg maar wat.

Wat ik maar bedoel: het is dit jaar veel logischer dat mensen bij hun standpunt blijven en dat iedereen constant ongeveer even veel verdacht worden. Mochten ze nu andere mensen als wat verdachter naar voor gaan schuiven om ons op een dwaalspoor te brengen, dan laten we ons dus ook minder snel vangen net omdat we weten dat die eerste 2 afleveringen zo cruciaal waren.

Dus als ik bijvoorbeeld helemaal in het begin mensen als Ingrid, Bruno, Bas, Martijn en Liesbeth amper of niet verdacht, dan is dat omdat zij in mijn ogen niet het juiste profiel hadden om de Mol te zijn. En dan kan ik nu gewoon bij dit standpunt blijven ALS ik ervan uitga dat de productie er hetzelfde over dacht. Want daarmee staat of valt mijn ganse tunnelvisie. Ik vond bij de start Elisabet, Kaat, Joeri, Eva en Axel het meest het juiste profiel hebben, dus logisch dat ik dan nu nog altijd bij die mensen blijf en me op hen focus.
Als ik dan zie dat in "onder de radar" Bruno constant het minst verdacht wordt, dan vind ik dat erg opvallend, maar tegelijk zou ik daar helemaal geen rekening mee mogen houden vanuit mijn tunnelvisie en vanuit hoe ik denk dat de productie dacht..
Hetzelfde bij wat je bij Kaat ziet: constant verdacht, maar dat is dan ook logisch omdat ze toch ook wel in het profiel past. Idem voor Elisabet (die ik intussen wel schrapte), Eva, Axel en Joeri dus.

Makes sense?


EDIT/ Bas zijn evolutie is bijvoorbeeld ook opvallend: 16% > 11% > 7%. Maar dat heeft in mijn ogen ALLES te maken met "Bas gekozen". Zonder die uitspraak had hij altijd rond de 10-11% gezeten denk ik.
Laatst gewijzigd door Cedric op 05 apr 2019, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2019, 17:35

 8153
😲 Cédric, hoe kóm je erbij dat Martijn een misschien had?
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2019, 17:37

 2834  Uma
Puur door zijn ontgoocheling achteraf.
Het past wel niet in mijn visie (ik denk eerder Elisabet, Kaat en Eva of Axel), maar die ontgoocheling was écht wel groot.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2019, 17:46

 8153
Maar hij was al ontgoocheld bij zijn scherm!
Gebruikersavatar

Frolva05 apr 2019, 17:59

 2204
chicawah.janssen schreef:Maar hij was al ontgoocheld bij zijn scherm!
Dat is toch 'achteraf'?
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 apr 2019, 18:12

 2354  Uma
Frolva schreef:
Dat is toch 'achteraf'?
Is dat niet gewoon 'op dat moment'?
Het busje is voor mij 'achteraf'
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2019, 18:58

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:😲 Cédric, hoe kóm je erbij dat Martijn een misschien had?
Iinsgelijks, Martijn leek me niet één van de 3 uitverkoren kandidaten.