Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

jos.jansen31 mar 2019, 21:31

 328  Uma
Verfbom:

In eerste instantie zou ik als mol denken dat je het beste in de groep zit. Hier heb je namelijk de meeste controle over het spel. Als mol wil je ervoor zorgen dat er geprobeerd word om de afvaller terug te halen (zonder dat dit lukt, aangezien 2 fouten maken de best mogelijke uitkomst is voor de mol). Natuurlijk heb je als mol wel alleen de info over de konijnen als je niet bij de groep zit (maar aangezien Eva achteraf vrijuit zegt dat ze pasvragen gewonnen heeft valt dit zelfs volledig weg voor mij). "molpunt" voor iedereen in de groep.


vissen - silent disco:

De groep is in 2 gedeeld. De vissers hebben naar mijn inschatting de moeilijkste opdracht (en de makkelijkste om te saboteren), daarom denk ik dat de mol zich bij de disco begeeft. Aangezien het geen alles of niets proef is kan je makkelijk onopvallend saboteren zonder dat je te veel in twijfel getrokken word. Dus een "molpunt" voor de disco, maar waar sta je het beste bij de disco? Om te voorkomen dat er hier een te grote nadruk op deze proef gelegd ga de drie sub-opdrachten samen tellen. De eerste opdracht legt de druk bij het dj duo, de tweede voornamelijk bij de dansers en de derde is vooral een samenwerking van de twee. Ik nijg ernaar om hier als mol het liefst aan de tafel te staan, dit komt omdat het jou verantwoordelijkheid is dan om de link te vinden, bij de tweede opdracht heb je een beter overzicht dan de dansers en kan je toch een beetje bijsturen. Dus een extra "molpunt" voor het dj duo.


Zwemmen:

2 "ontvoerde" kandidaten en 3 zwemmende duo's. De mol heeft instructies gekregen over hoe je de proef kan beïnvloeden (terwijl iedereen dat zag). Dit gaat vermoedelijk een redelijk simpele tip zijn die de mol gekregen. Het ontvoerde koppel heeft hier alle informatie in een een code. De simpelste manier om de opdracht te laten mislukken lijkt mij in het water en dit is dus ook waar ik als mol zitten (de mol heeft namelijk als enige zijn/haar positie) gekozen en als zwemmer kan je tijd opgeven voor wat gemak in de vorm van een zwemvest. "molpunt" voor de zwemmers.


De voorlopige tussenstand van de kandidaten die zich voor mij het vaakst op de positie van de mol bevinden:


Afbeelding

We zitten momenteel dus met een drietal kandidaten die zich 5 maal op een mol positie bevonden.
Axel, Elisabet en Kaat.
Gebruikersavatar

Jay-Lo31 mar 2019, 21:57

 1690  Sven
Ik zou het trouwens heel flauw vinden om de mol apart te zetten bij de verfbom, die blijkbaar een yoghurtbom was. De opdracht is dan zeker mislukt, de kandidaten maken in dat geval gaan schijn van kans.
Gebruikersavatar

jos.jansen31 mar 2019, 22:05

 328  Uma
Jay-Lo schreef:Ik zou het trouwens heel flauw vinden om de mol apart te zetten bij de verfbom, die blijkbaar een yoghurtbom was. De opdracht is dan zeker mislukt, de kandidaten maken in dat geval gaan schijn van kans.
Zeer zeker waar, maar dan heb je als mol wel de opdracht om ervoor te zorgen dat er 2 keer gegokt word en dat het geld verloren gaat. Maar zoals hierboven staat ben ik ervan overtuigt dat de mol in de groep zat (voornamelijk door hoe deze proef zelf gestructureerd is, hoewel ik tijdens de week nog dacht dat het wel eens Eva kon zijn vanwege het ideale moment voor een gesprek). Ik ben na deze aflevering redelijk zeker dat Eva de mol niet is
Gebruikersavatar

Jay-Lo31 mar 2019, 22:19

 1690  Sven
Vissen- Silent Disco: volledig eens met je. De vissers hadden het gemakkelijk kunnen laten mislukken.
Zwemopdracht: eigenlijk vind ik het bizar dat de mol 2 kandidaten kiest die ik als mol had laten zwemmen. Ik denk dat je toch eerst ziet naar wie het snelst aan dat touwtje gaat trekken en de tijd laat wegtikken? Voor mij kon de mol daar overal mollen en dat is toch gebeurd, behalve in de kajuit, en dat vind ik dan weer verdacht.
Gebruikersavatar

jos.jansen31 mar 2019, 22:24

 328  Uma
Jay-Lo schreef: Zwemopdracht: eigenlijk vind ik het bizar dat de mol 2 kandidaten kiest die ik als mol had laten zwemmen. Ik denk dat je toch eerst ziet naar wie het snelst aan dat touwtje gaat trekken en de tijd laat wegtikken? Voor mij kon de mol daar overal mollen en dat is toch gebeurd, behalve in de kajuit, en dat vind ik dan weer verdacht.
Daar heb je eigenlijk wel een punt, aangezien zowel Elisabet als Bruno eerder bij de zwakke groep ingedeeld waren, was het mogelijk slimmer geweest hen te laten zwemmen (in de hoop dat ze hun vest hadden gebruikt).

Wie had jij op het schip gezet? Ikzelf zou bijvoorbeeld al aan Joeri denk om op het schip vast te zetten.
Gebruikersavatar

Jay-Lo31 mar 2019, 23:28

 1690  Sven
Joeri en een goede zwemmer. Kaat? Het maakt niet uit eigenlijk, zolang de zwakkeren maar in 't water liggen. Hoe meer er in het water aan het touwtje trekken, hoe minder tijd er over blijft. En ik zou mezelf als niet goede zwemmer mee in de kajuit steken. Ik zou na 5 minuten al aan dat koordje trekken en je wil als mol niet te verdacht overkomen.
Ik dacht eerst al dat dit gedoemd was om te mislukken. Joeri duikt nog naar die stokken, dat doe je toch niet als mol? je kan dat wel proberen om goed te staan bij de rest, maar Bas onderneemt ook geen poging. En Joeri zorgt er voor dat deze proef wel lukt. Dan kan je achteraf als mol ook niet zeggen dat het soms mislukt. Joeri, geen mol. Bij Kaat en Eva is het niet moeilijk om te mistellen, maar ze komen wel met het goede antwoord.
Gebruikersavatar

stefaan.vanhove01 apr 2019, 11:32

 5
Persoonlijk denk ik dat de sleutelpositie bij de bootproef wel op de boot was (Elisabet en Bruno). Alle duo's in het water waren afhankelijk van info van bij Elisabet en Bruno. En er is daar wel degelijk ook gemold. Elisabet gaf foute letters bij de morse code, die dan telkens direct door Bruno werden gecorrigeerd. Dit werd wel minder expliciet in beeld gebracht dan de andere zaken die verkeerd liepen in het water. Ook bracht ze Bruno in de war bij het samen stellen van de buizen.
Gebruikersavatar

Dominique01 apr 2019, 11:51

 61
Als ik Elisabeth was geweest, ik had gedurfd bij het doorgeven van het mes aan Bruno het laten vallen, dat had echt wel wat tijd gekost om dat vastgebonden terug op te rapen. En iedereen snapt dat dat in die situatie zou kunnen gebeuren. Bovendien vind ik het ook raar dat zij wel diegene is die de oplossing met de spons vindt. Ook hier had het wat trager kunnen gaan.
Gebruikersavatar

Laleia01 apr 2019, 15:24

 306
Ik denk dat de mol nooit met het idee komt om die tekst van het bord te vegen. Daarom zou ik Elisabet schrappen.
Maar onderschat de makers niet, misschien had Bruno het idee geopperd (niet getoond) en voert zij enkel uit...

Ik vind het best moeilijk dit jaar. Kaat lijkt mij een hele goeie mogelijkheid voor de mol en komt ook verdacht uit deze proef door zo lang op het vlot met het rekenraadsel te blijven.
Gebruikersavatar

jos.jansen01 apr 2019, 15:31

 328  Uma
Ik ga ff een verduidelijking geven over mijn gedachte gang bij deze theorie. Ik probeer enkel naar de proeven zelf te kijken, niet naar wat een kandidaat doet tijdens de proef. Het doel voor mij is dus om te kijken waar ik zou willen zitten indien ik de mol zou zijn.

Het grote nadeel van dit seizoen is natuurlijk dat de mol niet zo goed geïnformeerd is als andere jaren, wat ook in mijn voordeel kan spelen omdat ik mogelijks niet diep genoeg nadenk hierover (iets waar de mol ook niet de tijd voor heeft).
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2019, 20:03

 1690  Sven
Jos, nog even dit: Als ik de mol was zou ik het bij de roeibootjes zo aanpakken: Ik maak dat ik als eerste bij het keerpunt ben, kies zoogdier en zorg dat ik snel terug ben en een bed heb. Geen denken aan dat de anderen bij de spin en de slang blijven als ze geen bed hebben. Eigenlijk mag je er zeker van zijn dat deze opdracht heel weinig geld ging opleveren. Waarom dan niet bij de strijders gaan als mol? Je laten wegblazen door een van de krijgers is niet verdacht, je hoeft zelfs zelf geen geld uit de pot spelen. Alleen zorgen dat de groep twijfelt en niet verdubbelt.
Gebruikersavatar

jos.jansen01 apr 2019, 23:08

 328  Uma
Jay-Lo schreef:Jos, nog even dit: Als ik de mol was zou ik het bij de roeibootjes zo aanpakken: Ik maak dat ik als eerste bij het keerpunt ben, kies zoogdier en zorg dat ik snel terug ben en een bed heb. Geen denken aan dat de anderen bij de spin en de slang blijven als ze geen bed hebben. Eigenlijk mag je er zeker van zijn dat deze opdracht heel weinig geld ging opleveren. Waarom dan niet bij de strijders gaan als mol? Je laten wegblazen door een van de krijgers is niet verdacht, je hoeft zelfs zelf geen geld uit de pot spelen. Alleen zorgen dat de groep twijfelt en niet verdubbelt.
Ik vermoed dat je als mol liever beslist over het al dan niet cashen. Falen tijdens het verdedigen zet je namelijk in de spotlight, terwijl je mede kandidaten overhalen om vroeg te cashen of te lang door te gaan me belangrijker lijkt dan het uitvoeren van de proef zelf (hoe raar dit ook klinkt). Je heb naar mijn gevoel meer controle over wat er verdient word. Maar dit is natuurlijk puur mijn eigen opvatting en ik sta open voor andere interpretaties (hoewel ik ze waarschijnlijk niet snel in het schema ga gieten, kwestie van het niet te ingewikkeld te maken)