Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

jos.jansen07 apr 2019, 23:10

 328  Uma
Trektocht:

Vuur maken/mes vinden/boogschieten
Alle drie de opdrachten geven mij als mol een gemakkelijke manier om geld kwijt te spelen. Zowel vuur maken als boogschieten zijn vaardigheden die niet al te makkelijk zijn en zijn dan ook zeer plausible om te missen. Het zoeken achter de messen zou ik enkel doen als mol als ik kan garanderen dat ik het kompas vast heb, aangezien een klein beetje mis sturen makkelijk ettelijke meters verschil kan opleveren. Ik neig om hier voor elke kandidaat een punt te geven met uitzondering van Bruno omdat die zich gemakkelijk laat doen in deze proef en nog niet eens naar het kompas probeert te kijken.


Dinner
Ik twijfel een beetje over hoe ik deze proef moet aanpakken. Aangezien niet alle kandidaten de keuze hadden over wat hun opdracht was geeft dit natuurlijk wel een verteken beeld. Ik ben aan het denken om een 3 tal opdrachten te kiezen die ik als mol zou willen doen omdat ik ze waarschijnlijk makkelijk kan laten mislukken, maar ik ga hier ook rekening houden met de paintbal opdracht. De opdrachten die ik als mol wil moeten haalbaar zijn maar toch ook te saboteren, ik denk dan aan: De speech, tegenspreken en regenpijp. puntje voor deze 3 kandidaten.


Paintbal

Ik heb als mol geen interesse in de vrijstelling en speciale positie. Dus als mol zit ik bij de groep, ik ga wel proberen om zo lang mogelijk te leven aangezien je zo lang mogelijk wil blijven want hoe langer ik aanwezig ben hoe makkelijke ik mogelijks onze VIP dood kan krijgen en ik kan tweedracht zaaien. Ik zou hier een punt toekennen aan Joeri en Elisabet. Ik weet dat dit geen 100% punten gaan zijn aangezien je niet zeker kan zijn van je eigen overleven.


De huidige stand van zaken:

Afbeelding



Nota: ik ga hier even mijn eigen bias noteren. Ik begin een enorm vermoeden te krijgen van dat Elisabet de mol zou kunnen zijn. De reden dat ik dit er hier bij zet is om open kaart te spelen, aangezien mijn eigen vooroordelen van wie de mol is natuurlijk invloed kunnen/zullen hebben bij de kandidaten. Ik ga nog steeds mijn best doen om dit zo min mogelijk mijn punten te laten beïnvloeden, maar het moest naar mijn ogen wel even meegedeeld worden.
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 23:16

 2834  Uma
jos.jansen schreef:Alle drie de opdrachten geven mij als mol een gemakkelijke manier om geld kwijt te spelen. Zowel vuur maken als boogschieten zijn vaardigheden die niet al te makkelijk zijn en zijn dan ook zeer plausible om te missen. Het zoeken achter de messen zou ik enkel doen als mol als ik kan garanderen dat ik het kompas vast heb, aangezien een klein beetje mis sturen makkelijk ettelijke meters verschil kan opleveren. Ik neig om hier voor elke kandidaat een punt te geven met uitzondering van Bruno omdat die zich gemakkelijk laat doen in deze proef en nog niet eens naar het kompas probeert te kijken.
Bruno komt hier inderdaad weer erg onverdacht over, terwijl hij door Axel precies wél erg wordt verdacht.
Nu, als Bruno de Mol is, dan zou je denken dat als hij dan toch een mes zou vinden, dat het dan eerder het eerste mes zou zijn dat minder waard is. Tenzij hij van gedacht veranderde net doordat Axel hem zo hard leek te verdenken en hem zo grof behandelde.

Nu, qua positie... Eigenlijk steekt Joeri het hier perfect in gang (mocht hij Mol zijn) door te zeggen dat telkens 1 dure kandidaat met 1 goedkope kandidaat gecombineerd moet worden per opdracht. Zo is er in elke opdracht een kans voor de Mol om te mollen..
Gebruikersavatar

Kite08 apr 2019, 01:02

 87
jos.jansen schreef:met uitzondering van Bruno omdat die zich gemakkelijk laat doen in deze proef en nog niet eens naar het kompas probeert te kijken.
Bruno probeert echter wel het kompas van Axel af te nemen, bij het begin van de zoektocht naar zijn zakmes. Axel houdt het echter stevig in zijn eigen handen geklemd.
Gebruikersavatar

jos.jansen14 apr 2019, 21:23

 328  Uma
Gamen:

ronde 1: geen mol acties, commando's checken.
ronde 2: als mol wil je geen geld verzamelen. De tactiek van het rode team oogt hier de beste voor de mol (natuurlijk kan je in ronde 3 alles achter laten)
ronde 3: Als mol laat je hier natuurlijk het geld staan.(kandidaten waarschijnlijk ook natuurlijk)

Ik ga hier een punt toekennen aan het hele rode team aangezien ronde 3 spelen me belangrijk lijkt voor de mol.
Ik twijfel om een extra punt te geven aan Elisabet. Zij zorgt met haar (begrijpelijke) "egoïstische" actie ervoor dat er geen geld verdient word, maar omdat Kaat haar actie van toch het geld proberen te nemen eigenlijk Elisabet de overwinning kado doet ga ik dit niet doen.


Stadsspel (even een algemene naam gebruiken):

Duo brommer (Axel & Bruno), duo muur (Bas & Kaat), duo instagram (Joeri & Elisabet)

Kwa positie lijkt mij als mol het interessantste om de muur te moeten doen vooral omdat je beide andere groepen hier deels van afhankelijk zijn. De brommer lijkt me de minst logische plaats voor de mol, hoewel je veel invloed hebt met het stapelen en de keuze van het extra item. De opdracht van de brommer is er namelijk een die heel makkelijk gaat mislukken. Team instagram is volledig afhankelijk van de muur en het lijkt me geen interessante plaats te zijn voor de mol. Hier gaan op basis van de opdracht enkel punten naar Bas en Kaat.


Afbeelding
Gebruikersavatar

jos.jansen21 apr 2019, 21:22

 328  Uma
Verfijnd/Speels

De verfijnde groep speelt een taalproef in een museum, terwijl de speelse groep via dikke Bertha een quiz maakt voor later op de avond. Alle manieren om geld te verdienen hangen hier af van de verfijnde groep, maar de taalproef is aartsmoeilijk en eigenlijk gedoomd te mislukken (aangezien je eerst al de vragen juist moet beantwoorden en daarna nog eens een zin moet leren). De speelse proef is zeker een te mollen proef maar zeer gevaarlijk voor een mol.

Het gevaar als mol is ook dat je gaat reageren op je eigen kunstwerk kapot te zien gaan. Ik vermoed dat de mol eerder langs het museum wil passeren aangezien je daar je collega's kan sturen voor het kunstwerk (ook bij de eerder vragen), je bij alle geld beslissing aanwezig bent en omdat je tijdens de quiz je medekandidaten kan bespelen (ik vermoed dat de mol mogelijks wel eens op de hoogte gebracht kan zijn van de correcte antwoorden en zo probeert om in te schatten wat de medespelers weten). Bij deze dus een punt voor Axel, Bas en Elisabet.


Tunnels

Als Mol wil ik hier natuurlijk geen geld verdienen (duh). De gemakkelijkste manier is om een valse koker te nemen of door na een "ontplofte" kandidaat te gaan. Maar het opvallendste is voor mij dat Alex voor de eerste 3 kandidaten de gids mag spelen. Iets wat voor mij een zeer gunstige positie lijkt als mol, je hebt namelijk veel informatie over de proef want je weet wat iedereen doet. Ook het bereiken van uitgang 3 of 4 is niet onmogelijk dus de positie in de rangorde is het ook niet slecht. Ik ga bij deze een punt geven aan Elisabet (vanwege de logische actie pasvraag proberen en geen geld nemen) en aan Axel (vanwege de positie, hij heeft wel geld mee moeten nemen).

Ik ben even een nieuwe lijn begonnen want anders was het niet langer overzichtelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar

jos.jansen28 apr 2019, 21:17

 328  Uma
Platte land vs Stadsmensen

De opdracht bij de modeshow lijkt mij heel moeilijk en minder haalbaar dan het wassen van de varkentjes. Aangezien de varkenvangers ook geld bij de modeshow kunnen verdienen, lijkt dit mij de logisch locatie voor de mol. Punt voor Axel en Joeri.

Kaarten

Hier kan de mol niet echt veel invloed uitoefenen. De briefing was waarschijnlijk bedoelt op de antwoorden voor de geldkoffers. Ik ga geen punten toekennen.

Spijtig dat we de Beer van Peer verliezen

Afbeelding
Gebruikersavatar

jos.jansen12 mei 2019, 21:46

 328  Uma
Tijd om even deze theorie te sluiten. Ik ben zeer blij dat het mij gelukt is om de mol te ontdekken, ik zat vorige week te twijfelen in welke maten mijn verdenking invloed had op mijn keuze van positie. Met het zien van de laatste aflevering voel ik me gesterkt in de theorie en mijn invulling hiervan. Elke positie die gevraagt werd aan de mol klopte. De enige die we zagen waar de mol niet zat waar ik dacht was de zwemproef. Natuurlijk krijg je een ander beeld als je hoort dat Elisabet niet in het water wou.

Dus ik sta hier volgend jaar terug met deze theorie mogelijks met een licht andere invulling.
Gebruikersavatar

Vermoljoen12 mei 2019, 21:50

 2354  Uma
Bedankt, Jos! Ik kijk er alweer naar uit.