Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2019, 16:47

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Ben je zeker dat het vóór de eliminatie was en niet erna? Naar wat ik mij ervan herinner was het erna. Iets dat nu niet meer zou kunnen aangezien dat zowat iedereen die in de buurt van de afvaller zit de afvaller nog eens vastpakt/ probeert vast te pakken.
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer zeker. Ik dacht telkens voor de eliminatie, bij het wandelen naar de eliminatieplaats.
Ik zal eens zoeken.
Gebruikersavatar

Holmes19 mar 2019, 20:16

 395
Het kan ook een natuurlijke reflex zijn (terugkijken naar wie je aankijkt/aankeek).
Net daarvoor keek Liesbeth haar aan.
(afbeelding uploaden lukt blijkbaar niet (meer))
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2019, 20:30

 8153
ex-molinator schreef:Eerlijk gezegd weet ik het niet meer zeker. Ik dacht telkens voor de eliminatie, bij het wandelen naar de eliminatieplaats.
Ik zal eens zoeken.
Volgens mij raakte hij hen eens aan net nadat ze het rode scherm kregen.
Maar nu ik eraan terugdenk: hij zat altijd dicht genoeg bij de afvaller om die te kunnen aanraken zonder van zijn stoel te komen. Dan moet hij toch wel van tevoren geweten hebben wie zou afvallen 😲
Gebruikersavatar

Jansen19 mar 2019, 22:50

 3423  Yens
MolWout schreef:Misschien kreeg de Mol dit jaar wel de opdracht om telkens voordat de afvaller genoemd werd hem of haar aan te kijken, inderdaad. Nu zie ik dit nog niet als een legitieme hint, maar als dit volgende week het geval is wel (zoals Vermoljoen zegt) 😛
Ik zou dit persoonlijk nogal een organisatorische flater vinden, als de mol gewoon zijn slachtoffers zou aankijken... Zeker na de subtiele hinten van de vorige jaren zoals Pieters morse code vorig jaar, of de subtiele wijziging in het mollogo als Gilles zijn groen scherm kreeg.
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 mar 2019, 23:55

 1690  Sven
Iedereen zat gewoon te janken. Ik denk zelfs dat Gilles het moeilijk vond om Liesbeth als eerste afvaller te zien.
Ik denk dat de kandidaten elkaar gaan aankijken qua gedrag. Martijn vond het geweldig dat Eva groen had, hij was even nerveus als bij zijn eigen scherm. Denk dat Eva toch wel verdacht wordt bij de anderen.
Gebruikersavatar

Social20 mar 2019, 00:50

 353  Uma
Vanaf het moment na dat de mol werd gekozen zaten ze in het busje en zei Bas meteen dat hij dacht dat de mol in dat busje zat en toen zei Bruno meteen dat hij dacht dat het Eva was.

En Eva heeft ook al 2x met Liesbeth in een groep gezeten, eenmaal voor de molkeuze en eenmaal erna. Kan uiteraard toeval zijn.

Ze zegt ook dat de dipsaus lekker is terwijl die niet te vreten was en ze laat ook "toevallig" een blokje aanrollen tegen een hoge toren en doet eigenlijk niet zo heel veel tijdens het bouwen. Het valt ook op dat haar expressie bij aankondigingen meestal neutraal tot streng is (wanneer Gilles bvb laat weten wat een opdracht is die dag).

Ik kruip in de tunnel en ga voor Eva, benieuwd of ik lang in de tunnel zal blijven 🙂.

Nogmaals het beeld van vlak voor het rode scherm van Liesbeth:

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2019, 09:37

 8153
Jay-Lo schreef:Iedereen zat gewoon te janken. Ik denk zelfs dat Gilles het moeilijk vond om Liesbeth als eerste afvaller te zien.
Ik had ook die indruk. Zijn oogskes waren een beetje rood. Ik blijf bij de gedachte dat zij zijn wensmol was. Maar ze heeft bij de ondervraging bij de schermen met haar benen zitten wiebelen en dat heeft haar waarschijnlijk de das omgedaan.
Gebruikersavatar

anja.mathijs20 mar 2019, 10:31

 391  Uma
Inderdaad, iedereen was emotioneel dat Liesbet eerste afvaller was, zo een sterke vrouw, had haar liever langer erin gezien.
Ik verdacht ze niet, maar had bewondering voor haar sterke persoonlijkheid en karakter.
Gebruikersavatar

corné.vanopstal21 mar 2019, 09:33

 8
Ik heb een video gemaakt met 5 hints maar aan het einde bespreek ik ook het gedrag tijdens de eliminatie. Ik denk dat je vooral kunt zien wie kandidaat is, voornamelijk aan de hartslag en de ademhaling. Ik heb het geprobeert in beeld te laten zien.

Met name eva, martijn, axel en ingrid lijken mij kandidaat als je ziet hoe hard hun hart klopt in hun keel en hoe hoog de ademhaling zit.

https://youtu.be/S8Yww6Zw3mQ?t=280
De video werkt hier schijnbaar niet dus hier de link
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2019, 10:20

 3483  Uma
corné.vanopstal schreef:...
Met name eva, martijn, axel en ingrid lijken mij kandidaat als je ziet hoe hard hun hart klopt in hun keel en hoe hoog de ademhaling zit.
Uiteraard moet je rekening houden met het gedrag, in casu uiting van emoties (ademhaling, slikken, knipperen van de ogen, enz...) en op het eerste gezicht lijkt Axel al meteen af te vallen als mol.

ECHTER: Axel is de kalmte zelve (en als piloot lijkt me dat een nodige eigenschap) (behalve bij de bunjee maar dat is begrijpelijk) en tijdens de eliminatie is hij "merkbaar" gecontroleerd gespannen, en na het rode scherm van Liesbeth wordt de vloedgolf aan emoties losgelaten. Ik begrijp heel goed dat Liesbeth niet de kandidaat is die men wil zien vertrekken maar toch ... dergelijk contrast vond ik een beetje over the top. En juist daarom blijft hij zeker verdacht voor mij : zie ook Eline tijdens eliminaties (seizoen 5) en Jan Versteegh (Widm 2018)
Gebruikersavatar

Taupe07721 mar 2019, 11:04

 767  Yens
corné.vanopstal schreef: Met name eva, martijn, axel en ingrid lijken mij kandidaat als je ziet hoe hard hun hart klopt in hun keel en hoe hoog de ademhaling zit.
Enkel Martijn vind ik hier echt opvallen en zou je dus als kandidaat kunnen zien, Eva eventueel ... de andere 2 niet vind ik.
Een supergoede mol zou het net moeten spelen dat hij/zij zeer zenuwachtig is dat kan je doen door te denken aan iets bijvoorbeeld en dat valt deze theorie.
Gebruikersavatar

corné.vanopstal21 mar 2019, 18:16

 8
Tuurlijk kun je zenuwen spelen, maar je hartslag zo bewust omhoog gooien dat het in je hals zichtbaar klopt....?