Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 20:30

 8153
Als ik de mol zou zijn, zou ik het niet eens wíllen weten. Als je het niet weet, is het voor jezelf ook spannend en kan je veel spontaner reageren. Als ik de mol zou zijn en ik weet wie afvalt, zou ik mezelf misschien toch, voor ik er erg in heb, verraden.
Gebruikersavatar

tasser198524 apr 2019, 00:30

 1
Ik ben normaal een lezer en geen poster omdat ik vaak niet het idee heb dat ik iets kan bijbrengen aan de discussie maar deze keer is het misschien toch anders.

Dat de mol niet weet wie de afvaller is klopte vroeger niet (altijd). In seizoen 3 (de oude seizoenen) met Marc als mol was het zelfs een verborgen hint. Hij raakt elke afvaller even kort aan. "Hij zorgde er zelf voor dat hij in de buurt van de afvaller zat." Dat zijn de letterlijke woorden van Michiel Devlieger in de reveal aflevering. Hij kon dit enkel doen als hij wist wie er ging afvallen natuurlijk.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nu het geval is maar het zo maar afschrijven is ook kort door de bocht. Kan iemand bevestigen dat Elisabet daadwerkelijk elke afvaller aankijkt voor de naam valt?
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2019, 08:45

 3423  Yens
tasser1985 schreef:Ik ben normaal een lezer en geen poster omdat ik vaak niet het idee heb dat ik iets kan bijbrengen aan de discussie maar deze keer is het misschien toch anders.

Dat de mol niet weet wie de afvaller is klopte vroeger niet (altijd). In seizoen 3 (de oude seizoenen) met Marc als mol was het zelfs een verborgen hint. Hij raakt elke afvaller even kort aan. "Hij zorgde er zelf voor dat hij in de buurt van de afvaller zat." Dat zijn de letterlijke woorden van Michiel Devlieger in de reveal aflevering. Hij kon dit enkel doen als hij wist wie er ging afvallen natuurlijk.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nu het geval is maar het zo maar afschrijven is ook kort door de bocht. Kan iemand bevestigen dat Elisabet daadwerkelijk elke afvaller aankijkt voor de naam valt?
Wat betreft de oude seizoenen, kan het inderdaad zo zijn. Ik herinner me vaag iets van Marc die de afvallers aanraakte. Maar ik ben er wel zeker van dat het nu niet meer gebeurd. Dat is zo letterlijk gezegd door de productie in een of ander artikel en daarna ook nog wel eens herhaald.
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 09:27

 2204
Jansen schreef:Maar ik ben er wel zeker van dat het nu niet meer gebeurd. Dat is zo letterlijk gezegd door de productie in een of ander artikel en daarna ook nog wel eens herhaald.
Is dat zo expliciet gezegd over het huidige seizoen? Dat zou me vreemd lijken.

Het kan toch best zijn dat er in een bepaald seizoen wordt beslist om de mol er wel vooraf van op de hoogte te brengen wie zal afvallen; en dat kan toch dit seizoen zijn? 😉
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2019, 09:33

 3423  Yens
Frolva schreef:Is dat zo expliciet gezegd over het huidige seizoen? Dat zou me vreemd lijken.

Het kan toch best zijn dat er in een bepaald seizoen wordt beslist om de mol er wel vooraf van op de hoogte te brengen wie zal afvallen; en dat kan toch dit seizoen zijn? 😉
Dan wijken ze dit jaar af van de vorige jaren... In het eerste (nieuwe) seizoen, droeg GVB de dag na de eliminatie telkens een t-shirt in de kleur van het molboekje van de afvaller, maar dat was dus erna. De daaropvolgende seizoenen is het niet meer gebeurd.
Gebruikersavatar

Bas.P24 apr 2019, 09:52

 16  Jens
Jansen schreef:Dan wijken ze dit jaar af van de vorige jaren...
Doen ze dat al niet vaker dit jaar?
Bijvoorbeeld dat er op voorhand geen mol gekozen is, lijkt me ook af te wijken van de vorige jaren.. Dus zou perfect mogelijk kunnen zijn.

persoonlijk zie ik er zeker geen tips of hints in, maar gewoon om even mee te delen dat niets onmogelijk is 🙂
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2019, 10:01

 3423  Yens
Bas.P schreef:Doen ze dat al niet vaker dit jaar? Bijvoorbeeld dat er op voorhand geen mol gekozen is, lijkt me ook af te wijken van de vorige jaren.. Dus zou perfect mogelijk kunnen zijn.

persoonlijk zie ik er zeker geen tips of hints in, maar gewoon om even mee te delen dat niets onmogelijk is 🙂
Tja, alles is mogelijk natuurlijk, en je hebt zeker gelijk dat dit seizoen een a-typisch seizoen is, maar de mol die gewoon de kandidaat die gaat afvallen, aankijkt? Het zou toch maar een teleurstellende hint zijn, toch?
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2019, 11:28

 2834  Uma
Maar is "de afvaller aankijken tijdens de eliminatie" ook niet gewoon de normaalste zaak van de wereld?

Allé, mocht ik deelnemen, ik zou altijd proberen te kijken naar de gelaatsuitdrukking en expressies van diegene wiens naam ingetikt wordt.

Stel nu nog dat Elisabet effectief naar de afvaller keek, elke keer, dan vrees ik dat het uit de context gerukt is en dat ze gewoon - indien mogelijk - keek naar élke kandidaat wiens naam werd ingetikt. Gewoon om te leren van hun expressies en al dan niet nervositeit/opluchting.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 11:35

 8153
Mee eens. Ik zou daar echt niets achter zoeken.

Eerst was het Eva die iedereen aankeek, nu is het Elisabet...
Gebruikersavatar

nele.pottie24 apr 2019, 11:39

 62
Nog eventjes vermelden dat ze de afvaller aankijkt voordat Gilles hun naam noemt. Dus in principe weet ze nog niet dat hun naam zal gezegd worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 12:17

 8153
Dat werd ook beweerd van Eva 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen24 apr 2019, 13:10

 2354  Uma
Als iemands naam wordt genoemd, is het dan niet logisch dat je diegene aankijkt? Voor de rest zou ik ook voortdurend rondkijken om gelaatsuitdrukkingen van anderen te kunnen zien.