Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Taupe07715 mar 2019, 15:13

 767  Yens
Dit kan toch nooit echt zijn? Je kan duidelijk zien welke kamer GDC binnengaat. In het verleden wisten de afgevallen kandidaten zelf soms op het einde niet wie de mol is. Als ze nu nog weten wie in die kamer lag dan kennen ook zij de mol al???
Gebruikersavatar

Frolva15 mar 2019, 15:14

 2204
masterveecee schreef:Ook visueel is er niet veel te ontdekken:

Stukje bewerkt:
https://homy-liberty.000webhostapp.com/MyMovie.mp4
Merci!

Als het beeld 'zwart' wordt duiken de befaamde puntjes weer op. Iemand kandidaat om zich daar in te verdiepen? Klaartje? :mrgreen:
Gebruikersavatar

masterveecee15 mar 2019, 15:17

 3547  Sven
Taupe077 schreef:Dit kan toch nooit echt zijn? Je kan duidelijk zien welke kamer GDC binnengaat. In het verleden wisten de afgevallen kandidaten zelf soms op het einde niet wie de mol is. Als ze nu nog weten wie in die kamer lag dan kennen ook zij de mol al???
zit iets in!!
Gebruikersavatar

Cedric15 mar 2019, 15:19

 2834  Uma
Taupe077 schreef:Dit kan toch nooit echt zijn? Je kan duidelijk zien welke kamer GDC binnengaat. In het verleden wisten de afgevallen kandidaten zelf soms op het einde niet wie de mol is. Als ze nu nog weten wie in die kamer lag dan kennen ook zij de mol al???
Weten de kandidaten wie in welke kamer slaapt?
Als het 1 iemand per verdiep is (als het hotel zoveel verdiepingen heeft), gebruikt iedereen 'dezelfde' kamer, recht boven elkaar gelegen? Misschien zien alle verdiepingen er ook krak hetzelfde uit?
En sowieso ligt iedereen te slapen waardoor ze tijdens de opnames niet wisten dat GDC naar die kamer zou gaan.

Tenzij iedereen op hetzelfde verdiep lag en de afgevallen kandidaten nu kijken naar dit filmpje en zeggen van "moh, was dat niet de kamer van X?"
Gebruikersavatar

Klaartje15 mar 2019, 15:35

 2245  Uma
Taupe077 schreef:Dit kan toch nooit echt zijn? Je kan duidelijk zien welke kamer GDC binnengaat. In het verleden wisten de afgevallen kandidaten zelf soms op het einde niet wie de mol is. Als ze nu nog weten wie in die kamer lag dan kennen ook zij de mol al???
Daar zit iets in ja, maar naar de kijker toe verraadt het niks. Wat maakt het nu uit dat iemand van de andere kandidaten zou onthouden hebben wie er in de eerste kamer aan de rechterkant op de eerste verdieping sliep?

Die mogen in principe toch niks verklappen. Enkel als hun gevraagd werd vlak voor de reünie wie ze denken dat de mol is, zouden ze door eliminatie zeker kunnen weten wie het is en zouden deze beelden hen daarbij geholpen kunnen hebben.

Maar, zoals je suggereert, zou het ook kunnen dat ze de moeite hebben gedaan om te faken dat die kamer de kamer van de mol is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2019, 15:39

 8153
Taupe077 schreef:Dit kan toch nooit echt zijn? Je kan duidelijk zien welke kamer GDC binnengaat. In het verleden wisten de afgevallen kandidaten zelf soms op het einde niet wie de mol is. Als ze nu nog weten wie in die kamer lag dan kennen ook zij de mol al???
Er zijn natuurlijk veel deuren in dat hotel. Gilles kan in dat filmpje net zo goed zijn eigen kamer binnengaan.
Gebruikersavatar

WalkingDead15 mar 2019, 16:31

 73
Ik kan misschien na 4 maanden nog onthouden hoe de ruimte rond mijn kamer eruit zag, van 9 andere hetzelfde onthouden, 20 hotels (?) later wordt al wat moeilijker. Maar het is inderdaad niet onmogelijk.
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2019, 16:46

 3423  Yens
Frolva schreef:Bij het bekijken ging ik er van uit dat de stem (van GDC) werd vervormd omdat het allemaal wel top secret moet blijven. Ik had dan ook verwacht dat er een (vervormde) reactie van de mol te horen zou zijn, maar daar kwam ik bedrogen uit.
Vrij logisch he... ik denk dat je een stem nooit zo kan vervormen dat je het verschil tussen een man en vrouw niet meer hoort 🙂.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 mar 2019, 17:53

 2354  Uma
Klaartje schreef:Ik heb nog iets gezien in dat filmpje of beter: ik heb gezien dat er iets niet te zien was. Blijkbaar hebben de kamers in dit zogenaamde "slechtst geïsoleerde hotel van de wereld" geen kamernummers.

Het was natuurlijk handig geweest voor ons mocht dat wel zo zijn geweest, dan hadden ze bij het filmen toch geweldig hun best moeten doen om geen enkel kamernummer in beeld te brengen of ze hadden alle nummers moeten wegblurren.

Ik heb nergens een kamernummer of een andere aanduiding of bordje gezien die je de weg wijst in dat hotel (bvb waar de receptie, de keuken, de dining room e.d. is).
Ik ben daar eigenlijk blij om... De plezier zou eraf zijn als we daar dan toevallig een beeld van zien in de aflevering en zo al weten wie de Mol is.
Gebruikersavatar

mark.vandaele15 mar 2019, 21:15

 178
Taupe077 schreef:Dit kan toch nooit echt zijn? Je kan duidelijk zien welke kamer GDC binnengaat. In het verleden wisten de afgevallen kandidaten zelf soms op het einde niet wie de mol is. Als ze nu nog weten wie in die kamer lag dan kennen ook zij de mol al???
In meeste hotels lijken alle gangen gewoon op elkaar, zeker als alle kamers dezelfde deur hebben. Je moet toch een krak zijn om dat te herkennen ze, zeker als je daar maar 1 nacht hebt geslapen en dat 4 maand geleden. Denk ook wel dat de productie goed nadenkt over wat ze in beeld brengen, soms worden die precies toch onderschat. 😉
Gebruikersavatar

BeaVer18 mar 2019, 08:21

 1293  Uma
Al in het begin van de aflevering zien we beelden van Gilles die de mol gaat gaan briefen. En bij 1 zin van Gilles stonden er stripboekengewijs al meteen vraagtekens boven mn hoofd.
(Ik zou nog eens moeten terug kijken voor de exacte woorden)
"Je bent de hele dag in je rol gebleven".

Hoe bedoel je? Een hele dag? Er was toch NOG GEEN MOL????
Werden de kandidaten op voorhand gevraagd zich toch mollig te gedragen? Of wisten de misschiens al dat ze kanshebber waren??
Gebruikersavatar

BeaVer18 mar 2019, 08:26

 1293  Uma
Ik vraag mij ook af of er elke week van die beelden in zullen zitten, want ik heb er toch wat gemengde gevoelens bij.
Vooral bij de briefings. Als GDC iets zegt over een scheutje, dan ga je daar heel de opdracht naar kijken. Maar hoe misleidend kan dat ook niet zijn?