Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh18 mar 2019, 08:28

 344  Sven
BeaVer schreef:Al in het begin van de aflevering zien we beelden van Gilles die de mol gaat gaan briefen. En bij 1 zin van Gilles stonden er stripboekengewijs al meteen vraagtekens boven mn hoofd.
(Ik zou nog eens moeten terug kijken voor de exacte woorden)
"Je bent de hele dag in je rol gebleven".

Hoe bedoel je? Een hele dag? Er was toch NOG GEEN MOL????
Werden de kandidaten op voorhand gevraagd zich toch mollig te gedragen? Of wisten de misschiens al dat ze kanshebber waren??
Of de mol is al eerder gekozen maar had als extra opdracht om nog niets te doen en normaal te blijven doen en heeft te horen gekregen dat hij/zij pas in de nacht gebriefd zou gaan worden? Vond het ook apart.
Gebruikersavatar

michiel.dewitte18 mar 2019, 09:14

 53  Sven
Toen Gilles iets zei van : je bent heel de dag jezelf geweest of zoiets dacht ik meteen aan Kaat. Kaat leek mij heus niet anders te doen bij de vragen als de rest van de dag. Nog iemand die dit zo interpreteer?
Gebruikersavatar

Char1318 mar 2019, 11:42

 4
BeaVer schreef:Al in het begin van de aflevering zien we beelden van Gilles die de mol gaat gaan briefen. En bij 1 zin van Gilles stonden er stripboekengewijs al meteen vraagtekens boven mn hoofd.
(Ik zou nog eens moeten terug kijken voor de exacte woorden)
"Je bent de hele dag in je rol gebleven".

Hoe bedoel je? Een hele dag? Er was toch NOG GEEN MOL????
Werden de kandidaten op voorhand gevraagd zich toch mollig te gedragen? Of wisten de misschiens al dat ze kanshebber waren??

Kan ook zijn dat er bedoeld wordt: voor je selectie en na het misschien schem gedroeg je je helemaal niet anders... dat was hoe ik het interpreteerde 😃
Gebruikersavatar

Moldedju18 mar 2019, 13:51

 507  Yens
Lijkt mij een tafeltje met een stoel te zijn die je recht voor je ziet.
Maar veel zijn we hier niet mee denk ik.

Merk wel op dat er blijkbaar in dat hotel ook heel wat kamers zijn met de inkomdeur aan de buitenkant.
We zien Elisabeth lopen op weg naar Eva (dat laten ze ons in elk geval geloven). Dat lijkt dan een deur aan de buitenkant te zijn en dus helemaal anders dan de deur van de mol waar Gilles binnengaat.
Gebruikersavatar

Moldedju18 mar 2019, 14:36

 507  Yens
masterveecee schreef:Is wsl omdat het pas 's nacht allesmaal wordt doorgegeven.

Misschien moeten we zoeken in de volgende aflevering naar iemand die redelijk moe is 😎
Joeri was in elk geval niet moe. Die ging zelfs lopen in de ochtend 😉
Toch een beetje verdacht denk ik dan ...?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2019, 20:40

 8153
BeaVer schreef:Al in het begin van de aflevering zien we beelden van Gilles die de mol gaat gaan briefen. En bij 1 zin van Gilles stonden er stripboekengewijs al meteen vraagtekens boven mn hoofd.
(Ik zou nog eens moeten terug kijken voor de exacte woorden)
"Je bent de hele dag in je rol gebleven".

Hoe bedoel je? Een hele dag? Er was toch NOG GEEN MOL????
Werden de kandidaten op voorhand gevraagd zich toch mollig te gedragen? Of wisten de misschiens al dat ze kanshebber waren??
Hij zegt niet "je bent de hele dag in je rol gebleven" maar "je bent de hele dag gebleven wie je was" (of iets in die aard), maw de mol is de hele tijd zichzelf gebleven, de mol heeft zich niet alleen niet verraden bij de vragenronde maar is zich ook niet anders beginnen gedragen nadat hij/zij de horen heeft gekregen dat hij/zij gekozen was als mol.
Gebruikersavatar

BeaVer18 mar 2019, 20:42

 1293  Uma
Dat komt ervan als ik niet genoeg op let 😛 Blij dat dit opgehelderd is, want ik ging al terug verschillende theorieën bedenken over die hele selectie. Blij dat ik dit niet moet doen.
Wat ik wel ga doen, is de aflevering nog eens herbekijken!
Gebruikersavatar

Mateo18 mar 2019, 21:05

 870
Hij zegt eerst dit:

Afbeelding

en daarna: "En vooral, ge zijt helemaal gebleven wie ge de rest van de dag waart', met als ondertiteling 'Je bent helemaal gebleven wie je de rest van de dag was '.
Gebruikersavatar

BeaVer18 mar 2019, 21:13

 1293  Uma
Zalig! bedankt hiervoor! Mijn verdachtenlijstje zal er denk ik plots weer anders uit zien. Back to the chopping board.
Gebruikersavatar

Mateo18 mar 2019, 21:45

 870
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en daarmee gezocht naar 'rol' en onder meer 'rechtbank'. Heb daarover hier op het forum niets kunnen vinden. Mocht iemand dit of iets vergelijkbaars toch al gepost hebben, dan bij voorbaat mijn verontschuldiging.

Bij de rechtbank wordt ook het begrip 'rol' gebruikt:

De 'agenda' van de rechtbank; een overzicht van alle rechtszaken die bij een bepaald gerecht in behandeling zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2019, 21:47

 8153
Ah zo, BeaVer en ik hebben dus alletwee gelijk.
Dat "uit uw rol vallen" is inderdaad nogal eigenaardig, want tussen de bekendmaking en de briefing zaten geen proeven. Het enige dat ze na de selectie van de mol nog gedaan zullen hebben is uitpakken, opfrissen en eten waarschijnkijk. Dat uit de rol vallen kan dan eigenlijk alleen slaan op het diner en het uitdelen van de molboekjes.
Gebruikersavatar

kato.geerts19 mar 2019, 09:15

 1
Het moment dat GDC voor het eerst de mol gaat briefen, gaat hij de kamer binnen en zegt hij toh duidelijk: "Joeri, het is zover,...." Wat denken jullie?