Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Suspicious28 mar 2019, 22:53

 106
Puur hypothetisch, zou onderstaande een mogelijkheid zijn?

Stel, ik zeg stel, dat Eva de mol is en de productie merkt adhv de molvragen dat veel (teveel) kandidaten Eva al verdenken of haar "in het vizier" hebben. De mol dreigt te vroeg bekend te worden.

Ze willen dus een actie opzetten om bij de kandidaten de indruk te wekken dat Eva even goed een kandidate is die via een rood scherm het spel zou kunnen verlaten, dus "niet de mol is".

Die actie zetten ze zo op dat het lijkt alsof de kandidaten beslissen over het al dan niet vertrekken van Eva en je bouwt het zo op dat Eva uiteindelijk in het spel blijft. Normaal gezien vertrekt de kandidaat met de meeste "foute antwoorden" over de mol. Maar misschien is dat net de reden waarom GDC zogezegd een andere naam invoerde. Dus, dat GDC en team de regel van de eliminatie hier hebben omgedraaid?

Hypothetisch natuurlijk. Maar mss stof voor discussie!
(tenzij ik met mn slaperige kop iets over het hoofd zie wat dit scenario onmogelijk maakt?)
Gebruikersavatar

Social28 mar 2019, 23:17

 353  Uma
Ik zit dit eigenlijk al de hele tijd te denken, dat het dit jaar eens de tactiek is om de mol het meest verdacht te laten lijken, ook voor het publiek thuis en dat er dan na een tijd automatisch iets zal zijn van "Kan niet, is te verdacht".

En het kan inderdaad wel zijn dat ze hebben ingegrepen met die actie, maar het is wel wat vroeg, of juist niet? 🙂.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2019, 23:20

 8153
Interessant, zelfs als het puur hypothetisch is.
Ik zou het jammer vinden, maar het kán. Door te werken met een onvoorbereide mol is de kans groter dat de mol sneller ontdekt wordt en als dat heel snel is... tja...
Gebruikersavatar

mark.vandaele29 mar 2019, 00:22

 178
ex-molinator schreef:De straal/invloedsfeer/bereik kan je toch zelf beïnvloeden door richting, kanalisering, krachtbeperking, plaatsing?
Straal is in dit geval minder belangrijk dan richting gezien de situatie, tevens is het niet noodzakelijk 1 bom, maar misschien 8 fijn afgestelde bommetjes.
Als de bom geplaatst is zoals hier getoond wordt en de kandidaten zo dicht bijeen onder de tafel zitten kan die onmogelijk in één iemands gezicht ontploffen. En ja het is allemaal wel mogelijk met richting en kanalisering etc, maar ik had het puur over hoe de bom hier getoond werd en hoe de kandidaten gepositioneerd waren.

Afbeelding

Ik denk dus niet dat de bom uit die positie zal ontploffen, tenzij het de bedoeling is dat alleen de kandidaten hun benen vol verf hangen....
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 mar 2019, 07:15

 2354  Uma
chicawah.janssen schreef:Interessant, zelfs als het puur hypothetisch is.
Ik zou het jammer vinden, maar het kán. Door te werken met een onvoorbereide mol is de kans groter dat de mol sneller ontdekt wordt en als dat heel snel is... tja...
Ik herinner mij wel dat Gilles heeft gezegd dat het een risico was maar dat ze heel tevreden waren over hem/haar.
Of zou dit de leugen zijn? :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2019, 08:10

 3483  Uma
mark.vandaele schreef:Als de bom geplaatst is zoals hier getoond wordt en de kandidaten zo dicht bijeen onder de tafel zitten kan die onmogelijk in één iemands gezicht ontploffen. En ja het is allemaal wel mogelijk met richting en kanalisering etc, maar ik had het puur over hoe de bom hier getoond werd en hoe de kandidaten gepositioneerd waren.
Uit de beelden kan ik helemaal niet uitmaken waar die bom is, noch hoe die gericht is dus zijn mijn antwoorden ook maar algemeen.
Misschien is het ook niet de bedoeling om enkel en alleen de afvaller te raken. Indien de afvaller niet gered wordt dan ligt dat aan de groep (en Eva) en dan mag de groep (voor mij) toch ook wel te kijk gezet worden.
Gebruikersavatar

BogersAsset29 mar 2019, 08:46

 65
mark.vandaele schreef:Als de bom geplaatst is zoals hier getoond wordt en de kandidaten zo dicht bijeen onder de tafel zitten kan die onmogelijk in één iemands gezicht ontploffen. En ja het is allemaal wel mogelijk met richting en kanalisering etc, maar ik had het puur over hoe de bom hier getoond werd en hoe de kandidaten gepositioneerd waren.

Afbeelding

Ik denk dus niet dat de bom uit die positie zal ontploffen, tenzij het de bedoeling is dat alleen de kandidaten hun benen vol verf hangen....
Volgens mij zien jullie gewoon niet door de opstelling. De 'foto' die getoond wordt is het 'stoeletje' waarop alle kandidaten zitten (denk ik) waardoor de bom wel degelijk maar bij 1 persoon kan ontploffen?

Of het zou zo maar eens een nachtkastje ofzo kunnen zijn in de slaapkamer bij het bed van de afvaller?
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2019, 09:41

 2204
Suspicious schreef:Puur hypothetisch, zou onderstaande een mogelijkheid zijn?

Stel, ik zeg stel, dat Eva de mol is en de productie merkt adhv de molvragen dat veel (teveel) kandidaten Eva al verdenken of haar "in het vizier" hebben. De mol dreigt te vroeg bekend te worden.

Ze willen dus een actie opzetten om bij de kandidaten de indruk te wekken dat Eva even goed een kandidate is die via een rood scherm het spel zou kunnen verlaten, dus "niet de mol is".

Die actie zetten ze zo op dat het lijkt alsof de kandidaten beslissen over het al dan niet vertrekken van Eva en je bouwt het zo op dat Eva uiteindelijk in het spel blijft. Normaal gezien vertrekt de kandidaat met de meeste "foute antwoorden" over de mol. Maar misschien is dat net de reden waarom GDC zogezegd een andere naam invoerde. Dus, dat GDC en team de regel van de eliminatie hier hebben omgedraaid?

Hypothetisch natuurlijk. Maar mss stof voor discussie!
(tenzij ik met mn slaperige kop iets over het hoofd z...
Volgens mij kan het spel theoretisch verlopen zoals jij schetst.

Maar of je daarmee bereikt dat de kandidate 'mol Eva' minder gaan verdenken weet ik nog zo niet.

De andere kandidaten gaan er blijkbaar (zo doet 'volgende week in de mol' toch vermoeden) in eerste instantie van uit dat Eva de afvaller is en dat zij (Ruthsgewijs :mrgreen: ) kan gered worden.
Ze beslissen (minstens overwegen) om dat niet te doen. Pas nadat Eva hen kan 'overtuigen' dat zij niet de afvaller is veranderen ze van gedacht.

Stel dat ze er niet in slagen om de verfbom onschadelijk te maken, dan gaat ze af bij een van de overige kandidaten. Dan weten de kandidaten zeker dat het een leugen was dat Eva de afvaller was (en kan ze dus even goed de mol zijn).
Stel dat ze er in slagen om de verfbom niet te doen afgaan. Dan weten de kandidaten toch ook dat het een leugen was dat Eva de afvaller was (en dus even goed de mol kan zijn)?

(In die tweede hypothese - bom gaat niet af - zouden de kandidaten eventueel nog kunnen denken dat Eva wel de echte afvaller was en zich terug in het spel heeft gebluft door te doen alsof de echte afvaller bij de overige kandidaten zat. Maar wat was dan de leugen van GDC?)

Indien Eva de mol is, zou deze wending er m.i. niet voor zorgen dat ze bij de andere kandidaten die haar op het spoor zijn niet meer verdacht is. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2019, 09:47

 8153
Mee eens. Het kán en misschien denken enkelen dan wel wat enkele forumleden al geopperd hebbeb: dat Eva de mol is en ze haar apart gehouden hebben om haar op die manier lang en veilig te kunnen briefen.
Ik geloof niet in die piste en als het toch waar blijkt, zou ik het echt flauw vinden.
Volgens mij zit de mol waar hij het beste kan mollen: in de groep.
Gebruikersavatar

BeaVer29 mar 2019, 09:56

 1293  Uma
BogersAsset schreef:Volgens mij zien jullie gewoon niet door de opstelling. De 'foto' die getoond wordt is het 'stoeletje' waarop alle kandidaten zitten (denk ik) waardoor de bom wel degelijk maar bij 1 persoon kan ontploffen?

Of het zou zo maar eens een nachtkastje ofzo kunnen zijn in de slaapkamer bij het bed van de afvaller?
Sorry voor de slechte foto getrokken van mn tv, maar ik denk dat het duidelijk is dat de bom onder de tafel zit, aangezien de schaal op het stuk staat waar de bom onder zit.

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2019, 12:09

 3483  Uma
BeaVer schreef:...
Sorry voor de slechte foto getrokken van mn tv, maar ik denk dat het duidelijk is dat de bom onder de tafel zit, aangezien de schaal op het stuk staat waar de bom onder zit.

Afbeelding
Mete deze foto krijg ik het idee dat de schaal kan draaien, en er zit aan de rand iets dat uitsteekt (zoals sommige schalen met een haan). Dat zou dan de loop kunnen zijn. En dan, eens het verdict gevallen is, zou die schaal traag kunnen draaien om de spanning op te bouwen, misschien zelfs een tweede of derde rondje, en bij 1 persoon (de afvaller liefst): pang, boem, plof of whatever , als er maar verf uit komt.
Gebruikersavatar

BeaVer29 mar 2019, 13:48

 1293  Uma
Je zou daar wel eens gelijk in hebben! Da zou wel geniaal gevonden zijn.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17