Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

KevinL01 apr 2019, 10:39

 87
Paracetamol schreef:
Ja blijkbaar dus gewoon vol op iedereen haha 😂.
Vol op iedereen is veel gezegd, Joeri, Elisabet en Martijn hebben de grootste koek gehad. De rest viel min of meer mee.
Vandaar dat ik eerst dacht dat een van bovengenoemde drie moest vertrekken.
Gebruikersavatar

Taupe07701 apr 2019, 14:32

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:jos.jansen schreef:
Het is natuurlijk wel een zeer dankbare positie voor de productie om te vergaderen met de mol zonder dat het opvalt.
=>

Ik, en ik denk niet alleen ik, zou het persoonlijk zeer flauw vinden mocht Eva de mol zijn en de makers haar op deze manier van de groep afgezonderd hebben zodat ze haar eens uitgebreid kunnen briefen. Dat zou de makers echt in diskrediet brengen.
Wat ik genoteerd had supra in deze topic is perfect gebeurd. Ik had enkel het deel pasvragen over het hoofd gezien en zag het voordeel voor Eva enkel als zijnde de mogelijkheid de anderen bezig te zien om daaruit bepaalde acties, gedragingen en dergelijke op te merken die je misschien anders niet altijd ziet. Maar ook te horen wat ze van jou denken.

De hint dat ze de mol dan apart kunnen nemen is plausibel, zeker als je haar "cinema" ziet de aflevering van het rode scherm en nu ook weer met de konijnen. Maar velen onder ons hopen dat het niet zo zou zijn.

Maar ... als kandidaat zou ik niet zeggen dat ik pasvragen kreeg en als mol misschien net wel.

Wim, een kennis van mij die net als ik in de verkoop zat en zo heb ik hem leren kennen, is sinds een aantal jaren iets anders gaan doen ernaast. Hij is nu body language expert. Hij geeft cursi en opleidingen en traint mensen om zich anders te gedragen etc.
Hij analyseert dit jaar de kandidaten en zit sinds dag 1 op Eva (figuurlijk). Hij merkt fijntjes op dat Martijn zeker een kandidaat was en dat je dat duidelijk zag in vele lichaamskenmerken. Ik zelf heb dat gezien bij zijn eerste groene scherm.
Maar volgens hem is de mol zonder enige twijfel Eva en geeft daarvoor x aantal redenen. Gisteren passief op het vlot (had ik ook wel gezien) aan het prutsen aan haar benen. Bij de bekendmaking dat de opdracht was geslaagd als enige niet uitbundig zijn (niet opgelet) etc.
Nu hoop ik echt dat hij mis is maar wie weet??
Gebruikersavatar

Social01 apr 2019, 14:40

 353  Uma
Ik blijf ook in mijn Eva tunnel. (sinds aflevering 2). Elke week minder en minder verdacht maken zodat het percentage dropt naar het einde toe van mensen die haar verdacht vinden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 14:42

 8153
Ik hoop ook dat hij mis is.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 apr 2019, 15:12

 3483  Uma
Taupe077 schreef: Hij is nu body language expert. Hij geeft cursi en opleidingen en traint mensen om zich anders te gedragen etc.
Hij analyseert dit jaar de kandidaten en zit sinds dag 1 op Eva ...
Tuurlijk is het interessant om op gezichts-, lichaams-, spreek-uitdrukkingen te letten en het is ook iets waar ik iedere keer op let. Maar het blijft toch een beetje gis- en plakwerk, zeker in de eerst afleveringen wanneer de kandidaten nog illustere onbekenden zijn. Bij mij zijn de "abnormale" knipperoogles van Pieter ook pas duidelijk geworden de aflevering voor de finale (en niet de voorlaatste zoals ik in een ander topic schreef - ik bedoelde toen ook de aflevering voor de finale).

Bas zijn uitspraak dat hij microexpressies gezien heeft vind ik dan ook een beetje over the top. (maar ik neem er de bedenking bij dat Bas veel meer heeft kunnen zien dan wij).

Wat betreft Eva: vanaf het begin van deze reeks was het duidelijk dat Eva andere gezichts- en spraakuitdrukkingen heeft dan deze die we het meest zien, en daardoor valt ze ook fel op. Ik merkte in Aflevering 4 wel een heel andere Eva op, zeker tijdens het her-eliminatiespel maar dat kan perfect te danken/wijten zijn aan de gewenning aan de situatie (het het meedoen aan De Mol) of aan een ontlading door die onverwachte? vrijkaart.
Ik vind het echt nog te vroeg om nu, en zeker en vast al vanaf de eerste aflevering, alles in te zetten op Eva.
Gebruikersavatar

Paracetamol01 apr 2019, 18:10

 40
KevinL schreef:Vol op iedereen is veel gezegd, Joeri, Elisabet en Martijn hebben de grootste koek gehad. De rest viel min of meer mee.
Vandaar dat ik eerst dacht dat een van bovengenoemde drie moest vertrekken.
Ik bedoel gewoon dat het niet op één persoon in kwestie was waar ik me vragen bij stelde. :|
Gebruikersavatar

Persephone01 apr 2019, 20:50

 42
Eva is afgeschreven als mol; of zo zegt mijn verstand toch.

Probeer mij even te volgen. Tot nu toe heeft De Mol (als in de productie, het programma) altijd 'eerlijk' gewerkt. Als de mol in een bepaalde positie in een bepaalde opdracht wou komen, moest die daar eerlijk aan geraken (vergeet alleen even de lange proef in het water tijdens de vorige aflevering waarin de mol zelf de 2 mensen op de boot kon selecteren). Als de mol een bepaalde positie wil, moet die zich maar in die positie praten. Uiteindelijk is het altijd met 'akkoord van de groep' dat ie daar geraakt.

Nu was het zo dat de persoon die de test eind aflevering 3 het snelst invulde in de unieke positie bij de konijnen zou komen (tijdens de verfbomproef). Alleen, de mol hoeft de test helemaal niet in te vullen (en ik weet dat ik dit besef net als de rest van Vlaanderen), alleen stel ik mij dan vragen bij of de productie zoiets zou toestaan. En met zoiets bedoel ik: de mol die feitelijk gewoon zegt "ok, ik ga naar de konijnen", want die test heeft ie in 20 klikken ingevuld. Hier zit je dus in de situatie dat de mol los van de anderen + zonderen dat de anderen dit zelfs te weten komen (bij de waterproef werd er effectief meegedeeld dat de mol de 2 kandidaten gekozen had) zijn positie zou kunnen kiezen.

En als trouwe kijker + wanneer ik mij in het spel verplaats, lijkt me dit geen move van de programmamakers.

Opinions?
Gebruikersavatar

Dominique01 apr 2019, 21:08

 61
Het is een vrijgeleide om zomaar eventjes 2000 euro uit de groepspot te halen ja. Tenzij de rest dus nooit zou proberen om de afvaller terug te halen, maar daar wordt door de spelvorm ook de druk enorm groot om het wel te proberen omdat blijkt dat een van hen de afvaller zou kunnen zijn (er van uitgaande dat ze niet 100% weten of Eva liegt, maar ze nog altijd de leugen van Gilles in het achterhoofd hebben.)

Ik zou het echt niet ok vinden moest ze de mol wel zijn, in die mate dat ik echt een 'degout' zou krijgen.
Gebruikersavatar

Persephone01 apr 2019, 21:14

 42
Dominique schreef:Het is een vrijgeleide om zomaar eventjes 2000 euro uit de groepspot te halen ja. Tenzij de rest dus nooit zou proberen om de afvaller terug te halen, maar daar wordt door de spelvorm ook de druk enorm groot om het wel te proberen omdat blijkt dat een van hen de afvaller zou kunnen zijn (er van uitgaande dat ze niet 100% weten of Eva liegt, maar ze nog altijd de leugen van Gilles in het achterhoofd hebben.)
Umm ik begrijp de clou denk ik niet.. (met alle respect, ik kan de essentie er even niet uithalen)

En ik wil vooral nog eens duiden dat ik dit baseer op de eerlijkheid van het spel in de situatie dat de mol bij de konijnen zou zitten. Niet of de mol daar wel of niet zou wíllen zitten.
Gebruikersavatar

miavi.crul01 apr 2019, 21:19

 4
Als mol zit je daar nochtans wel erg goed. Je kan geld uit de pot halen en ervoor zorgen dat de kandidaten geen twee pasvragen kunnen bemachtigen.

Plus je bent als mol ook zeker dat je door mag/kan naar de volgende ronde. Omdat je de mol bent, maar ook omdat je ZEKER voor de 2 pasvragen gaat (en dus verkeerde antwoorden geeft aan de andere kandidaten). En het amusement dat de rest onder de verf zit natuurlijk 😉

Ik zeg niet dat Eva daardoor per se de mol is, maar het zou best een optie kunnen zijn voor de productie om de mol te overhalen om snel te antwoorden.
Gebruikersavatar

Dominique01 apr 2019, 21:21

 61
Persephone schreef:
Umm ik begrijp de clou denk ik niet.. (met alle respect, ik kan de essentie er even niet uithalen)

En ik wil vooral nog eens duiden dat ik dit baseer op de eerlijkheid van het spel in de situatie dat de mol bij de konijnen zou zitten. Niet of de mol daar wel of niet zou wíllen zitten.
Ok....

--> Als de mol bij de konijnen zit, geeft die toch 2 keer de verkeerde code door en is er dus zomaar 2000 euro uit de groepspot. Het enige aspect dat dat kan veranderen is dat de kandidaten aan de tafel zeggen dat ze het niet proberen en dus sowieso geen 2000 euro verliezen. Maar de spelvorm maakt het moeilijk voor de kandidaten om echt niet te proberen wanneer duidelijk wordt dat de afvaller bij hen zit en het niet Eva is. Zo horen die informatie wel van Eva, maar zitten ook nog met die leugen van Gilles in hun hoofd, dus velen gaan ervan uit dat dat echt waar is.

Als de programmamakers dus de rest zo 'pushen' om de code van Eva te proberen, dan is dat een vrijgeleide voor de mol om 2000 euro te verliezen.

En dat is echt LAME

Nu beter hopelijk 🙂
Gebruikersavatar

Persephone01 apr 2019, 21:33

 42
Dominique schreef:En dat is echt LAME
Akkoord! en merci 😉)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17