Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2019, 14:16

 3483  Uma
BeaVer schreef:Je zou daar wel eens gelijk in hebben! Da zou wel geniaal gevonden zijn.
Ik ben dan ook wel ge..., euh ... gendervast, niettegenstaande sommigen daar niet van overtuigd zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2019, 14:19

 8153
Als die haan of tuit mijn kant uit komt, dan zou ik een ferme draai aan dat rad van fortuin geven (en een klinker kopen die Gilles mij dan in het oor fluistert - helaas is alleen de u interessant en die zal Gilles nou net niet geven).
Ik weet niet wat er in die schaal ligt, maar het zijn dingen waar een steel aan vastzit. Zou het Chinese fondue zijn? Maar waarom zijn er maar 7 van die dingen terwijl er toch 8 mensen aan tafel zitten? :scratch:
💡 Misschien eerst de verfbom. De afvaller druipt letterlijk en figuurlijk af en daarna gaat de rest gezellig tafelen :mrgreen:
Gebruikersavatar

astridm29 mar 2019, 15:12

 287
Ik zie toch heel wat ingewikkelde constructies langskomen voor de bom, maar zo ingewikkeld hoeft het helemaal niet te zijn. De productie weet wie de afvaller is en legt met een smoes de opnames even stil. Dan zetten ze de bom in de juiste positie en laten de kandidaten weer binnen. Uiteraard moeten die dan vanwege de continuiteit weer op dezelfde plaats gaan zitten. Dit is bij televisie-opnames een vrij normale gang van zaken, dat zullen de kandidaten inmiddels ook wel weten.
Gebruikersavatar

BeaVer29 mar 2019, 16:21

 1293  Uma
Bij de mol spreken we niet over gewone televisie-opnames.
De opnames worden niet zomaar stil gelegd, want dan verlies je de echtheid van het moment. Zij weten ook niet wat er gaat gebeuren, dus wek je sowieso argwaan bij de kandidaten.

Maar kijk, we zullen het zondag te weten komen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 mar 2019, 17:20

 2354  Uma
Dan denk ik dat ze gewoon even wachten na de eliminatie, de bom juist zetten en de kandidaten zelf een plaats toewijzen waar ze moeten zitten.
Gebruikersavatar

Mola Lisa29 mar 2019, 18:41

 328  Uma
Voor mij is Eva geen kandidaat mol. Daarvoor is ze veel te impulsief en expressief. Oké, als advocaat zal ze zich wel onder controle kunnen houden maar in het vuur van een zenuwslopend spel vrees ik dat ze als mol snel door de mand zal vallen.

Vond haar ook slecht acteren bij het rode scherm tot ik haar reactie anders interpreteerde. Haar reactie is er niet een van iemand die ontgoocheld of teleurgesteld is omdat ze het spel moet verlaten, maar van iemand die boos is. Ze kijkt écht héél boos. Boos op GDC die haar ertoe aanzette om de vragen snel in te vullen. Boos op zichzelf omdat ze in de val gelopen was en de test supersnel ingevuld heeft (in de hoop hier een of ander onduidelijk voordeel uit te halen) waardoor ze veel fouten gemaakt heeft en het rode scherm te zien kreeg. Na het invullen van de test zal ze zich die bedenking misschien al gemaakt hebben : "Eva schatteke, je bent weer veel te impulsief geweest". Boos dus omdat het haar eigen stomme schuld is dat ze naar huis moet. .
Gebruikersavatar

astridm30 mar 2019, 17:00

 287
BeaVer schreef: De opnames worden niet zomaar stil gelegd, want dan verlies je de echtheid van het moment.
Je kunt het ook doen als ze nog maar net zijn gaan zitten, dan is er van 'echtheid' nog geen sprake. Het zijn bovendien geen amateurs bij de productie hoor, ze weten heus wel hoe ze alles in beeld moeten brengen. En daarvoor hebben ze uuuuuren beeldmateriaal om uit te kiezen.
Gebruikersavatar

Cedric30 mar 2019, 18:07

 2834  Uma
Vergeef het mij, ik heb de fut niet dit ganse topic te lezen. Ik ben er vol goede moed aan begonnen, maar op den duur iets te lang dezelfde discussie gelezen.

Nu. Het enige wat ik omtrent dit alles met zekerheid weet, is dat we nu tenminste een verklaring hebben waarom we dit seizoen de ingetypte naam van de kandidaat niet op het scherm te zien krijgen. Dat was dus met oog op dit moment, zodat GDC zou kunnen de naam van de afvaller intypen in plaats van die van Eva.

Voor de rest... Misschien had ik het verkeerd gezien, maar toen ik de aflevering vorige zondag (in uitgesteld relais) bekeek had ik het gevoel dat de keuze volgende aflevering is dat ofwel Eva tóch afvalt (ze is niet de afvaller die avond, mogelijk wel de dag erna), ofwel de échte afvaller eruit gaat en Eva blijft, ofwel beiden afvallen. Ik had toch niet het gevoel dat Eva zo zeker was van toch te mogen blijven eigenlijk...

Misschien maar buikgevoel, maar dat was mijn eerste indruk. Ik was niet zeker dat Eva zeker was van deze eliminatie te overleven. Maar ik heb nog geen enkele aflevering herbekeken dus.

Verder is het ook voor mij een reden om Eva uit te sluiten als Mol. Haar interactie met GDC lijkt me namelijk iets té hard op "slecht geacteerd". Haar snelle vertrek kan ik nog plaatsen: grote ontgoocheling, korte pijn. Maar haar gesprek met Gilles De Coster... Dat kwam écht over als te slecht geacteerd. Waarbij ik dan ook weer denk: "Dit is puur een scène met GDC en Eva. ALS Eva de Mol is, dan kunnen ze dit 2-3 keer opnemen terwijl een andere cameraploeg bij de overgebleven kandidaten polst naar reacties op het vertrek van Eva en dan de beste take selecteren voor de uitzending." Ik vermoed dus dat er maar 1 take was, terwijl ze - indien Eva de Mol is en ze vonden dat dit beter kon - gerust een 2e take hadden kunnen filmen bij de auto bijvoorbeeld. Dus misschien is het wel té slecht en ook weer té opvallend voor een eventuele Mol.. Ik denk Eva gewoon een rol krijgen zal die een mix wordt tussen die van Joke vorig jaar en die van Ruth in seizoen 4.
Gebruikersavatar

marc.roose31 mar 2019, 14:52

 193  Sven
BeaVer schreef:Bij de mol spreken we niet over gewone televisie-opnames.
De opnames worden niet zomaar stil gelegd, want dan verlies je de echtheid van het moment. Zij weten ook niet wat er gaat gebeuren, dus wek je sowieso argwaan bij de kandidaten.

Maar kijk, we zullen het zondag te weten komen.
Ik denk ook niet dat ze de kandidaten buitensturen en dan terug binnen roepen ...
Maar wel dat sommige opnames 2 (of meer) maal worden herdaan .
Wat me opviel bij het "jongleren " bijvoorbeeld ...
Eerst zien we de balletjes mooi op een rijtje , Martijn vooraan; Axel voorlaatste ...

Afbeelding
Afbeelding

dan neemt Gilles de balletjes van Axel en steekt ze in de zak

Afbeelding
op het volgende beeld heeft Gilles nog de balletjes van axel in z'n hand ,maar liggen de balletjes van Martijn al op de plaats waar eerst de balletjes van Axel lagen.

Dan neemt Gilles de balletjes van Martijn ... maar die liggen terug vooraan
Afbeelding
Afbeelding
Zoals ik het zie is hier toch sprake van minstens 2 opnames.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 15:26

 8153
Ik zou zelfs meer zeggen: gij ziet dat zeer juist!

Ik herinner mij dat ze ooit bloopers getoond hebben van GDC toen hij in Zuid-Afrika aan Eline, Davey en Annelies de opdracht over de big five moest uitleggen. Daar waren minstens 3 shots voor nodig want we zagen er 2 waarbij hij er maar 4 kon opsommen en dan met zijn mond vol tanden stond :mrgreen:
En er was ook iets met de volgorde van de rugbyballen in de proef waarin Robin zijn broek ging afdoen 😂
Gebruikersavatar

BeaVer31 mar 2019, 20:02

 1293  Uma
Hupla, daarnet een minuut geleden in cafe de mol, zowel Gilles als Joke:
"Buiten de presentaties van Gilles (GDC) wordt er niets opnieuw opgenomen"

I rest my case 😎
Gebruikersavatar

Paracetamol31 mar 2019, 22:08

 40
Paracetamol schreef:Ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe die bom bij één persoon kan ontploffen aan een gezamenlijke tafel. :roll:
Ja blijkbaar dus gewoon vol op iedereen haha 😂.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17