Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 mar 2019, 21:32

 1690  Sven
Hij begint bij de echte afvaller, maar zegt dat hij bij Eva begint. Dat klopt niet en is dus een leugen.

ex-molinator schreef:????
Begin van de aflevering, rond 3.05, voor de start van de eerste opdracht.
Hij loog toch niet wanneer hij zei dat hij ging liegen? Of ben ik nu niet mee?
Gebruikersavatar

mark.vandaele27 mar 2019, 21:54

 178
Ja is te zien hoe je het bekijkt uiteraard, maar het is zeker dat Eva niet afvalt. Hij begon wel bij Eva want hij sprak haar aan maar typte een andere naam, voor mij is dan het rode scherm een leugen. Maakt eigenlijk toch helemaal niets uit.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen27 mar 2019, 21:56

 129
Volgens mij zegt Gilles dat apart aan Eva vlak na dat rode scherm hoor. Hij heeft dus net de leugen verteld dat hij bij het typen begon bij Eva.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT27 mar 2019, 21:57

 767  Yens
Nu ben ik wel zeker dat Eva niet de eerste afvaller zal zijn zondag, zoals ik al dacht. Ik heb net een reclame gezien voor 'De Mol' op VIER en daarin werd door de voice-over letterlijk gezegd dat Eva niet de afvaller is, maar wel iemand die nog gewoon met de andere kandidaten rond te tafel zit.
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2019, 22:31

 3483  Uma
bert.verhaegen schreef:Volgens mij zegt Gilles dat apart aan Eva vlak na dat rode scherm hoor. Hij heeft dus net de leugen verteld dat hij bij het typen begon bij Eva.
De keuze van het woord "net" is dan wel heel ongelukkig. "daarnet" zou een stuk juister geweest zijn.

Tevens (ik zou het moeten terug bekijken maar ben er vrijwel zeker van) zegt Gilles enkel "Eva, ik zal met jou beginnen" (of misschien "Eva ik begin met jou") maar niets over typen en voor mij is dat geen leugen (maar ik ben dan ook een pietje precies als het over leugens gaat.

Ik hoop dan ook dat er in de laatste aflevering een duidelijke uitleg komt over de (echte) leugen.
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2019, 22:44

 2204
ex-molinator schreef:En hoe verklaar je dan dat GDC veel later op de avond tegen Eva zegt: "en dat heb ik net gedaan", vlak na er haar op gewezen te hebben dat hij eerder op de dag gezegd heeft dat hij 1x zou liegen? Dat lijkt me dan duidelijk een tweede leugen. 💡
Het was niet eerder die dag, maar zelfs de dag voordien. 😉

Ik heb nu eindelijk door wat jij bedoelt; GDC zegt (volgens jou) "Ik heb net tegen u gezegd dat ik deze aflevering zou liegen", terwijl hij dat reeds daags voordien heeft gedaan.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik de eerste ben die jouw grapje door heeft. :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2019, 23:25

 3483  Uma
Frolva schreef: Ik heb nu eindelijk door wat jij bedoelt; GDC zegt (volgens jou) "Ik heb net tegen u gezegd dat ik deze aflevering zou liegen", terwijl hij dat reeds daags voordien heeft gedaan.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik de eerste ben die jouw grapje door heeft. :mrgreen:
Het is niet 100% helemaal wat ik hier bedoel, maar in een ander topic heb ik deze denkpiste wel aangehaald (en de uitwerking daarvan leverde niets op). Je hebt wel gelijk dat die "net" zou slaan op iets wat hij pas gezegd heeft... en daarom probeer ik dat heel secuur te analyseren. Ik sluit niet uit dat "Eva, ik begin met jou" de leugen is, maar in dergelijk woordenspel is de timing heel belangrijk en die "net" lijkt me toch niet op dat te slaan (niettegenstaande het wel kortbij was).

Het wordt weer laat en ik heb geen zin om nogmaals een paar uur in bed te liggen denken aan de verschillende mogelijkheden. De hypothese dat "net" wel degelijk slaat op "Eva ik begin met jou" zou (voor zover ik zie) een paradox vermijden, maar taalkundig kan net die uitspraak als een leugen beschouwd worden.

Ik vrees dat het nog lang wachten is vooraleer het antwoord komt.
Gebruikersavatar

NEAN28 mar 2019, 09:51

 38
Ter info: artikel waarin GDC zelf aan het woord is over de leugen: zie topic De mol in de pers

salb schreef:Dag Allemaal 26/03

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2019, 10:01

 3483  Uma
pfff, 't was weer lastig om in te slapen.
Maar er was wel een voordeel aan: ik heb in mijn hoofd dit topic nog een overlopen (althans wat gisteren allemaal geschreven is) en kreeg de indruk dat ik her en der niet goed opgelet heb.

ex-molinator @ Afl 3 - De leugen van GDC
Ik had het bericht van bert.verhaegen verkeerd verstaan en mijn antwoord is dus naast de kwestie.
Dus: excuses aan bert.verhaegen aangeboden

ex-molinator @ Afl 3 - De leugen van GDC
Blijkbaar weer een moment van dyslexie gehad en een antwoord gepost dat naast de kwestie is.
Dus: hierbij excuses aangeboden aan jos.jansen

Ik sluit niet uit dat ik nog ergens de mist ingegaan en het momenteel niet zie.
Dus: vergeef me weer dat moment van tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid (pfff, wat een mol allemaal moet doen om zijn fouten te verdoezelen :oops: ).

Dit gezegd zijnde: die "net" blijft me parten spelen maar momenteel lijkt het een aanvaardbare optie om te veronderstellen dat dit toch op "Eva, Ik begin met jou" slaat. Als dit dan de leugen blijkt te zijn, dan stuur ik GDC wel een klachtenmail ivm onduidelijk woordgebruik.
Gebruikersavatar

Matti28 mar 2019, 10:11

 11
G: Ik heb gezegd dat ik één keer ging liegen. En dat heb ik net gedaan.
(terugblik naar “ook ik zal tijdens deze aflevering één keer liegen”)
E: Amai man, doe me dat nooit ni meer aan, he.
G: Ik heb daarnet de naam van de echte afvaller ingetypt, niet de jouwe. En de echte afvaller zit daar nog bij de anderen.
Het idee dat ik heb bij het herbekijken van het fragment is dat Gilles eerst Eva er attent op maakt dat hij de dag voordien vermeld had 1 maal te liegen (G:" Ik heb gezegd dat ik één keer ging liegen")

Daarna wil hij aangeven dat hij net (ik weet niet hoeveel tijd er tussen het rode scherm en het begeleiden naar de auto zit) tijdens die eliminatie de leugen heeft verteld (G:"En dat heb ik net gedaan")

Vervolgens wil hij naar mijn mening de leugen verduidelijken door te zeggen dat hij niet de naam van Eva heeft ingevuld, maar van de echte afvaller (want in de normale gang van zaken gaan de kandidaten er denk ik vanuit dat wanneer Gilles een naam zegt, hij ook die naam ingeeft in de computer).

maw, het woordje 'net', wat sommigen als specifiek of ongelukkig gekozen kunnen ervaren, ervaar ik net niet zo in de gehele context van de conversatie
Gebruikersavatar

Frolva28 mar 2019, 10:23

 2204
Matti schreef:maw, het woordje 'net', wat sommigen als specifiek of ongelukkig gekozen kunnen ervaren, ervaar ik net niet zo in de gehele context van de conversatie
Hi hi.

Is het wel net om zoiets te schrijven wanneer je net in het net van de mol verstrikt bent geraakt? :mrgreen:
Gebruikersavatar

janeen.janssens28 mar 2019, 10:45

 30  Bert
Gilles tikt de naam in van de persoon die de test het slechts gemaakt heeft
Ondertussen zegt hij "Eva, ik begin met jou" waardoor iedereen het scherm van Eva verwacht.
Dan volgt het correcte rode scherm verbonden aan de eerder ingetikte naam.
Eva staat op en verlaat de groep.

De leugen kan enkel de "Eva, ik begin met jou" zijn omdat de leugen hoorbaar moet zijn voor iedere deelnemer.
.
Een privé leugen enkel tov Eva beschadigt de integriteit van het spel.
Wat Eva te horen krijgt is een verklaring die ook getoond wordt aan de kijkers zodat ze het verloop van de uitdaging kunnen volgen en spanning wordt opgebouwd.
En ja, het woordje "net" kan verwarring zaaien, maar het is spreektaal met interpreteerbare tijdsanduiding.
cfr "subiet" dat in W-Vl "onmiddellijk" betekent en in Vl Brabant meer naar " later "verwijst
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8