Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2019, 07:33

 8153
Ik heb de aflevering nog maar 1x bekeken en ik vond het ook raar. Ik nam mij voor het zeker nog eens aandachtig te bekijken.
Ik nam aan dat Kaat bedoelde dat ze niet goed is in afscheid nemen, dat ze het moeilijk heeft bij de eliminaties. Maar dan nog is het een rare uitspraak.
Dat antwoord van Axel... Heeft Kaat hem verteld dat ze alles ingezet had op Eva? Heeft ze Axel in vertrouwen genomen? Als hjj de mol is, zou ze wel eens de volgende kunnen zijn die afvalt.
Enfin, het was een bizar tafereeltje. Ik probeer vandaag opnieuw te kijken.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 apr 2019, 08:20

 767  Yens
Ik interpreteerde het eerder als Kaat die bedoelt dat ze slecht is in het spel, waarna Axel zegt dat ze er toch ook goed in is en zo suggereert dat zij de mol is.
Gebruikersavatar

Torremolinos12 apr 2019, 09:51

 264
Ik had het ook bij de eerste keer zo opgevat. Maar is Axel dan zeker dat Kaat de mol is? Waarom zou hij dat hier dan zeggen en zo in zijn kaarten laten kijken terwijl iedereen het hoort? Of test hij Enkel Kaat, maar is zij niet zijn mol? Niets in de afleveringen bewijst dat hij Kaat verdenkt, hij zit bijna nooit bij Kaat in opdrachten (voor zover ik herinner).
Of Axel is de mol en probeert hier Kaat verdacht te maken.
Of Kaat bedoeld ‘Ik ben zo slecht in dit spel (over afscheid nemen)’ en Axel antwoord: ‘Maar je bent er ook goed in, je zit er nog in.’ Axel bedoeld het gewoon, Kaat vat het verkeerd op.
Gebruikersavatar

Taupe07712 apr 2019, 10:24

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik heb de aflevering nog maar 1x bekeken en ik vond het ook raar. Ik nam mij voor het zeker nog eens aandachtig te bekijken.
Ik nam aan dat Kaat bedoelde dat ze niet goed is in afscheid nemen, dat ze het moeilijk heeft bij de eliminaties. Maar dan nog is het een rare uitspraak.
Dat antwoord van Axel... Heeft Kaat hem verteld dat ze alles ingezet had op Eva? Heeft ze Axel in vertrouwen genomen? Als hjj de mol is, zou ze wel eens de volgende kunnen zijn die afvalt.
Enfin, het was een bizar tafereeltje. Ik probeer vandaag opnieuw te kijken.
Nee, Kaat zegt duidelijk dat ze niet goed is in het spel ... de mol zoeken zoeken dus. Ofwel blufpoker ofwel veel chance en dan een blunder van haar omdat te zeggen. En ja, Axel troost haar door te zeggen dat ze toch goed is want ze speelt nog mee. Wij als buitenstaander zien natuurlijk iets anders dan de mensen die daar zijn en constant samen ... misschien weten de meesten al een tijdje wie de mol is en probeert deze nu door wat geld binnen te halen zich minder verdacht te maken en iemand anders verdachter.
Hoe dan ook waarom ze dat laten zien dat ze alles op Eva heeft gezet en toch doorgaat is niet duidelijk maar wijst eerder richting om haar verdachter te maken voor de kijker voor een nakende exit...
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2019, 12:03

 2245  Uma
We hebben al een paar keer gezien hoe goed Kaat kan liegen.

Stel nu dat de makers het volgende voor ogen hadden: ze vertellen Kaat voor ze haar verdenkingen uitspreekt dat Eva de afvaller is en vragen haar: "Speel nu eens dat je alles op Eva hebt ingezet vandaag." Dat doet ze dan ook, ze brengt de leugen op de haar kenmerkende overtuigende manier.

Daarna kan ze die leugen in stand houden tegenover de andere kandidaten en daar ook beweren: "Verdorie, wat ban ik toch slecht in dit spel." Ook tegenover de rest laat ze uitschijnen dat ze dacht dat Eva haar mol was en dat die dus naar huis is.

Met een dubbel effect. Enerzijds: diegenen die Kaat niet verdachten, zien haar nog meer als een kandidate, die dan wel heel veel chance heeft gehad dat ze er nog in zit. Zo kan je de reactie van Axel interpreteren: "Ah, dat is toch goed, nu ben je zeker dat het Eva niet is en je zit nog in het spel, dus je overleeft. Dat is eigenlijk zelfs beter dan dat je nog twijfelde tussen twee of drie mensen die er nu nog inzitten."
Anderzijds: diegenen die dachten dat Kaat de mol is, zouden de reactie van Kaat na de eliminatie kunnen begrijpen als: "Shit, zou ze dan toch echt een kandidate zijn en niet de mol?" Die beginnen terug te twijfelen.

Dus door te liegen verstevigt Kaat eigenlijk haar positie als mol.

Vraag is natuurlijk: zit er niemand bij die dit toneelstukje (ik vond het zwak geacteerd van Kaat, het kwam geforceerd over, niet naturel, maar ja, dat vond ik van Eva ook toen GDC haar vertelde dat ze niet de afvaller was) doorziet en er geen bal van gelooft? Misschien is er zelfs iemand bij die denkt: "Verdorie, ik zat op X als mol, maar nu ik Kaat hier precies "raar" zie doen, begin ik toch te twijfelen. Bij diegenen die zo redeneren, komt Kaat dan als mol weer meer in het vizier.

Zo zie je maar, alles is dubbel interpreteerbaar.

De hamvraag voor ons blijft: waarom hebben de makers ons deze verdenking van Kaat getoond? Het kan ook zijn dat het spectaculaire tv oplevert, gesteld dat Kaat uiteindelijk (als kandidaat dan) toch de finale haalt en misschien zelfs wint, ondanks het feit dat ze na het vertrek van Eva heeft moeten "rebooten" en op zoek moest naar een nieuwe verdachte.
Gebruikersavatar

Cedric12 apr 2019, 12:22

 2834  Uma
Ik spreek nu tegen mijn eigen tunnelvisie, maar mogelijk is er ook gewoon een echt goeie band tussen Kaat en Eva. Het was namelijk eerder ook al te zien.
Toen Eva de eerste keer "afvaller" was (met de leugen) en de andere kandidaten aan de tafel met de verfbom gingen zitten, vroeg iemand (ik denk Martijn): "Ca va, Kaat?". Een duidelijk teken dat Kaat er toen ook al niet goed van was dat Eva zou moeten vertrekken.

Pro mijn tunnelvisie: Dit kan dus mooi verder uitgespeeld worden bij deze eliminatie, om Kaat wat meer uit de wind te zetten.
Gebruikersavatar

geertn44412 apr 2019, 20:36

 236
Ofwel waren ze gewoon vriendinnen of het kan dat Kaat Eva als mol verdacht.
Ik heb dit vroeger ook al even gedacht: toen Kaat (eerst) als enige tegen de groep inging voor de terugkeer van Eva.
Als gewone kandidaat kan ik geen reden bedenken waarom je een afvaller zou terug willen. Maar ik heb even gedacht dat Kaat misschien Eva verdacht als mol, en om dat te testen, wist Kaat dat Eva sowieso zou terugkeren en misschien daarom ging ze tegen de groep in , gewoon om te testen.
Maar dan zou Kaat even verdacht gereageerd moeten hebben bij de allereerste afvalling van Eva, en dat deed ze volgens mij niet. Haar reactie was toen nogal flauw. Zeker niet van "shit, mijne mol valt af" en dat doet ze nu wel...misschien was ze er na de terugkeer van Eva van overtuigd dat zij de mol was.....?? wie weet...

Maar los daarvan, zou de redactie ons iets willen zeggen ?
Kaat verdacht Eva
en wie verdacht Eva ?? Misschien een man ?

Stel dat Eva volledig fout zat (alle vragen fout) en Kaat ook (all vragen fout), dan is er nog altijd de vraag: is de mol een man/vrouw ?

Vermits Kaat overleeft, zou dit willen zeggen dat de mol een (andere) vrouw is en dus Elisabet MOET zijn ??
Gebruikersavatar

Kite12 apr 2019, 21:00

 87
geertn444 schreef:Als gewone kandidaat kan ik geen reden bedenken waarom je een afvaller zou terug willen.
Als kandidaat kan je je zo verdacht maken, zeker als je merkt dat de meerderheid van de groep tegen het terugnemen van de afvaller is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2019, 22:23

 1690  Sven
geertn444 schreef:Ofwel waren ze gewoon vriendinnen of het kan dat Kaat Eva als mol verdacht.
Ik heb dit vroeger ook al even gedacht: toen Kaat (eerst) als enige tegen de groep inging voor de terugkeer van Eva.
Als gewone kandidaat kan ik geen reden bedenken waarom je een afvaller zou terug willen. Maar ik heb even gedacht dat Kaat misschien Eva verdacht als mol, en om dat te testen, wist Kaat dat Eva sowieso zou terugkeren en misschien daarom ging ze tegen de groep in , gewoon om te testen.
Maar dan zou Kaat even verdacht gereageerd moeten hebben bij de allereerste afvalling van Eva, en dat deed ze volgens mij niet. Haar reactie was toen nogal flauw. Zeker niet van "shit, mijne mol valt af" en dat doet ze nu wel...misschien was ze er na de terugkeer van Eva van overtuigd dat zij de mol was.....?? wie weet...

Maar los daarvan, zou de redactie ons iets willen zeggen ?
Kaat verdacht Eva
en wie verdacht Eva ?? Misschien een man ?

Stel dat Eva volledig fout zat (alle vragen fout) en Kaat ook (al...
Er was ook nog de vraag hoeveel pasvragen de mol had. Er waren er maar 3 met pasvragen. Ik denk dat er op die manier wel meerdere vragen naar meerdere personen konden wijzen.
Buiten die pasvragen vraag zou Kaat dus alles fout hebben wat betreft de laatste opdracht, want daar was Eva niet bij en dat stond zo vermeld bij de antwoorden. De M/V vraag rest dan nog en bij de survival proef zat Eva samen met Bas. Ze haalde daar geen geld binnen, net zoals al de rest, buiten Bruno. Haar opdracht tijdens de etiquette proef bracht 0 euro op, maar zo ook die van Elisabet en Joeri.
Ik ga er van uit dat het wel degelijk kan dat een kandidaat volledig fout zit en toch in het spel blijft, na de Nederlandse mol te hebben gezien. Daar gingen 2 kandidaten uit met pasvragen en degene zonder pasvragen bleef, hoewel volledig verkeerd te zitten, en alles op een van de afvallers te hebben ingezet. Zelfs de M/V vraag was fout.
Gebruikersavatar

mark.vandaele12 apr 2019, 22:58

 178
geertn444 schreef: Maar dan zou Kaat even verdacht gereageerd moeten hebben bij de allereerste afvalling van Eva, en dat deed ze volgens mij niet. Haar reactie was toen nogal flauw. Zeker niet van "shit, mijne mol valt af" en dat doet ze nu wel...misschien was ze er na de terugkeer van Eva van overtuigd dat zij de mol was.....?? wie weet...
Volgensmij heeft Kaat pas op Eva overgeschakeld na de verfbom proef, ze was er duidelijk van aangedaan dat Eva 2 verkeerde konijnen had doorgegeven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2019, 09:05

 8153
Jay-Lo schreef:Ik ga er van uit dat het wel degelijk kan dat een kandidaat volledig fout zit en toch in het spel blijft, na de Nederlandse mol te hebben gezien. Daar gingen 2 kandidaten uit met pasvragen en degene zonder pasvragen bleef, hoewel volledig verkeerd te zitten, en alles op een van de afvallers te hebben ingezet. Zelfs de M/V vraag was fout.
Seizoen 2: Hugo was de mol, Marianne de winnaar. Verliezend finaliste Niki dacht dat Marianne de mol was :mrgreen:

mark.vandaele schreef:Volgensmij heeft Kaat pas op Eva overgeschakeld na de verfbom proef, ze was er duidelijk van aangedaan dat Eva 2 verkeerde konijnen had doorgegeven.
Kaat voelde zich daar echt bedrogen door Eva.
Gebruikersavatar

Molekule13 apr 2019, 10:08

 31  Yens
Ik denk dat Kaat en Eva in de laatste eliminatie vol op elkaar zaten. Naast het verdacht maken van Kaat (immers: hoe kan zij erin blijven als ze volledig fout zit, niet?) kan dat ook de reden zijn waarom de makers Kaats verdenking vol in beeld brengen. Mooi verhaal om in de slotaflevering nog eens op terug te komen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20