Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator22 apr 2019, 17:10

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Ik vind dat je heel weinig kan halen uit hetgeen de makers werkelijk laten zien. Je moet eigenlijk speculeren op wat ze niet laten zien en dat is verdomd moeilijk om daar iets zinnigs uit te halen, want je hebt er het raden naar.
Ik vind het dit jaar ook een stuk moeilijker om een lijn in het gedrag van de deelnemers te vinden.
Eigenlijk moet ik het anders formuleren - afwijkingen in die lijn: ze zijn allemaal trouw gebleven aan het beeld dat ik na een aflevering of 3 gevormd had.

Spijtig genoeg is voor mij een mol-pauze ingegaan en zal ik pas voor de allerlaatste aflevering (de release aflevering dus) terug internet toegang hebben (en een onvoorzien probleem heeft momenteel ook de TV uitgeschakeld in het buitenland) dus is het zelfs meer niet zeker dat ik de volgende 2 afleveringen live zal kunnen zien.

Ik probeer vanavond nog eens mijn verdachtenlijstje aan te passen maar vrees dat er nog veel te veel losse eindjes zijn om met enig vertrouwen de mol te kunnen identificeren.
Gebruikersavatar

Moldedju23 apr 2019, 01:06

 507  Yens
Wat me opviel was het verhaal van Bas over Axel bij de verdenkingen. Kwam er op neer dat Axel iedereen probeert te laten denken dat hij de mol is, waardoor ze er uit vliegen.
Ik vond dat redelijk straf dat dit werd getoond . Hieruit kan je toch echt concluderen dat Bas Axel niet verdenkt.

Als de kandidaten de mol allemaal kennen betekent dit dat Axel de mol nooit kan zijn. Anders moet Bas altijd naar huis.

Ik verwacht dus dat ofwel Bas ofwel Axel volgende week naar huis moeten. Zodat we door deze quotewe weer niets meer te weten gekomen zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar

sdr-dnr23 apr 2019, 11:53

 34
Volgens mij kan je hier weinig uit opmaken. Volgens mij weet iedereen al 2 afleveringen wie de Mol is, en draait het gewoon om wie de meeste vragen juist heeft en wie het snelst kan antwoorden. Bruno (impliciet) en Kaat (expliciet) zeiden al dat ze waarschijnlijk wel op het juiste spoor zaten, maar te weinig vragen juist hadden.
Zoals de productie soms vraagt aan kandidaten om luidop te denken (zie Eva bij die konijnen, vorig jaar Joke bij die proef met helicopter), vragen ze volgens mij ook voor de eliminatieproef welke verdachte handelingen élke kandidaat gedaan heeft, ook zij die ze niet verdenken als Mol. Als iedereen namelijk dezelfde Mol verdenkt, levert dat niet echt boeiende televisie op.
Dus overlopen ze gewoon bij elke kandidaat alle andere kandidaten, en welke verdachte dingen ze mogelijk gedaan hebben, ook al verdenken ze hen niet echt. Daarna monteren ze gewoon van iedereen zo'n fragmentje waardoor het lijkt alsof iedereen een andere verdachte heeft. Enfin, dat denk ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 12:24

 8153
Ik denk dat je juist denkt. Ze "sturen" ons dmv knippen en plakken.
Gebruikersavatar

SiMol23 apr 2019, 12:51

 264
Wat mij opgevallen is bij de tunnel proef, is dat Kaat probeert om Axel niet de vrijstelling te laten nemen. Kunnen we daaruit afleiden dat Kaat Axel niet verdenkt en dus niet wil dat een andere kandidaat een pasvraag heeft?

Want moest Kaat enkel Axel verdenken als Mol, zou ze vermoedelijk hem wel de pasvraag laten nemen om geen tijd verloren te laten gaan en zeker te zijn dat geen kandidaat erna wel de pasvraag nog neemt.
Risico houdt wel in dat ze op een fout spoor zit (Axel niet de Mol) en dus weldegelijk een kandidaat die een pasvraag krijgt.
Gebruikersavatar

mark.vandaele24 apr 2019, 18:09

 178
Ze verdacht Eva wel en weigerde ook pasvragen mee te nemen voor haar, dus kan even goed zijn dat ze Axel wel verdacht.
Gebruikersavatar

Moldedju24 apr 2019, 22:17

 507  Yens
sdr-dnr schreef:Volgens mij kan je hier weinig uit opmaken. Volgens mij weet iedereen al 2 afleveringen wie de Mol is, en draait het gewoon om wie de meeste vragen juist heeft en wie het snelst kan antwoorden. Bruno (impliciet) en Kaat (expliciet) zeiden al dat ze waarschijnlijk wel op het juiste spoor zaten, maar te weinig vragen juist hadden.
Zoals de productie soms vraagt aan kandidaten om luidop te denken (zie Eva bij die konijnen, vorig jaar Joke bij die proef met helicopter), vragen ze volgens mij ook voor de eliminatieproef welke verdachte handelingen élke kandidaat gedaan heeft, ook zij die ze niet verdenken als Mol. Als iedereen namelijk dezelfde Mol verdenkt, levert dat niet echt boeiende televisie op.
Dus overlopen ze gewoon bij elke kandidaat alle andere kandidaten, en welke verdachte dingen ze mogelijk gedaan hebben, ook al verdenken ze hen niet echt. Daarna monteren ze gewoon van iedereen zo'n fragmentje waardoor het lijkt alsof iedereen een andere verdachte heeft. Enfin, dat denk[/...


Natuurlijk knippen en plakken ze dat het een lieve lust is. En vragen ze bij elke proef wel of iemand iets verdacht heeft gedaan. Door gericht vragen te stellen komt er dan toch iets uit over iedereen en dat gebruikt men dan. Dat weet ik maar al te goed!

Alleen is dit fragment anders. Hier zegt Bas dat Axel iedereen dingen in het hoofd plant en dat het niet toevallig is dat een aantal mensen waarmee hij close was er ook uitgaan. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat die of die ergens iets gedaan heeft wat verdacht was. Dat is een algemene conclusie en niet een losstaand feit.

Echter, ik was te vlug en ging er automatisch vanuit dat Bas bedoelde dat Axel hen wijsmaakte dat hij de mol was terwijl hij dat niet is. Dat was een interpretatie maar niet de enige mogelijke. Het kan ook betekenen dat hij hen net wijsmaakt dat iemand anders verdacht is, terwijl hij de mol wel is.
Mijn conclusie was dus inderdaad voorbarig.

Je inschatting dat de overgebleven kandidaten en Kaat en Bruno allemaal weten wie de mol is vind ik daarentegen niet zo vanzelfsprekend. Dat zou denk ik betekenen dat we met de slechtste mol ooit te maken hebben op het vlak van "onzichtbaar blijven". De laatste 2 of 3 kandidaten weten meestal wel wie de mol is maar de laatste 5. Ik denk niet dat dat al ooit gebeurd is .....
Ik acht het dus zeker niet onmogelijk dat Bruno en Kaat gewoon op de verkeerde verdachte zaten en dat dit de echte reden van hun vertrek is. Ook al denken zij dat dit niet zo is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 22:32

 8153
Inderdaad Moldedju.
In 2016 viel Bruno (die van Radio Uno) letterlijk van zijn stoel toen hij vernam dat Gilles VB de mol was en Stijn dacht dat het Cathy was. Het waren dus alleen Cathy en Hanne die Gilles ontmaskerd hadden.
Hoe het precies zat in 2017 weet ik niet meer (ik denk dat Robin fout zat maar weet het niet zeker) maar ik dacht dat in 2018 Joke het ook fout had.
Kaat, Bruno (2016) en Joke vielen af toen ze nog met 5 waren en Stijn toen ze nog met 4 waren.
Gebruikersavatar

Jay-Lo24 apr 2019, 22:58

 1690  Sven
Robin zat juist maar had waarschijnlijk te weinig info omdat hij het pas doorhad bij het kraken van Eline's knie.
Maar wat ook belangrijk is: hoe zou jij het spel spelen? Kaat zit dus volledig fout. Ga je haar helpen als medekandidaat of zet je haar op een verkeerd spoor? Ze is maatjes met Joeri sinds Eva weg is, dat knikje bevestigd dat, maar heeft Joeri haar geholpen en had ze echt te slecht de test gedaan, of heeft Joeri haar op de verkeerde mol gezet om zelf meer kans te hebben op de finale?
Pascale zat ook juist.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 12:12

 8153
Ik herinner mij nog Hanne, die wist dat Stijn verkeerd was. Ze vond het vreselijk omdat ze goede maatjes was met hem, maar ze wist dat Cathy ook juist zat en dat ze haar eigen kansen zou verkwanselen als ze Stijn op het juiste spoor zette. Maar ze zat er wel erg mee in (maar Hanne is natuurlijk een schat van een meisje).
Gebruikersavatar

Moldedju25 apr 2019, 12:52

 507  Yens
Het gebrek aan reactie bij Kaat haar vertrek was misschien daarom. Als iedereen wist dat Kaat fout zat, was het natuurlijk geen verrassing dat ze afviel. En werden de kandidaten tegelijkertijd bevestigd in hun eigen mol.
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 apr 2019, 13:24

 1690  Sven
Ik weet dat het niet sluitend is, we moeten het doen met wat we hebben. Maar Bruno is zeker van zijn mol. Hij zegt eerder dat Eva en Joeri zijn verdachten zijn, ik nijg hem te geloven. Als hij alles op Joeri heeft gezet en Elisabet spreidde nog, dan is het logischer dat Elisabet zou afvallen als Joeri effectief de mol zou zijn. Dan kunnen we, voorzichtig, besluiten dat Joeri niet de mol is en Bruno fout zat.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 20