Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2019, 23:18

 767  Yens
jochem.boedts schreef:Kaat zegt dat ze voor de volle 100% op Eva heeft ingezet en toch ligt ze niet uit het spel?

Heeft de mol hier al de afvaller van vanavond vroegtijdig aangekondigd?
Dit is een hele rare zet van de makers die ook op meerdere manieren te interpreteren is, wat duidelijk ook de bedoeling is. Kaat is mijn hoofdverdachte en dus interpreteer ik het als dat de makers na enkele aflevering op tv geweest te zijn, merken dat een groot deel van de kijkers thuis al vrij snel op de juiste mol, Kaat, zit en nu verwarring wil zaaien door dit te tonen. Ik besef ook wel dat het ook juist op de tegenovergestelde manier bedoeld kan zijn en ga er voorlopig dus niet te veel rekening mee houden, omdat het volgens mij bedoeld is om ons te doen twijfelen.
Gebruikersavatar

Klaartje07 apr 2019, 23:25

 2245  Uma
Ik dacht eerst dat ik dat niet goed gehoord had, maar toch is het zo blijkbaar: Kaat zegt letterlijk dat ze de hele test heeft ingevuld op 1 persoon en ze zegt ook nog wie, namelijk Eva. En Eva valt dan af!

Dan zijn er twee mogelijkheden, dat is zo klaar als pompwater:
ofwel spreekt Kaat de waarheid en heeft ze heel veel geluk dat ze er nog in blijft, want ze moet nu een andere mol gaan kiezen
ofwel liegt ze en dan is er maar 1 conclusie: ze is de mol, toch? Maar dan gaan de makers die uitspraak toch nooit tonen?

Dus Kaat spreekt dus volgens mij gewoon de waarheid en is dus niet de mol.

Volgens mij is het logisch wat ik hier zeg, toch?. Want waarom zou je liegen als kandidaat bij je verdenkingen tegenover de interviewer (maker)? En waarom zouden de makers die uitspraak in de aflevering steken indien hij niet waar zou zijn, want als ze liegt, is ze de Mol. Ze had dan even goed on camera kunnen zeggen: ik ben de Mol.
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 23:28

 2834  Uma
Exact wat ik ook denk.

Enige wat we er misschien kunnen aan toevoegen is dat als ze de Mol is, dat ze het er toch in steken, net omdat ze weten dat wij dan zouden denken dat ze het er in dat geval niet zouden in steken.

In elk geval, megamindfuck hier.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2019, 23:34

 767  Yens
De merkwaardige verdenking van Kaat eist hier nu wat alle aandacht op, maar daarnaast vond ik dat er in de rest van de aflevering toch ook enkele duidelijke verdachtmakingen werden getoond van bepaalde kandidaten. Zo verdenkt Joeri duidelijk Elisabet, iets wat mij in de vorige afleveringen ook al opgevallen was. De rest kan ik mij nu niet meteen meer herinneren, maar bij het terugkijken, ga ik hier zeker nog eens extra op letten.
Gebruikersavatar

Dominique07 apr 2019, 23:56

 61
Jay-Lo schreef: Ja, als Kaat niet de mol is zal dat waarschijnlijk de bedoeling zijn. Maar als Kaat de mol is gaan ze die toch niet extra in de verf zetten?
Tenzij ze dus anticiperen op deze redenering!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 apr 2019, 00:10

 767  Yens
Ik heb net nog eens het voorstukje naar volgende week herbekeken en daarin is te zien dat Joeri en Elisabet opnieuw samenwerken. Zijn we hierbij al zeker van 2 finale-kandidaten en gebeurt hier hetzelfde zoals bij Davey en Eline 2 jaar geleden?
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2019, 00:11

 1690  Sven
Dominique schreef:
Tenzij ze dus anticiperen op deze redenering!
Ja, kan, maar dan kan je alles wat er gezegd en getoond wordt in vraag stellen. Stel, ze steken er alle mollenstreken in die de mol heeft gedaan. Of ze laten net heroïsche momenten zien die de mol zou doen, zie Joeri.
Ik weet ook niet hoe ver op voorhand ze de montage bijwerken, en ik denk echt niet dat ze hun mol zomaar vrijgeven aan de kijker. Want wij hier gaan elke actie na, maar ik weet nu al zeker dat mijn dochter, die gewoon kijkt, dit heel erg verdacht gaat vinden. Kaat verdenkt Eva en die ligt er uit, wie is verdacht, Kaat. Ze maken een programma voor de kijkers, en voor ons maken ze één hint moeilijk, maar die moet ook voor de gewone kijker aanvaardbaar zijn, anders haken die af.
Gebruikersavatar

Cedric08 apr 2019, 00:24

 2834  Uma
Nog even snel mijn visie op deze theorie. Samengevat: (1) de kandidaten die te vaak als verdachten worden genoemd zijn niet de Mol en (2) de kandidaat die het meest verschillende personen aanhaalt is diegene die het minst moet zoeken naar de Mol (en die dus ofwel al zeker is van zijn/haar Mol, ofwel zelf de Mol is).

Dit seizoen valt mij vooral Axel op omdat ik steevast de indruk heb dat hij verdachte zaken en personen aanhaalt die ik totaal niet verdacht vindt.

Ik wilde dit even toetsen en heb van alle afleveringen enkel dit stukje herbekeken. Zijnde de momenten bij de eliminatie waar korte quotes aangehaald worden van de kandidaten over andere kandidaten. Ik lijst ze hieronder even op in de spoiler.
SPOILER
Tot zover tot nu toe.

Wat me daarbij steevast opvalt:
- Ofwel kan ik de verdenking weerleggen,
- Ofwel vind ik de verdenking terecht,
- Ofwel is het een uitspraak van Axel die ik complete bullshit vind.

Hierdoor begin ik Axel enorm te verdenken. Stilaan zelfs meer dan Kaat. Het lijkt alsof Axel erg veel moeite moet doen om verdachte zaken van anderen te kunnen vinden om hier aan te halen.
- Eva heeft Bruno naar beneden getrokken? Neen, ze hield zich vast om omhoog te kunnen kruipen.
- Ingrid en haar varken... Intussen weten we dat dat puur toeval was.
- Eva had hem in de war gebracht met de vissen? Eva is gewoon een chaotisch warhoofd, man!
- Bas heeft goed gelogen? Gast, Joeri speelde het spelleke misschien nog mee, maar Elisabet en alle kijkers hadden hem meteen door.

De "verdenkingen" van Axel houden geen enkele steek. Hij lult maar wat, hij meent het niet echt.

Of dat is toch mijn buikgevoel hierbij.
Gebruikersavatar

Kite08 apr 2019, 01:00

 87
@Cedric

Ik heb dit gevoel bij Bas.
1) Zijn punt in aflevering 4 dat Joeri niet communiceert maar onmiddellijk terug naar de bodem duikt.
Dit slaat op niet veel, het is uiteindelijk toch de bedoeling om de bamboostokken te gaan halen. Wat zou er te bespreken zijn?

2) Zijn punt in aflevering 2 dat Joeri beter zijn best had moeten doen om de bal los te kappen, uit beroepseer.
Terwijl een lasser toch niet per se met een beitel overweg moet kunnen?

Ik heb me wel niet sterk verdiept in deze theorie (en ben op korte termijn ook niet van plan dit te doen.) Geen idee of er meer voorbeelden zijn hieromtrent.
Laatst gewijzigd door Kite op 08 apr 2019, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

mark.vandaele08 apr 2019, 01:04

 178
Jay-Lo schreef:Ja, als Kaat niet de mol is zal dat waarschijnlijk de bedoeling zijn. Maar als Kaat de mol is gaan ze die toch niet extra in de verf zetten?
Ik zou het ook maar raar vinden als ze de mol dit bewust zouden willen laten zeggen, ik gok dat Eva alles op Kaat heeft gezet en Kaat alles op Eva. Allebei kandidaten die gewoon op het foute spoor zitten, De Mol aanzetten om Eva zogezegd te verdenken wanneer Eva één proef moest missen wegens ziekte ja ik vind dat raar. Er was ook geen duidelijk argument die Kaat kon geven behalve haar "gevoel" meestal als ze de mol iemand laten verdenken worden er altijd verdachte activiteiten bij getoond om dat bij te staven. En uiteindelijk kreeg Eva een rood scherm dan had ik die hele verdenking er toch zeker uitgeknipt...
Gebruikersavatar

Dominique08 apr 2019, 01:29

 61
Ja, het zou raar zijn als ze dit de mol laten zeggen. Maar als wij nu denken dat ze dit de mol nooit zouden laten doen, dan heeft de productie zo maar eventjes besloten om iemand die niet afvalt als kandidaat te 'outen'. Ik vind dat even raar.

Dus ik hou het op het volgende: het productiehuis heeft dit fragment erin gestoken speciaal voor dit forum, en zijn ten volste aant genieten van onze mindfuck!
Gebruikersavatar

dominique.hat08 apr 2019, 02:36

 5
Mollenjager-DT schreef:Ik besef ook wel dat het ook juist op de tegenovergestelde manier bedoeld kan zijn en ga er voorlopig dus niet te veel rekening mee houden, omdat het volgens mij bedoeld is om ons te doen twijfelen.
Vind het interessant wat je hier zegt. Denk dat de makers niet willen dat we al te veel aandacht besteden aan de mol. Door dit te tonen beginnen we inderdaad hard te twijfelen en Kaat's verdenking te analyseren, en spenderen we minder aandacht aan de echte mol? (tis Elisabet gasten)

Misschien moeten we het gewoon beschouwen als een afleidingsmanoeuvre en zonder ons van de wijs te laten brengen gedisciplineerd verder zoeken?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 20