Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 08:20

 767  Yens
Axel die neerploft op zijn bed is volgens mij gewoon een opgeluchte Axel die net de test heeft afgerond. Zo'n beeld zit er bijna elke week wel in van één van de kandidaten om aan te geven dat de test voorbij is en de eliminatie gaat beginnen. Het kan natuurlijk ook een tip zijn, iedereen interpreteert dat anders, maar ik zoek er niets meer achter. 😉
Gebruikersavatar

Taupe07709 apr 2019, 09:01

 767  Yens
remcotorken schreef:Het net iets sneller lopen naar de jeep dan de andere twee kan perfect voor de vorm zijn. Even doen alsof je gretig bent voor de vrijstelling naar de andere kandidaten toe (en eventueel de camera's, altijd meegenomen) terwijl Joeri en Elisabet nauwelijks achterliggen. Hij kon moeilijk blijven stilstaan, dat zou pas echt verdacht geweest zijn.

Ook hoor ik velen hier zeggen dat de mol niet kan saboteren vanuit Bas zijn positie. Natuurlijk kon dat wel, bij het terugkeren naar de gevarenzone om de vrijstelling op te halen, kan je je laten raken. Weg, 4000€. Natuurlijk helpt het dan niet als iemand anders de sluipschutter afschiet. 🙂
Eerst zeg je waarom Bas niet gemold heeft en dan wanneer hij het had kunnen doen als hij de mol is. Aangezien hij meer dan genoeg kans heeft gehad om hier te mollen en geen geld te verdienen, sluit hem ik nog eens uit als mol.
Of het moet een mol zijn die gebriefd is dat hij zoveel mogelijk geld moeten binnenhalen zodat hij hierdoor minder verdacht is en dat er op einde rit een spel komt waar ze veel kwijt spelen. Maar dat geldt dan ook voor Joeri en Bruno maar zou veel te flauw zijn. Nee, Bas speelt het spel om te winnen en doet af en toe een mol actie om zich verdacht te maken/
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2019, 11:17

 2245  Uma
Mollenjager-DT schreef:Axel die neerploft op zijn bed is volgens mij gewoon een opgeluchte Axel die net de test heeft afgerond. Zo'n beeld zit er bijna elke week wel in van één van de kandidaten om aan te geven dat de test voorbij is en de eliminatie gaat beginnen. Het kan natuurlijk ook een tip zijn, iedereen interpreteert dat anders, maar ik zoek er niets meer achter. 😉
Ik ga daar straks toch nog eens te goei naar kijken, want het begint me op te vallen dat Axel dat al een paar keer heeft gedaan. Maar bij de laatste keer viel me ook de muur op de achtergrond op. In een flash meende ik dat die achtergrond precies overeenkomt met wat ik meende te zien in de gescrambelde achtergrondbeelden tijdens het (derde) dagboek van de mol. Nog eens kijken en vergelijken straks. Ik vermoed dat het niks zal zijn, maar het eens checken kan nooit kwaad. 🙂
Gebruikersavatar

MolWout09 apr 2019, 13:28

 348
Normaal gezien ga ik nooit in op deze theorie, omdat de montage ons hierin bedriegt. Ik heb daarjuist alle afleveringen nog eens opnieuw bekeken en enkel gelet op Axel (nu mijn hoofdverdachte) - en dit viel mij op.

Eliminatie 1 - Axel zegt dat hij het nog niet goed weet
Eliminatie 2 - Axel zegt dat hij Ingrid verdacht vindt - exit Ingrid
Eliminatie 3 - Axel zegt dat hij Eva verdacht vindt - exit Eva

Zou de Mol dit jaar telkens de naam noemen van de afvaller (en hem/haar 'verdacht' vinden?) tijdens een eliminatie?

Ik weet dat deze theorie nog niet vatbaar is, want we hebben nog maar twee echte eliminaties, maar misschien wel iets om op te letten.
Als jullie bedenkingen hebben, hoor ik ze graag! 😃


Edit: Martijn en Liesbeth heeft hij niet genoemd.. Dit is dus zeker geen hint. Wat wel echter vreemd is dat hij nog steeds in game is als hij continu de afvaller verdenkt?
Laatst gewijzigd door MolWout op 09 apr 2019, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Moldedju09 apr 2019, 13:34

 507  Yens
Klaartje schreef: Ik ga daar straks toch nog eens te goei naar kijken, want het begint me op te vallen dat Axel dat al een paar keer heeft gedaan. Maar bij de laatste keer viel me ook de muur op de achtergrond op. In een flash meende ik dat die achtergrond precies overeenkomt met wat ik meende te zien in de gescrambelde achtergrondbeelden tijdens het (derde) dagboek van de mol. Nog eens kijken en vergelijken straks. Ik vermoed dat het niks zal zijn, maar het eens checken kan nooit kwaad. 🙂
Dat hebben ze van Axel inderdaad al een paar keer laten zien. Hij bedekt ook altijd zijn gezicht met zijn handen na de eliminatie, denk ik. Met als enige verband dat het twee repetitieve handelingen zijn.
Een piloot moet altijd hetzelfde doen zeker 😉
MolWout schreef:Normaal gezien ga ik nooit in op deze theorie, omdat de montage ons hierin bedriegt. Ik heb daarjuist alle afleveringen nog eens opnieuw bekeken en enkel gelet op Axel (nu mijn hoofdverdachte) - en dit viel mij op.Eliminatie 1 - Axel zegt dat hij het nog niet goed weet
Eliminatie 2 - Axel zegt dat hij Ingrid verdacht vindt - exit Ingrid
Eliminatie 3 - Axel zegt dat hij Eva verdacht vindt - exit Eva
Zou de Mol dit jaar telkens de naam noemen van de afvaller (en hem/haar 'verdacht' vinden?) tijdens een eliminatie?
Ik weet dat deze theorie nog niet vatbaar is, want we hebben nog maar twee echte eliminaties, maar misschien wel iets om op te letten. Als jullie bedenkingen hebben, hoor ik ze graag! 😃
Hij heeft dus Liesbeth en Martijn niet vernoemd?
Gebruikersavatar

MolWout09 apr 2019, 13:41

 348
Da's inderdaad de factor die de piste doodt. (Zie edit)
Gebruikersavatar

julieke.vdw09 apr 2019, 17:48

 106  Uma
Moldedju schreef:Dat hebben ze van Axel inderdaad al een paar keer laten zien. Hij bedekt ook altijd zijn gezicht met zijn handen na de eliminatie, denk ik. Met als enige verband dat het twee repetitieve handelingen zijn.
Een piloot moet altijd hetzelfde doen zeker 😉
Hij bedekt idd altijd zijn gezicht tijdens de eliminaties maar dat zou hij ook in de eerste aflevering als reactie hebben gehad bij het ontdekken van de zin: Er is nog geen mol gekozen (heb dat stukje nog niet herbekeken om dit te verifiëren maar dit werd ergens op het forum gezegd).

Maar mss had de productie dat laatste opgemerkt en kan nadien besloten hebben om dat als tip te gebruiken tijdens de eliminaties. En voor ons komt dat dan eigenlijk wel als 'natuurlijk' over. Lijkt mij nogal complex om een ter-plaatse-gekozen mol morsecode of iets dergelijks last minute aan te leren, niet?

Hoe dan ook, vond ik dat hij tijdens de laatste eliminatie verdacht traag was met het bedekken van zijn gezicht met zijn handen, om een volledig 100% natuurlijke reactie te zijn...
Gebruikersavatar

geertn44411 apr 2019, 16:14

 236
Mollenjager-DT schreef:Dat weet ik zelf ook niet echt, maar ze willen ons volgens mij doen twijfelen, zoals ik eerder al op het forum postte. Ofwel willen ze duidelijk maken dat Kaat een kandidaat is, ofwel juist het tegenovergestelde.
Volledig akkoord. Volgens mij is het ongezien (nog nooit gebeurd in de mol) dat we expliciet te weten komen (!) dat 1 kandidaat alles op een andere ingezet heeft én dat we weten op wie. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik het hoorde. Toen wist ik dat ofwel Eva ofwel Kaat zou afvallen. Dat was niet normaal.

Dus ik denk ook dat we iets uit moeten afleiden. Misschien dat Kaat toch de mol niet is én dat je een ronde kan overleven, zelfs al zet je alles in op een verkeerde kandidaat ? Ik weet het niet. Ofwel moet de reden nog komen: misschien wint Kaat wel en dan kunnen ze zeggen: "in aflevering 4 zat ik nog op de verkeerde kandidaat".
Gebruikersavatar

MolWout11 apr 2019, 17:40

 348
Ik denk persoonlijk, als Kaat de Mol is, dat ze dit eruit hadden gemonteerd. Kaat was sowieso al verdacht, en nu stijgt ze nog eens 10 procent.

Als Kaat de Mol is, slaan ze wel een blunder dit jaar qua surprise-effect.
Gebruikersavatar

geertn44411 apr 2019, 23:26

 236
chicawah.janssen schreef:😲

Wie zegt dat Kaat de waarheid sprak?
mmm

ze loog:
- als mol : tsja een mol liegt altijd als ie een kandidaat moet aanduiden. Maar waarom zou de mol de afvaller kiezen ? Maakt alleen de mol meer verdacht (ale voor ons dan, want de meeste mensen reageren dan: dat moet de mol zijn. Waarom zou de redactie zoiets weggeven ? blufpoker ?
- als deelnemer: waarom zou kaat liegen voor de (prive)camera van de eliminatieproef ? de anderen zien dat toch niet...

ze sprak de waarheid:
- als mol : volledig irrelevant
- als deelnemer: zie mijn vorige comment dan
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 apr 2019, 07:20

 767  Yens
Ik denk niet dat het hier al gezegd is, maar niet alleen de specifieke verdenking van Kaat die getoond wordt, vind ik raar. Ook wat daarna tijdens de eliminatie gebeurt... Wanneer Eva haar rode scherm te zien krijgt, zegt Kaat: "What the fuck... What the fuck. Ik ben hier zo slecht in, man." Op die manier lijkt het alsof ze aan iedereen wil duidelijk maken dat ze op Eva gestemd heeft. Op die laatste zin van haar, komt dan nog een merkwaardig antwoord van Axel: "Maar ook wel goed, hè." Het 'verbaasd' stukje van Kaat komt voor mij trouwens ook heel gespeeld over, iets dat ik normaal niet heb bij haar.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 20