Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje06 mei 2019, 12:21

 2245  Uma
Mollenjager-DT schreef:Afbeelding

Ik heb doorheen het seizoen een tabel bijgehouden met daarin opgesomd wie wie verdenkt wanneer de kandidaten spreken voor de camera volgens de montage. Wat opvalt is dat er volgens de montage niemand van de finalisten Elisabet verdenkt.
Zeer opvallend dus in dit schema van 'Wie verdenkt wie?': winnaar Axel die we nooit meer iets horen zeggen in de Verdenkingen over Elisabet, die hij op het spoor kwam na aflevering 4 in de Scheepsopdracht. Wat ze wel hebben laten zien: Kaat die Elisabet verdenkt van "een wel heel duur toiletbezoek" maar er dan toch uitgaat, hoewel (zo blijkt nu, na gisterenavond en berichten in de pers, interview met Elisabet) Kaat wel bij de juiste mol was terechtgekomen op basis van de vragen die gesteld werden in de eliminatie. En Joeri, die ook maar 1 keer iets zei over Elisabet, maar naar mijn aanvoelen toen iets zeer belangrijks over dat "Elisabet met haar emoties speelt en zo dingen achter onze rug kan beïnvloeden". Ook Joeri, die blijkbaar toch ook op de juiste mol zat, ging er toch uit.

Of hoe de makers ons een rad voor de ogen draaien met wat ze laten zien als verdenkingen. En dus maar heel af en toe, net als in het verleden, verdenkingen laten zien en horen van kandidaten die op de juiste mol zitten. En de uiteindeljke winnaar die met geen woord rept (in de afleveringen opgenomen in het schema hierboven) over zijn echte molverdachte.

Kijk ook naar wat ze laten horen van Ingrid: die verdacht Martijn maar ook Elisabet. Bij de bootjes en bij de geketende wandeltocht. En toch lag Ingrid er eigenlijk als tweede uit, want zij was de echte afvaller in de aflevering met de verfbom. Ingrid heeft toen waarschijnlijk net iets te veel vragen beantwoord op Martijn of te veel fouten gemaakt, maar toch is het bizar dat zij er zo vroeg uitlag.

De Mol, het blijft één en al montage om ons op het verkeerde been te zetten, maar het is natuurlijk wel keigoed gedaan!
Gebruikersavatar

Cedric06 mei 2019, 12:25

 2834  Uma
Vooral opvallend doordat - bij mijn weten - de mannen van de montage ook niet weten wie de Mol is?
Ik dacht toch eens zoiets gelezen te hebben..
Ofwel gaat het dan over de opdrachten zelf en wordt dit stukje dan toch wel wat gestuurd door de makers.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2019, 12:37

 8153
Een heel klein groepje mensen weet wie de mol is. Ik veronderstel dat zij de eindredactie doen. Ofwel nemen zij de biechten integraal voor hun rekening.
Gebruikersavatar

Jansen12 mei 2019, 21:30

 3423  Yens
Davy schreef:Wie verdacht wie?
Duidelijk he 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen12 mei 2019, 21:45

 2354  Uma
Zo zie je dat het vinden van de Mol veel makkelijker of moeilijker is in Vietnam. Joeri werd nogal veel verdacht!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 mei 2019, 22:03

 767  Yens
Fantastisch toch hoe land ze als onvoorbereide (!!) mol zo lang onder de radar is gebleven. En meer nog, zelfs onderaan het verdachtenlijstje stond van iedereen en de eerste 3 afleveringen door niemand ingevuld is als mol. Stom dat Joeri door een verspreking van Bas dan plots ook weet dat Elisabet de mol is, maar omdat het zo'n leuke mens is, was het hem van harte gegund. Alleen spijtig dat Kaat daar dan de dupe van moest zijn, want ook zij was een fantastische kandidate.

Ten slotte vond ik het ook leuk dat er bij het overzicht van de eerste afleveringen stond wie iedereen als mol had ingevuld bij die eliminatie. Zo komen we toch weer wat meer te weten, interessant!
Gebruikersavatar

jos.jansen12 mei 2019, 22:36

 328  Uma
Mollenjager-DT schreef:Fantastisch toch hoe land ze als onvoorbereide (!!) mol zo lang onder de radar is gebleven. En meer nog, zelfs onderaan het verdachtenlijstje stond van iedereen en de eerste 3 afleveringen door niemand ingevuld is als mol. Stom dat Joeri door een verspreking van Bas dan plots ook weet dat Elisabet de mol is, maar omdat het zo'n leuke mens is, was het hem van harte gegund. Alleen spijtig dat Kaat daar dan de dupe van moest zijn, want ook zij was een fantastische kandidate.

Ten slotte vond ik het ook leuk dat er bij het overzicht van de eerste afleveringen stond wie iedereen als mol had ingevuld bij die eliminatie. Zo komen we toch weer wat meer te weten, interessant!
Het fragment hint ook wel naar dat Laat dankzij Bas Elisabet gevonden heeft. Wat me ergens heel hard verbaasd dat een kandidaat 2 andere eigenlijk de mol kado geeft. (Ok Bas is ook maar pas zeker omdat hij bij kaat achter de vragen gaat horen)
Gebruikersavatar

Cedric12 mei 2019, 23:08

 2834  Uma
Super dat we zo'n gedetailleerde overzichten kregen van wie wanneer wie verdacht.
Uiteindelijk zaten de laatste 5 allemaal op het juiste spoor. Best wel zot.
Het duurde misschien lang voor men Elisabet door had, maar anderzijds was het heel plots voor iedereen duidelijk (door de verspreking van Bas).
Wat het allemaal ook niet makkelijker maakte voor Elisabet natuurlijk.
Gebruikersavatar

Vermoljoen13 mei 2019, 08:11

 2354  Uma
Ik vond die overzichten ook heel tof!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2019, 11:30

 8153
Vermoljoen schreef:Zo zie je dat het vinden van de Mol veel makkelijker of moeilijker is in Vietnam. Joeri werd nogal veel verdacht!
Raar hé? Bij ons kwam hij het minst verdacht over van allemaal.
Gebruikersavatar

Cedric13 mei 2019, 11:53

 2834  Uma
Bwa, ik heb in mijn allereerste post in mijn molboekje hier toch gezet dat ik vond dat Joeri heel wat molpotentieel had. Letterlijk zei ik het zo: "Past qua persoon het best in het profiel van wat nodig is voor een Mol vind ik, maar anderzijds vrij nerveus".
Na de kandidatenvoorstelling (dus nog voor de 1e aflevering) had ik hem bij mijn 3 hoofdverdachten, samen met Elisabet en Eva.

Ook na de 1e en de 2e aflevering zette ik Joeri nog tussen mijn verdachten. Na afleveringen 3 en 4 was hij bij mij nog een twijfelgeval. Pas na aflevering 5 (dé mindfuckaflevering voor mij, toen Eva afviel nadat Kaat alles op haar had ingezet) heb ik Joeri helemaal niet meer verdacht...

Ik kan er dus wel in komen dat Joeri een tijdlang verdacht is overgekomen..
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20