Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen14 apr 2019, 11:32

 3423  Yens
Mollenjager-DT schreef:Ik houd sinds vorig jaar voor mezelf ook een overzichtje bij van wie wiens naam uitspreekt als verdachte. Ik besef dat dit niet altijd betekent dat dat de hoofdverdachte is van die persoon of dat die de test daarop ingevuld heeft, maar misschien worden we er wel iets wijzer uit. Dit is wat ik tot nu toe heb:

Afbeelding
Toch wel een verrassend overzichtje. Als je gaat tellen wie het meest vernoemd is, dan kom je uit bij Eva (die er nu uit ligt) en op de voet gevolgd door Joeri. Dat zijn voor mij toch twee personen die ik nooit verdacht heb (of hoogstens heel in het begin). Ofwel zeggen de kandidaten zomaar wat als ze een verdenking uiten, ofwel hebben zij een ander beeld van de andere kandidaten dan wij 🙂.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 apr 2019, 11:38

 767  Yens
Het geeft inderdaad weer dat de kandidaten in Vietnam zelf, indien dit representatief genoeg is, er helemaal anders over denken dat de kijkers van het programma. Kaat bv, die meestal toch redelijk verdacht is in Vlaanderen, wordt in Vietnam zo te zien toch heel wat minder verdacht bij de andere kandidaten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2019, 13:02

 8153
Ik denk ook dat het aan de montage ligt. We mogen niet vergeten dat de kandidaten veel meer zeggen en de makers (veel) knippen. Ik kan mij echt niet voorstellen dat Joeri zo verdacht is bij hen. Tenzij... hij verdachte dingen doet die zij wel en wij niet zien. En anderzijds zou over Axel en Bruno niemand iets zeggen? Dat vind ik pas echt verdacht. Daar is knipperdeknip aan tepas gekomen 😉
Gebruikersavatar

Klaartje14 apr 2019, 23:18

 2245  Uma
Ons Kaat, die vorige week alles had ingezet op de afvaller en dus naar een andere verdachte op zoek moest, heeft blijkbaar toch al beter gekozen vandaag dan Bruno. Als ze tenminste de waarheid heeft gesproken, maar met elke week dat ze er langer in blijft, stijgt de kans dat ze gewoon gelogen heeft over dat alles ingezet hebben op Eva en dus wordt het alsmaar waarschijnlijker dat ze eenvoudig weg de Mol is.
Gebruikersavatar

Gylfie14 apr 2019, 23:31

 33
Ik vind het alleszins opvallend dat ze Kaat vorige week duidelijk hebben laten zeggen dat ze op Eva zou inzetten, wat erop zou wijzen dat Kaat niet weet wie de mol is, want Eva lag eruit. Deze aflevering (6) zei ze tegen haar broer weer heel duidelijk dat ze totaal geen idee heeft wie de mol is. Zou het misschien een link kunnen zijn met "de mol weet niets", dat ze doet alsof ze niet weet wie de mol is terwijl ze het zelf is?
Gebruikersavatar

Cedric14 apr 2019, 23:44

 2834  Uma
Wat ik vooral opvallend vind is dit:
- Ingrid roeit samen met Axel en ligt met hem op de kamer => Ingrid eruit.
- Martijn doet het scheepsraadsel met Axel waarbij de fakkel onder water gaat => Martijn eruit.
- In dezelfde aflevering viste Eva samen met Axel, de aflevering erna hoort Eva dat Axel als eerste geschoten werd => Eva eruit.
- In afl.5 wordt Bruno onheus behandeld door Axel en in afl.6 rijdt Bruno met Axel op brommertjes => Bruno eruit.

Hoe verdacht Axel ook overkomt, ik denk dat hij bewust de seriemoordenaar speelt: slachtoffer uitkiezen, "samenwerken" (= zichzelf verdacht maken), andere persoon gaat eruit.

Ocharme diegene die volgende week met Axel moet samenwerken...
Gebruikersavatar

Taupe07715 apr 2019, 09:09

 767  Yens
Cedric schreef:Wat ik vooral opvallend vind is dit:
- Ingrid roeit samen met Axel en ligt met hem op de kamer => Ingrid eruit.
- Martijn doet het scheepsraadsel met Axel waarbij de fakkel onder water gaat => Martijn eruit.
- In dezelfde aflevering viste Eva samen met Axel, de aflevering erna hoort Eva dat Axel als eerste geschoten werd => Eva eruit.
- In afl.5 wordt Bruno onheus behandeld door Axel en in afl.6 rijdt Bruno met Axel op brommertjes => Bruno eruit.

Hoe verdacht Axel ook overkomt, ik denk dat hij bewust de seriemoordenaar speelt: slachtoffer uitkiezen, "samenwerken" (= zichzelf verdacht maken), andere persoon gaat eruit.

Ocharme diegene die volgende week met Axel moet samenwerken...
Klopt volledig en dan zijn er maar 2 mogelijkheden ... Axel is de mol en doet zo'n dwaze acties dat degene die met hem speelt denkt dat dit niet de mol is.
Of eerder ... hij maakt moedwillig foutjes (zoals eerder al gezegd lijkt hij me ook niet handig) zodat zijn partners denken dat hij de mol is en op hem gokken en eruit liggen ... op die manier blijft hij er rustig in en wie weet, zit hij wel op de juiste mol.
Gebruikersavatar

magali.dereu15 apr 2019, 10:25

 184  Sven
Ik denk het tweede.
Gebruikersavatar

Moldedju15 apr 2019, 11:50

 507  Yens
Cedric schreef:Wat ik vooral opvallend vind is dit:
- Ingrid roeit samen met Axel en ligt met hem op de kamer => Ingrid eruit.
- Martijn doet het scheepsraadsel met Axel waarbij de fakkel onder water gaat => Martijn eruit.
- In dezelfde aflevering viste Eva samen met Axel, de aflevering erna hoort Eva dat Axel als eerste geschoten werd => Eva eruit.
- In afl.5 wordt Bruno onheus behandeld door Axel en in afl.6 rijdt Bruno met Axel op brommertjes => Bruno eruit.
Hoe verdacht Axel ook overkomt, ik denk dat hij bewust de seriemoordenaar speelt: slachtoffer uitkiezen, "samenwerken" (= zichzelf verdacht maken), andere persoon gaat eruit.
Ocharme diegene die volgende week met Axel moet samenwerken...
Ter info: Ingrid heeft duidelijk gemaakt (in cafe de mol) dat ze Axel niet verdacht en dat haar nachtje met het varken duidelijk niet alles toonde wat er was gebeurd. Eerder Martijn stond op haar lijstje. Ik had er trouwens niet bij stilgestaan, maar gezien Martijn en Elisabet de roei/slaap proef samen deden is het raar dat Ingrid er uit zou liggen als Elisabet de mol zou zijn (ze had hierdoor toch een paar vragen juist moeten hebben?)
Gebruikersavatar

BeaVer15 apr 2019, 12:00

 1293  Uma
de vragen gaan niet enkel over de opdrachten.
Wat komt er nog aan bod:
- in welke auto zat de mol (welk nr-plaat):
- met wie sliep de mol op hotel in dezelfde kamer
- Hoeveel kinderen heeft de mol
- Naast wie zat de mol tijdens het ontbijt
- welk beroep heeft de mol
etc...

Genoeg vragen dus die ervoor zorgen dat de antwoorden niet te veel overlappen met meerdere kandidaten.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 apr 2019, 12:11

 2354  Uma
Dat is altijd. Hoe verder we in het seizoen zitten, hoe persoonlijker en moeilijker de vragen worden.
Nu vraag ik me wel af welke nummerplaat ze eigenlijk bedoelen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 20