Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Gillesisdemol25 apr 2019, 14:39

 373
Ik vermoed dat Bas Joeri’s molverdachte is.
Joeri zegt letterlijk in afl. 6 (muurproef) dat Bas de slimste kandidaat is.
Dan gelooft hij toch niet dat Bas met ballonnen een zware steen omhoog denkt te krijgen?
Je zou kunnen zeggen dat het nepmolgedrag was, maar zou ‘de slimste kandidaat’ denken dat zoiets werkt? Het is een kleine hint, maar van de andere kandidaten is het moeilijker aan te wijzen dat Joeri in hun richting zou denken (volgens mij).
Gebruikersavatar

Bas.P25 apr 2019, 15:02

 16  Jens
Het kan best zijn dat Joeri effectief vindt dat Bas de slimste is, op vlak van pure intelligentie/IQ en dergelijke, maar dat wilt daarom niet zeggen dat Bas daarom ook weet hoe je een zware steen opheft. Bas is zeker en vast een zeer verstandig persoon, maar als er bij wijze van spreken een muurtje gebouwd moet worden wilt dit niet zeggen dat hij weet hoe dit moet.
Bas zou zeker wel de capaciteiten hebben om de mol te zijn, maar door verschillende redenen denk ik niet dat hij het is.

Even terug on topic, persoonlijk denk ik dat Bruno Axel verdacht, en eruit is gegaan. Kaat had gewoon haar vragenlijst slecht ingevuld en de rest weet gewoon dat het Elisabet is 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 15:06

 8153
Bas.P schreef:Het kan best zijn dat Joeri effectief vindt dat Bas de slimste is, op vlak van pure intelligentie/IQ en dergelijke, maar dat wilt daarom niet zeggen dat Bas daarom ook weet hoe je een zware steen opheft.
Bas kwam wel op het idee van de hefboom. Daar hoef je niet handig voor te zijn maar wel praktisch ingesteld en intelligent.
Bas.P schreef:Bas is zeker en vast een zeer verstandig persoon, maar als er bij wijze van spreken een muurtje gebouwd moet worden wilt dit niet zeggen dat hij weet hoe dit moet.
Om een muurtje te metselen hoef je niet slim te zijn, maar wel handig en praktisch.
Gebruikersavatar

Gillesisdemol25 apr 2019, 15:46

 373
Bas.P schreef:Even terug on topic, persoonlijk denk ik dat Bruno Axel verdacht, en eruit is gegaan. Kaat had gewoon haar vragenlijst slecht ingevuld en de rest weet gewoon dat het Elisabet is 😃
Ik heb graag dat mensen mijn ideeën ontkrachten (daarvoor dient dit topic onder andere), maar dan zou je tenminste je eigen vermoedens ook kunnen onderbouwen 😉
Gebruikersavatar

Bas.P26 apr 2019, 11:07

 16  Jens
Door middel van eliminatie houdt ik enkel nog Elisabet en mogelijk Axel over als mogelijke mollen in deze fase. Bas en Joeri hebben gewoon teveel binnengehaald en een aantal acties die er bij mij niet inkunnen als ze de mol zouden zijn (Bas met de jeep, en nog enkele andere kansen laten liggen om te mollen; en Joeri, tja, het is Joeri, die gaat er te hard voor)

Axel valt in mijn ogen te hard op en daar heb ik de indruk van dat hij vooral zich mols gedraagt bij de opdrachten in kleine groepjes om zichzelf verdacht te maken (bij de boot met Martijn, met de survival en de brommers met Bruno,..) en telkens gaan de personen waarmee hij heeft samengespeeld en zich verdacht heeft gemaakt eruit.

Vandaar denk ik dat Bruno op Axel zat en Axel niet de mol is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2019, 12:33

 1690  Sven
Bas.P schreef:Door middel van eliminatie houdt ik enkel nog Elisabet en mogelijk Axel over als mogelijke mollen in deze fase. Bas en Joeri hebben gewoon teveel binnengehaald en een aantal acties die er bij mij niet inkunnen als ze de mol zouden zijn (Bas met de jeep, en nog enkele andere kansen laten liggen om te mollen; en Joeri, tja, het is Joeri, die gaat er te hard voor)

Axel valt in mijn ogen te hard op en daar heb ik de indruk van dat hij vooral zich mols gedraagt bij de opdrachten in kleine groepjes om zichzelf verdacht te maken (bij de boot met Martijn, met de survival en de brommers met Bruno,..) en telkens gaan de personen waarmee hij heeft samengespeeld en zich verdacht heeft gemaakt eruit.

Vandaar denk ik dat Bruno op Axel zat en Axel niet de mol is.


Ik denk exact dat het ook dat is wat Bas bedoelt bij de test.
Maar waarom zou Bruno zeggen dat zijn verdachten Joeri en Eva zijn om dan volledig op Axel te gaan? Het kan hoor, en dat hij daarom die boot pakte bij de brommers om te testen. Ik ging er gewoon vanuit dat hij na de exit van Eva dan Joeri zou kiezen.
Gebruikersavatar

Bas.P26 apr 2019, 13:15

 16  Jens
Jay-Lo schreef:Maar waarom zou Bruno zeggen dat zijn verdachten Joeri en Eva zijn om dan volledig op Axel te gaan? Het kan hoor, en dat hij daarom die boot pakte bij de brommers om te testen. Ik ging er gewoon vanuit dat hij na de exit van Eva dan Joeri zou kiezen.
In dezelfde proef waar hij met de brommers zat haalt Joeri wel 1500 euro binnen en gedraagt Axel zich wel weer verdacht (nogal snel het idee van de tv afschieten terwijl deze zeker verdubbelt en dan nog vlot meegaat voor de boot, ik denk ook dat dit wel een test van Bruno voor Axel kon zijn) bij de brommers, waar ook zijn opdracht al snel de mist in gaat.

Misschien dat Bruno daar van gedachte is veranderd en Joeri uitsluit aangezien die de topprestaties en verdiensten maar blijft opstapelen, terwijl bij Axel wel vaker dingen mislopen.
Gebruikersavatar

Paraceta26 apr 2019, 21:56

 717  Sven
Bas.P schreef:en Joeri, tja, het is Joeri, die gaat er te hard voor
Deze redenering stoort me al heel het seizoen lang: het klopt inderdaad dat Joeri uitermate zijn best lijkt te doen, maar ik zie (vanuit mijn tunnel) niet in waarom dit hem meteen zou afstrepen als potentiële Mol. Deze competiviteit is gewoon de aard van het beestje ("De Mol is compleet zichzelf gebleven"), maar is geen reden om hem niet als Mol te aanschouwen. Sowieso hebben ook Mollen 'goeie' momenten (Gilles in de metro...) en daarbij kunnen de momenten waarop Joeri 'er hard voor gaat' mij niet overtuigen als zijnde cruciaal.

[Klein beetje off-topic, maar bon]
----------
Terug on-topic: Kaat stemde m.i. vermoedelijk op Axel of Elisabet als Mol (ze vond het moeilijk om bevriend te blijven met haar Mol, dus neem ik aan dat ze minder opdrachten met hem/haar uitvoerde), geen idee of dit hier al was aangehaald.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2019, 22:55

 767  Yens
Je kan toch niet ontkennen dat Joeri al te veel zijn best gedaan heeft en hierdoor heel veel geld verdiend heeft, dat makkelijk verloren had kunnen worden. Dit pleit toch zeker niet in zijn voordeel als mogelijke mol? Dat van Gilles in de metro was trouwens iets volledig anders. Er is toen geen geld verdiend omdat hij in de sleutelpositie zat en bij het inlopen van de metro gebrieft werd door de productie dat er niemand anders op de metro gestapt was en er dus sowieso geen geld verdiend zou worden. Dat vind ik niet te vergelijken met de situatie van Joeri.
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2019, 23:43

 2245  Uma
Ik heb het gevoel dat Joeri al heel lang vrijwel zeker weet wie de mol is en dat hij daar niet achter is gekomen omdat hij de mol tijdens de opdrachten verdachte dingen heeft zien doen en die persoon daardoor is gaan verdenken, maar dat hij het per toeval te weten is gekomen, bijvoorbeeld doordat hij al in de eerste dagen erachter is gekomen hoe de mol werd gebrieft. Bijvoorbeeld dat hij gezien heeft dat GDC of iemand van de crew die gsm heeft verstopt op de kamer van de mol. Hij heeft dat gezien en voor zichzelf gehouden en van toen af zich enkel op die ene verdachte geconcentreerd. Daardoor kon hij in de opdrachten er vol tegenaan gaan, hij wist toch al wie de mol was, dus verder "speuren" was voor hem niet nodig. Hij kon voluit genieten van de opdrachten, zoals je hem ook steeds ziet doen.

In het verleden is het nog eens gebeurd dat iemand zo "stommelings" ontdekte wie de mol was. Was het niet in het seizoen dat Marc de mol was, dat Stijn in de prullenmand van een hotelkamer een verfrommeld briefje vond met daarop briefingsinfo voor de mol? Hij lag toen samen met Marc op de kamer en dus kon dat maar één ding betekenen: Marc is de mol. En hij wist dus al na een paar dagen wie de saboteur was, door een foutje of een onzorgvuldigheid van de mol of de crew zelf,

Stel je voor dat er dit seizoen ook zoiets is voorgevallen...
Gebruikersavatar

Paraceta27 apr 2019, 10:05

 717  Sven
Mollenjager-DT schreef:Je kan toch niet ontkennen dat Joeri al te veel zijn best gedaan heeft en hierdoor heel veel geld verdiend heeft, dat makkelijk verloren had kunnen worden. Dit pleit toch zeker niet in zijn voordeel als mogelijke mol? Dat van Gilles in de metro was trouwens iets volledig anders. Er is toen geen geld verdiend omdat hij in de sleutelpositie zat en bij het inlopen van de metro gebrieft werd door de productie dat er niemand anders op de metro gestapt was en er dus sowieso geen geld verdiend zou worden. Dat vind ik niet te vergelijken met de situatie van Joeri.
De enige opdrachten die ik zie waar Joeri echt zijn best heeft gedaan (en veel geld heeft verdiend), zijn:
- Escaperoom op het water (€4000)
- Tunnelopdracht (€1250)
Dit lijstje is dus echt wel heel beperkt en helemaal niet zo lang als iedereen doet uitschijnen. Deze geslaagde opdrachten zouden (als Joeri de Mol is) ook verklaard kunnen worden: bij de escaperoom kan hij ervan overtuigd geweest zijn dat de tijdslimiet al overschreden was; in de tunnels kan hij het geld verdiend hebben omdat er de dag ervoor al €4000 verloren was gegaan (eveneens toepasbaar op Bas en Axel).
Tijdens andere opdrachten waar er geld verdiend is, zijn er echter steeds argumenten om aan te nemen dat hij niet de grootste moeite deed.
(Dit alles natuurlijk vanuit mijn tunnel)
Gebruikersavatar

Gillesisdemol27 apr 2019, 10:18

 373
Klaartje schreef:Ik heb het gevoel dat Joeri al heel lang vrijwel zeker weet wie de mol is en dat hij daar niet achter is gekomen omdat hij de mol tijdens de opdrachten verdachte dingen heeft zien doen en die persoon daardoor is gaan verdenken, maar dat hij het per toeval te weten is gekomen, bijvoorbeeld doordat hij al in de eerste dagen erachter is gekomen hoe de mol werd gebrieft.
Dat is in ieder seizoen een optie, al proberen ze zulke foutjes te vermijden.
Toch voel ik me er een beetje oncomfortabel bij dat we zoiets niet over een dokter of advocaat zeggen.
Ik weet dat je het zegt omdat Joeri uitmuntend speelt, maar dat had hij al aangegeven nog voor het spel begon. Dat hij het altijd zo goed mogelijk wil doen.
De waarschijnlijkheid dat hij gewoon écht goed is, lijkt me toch groter.

Bon, zondag zijn we weer iets wijzer!
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 20