Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mark.vandaele21 apr 2019, 23:13

 178
Stijn zat ook op de verkeerde mol in 2016.
Gebruikersavatar

KevinL21 apr 2019, 23:16

 87
jos.jansen schreef:
Als ik me niet vergis was 2 jaar geleden Robin de mol niet op het spoor en was hierdoor de persoon die afviel vlak voor de finale.
Vorig jaar gokte Pascale ook nog op 2 paarden net voor de finale, ook fataal.
Gebruikersavatar

Mola Lisa21 apr 2019, 23:17

 328  Uma
Cedric schreef:Elisabet weet 100% zeker al wie de Mol is. Kan bijna niet anders.

Nu, ik ga er wel steeds van uit dat zodra er maar 4 kandidaten meer overschieten, dat die dan alle 4 wel weten wie De Mol is.
Bruno zei verleden week al dat hij zeker was maar veel foute antwoorden gaf. Kaat zei nu ook dat ze paniekeerde en niet geconcentreerd was (geen oordopjes) bij het invullen van de test. Was zij er dan ook al zeker van de mol ? Weten ze dan allemaal al wie de mol is ?
Gebruikersavatar

ex-molinator21 apr 2019, 23:20

 3483  Uma
jos.jansen schreef:Als ik me niet vergis was 2 jaar geleden Robin de mol niet op het spoor en was hierdoor de persoon die afviel vlak voor de finale.
Je vergist je volgens mij.
Robin had het molboekje van Hans bekeken en dat was een en al lofbetuiging voor Davy maar Davy en Annelies hadden meer vragen juist beantwoord.
Gebruikersavatar

jos.jansen21 apr 2019, 23:29

 328  Uma
ex-molinator schreef: Je vergist je volgens mij.
Robin had het molboekje van Hans bekeken en dat was een en al lofbetuiging voor Davy maar Davy en Annelies hadden meer vragen juist beantwoord.
Juist herbekeken, idd ze wisten het toen met z'n alle bij de laatste 4. My bad
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 apr 2019, 23:31

 1690  Sven
Ze laten zien wat iedereen verdachte handelingen vindt van anderen. Ik hoor niemand zeggen dat de opdracht met kunst niet kon lukken omdat een verkeerde nadruk op iets leggen ook gewoon totaal een andere betekenis had. En dat zal zeker wel iemand gezegd hebben.
Elisabet komt hier nu heel verdacht uit, maar waar ik mee blijf zitten is, waarom viel Ingrid dan af? Zij zat vooral op Martijn, geeft bij de verfbom ook aan dat ze M had ingevuld, maar bij de opdrachten in die aflevering zat Martijn ook heel de tijd bij Elisabet (roeibootjes). Kaat zegt daar zowel Axel, Ingrid en Eva verdacht te vinden, maar blijft wel in het spel. Bij de volgende verdenkt ze Eva en blijft terwijl Eva afvalt.
Bruno zegt Eva en Joeri te verdenken, nadat Eva afvalt zet hij in op 1 persoon. Joeri? En valt af.
De enige reden dat Kaat in het spel bleef was Bas. Die had de opdracht bij survival met Eva. De enige reden dat Bruno in het spel bleef was Bas. Iedereen zit momenteel op Bas, ook al speelt Elisabet hier 2000euro uit de pot.
Ik geloof het zelf nog niet, maar het was wel Bas die bij de uitleg van Axel over het verdwijnen van Elisabet in vraag stelde of ze een voordeel had. Hij wilde dat wel de groep insturen.
Gebruikersavatar

ingrid.jonckers22 apr 2019, 09:32

 3
Bas en elisabet zitten volgens mij op joeri als mol. Net als ik 😃

Bas verdenkt hem al sinds de scheepsopdracht waarbij hij vertelde dat joeri steeds opnieuw onder water dook.
Elisabet heeft hem in de gaten sinds de aflevering met de tafelopdracht en de paintball: geen communicatie, kaart stiekem nemen, enz. Je ziet haar vaak bedenkelijk kijken. Vorige week zei zij ook bij de instagram foto's dat de communicatie bij joeri stroef liep. Hij liet hen ook een extra rondje lopen op een doodlopend pleintje. Volgens mij heeft ze hem daar ook extra uitgetest door dat XXL wc-bezoek. Expres lang blijven zitten om te zien of hij zou reageren (geef toe, als kandidaat zou je toch gauw zeggen "haast u een beetje"). Maar joeri liet het allemaal rustig gebeuren en de tijd tikte verder...deed me denken aan vorig seizoen waar Pieter bij de rollercoaster Steve alle tijd gaf om te bekomen.... want het is toch vreemd dat een wc-bezoek in de montage belandt???

Soit, om maar te zeggen dat ik sinds de scheepsopdracht in de joeri tunnel zit. Het is een heerlijk grappige gast om naar te kijken maar ondertussen neemt hij vaak belangrijke posities is tijdens opdrachten. Vaak als eerste of laatste, plaatsen waar je het spel kan bepalen. Hij doet alsof hij enorm hard gaat voor de opdracht maar zijn acties kosten altijd veel tijd. En ja, sommige opdrachten (paintball, schip, tunnel) zijn door joeri gelukt maar het scheelde telkens maar heel weinig tijd. Het had hem dus evengoed wel gelukt om alles buiten de tijd te doen.
De tunnelopdracht heeft hij volgens mij toch laten lukken omdat hij weet dat er stilaan meer verdenkingen naar hem wijzen en hij op die manier nog twijfel wil zaaien...

Maar goed, voor hetzelfde geld zit ik er helemaal naast 🙂 😉
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2019, 10:35

 2245  Uma
Ik vond wel interessant wat Joeri gisteren zei in de "verdenkingen". Hij had het over Elisabet die gebruik maakt van haar emoties om de anderen om de tuin te leiden.

Ik heb het al in het begin gezegd: Elisabet vind ik een vat vol emotionele intelligentie, ze heeft heel veel mensenkennis, ook vanwege haar beroep. Artsen worden daar ook op getraind, ze kunnen zelfs speciale cursussen volgen daarvoor.

En wat Joeri betreft: volgens mij weet hij al heel lang dat zij de verrader is. Dat er tussen die twee iets is, was me al bij de scheepsproef opgevallen. Ze maken voortdurend "grapjes" met elkaar: denk aan Elisabets woorden, toen ze de letters van het slot POLLY moest doorgeven. Toen zei ze tegen Joeri: "... de O van... Onnozelaar". Bij de scheepsopdracht moet je ook eens opletten op de toon van hoe Joeri spreekt tegen Elisabet, als hij zegt "of het raam niet open kan" en "blijf rustig spreken". Dat zegt hij op een heel andere manier dan hoe wij hem normaal horen spreken. Ook bij het boogschieten moet je er eens op letten: Elisabet schiet haar derde pijl in de tafel en dan zegt Joeri: "Dat was toch goed!" en dan dat lachje van Joeri! Joeri plaagt Elisabet ook vaak, kijk maar naar wat hij daar uitspookt tijdens hun zwempartijtje in Ha Long Bay (aflevering 4): dat deed me denken aan de manier waarop Davey Eline soms plaagde (bvb bij de rugbyproef met de muzieknummers die ze moesten raden).

Er is echt al heel lang iets tussen die twee, Joeri en Elisabet. De een weet het van de andere en omgekeerd. Daarom zitten ze ook zo vaak samen in een opdracht.

Nu nog definitief uitzoeken wie de mol is. 🙂
Gebruikersavatar

Curio22 apr 2019, 10:46

 53
Als je naar het filmpje van Kaat in de auto na de eliminatie op de site van Vier kijkt, zegt ze op een bepaald moment dat ze van haar mol de namen van zijn ouders niet meer wist, dus zouden we daaruit kunnen afleiden dat Kaat een man als mol had, Axel misschien? :? Zou ze de verkeerde mol verdacht hebben? Het duwt mij wel meer in de Elisabet-tunnel, en ik denk dat Joeri ook Elisabet verdenkt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2019, 15:58

 8153
ex-molinator schreef:Je vergist je volgens mij.
Robin had het molboekje van Hans bekeken en dat was een en al lofbetuiging voor Davy maar Davy en Annelies hadden meer vragen juist beantwoord.
Er deed toch geen Davy mee? 😛
Gebruikersavatar

nyckelpiga22 apr 2019, 16:21

 69
Klaartje schreef:Ik vond wel interessant wat Joeri gisteren zei in de "verdenkingen". Hij had het over Elisabet die gebruik maakt van haar emoties om de anderen om de tuin te leiden.

Ik heb het al in het begin gezegd: Elisabet vind ik een vat vol emotionele intelligentie, ze heeft heel veel mensenkennis, ook vanwege haar beroep. Artsen worden daar ook op getraind, ze kunnen zelfs speciale cursussen volgen daarvoor.

En wat Joeri betreft: volgens mij weet hij al heel lang dat zij de verrader is. Dat er tussen die twee iets is, was me al bij de scheepsproef opgevallen. Ze maken voortdurend "grapjes" met elkaar: denk aan Elisabets woorden, toen ze de letters van het slot POLLY moest doorgeven. Toen zei ze tegen Joeri: "... de O van... Onnozelaar". Bij de scheepsopdracht moet je ook eens opletten op de toon van hoe Joeri spreekt tegen Elisabet, als hij zegt "of het raam niet open kan" en "blijf rustig spreken". Dat zegt hij op een heel andere manier dan ho...
Ik denk niet dat ze in de montage gaan laten tonen dat Joeri Elizabet verdenkt, als ze de mol is. Valt mij op dat ze enkel namen laten horen, als die mensen erna een rood scherm krijgen. Zo hoorden we wel dat Kaat op Eva had ingezet, en Eva lag eruit. Nu tonen ze dat Joeri Elisabet verdenkt. Als Joeri er volgende week zou uitliggen, dan is zij niet de mol (en dat gaan ze nooit zo voor de finale tonen). Ligt Elisabet er volgende week uit, dan is Joeri verdacht. Volgens mij gaan ze allebei naar de finale, en is het Axel of Bas die volgende week een rood scherm krijgt. Kwestie van hoe de programmamakers gemonteerd hebben, op basis van wie er afvalt. Ze wisten ook al dat Kaat ging afvallen, maar je hoorde wel niet wie ze verdacht (enkel dat het iemand was bij de kunstproef). Als je kijkt naar wie al vaak bij elkaar heeft gezeten tijdens proeven, valt mij op dat Joeri en Elizabet al vaak samen een proef hebben gedaan, idem voor Bas en Joeri. Terwijl bij Axel telkens die mensen een rood scherm kregen (Ingrid, Martijn, Eva, Bruno). Bas zei ook dat hij denkt dat Axel bij mensen bepaalde ideeën inplant, waardoor die mensen er telkens uitliggen. Ik denk dit ook eerlijk gezegd. Normaal gezien gaan kandidaten die 100% zeker zijn wie de mol is, nu zorgen dat ze zoveel mogelijk bij die persoon in de groep zitten (tenzij de mol dit kan verhinderen natuurlijk).
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2019, 16:40

 2245  Uma
Ze laten zien wat ze willen he. Vorige week lieten ze Kaat zien die vond dat de sanitaire stop van Elisabet "wel een heel duur toiletbezoek was", dus daar laten ze uitschijnen dat Kaat Elisabet "verdenkt" en nu ligt Kaat eruit, dus is die "verdenking" verkeerd? En kan je nu dus besluiten dat Elisabet niet de mol is?

Maar de kandidaten zeggen waarschijnlijk over iedere ander wel iets, de makers pikken er iets uit wat hen goed uitkomt en brengen ons zo op een dwaalspoor. Maar ooit moet iemand (de winnaar van het spel) toch iets gezegd hebben (meestal maar 1, maximaal 2 keer) dat een juiste verdenking is.

Verdenkingen richting de werkelijke mol krijgen we zelden te zien, dat was zo ook al in het verleden. Dus moet het iemand zijn tegen wie ze nog maar weinig "verdenkingen" hebben laten zien en dan is de eerste naam die bij mij opkomt Axel. Wie heeft er eigenlijk al iets verdachts gezegd over Axel? Kaat, heel in het begin, toen ze zei dat "haar twee hoofdverdachten Axel en Ingrid bleven, maar dat Eva nu ook op haar radar was verschenen". En Bas nu in de laatste aflevering, over dat planten van gedachten in het hoofd van anderen.

Ik vind dat je heel weinig kan halen uit hetgeen de makers werkelijk laten zien. Je moet eigenlijk speculeren op wat ze niet laten zien en dat is verdomd moeilijk om daar iets zinnigs uit te halen, want je hebt er het raden naar.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20