Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2019, 09:43

 507  Yens
Eva, Kaat en Bas zijn mijn overgebleven drie verdachten. (Bedankt Ingrid om al te vertrekken 😉)

De rest heb ik al meer dan 1 keer iets zien doen wat volgens mij niet bij de mol past. (Bas is twijfelgeval).

Elisabet sluit ik uit vanwege 3 acties die de mol normaal niet doet:
- slapen met een slang in de kamer
- Axel corrigeren als hij 2x de gong wil laten slaan bij de Vovinam
- Net op het einde nog iemand van kant doen wisselen bij de disco zodat de proef slaagt.
Gebruikersavatar

Taupe07703 apr 2019, 10:40

 767  Yens
Moldedju schreef:Interessant. Eva, Kaat en Bas zijn mijn overgebleven drie verdachten. (Bedankt Ingrid om al te vertrekken 😉) De rest heb ik al meer dan 1 keer iets zien doen wat volgens mij niet bij de mol past. (Bas is twijfelgeval).
Elisabet sluit ik uit vanwege 3 acties die de mol normaal niet doet
- slapen met een slang in de kamer
- Axel corrigeren als hij 2x de gong wil laten slaan bij de Vovinam
- Net op het einde nog iemand van kant doen wisselen bij de disco zodat de proef slaagt.
Bas en Kaat nemen een risico door als eerste de keukenproef te doen. Het mag niet teveel opvallen dat je molt maar als daar ook maar 1 ding fout gaat dan is het fout voor al de rest ook natuurlijk. Maar is een mes dan aan twee kanten snijdt. De mol die eerste gaat, foutje maakt waardoor het misloopt en geen torentjes moet maken waar meer mensen op je kijken en ook later niet bekeken wordt op TV als hij bezig is in de keuken. Iets later aan bod, kan je kijken wat de situatie is en dan nog onopvallende fout maken natuurlijk...

Bas bij de krijgers doe alles om het geld te winnen - had als mol gemakkelijk een klein foutje kunnen maken. Dus ik sluit hem ook uit.

Moldedju, dan blijven we samen over met Eva & Kaat en zijn dat nu net niet de 2 die meeste met elkaar optrekken? Die beste maatjes zijn maar misschien ook om elkaar in het oog te houden?
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2019, 11:24

 507  Yens
Taupe077 schreef: Bas bij de krijgers doe alles om het geld te winnen - had als mol gemakkelijk een klein foutje kunnen maken. Dus ik sluit hem ook uit. Moldedju, dan blijven we samen over met Eva & Kaat en zijn dat nu net niet de 2 die meeste met elkaar optrekken? Die beste maatjes zijn maar misschien ook om elkaar in het oog te houden?
De krijger proef is inderdaad de actie die ik niet kan kaderen bij "Bas als de mol". Maar ik wil altijd twee "niet mol gedragingen" hebben vooraleer ik iemand definitief durf uit te sluiten. Nog een trauma van Gilles die mooi lama's aan het vangen was waardoor ik dacht dat hij de mol niet was 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2019, 11:26

 8153
Moldedju schreef:Nog een trauma van Gilles die mooi lama's aan het vangen was waardoor ik dacht dat hij de mol niet was 😉
Hij had die lama per ongeluk gevangen :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jimmy06 apr 2019, 13:15

 197  Anke
Meestal kijkt men naar verdachte acties om de mol te ontmaskeren. Maar deze manier is zeer onbetrouwbaar door 2 redenen:
1) De productie heeft hier te veel invloed om in elke aflevering een andere kandidaat verdacht te maken
2) Kandidaten saboteren ook zelf bewust om anderen op een dwaalspoor te zetten.

Daarom is het misschien interessant om de kijken naar acties die een mol nooit zou doen, zoals een fout corrigeren waardoor een proef alsnog slaagt. Zo kan je de kandidaten één voor één uitsluiten en zou de mol moeten overblijven, althans in theorie 😃

Hieronder ga ik een eerste lijstje plaatsen met de "acties die een mol niet zou doen" die ik tot hiertoe heb opgemerkt. Het is dan de bedoeling dat iedereen in een nieuwe post het volledige lijstje overneemt, en zijn of haar aanpassingen doet met eventueel bovenaan wat opmerkingen over de gemaakte wijzigingen.

------------------------------------------------------
Opmerkingen: Eerste versie van het lijstje.

* Axel
- Vastgeketend: wil vaart maken door eerste tip te skippen
- Vissen vangen: corrigeert foute vis en gebruikt truuk met netten boven te halen om vis te bekijken
- Scheepsraadsels: vindt vlaggenraadsel en brandt koord door na 2 mislukte pogingen van Martijn en Eva

* Bas

* Bruno
- Vastgeketend: hakt de plastic schakel door

* Elisabet
- Vietnamese keuken: kon heel goed torens bouwen
- Roeibootjes / Ongewenste kamergasten: bleef slapen op de kamer met slang
- Silent disco: corrigeert danser in foute vak waardoor proef slaagt
- Scheepsraadsels: Lost bijna moeiteloos alle raadsels op in de kajuit

* Eva
- Scheepsraadsels: vindt fles als eerste en drukt op de vis om muziek te laten spelen

* Joeri
- Vietnamese keuken: kon goed torens bouwen en deed zijn best om anderen niet tegen de tafel te laten stoten
- Scheepsraadsels: legendarische klim op boot die opdracht doet slagen

* Kaat
- Vastgeketend: wil nog wachten voor de eindmeet
- Silent disco: zegt de goede oplossing reanimatie (maar wordt genegeerd door Bruno)
- Silent disco: bevestigt correctie die Elisabet wil doen
- Scheepsraadsels: vind het touw onder water en trekt eraan
Gebruikersavatar

astridm06 apr 2019, 14:19

 287
Net zo goed als kandidaten soms saboteren om de mol te lijken, saboteert de mol ook wel eens niet om kandidaat te lijken. In het begin van het spel is dat om geen aandacht op zich te vestigen en aan het eind van het spel is dat omdat hij teveel in de gaten wordt gehouden. Bovendien mislukken er ook vaak molacties omdat hij teveel op z'n vingers wordt gekeken. Met alleen selecteren op basis van 'dat zou de mol nooit doen' kom je er dus niet.
Gebruikersavatar

Kite06 apr 2019, 14:24

 87
Het is wel belangrijk om naar het resultaat van zo'n acties te kijken (de mol wint waar er weinig gewonnen wordt),
én te beseffen dat ook deze acties door de productie in beeld zijn gebracht.
Daarbij is de volledige context van zo'n actie vrij belangrijk (wie heeft wat gezegd, ...) en die krijg je niet altijd te zien.

Als voorbeeld uit mijn tunnel: Het feit dat Bruno de schakel uiteindelijk doorbeiteld kan gerust als mol.
Iedereen was namelijk aan het zoeken naar een letterlijke zwakke schakel.
Als mol kan je dan, door de oplossing te vinden, je minder verdacht maken.
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 apr 2019, 14:26

 1690  Sven
Daar kan ik alleen meegaan in Elisabet die nodeloos slaapt met de slang en de correctie uitvoert bij de dansers, en Joeri die zich ophijst aan de boot.
Het doorhakken van de schakel door Bruno leidt niet tot het al dan niet slagen van de proef, ook het uitmuntende werk met de vlaggetjes van Axel is niet echt verwonderlijk. De fakkel was toch al nat. Kaat die de wissel bevestigt van de dansers is een twijfelgeval.
Je moet ook altijd in overweging nemen of de mol kan ontmaskerd worden tijdens een actie, als dat het geval is, is het soms beter om niet te mollen.
Gebruikersavatar

MolWout06 apr 2019, 18:13

 348
Interessante theorie!
Als ik deze theorie volg, past hier Elisabat tot nu toe het beste bij.
Zeker met het ophetlaatstemomentnogtweemenenwisselen-moment. Waarom zou je dat doen als Mol? Het zou toch totaal niet verdacht zijn moest zij inspelen op de fout van Joeri?
Ook het uitvegen van het bord met de spons en overnachten met een slang (een vrouw die weggaat uit een kamer met een slang is niet abnormaal), maken dat Elisabet minder verdacht wordt bij mij.
Gebruikersavatar

Frolva06 apr 2019, 20:42

 2204
Kite schreef:Als voorbeeld uit mijn tunnel: Het feit dat Bruno de schakel uiteindelijk doorbeiteld kan gerust als mol.
Iedereen was namelijk aan het zoeken naar een letterlijke zwakke schakel.
Als mol kan je dan, door de oplossing te vinden, je minder verdacht maken.
Helemaal mee eens.
Die bal van 10 kg is een beetje lastig, maar heeft uiteindelijk amper invloed op het al dan niet slagen van de proef.
Gebruikersavatar

anja.mathijs06 apr 2019, 20:59

 391  Uma
Elisabet heeft door de raadsels in de boot op te lossen, Bruno weinig initiatief, bewezen dat ze de mol niet is,
In het dagboek van de mol stond duidelijk: ik probeerde te mollen maar de groep was sterker!
En het was voor een bedrag van meer dan 4500 euro, exit Elisabet als mol voor mij !
Het is ook Elisabet die bij de silent disco de juiste persoon nog net in het juiste vak zet: weer 500 euro gewonnen
Elisabet en Martijn blijven ook op de kamer met slang slapen als enigen, Martijn is al afgevallen, Elisabet : weer 500 euro op haar eentje verdiend.
Gebruikersavatar

Taupe07706 apr 2019, 21:32

 767  Yens
Leuke theorie... maar wat 1 iemand zo ziet, ziet iemand anders.

Kaat
- Vastgeketend: wil nog wachten voor de eindmeet - de mol wil in snelste groep snel gaan maar lijkt niet te lukken dan probeer je tijd te rekken om meer geld te verliezen...
- Silent disco: zegt de goede oplossing reanimatie (maar wordt genegeerd door Bruno) - weet niet meer of het reanimatie of reanimeren was maar haar antwoord was fout... dus ook geven ze dat in, is het verkeerd
- Silent disco: bevestigt correctie die Elisabet wil doen - Elisabet heeft die al gedaan... niet zeker of iemand echt weet wat wel of niet juist is
- Scheepsraadsels: vind het touw onder water en trekt eraan - maar duurt zeer lang voor ze dat vindt. Gebeurt het niet dan zie je ook niks ...

Dus je ziet dat je op verschillende manieren kan zien 😃