Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric09 apr 2019, 14:19

 2834  Uma
Ja hoor, geen enkel probleem. Ik probeerde gewoon aan te tonen dat het voor interpretatie vatbaar is 😉 .
Gebruikersavatar

Moldedju09 apr 2019, 14:21

 507  Yens
Alles is voor interpretatie vatbaar. Zeker als het om de mol gaat!
Gebruikersavatar

remcotorken09 apr 2019, 17:36

 25  Yens
Cedric schreef:Ik dacht dat deze theorie niet zozeer ging om ALLE zaken die een opdracht doen slagen, maar eerder om corrigerende zaken om uit een verloren positie terug te keren of om makkelijk molgedrag toch niet te doen?

Ik denk dan eerder aan:
- Elisabet die 2 personen wisselt in de silent disco (als Mol had ze dit makkelijk kunnen laten voor wat het was)
- Bas die de kooi terugvindt ook al was die "verloren" (als Mol had hij makkelijk kunnen zeggen "ik zie niets, de kooi is te laag")
- Bruno die alsnog het 2e zakmes vindt ook al zijn ze er vrij ver van (als Mol had hij makkelijk dichter bij hun eindplaats kunnen blijven)

Maar veel meer zie ik niet.
Bas die die kooi vindt, lijkt mij helemaal geen eureka-moment. Eerder een bevestiging van waar ze juist ligt. Wat vaak vergeten wordt, is dat de beelden die wij te zien krijgen niet het totaalpakket is. Het betere knip-en-plakwerk kan een heel ander licht doen uitschijnen.

Hier kan het perfect mogelijk zijn dat de kooi al gelokaliseerd was en dat Joeri zegt: "Ik ben ze weer even kwijt, waar is de kooi nu weer?"
Let er ook op dat Bas helemaal niet roept toen hij zei waar de kooi was. Dat lijkt mij niet de reactie van iemand die net de speld in de hooiberg heeft gevonden.

Dan vind ik het voorbeeld van Bruno met het zakmes een stuk sluitender omdat het geknipte materiaal daar minder aan de context kan veranderen.
Gebruikersavatar

geertn44410 apr 2019, 00:28

 236
Het kan ook nog veel eenvoudiger: Bas zegt wel: " de kooi ligt hier", maar heb jij ze gezien ? Wie zegt dat ze daar ook daadwerkelijk lag ? 🙂 Misschien is dat wel de reden dat Joeri er nog altijd inzit: de kooi lag er helemaal niet. Maar dat zijn nu net de dingen die ze ons zeker niet gaan laten zien.........

De actie van Bruno daarentegen blijft wel geldig: hij vond het zakmes van 300 euro niet, maar dat van 1100 euro wel. Dat blijft verdacht als mol. Veel beter was dat van 300 wel vinden en dat van 1100 niet...
Het feit dat we zo expliciet Axel in beeld krijgen die hem beschuldigt van dat eerste...vind ik eerder verdacht.....voor Axel dan (mol die andere kandidaten beschuldigd)
Gebruikersavatar

billie.holiday16 apr 2019, 08:28

 462  Bert
remko.sellekaerts schreef:Ik denk dus dat Bas de mol is, maar ik zit wel volledig in een Bas-tunnel dus ja ...
Ik zou ook in een Bas tunnel kruipen als hij niet zo hard had gelopen naar die Jeep.
Gebruikersavatar

magali.dereu16 apr 2019, 09:26

 184  Sven
En als hij niet al bijna vierduizend flappen voor de groepspot had binnengehaald 😃
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2019, 10:03

 767  Yens
billie.holiday schreef:Ik zou ook in een Bas tunnel kruipen als hij niet zo hard had gelopen naar die Jeep.
En niet als laatste kwam toen de mol werd geïnformeerd
En zo stoer bleef staan bij de krijgers
En bij de vissen alles mooi geregeld heeft
En ...
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts16 apr 2019, 10:30

 25
billie.holiday schreef:Ik zou ook in een Bas tunnel kruipen als hij niet zo hard had gelopen naar die Jeep.
Ik denk dat Bas om 2 redenen zo snel naar de Jeep liep (indien hij de mol is).
- hij wil ervoor zorgen dat Joeri en Elisabet hem niet meer zien en dat deze 2 hem gaan zoeken waardoor de kans bestaat dat ze niet op tijd in de Jeep geraken
- hij loopt naar de Jeep om de indruk te geven dat hjj een gedreven kandidaat is maar hoopt om geschoten te worden waardoor er niets wordt verdiend.
Aangezien ze op tijd in die Jeep waren heb ik 1 conclusies over Bas:
hij is gewoon een kandidaat of hij heeft zeer slecht gemold
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2019, 10:42

 2204
remko.sellekaerts schreef:Ik denk dat Bas om 2 redenen zo snel naar de Jeep liep (indien hij de mol is).
- hij wil ervoor zorgen dat Joeri en Elisabet hem niet meer zien en dat deze 2 hem gaan zoeken waardoor de kans bestaat dat ze niet op tijd in de Jeep geraken
De mol had er toch geen enkel voordeel bij dat er kandidaten niet tijdig in de Jeep zouden geraken?

De mol had er wel voordeel bij dat Bas niet tijdig in de Jeep zou geraken. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2019, 11:34

 8153
Kan je enkele voorbeelden geven van waar Bas wel succesvol gemold heeft?
Misschien bij de kookproef en het vuur maken, maar verder zie ik niet zo meteen iets.
Hij won ook de prijs van voornaamste kandidaat. Ik denk niet dat de mol opgesloten zou willen zitten, want zo kan hij de proef niet sturen.
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2019, 11:39

 2204
chicawah.janssen schreef:Hij won ook de prijs van voornaamste kandidaat. Ik denk niet dat de mol opgesloten zou willen zitten, want zo kan hij de proef niet sturen.
De 'voornaamste' kandidaat kon er wel in z'n eentje voor zorgen dat hij niet tijdig in de Jeep geraakte. 😉

Maar dat deed Bas dus niet. :mrgreen:
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts16 apr 2019, 11:54

 25
chicawah.janssen schreef:Kan je enkele voorbeelden geven van waar Bas wel succesvol gemold heeft?
Misschien bij de kookproef en het vuur maken, maar verder zie ik niet zo meteen iets.
Hij won ook de prijs van voornaamste kandidaat. Ik denk niet dat de mol opgesloten zou willen zitten, want zo kan hij de proef niet sturen.
Echt een proef doen mislukken niet neen maar wel onrechtstreeks tijd laten verstrijken.
Bij de proef voorafgaande aan de Vovinam vraagt hij of de steen wel DE STEEN is en hierdoor begint Bruno ook de twijfelen over welke steen het gaat. Vervolgens komt hij onnodig af met balonnen waarmee er tijd verloren geraakt. Bij de Vovinam opdracht vond ik hem samen met Bruno de minst stabiele en je kan als mol nu ook niet gewoon de doorgang openen. Bij de scheepraadsels hangt hij duidelijk aan het touw waardoor de kist zinkt. Daardoor moeten ze eerst nog de kist zoeken en veel dieper duiken. Voor de vrijstelling lijkt hij mij tijd te winnen door rustig zijn leugen te vertellen.
Maar zoals ik al zeg, ik zit in een tunnelvisie wat Bas betreft dus dan vind ik alles wat hij doet automatisch wat verdacht