Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Moldedju21 apr 2019, 23:37

 507  Yens
Helemaal eens. Deden ze allemaal maar dergelijke acties. Dan moest ik niet continu van mol verwisselen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

nyckelpiga21 apr 2019, 23:47

 69
Of als hij toch de mol is, dan heeft hij de tijd verkeerd ingeschat, want de mol had geen oortje in en wist ook niet welke koker een pasvraag had en welke niet. Is ook nogal riskant denk ik om in die tunnels hints te stoppen voor de mol, aangezien ze niet op voorhand wisten wie wanneer ging gaan. Ik blijf erbij dat Joeri best nog de mol kan zijn, hij gaat soms voor het geld, maar dat doen Bas en Axel ook. Als mol op tijd in een jeep gaan zitten (kan je hier ook zeggen dat Bas mss de tijd verkeerd had ingeschat), of onder tafel blijven zitten (Mol Axel deed dit dan toch niet goed), of een touwladder naar beneden laten vallen (omdat de mol een hele lang arm had), is toch ook raar en voor de winst gaan. Axel had evengoed nog een risico kunnen nemen (als hij de mol is, door nog een pasvraag te nemen), idem voor Bas (die ook niet voor pasvragen is gegaan). Als je een beetje logisch nadenkt over de montage, dan weet je al dat Elizabet nooit de mol kan zijn (te voor de hand liggend), nu was Axel weer heel verdacht omdat hij traag door tunnels ging (die man is 2m), en omdat hij zich door Bas liet leiden in de keuze van schilderijen, is hij plots hoofdverdachte nr. 2. Dan kan Bas ook de mol zijn, want hij schopt graag dingen in de war door rare uitleggen te geven. Snap dan wel niet dat hij zo stom was met die vrijstelling, of door met een oplossing te komen voor die blok graniet, te zeggen waar de gezonken kooi was, juiste vissen in bakken te stoppen, ... De mol maakt ook foutjes door verkeerd in te schatten, of denkt van ze hebben nu toch al 4000 EUR verloren, laat ik iets doen om mij sympathiek te maken, dan ben ik minder verdacht.
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 apr 2019, 23:53

 1690  Sven
Maar als mol had Joeri best wel 2 kokers kunnen openen zonder dat de kandidaten dat hadden geweten. Pasvraag? Pech, dan doe ik de andere open, niemand kan controleren want hij was laatst, toch?
Gebruikersavatar

Frolva22 apr 2019, 08:46

 2204
nyckelpiga schreef:Of als hij toch de mol is, dan heeft hij de tijd verkeerd ingeschat, want de mol had geen oortje in en wist ook niet welke koker een pasvraag had en welke niet. Is ook nogal riskant denk ik om in die tunnels hints te stoppen voor de mol, aangezien ze niet op voorhand wisten wie wanneer ging gaan.
Op basis van deze éne proef kan je Joerie inderdaad niet uitsluiten als mol.
Maar, als Joeri de mol is dan:
- had hij toch wel kunnen weten in welke kokers een pasvraag zat (ingelicht toen hij een schilderij aan het maken was :mrgreen: )
- had hij er toch wel van uit kunnen gaan (zekerheid was er niet) dat hij als laatste zou mogen gaan (niemand anders wilde dat)
- had hij toch vlak bij zijn exit halt kunnen houden om dan te wachten op het teken dat de tijd om is
- ...
Gebruikersavatar

Torremolinos22 apr 2019, 09:21

 264
Aansluitend op Frolva...
Als de mol als laatste en enige aan de ingang van de tunnels staat kunnen ze hem zelfs perfect vertellen welke van de laatste kokers een boobytrap is. Dan ‘speelt’ Joeri de kandidaat die ook gaat voor zijn pasvraag en zo uitgeschakeld wordt.

Zoveel plausibele manieren om niet buiten te raken met 1250 euro, maar hij doet het wel. Joeri MAG de mol niet meer zijn.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 10:50

 3423  Yens
Torremolinos schreef:Aansluitend op Frolva...
Als de mol als laatste en enige aan de ingang van de tunnels staat kunnen ze hem zelfs perfect vertellen welke van de laatste kokers een boobytrap is. Dan ‘speelt’ Joeri de kandidaat die ook gaat voor zijn pasvraag en zo uitgeschakeld wordt.

Zoveel plausibele manieren om niet buiten te raken met 1250 euro, maar hij doet het wel. Joeri MAG de mol niet meer zijn.
Als je beide mannen die overblijven beschouwd, dan kunnen die op basis van deze proef het in feite ook niet zijn: ze lopen beide kokers voorbij die ze hadden kunnen openen om zo de proef te doen mislukken, en doen dat niet...

Dus hoe je het ook draait of keert, de mol is sowieso iemand waarvan je nadien met vragen gaat zitten waarom hij of zij zus of zo gehandeld heeft in bepaalde proeven.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de mol zo blij was met de mislukte kunstproef (waar ze echt wel veel geld laten liggen) dat hij of zij besloten heeft om de tunnelproef wel goed uit te voeren.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 12:54

 3423  Yens
Mollenjager-DT schreef:En dat terwijl ze aan het begin van de reis nog zegt dat ze haar molboekje wel wil verkopen omdat ze toch nooit zal winnen.
Als ze de mol is, was dat wel een meesterzet 😉.
Gebruikersavatar

Moldedju22 apr 2019, 20:43

 507  Yens
Jansen schreef:Als je beide mannen die overblijven beschouwd, dan kunnen die op basis van deze proef het in feite ook niet zijn: ze lopen beide kokers voorbij die ze hadden kunnen openen om zo de proef te doen mislukken, en doen dat niet...

Dus hoe je het ook draait of keert, de mol is sowieso iemand waarvan je nadien met vragen gaat zitten waarom hij of zij zus of zo gehandeld heeft in bepaalde proeven.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de mol zo blij was met de mislukte kunstproef (waar ze echt wel veel geld laten liggen) dat hij of zij besloten heeft om de tunnelproef wel goed uit te voeren.
Bij Axel kan je nog zeggen dat hij gekozen heeft als mol om de proef buiten tijd te laten lopen. Hij slaat onnodig de eerste pasvraag over en gaat dan terug. Verspeelt daarna ook veel tijd. Alleen ging die Joeri daarna pokkesnel en liet hij zich niet meer afleiden door pasvragen.

Past wel bij het moldagboek dat de groep heel sterk was. Gespeeld en (weer) verloren dan ...

Alleen, na de vissen, de boot, de tafel, nu de tunnels .....
Gebruikersavatar

Moldedju02 mei 2019, 15:41

 507  Yens
Hierbij zoals ik het zie vanuit deze theorie.
(Dit geheel subjectief maar steeds uitgaande van de vraag: Heeft een bepaalde actie intentioneel bijgedragen tot het finaal behalen van geld bij een opdracht, was er een andere eenvoudige manier om deze actie niet te doen en zijn we niet misleid door het knip en plakwerk van de regie (al kunnen we dat laatste nooit met zekerheid weten)?.)

* Aflevering 1: geen
* Aflevering 2 (keuken / vastgeketend) : geen
* Aflevering 3 (roeibootjes / Vovinam /sleutel)
- Elisabet slaapt met een slang. Daar kan ze toch ook gemakkelijk "spelen" dat ze hysterisch wordt? (500€)
- Elisabet zorgt ervoor de Axel zijn "sla maar 2 keer" truukje of vergissing niet lukt (200€)
* Aflevering 4 (bom/vissen/disco/scheepsraadsels)
- Elisabet pruttelt tegen als vlak voor het einde Kaat (toch cruciaal moment) voorstelt om toch te gaan stemmen, tegen de afspraak in. Als mol wil je toch dat er gestemd wordt? (5000€)
- Elisabet verandert op de laatste moment een persoon van kant zodat de opdracht slaagt. (500€) (mogelijkerwijze een foute inschatting)
* Aflevering 5:(survival, aan tafel, jeep)
- Elisabet stelt zelf voor om zich de 100€ toe te kennen. Wat brengt het dan nog op om te mollen? (100-1300€)
- Axel kruipt onder tafel voor zijn stokjes (700€)
- Bas spreekt vijf minuten lang iedereen tegen (500€)
- Bas zit in de beste molpositie bij de jeep maar maakt geen gebruik van de talloze mogelijke molacties (4000€)
- Axel wordt als eerste afgeschoten ondanks dat hij herkenbaar is voor de schutters (4000€) (mogelijkerwijze niet de bedoeling.
* Aflevering 6: Avatar; social/media; brommer: geen
* aflevering 7:
Bas probeert niet de booby trap te openen in de tunnel voor een mogelijke pasvraag of booby trap (? €)
* Aflevering 8
Axel vindt de grammaticaal juiste zin bij de varkens (1600€?) (mogelijkerwijze een foute inschatting)
Bas krijgt geen enkele vraag gestuurd naar het foute antwoord (en doet ook weinig moeite) en houdt de inzet op 5000€
Bas stelt voor om niet gewoon te spelen maar om af te spreken bij het kaarten.

Elisabet: 5 x, waarvan 4 zeker
Bas: 5 x
Axel: 3 x waarvan 1 x zeker

Tot zo ver mijn geheel subjectief lijstje.
Ik kan me voorstellen dat er zeker mensen zijn die vinden dat er iets uit of in moet, maar dit zijn de acties die voor mij de keuze van mijn mol bepalen. Het klopt ook dat je dit eigenlijk zou moeten kwantificeren. Maar gezien dat de subjectiviteit alweer verhoogd (zie de follow the money theorie) doe ik dat niet. Ook al niet omdat ik bij Bas de jeep (4000€) en het zwarte pietenspel (5000€) zie staan voor veel geld en bij Elisabet de verfbom (5000€) waar ze als enige op het einde nog probeert om niet te stemmen.

Axel dus ... (maar dat wisten jullie al 😉)
Gebruikersavatar

dominique.vandenbroeck06 mei 2019, 13:05

 8
Aangezien mijn topic verwijderd is...

Ik vind ook dat de enige manier om als kijker een mol te vinden, deze was...

Maar met Elisabet als mol dus niet

Ze heeft verschillende keren een opdracht doen lukken die je als mol altijd had kunnen laten verliezen

Andere kandidaten leken meer te mollen dan haar

* Slapen met slang
* Had meer moeten discussiëren met bas en Joeri om zo tijd te verliezen bij paintball
* Tijdens muziekproef grijpt ze eens in en zo lukte de opdracht...
* Ze tekende zo mooi dat de chauffeur alle bezichtigingen vond
* Als mol weinig geld kiezen terwijl je zoveel mogelijk geld uit pot moet halen
* Bord afvegen in schip, maar daar kan het zijn dat Bruno wel de aanzet gaf en we dit niet te zien kregen
* In tunnel maar 500€ verliezen, had ze voor meer gegaan, kon Joeri ook niet voor het hoogste bedrag gaan
* Wel goed zingen en ervoor uitbeelden wat duidelijker dan liplezen zoals bas


Haar tactiek was een slechte onhandige kandidaat spelen... Maar vergat te mollen wanneer nodig in mijn ogen
Begrijp dus niet waarom iedereen het zo goed vond
Enkel omdat weinigen haar verdachten

Ik genoot zo van het programma, bas Kaat Eva en Alex hadden allen een hoger molgehalte
Gebruikersavatar

Yvo06 mei 2019, 13:16

 1111  Uma
dominique.vandenbroeck schreef:Ik genoot zo van het programma, bas Kaat Eva en Alex hadden allen een hoger molgehalte
Wie is Alex 🙂?
Gebruikersavatar

sara.pantoja06 mei 2019, 13:21

 100
dominique.vandenbroeck schreef:
* In tunnel maar 500€ verliezen, had ze voor meer gegaan, kon Joeri ook niet voor het hoogste bedrag gaan
Hier heeft ze er toch voor gezorgd dat Joeri niet voor het hoogste bedrag kon gaan? Hij moest er de voorlaatste exit uit gaan.