Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

dominique.vandenbroeck06 mei 2019, 13:46

 8
sara.pantoja schreef:Hier heeft ze er toch voor gezorgd dat Joeri niet voor het hoogste bedrag kon gaan? Hij moest er de voorlaatste exit uit gaan.



Indien Elisabet voor de 3e tunnel had gegaa en faalde, kon Joeri ook niet voor het hoogste bedrag gaan...
Gebruikersavatar

Cedric06 mei 2019, 13:49

 2834  Uma
Dat zou ze sowieso niet gedaan hebben want ze wilde zich profileren als bang meisje dat zoiets dus niet durft.
Gebruikersavatar

The hunter06 mei 2019, 14:33

 282  Uma
dominique.vandenbroeck schreef:Indien Elisabet voor de 3e tunnel had gegaa en faalde, kon Joeri ook niet voor het hoogste bedrag gaan...
Vergeet ook het mentale aspect niet. Als de eerste voor een pasvraag gaat en niet voor het geld, zet dat andere kandidaten er gemakkelijker toe aan om hetzelfde te doen. Maar deze groep was zo sterk dat ze niet gemakkelijk te beïnvloeden zijn. Ik denk dat heel veel mensen de rol van de mol dit jaar zwaar onderschat hebben. Niet alleen was de mol onvoorbereid, maar deze had ook een intelligente groep tegenover zich staan waarbij Elisabet nog de pech had dat de sterkste karakters (Kaat, Joeri, Bas en Axel) tot het einde overbleven. Probeer dan maar eens te mollen.

Moldedju schreef:Hierbij zoals ik het zie vanuit deze theorie.
(Dit geheel subjectief maar steeds uitgaande van de vraag: Heeft een bepaalde actie intentioneel bijgedragen tot het finaal behalen van geld bij een opdracht, was er een andere eenvoudige manier om deze actie niet te doen en zijn we niet misleid door het knip en plakwerk van de regie (al kunnen we dat laatste nooit met zekerheid weten)?.)

* Aflevering 1: geen
* Aflevering 2 (keuken / vastgeketend) : geen
* Aflevering 3 (roeibootjes / Vovinam /sleutel)
- Elisabet slaapt met een slang. Daar kan ze toch ook gemakkelijk "spelen" dat ze hysterisch wordt? (500€)
- Elisabet zorgt ervoor de Axel zijn "sla maar 2 keer" truukje of vergissing niet lukt (200€)
* Aflevering 4 (bom/vissen/disco/scheepsraadsels)
- Elisabet pruttelt tegen als vlak voor het einde Kaat (toch cruciaal moment) voorstelt om toch te gaan stemmen, tegen de afspraak in. Als mol wil je toch dat er gestemd wordt? (5000€)
- Elisabet verandert op de laatst...
Geen wonder dat Elisabet pas laat in mijn vizier is gekomen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2019, 14:49

 8153
dominique.vandenbroeck schreef:Aangezien mijn topic verwijderd is...

Ik vind ook dat de enige manier om als kijker een mol te vinden, deze was...

Maar met Elisabet als mol dus niet

Ze heeft verschillende keren een opdracht doen lukken die je als mol altijd had kunnen laten verliezen

Andere kandidaten leken meer te mollen dan haar

* Slapen met slang
* Had meer moeten discussiëren met bas en Joeri om zo tijd te verliezen bij paintball
* Tijdens muziekproef grijpt ze eens in en zo lukte de opdracht...
* Ze tekende zo mooi dat de chauffeur alle bezichtigingen vond
* Als mol weinig geld kiezen terwijl je zoveel mogelijk geld uit pot moet halen
* Bord afvegen in schip, maar daar kan het zijn dat Bruno wel de aanzet gaf en we dit niet te zien kregen
* In tunnel maar 500€ verliezen, had ze voor meer gegaan, kon Joeri ook niet voor het hoogste bedrag gaan
* Wel goed zingen en ervoor uitbeelden wat duidelijker dan liplezen zoals bas


Haar tactiek was een slechte onhandige kandidaat spelen... Maar vergat te mollen w...
Slapen met slang
- geen pindanoten meegenomen en geen pinda's gepeld
- zich door "woede-uitval" onverdacht gemaakt bij Martijn en de kijkers
- door in een bed te slapen de anderen minder comfort bezorgd, wat het voor hen vervelender maakte om het uit te houden. Rekende er hier op dat Martijn het niet zou uithouden met de slang
Paintball
- lopen roepen met een schutter in de buurt
- meegegaan om de vrijstelling (tijdverlies)
- helaas er waarschijnlijk op gerekend dat Bas afgeknald zou worden door schutter of Joeri
Silent disco
- misschien mocht deze proef lukken? Bracht niet gigantisch veel op
Instagramfoto's
- wellicht de bedoeling dat ze in die WC geraakte (tijdverlies + kans om briefing te lezen?)
Scheepsproef
- geeft F door ipv P, maar wordt gecorrigeerd door Bruno
- probeert buizenraadsel in de war te sturen zodat het vuur niet aan gaat
Tunnels
- door boobytrap te nemen, kon het hoogste bedrag niet meer opgeraapt worden => € 2000 uit de pot
Karaoke
Goed gezongen, maar doorgaans doet de mol in de laatste aflevering wel een proef lukken (Eline in het schooltje, Pieter vorig jaar)

En verder:
Kettingproef
- probeert voorbij het eerste raadsel te lopen
- in wat we maar zagen van het bamboedansen deed ze het niet schitterend
- houdt de anderen op
Avatars
- zo fanatiek voor eigen voordeel gegaan dat er niets verdiend werd
Kunstproef
- met een heel mooi accent fout Vietnamees spreken
- niet tussenkomen wanneer Bas Axel en haar probeert te overtuigen dat het werk van de mol door een echte kunstenaar gemaakt is
Zwartepieten (niet gebrieft over de juiste antwoorden)
- Ostentatief naar Bas kijken bij de vraag over het misschien-scherm
- met Bas van plaats wisselen en Joeri's kaarten nemen zodat het lijkt alsof ze het zaakje niet vertrouwt

Ik zal wel dingen vergeten zijn en misschien zit ik er met sommige zaken naast, maar als onvoorbereide mol heeft ze toch wel schitterend werk geleverd.
Gebruikersavatar

Jansen06 mei 2019, 15:40

 3423  Yens
dominique.vandenbroeck schreef:Indien Elisabet voor de 3e tunnel had gegaa en faalde, kon Joeri ook niet voor het hoogste bedrag gaan...
Wat je hier zegt, was voor mij ook een van de voornaamste redenen om haar uit te sluiten de mol te zijn. Vanzelfsprekend was dat voordat we wisten dat ze eigenlijk een rolletje speelde van "bange, kleine meisje" 🙂. Er is echt wel een grote actrice aan haar verloren gegaan 😉.