Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2019, 12:14

 767  Yens
remko.sellekaerts schreef:Echt een proef doen mislukken niet neen maar wel onrechtstreeks tijd laten verstrijken.
Bij de proef voorafgaande aan de Vovinam vraagt hij of de steen wel DE STEEN is en hierdoor begint Bruno ook de twijfelen over welke steen het gaat. Vervolgens komt hij onnodig af met balonnen waarmee er tijd verloren geraakt. Bij de Vovinam opdracht vond ik hem samen met Bruno de minst stabiele en je kan als mol nu ook niet gewoon de doorgang openen. Bij de scheepraadsels hangt hij duidelijk aan het touw waardoor de kist zinkt. Daardoor moeten ze eerst nog de kist zoeken en veel dieper duiken. Voor de vrijstelling lijkt hij mij tijd te winnen door rustig zijn leugen te vertellen.
Maar zoals ik al zeg, ik zit in een tunnelvisie wat Bas betreft dus dan vind ik alles wat hij doet automatisch wat verdacht
Die proef is gelukt. Zijn bijdrage daar was beperkt maar is geen mollen, eerder diepzinnig alles bestuderen vooraleer een conclusie te nemen. Lijkt me het aard van het beestje.
Tiens dat is raar hij leek daar zelf stabieler dan stoere Joeri... kan zijn dat zijn tegenstanders zwakker waren maar hoe dan ook zelf geen poging gedaan om eens van het tapijt te gaan
Wat moest hij doen? Op de kist zitten dan zou ze zeker gezonken zijn, eraan hangen is vrij logisch en mogelijk hadden de makers een paar zaken voorzien zoals een knappend touw etc. Hij vindt erna ook de kooi terug terwijl hij dat als mol niet had moeten doen.
Idem aard van het beestje. Legt alles heel gedetaileerd uit, is typisch denk ik voor bepaalde mensen. Dus ook zijn leugen, die duidelijk een leugen was door de vele details.
Gebruikersavatar

Moldedju17 apr 2019, 00:05

 507  Yens
Bij acties die een mol niet zou doen deze week heb ik er eentje die ik redelijk ondubbelzinnig vind.

- Elisabet zegt aan Joeri om de GSM op speaker te zetten zodat ze onmiddellijk kan meeluisteren. Als mol heb je toch veel liever dat hij alles doorvertelt. Dat duurt langer en geeft meer kans op fouten.

Ik ga Elisabet hierdoor weer naar beneden moeten schuiven op mijn verdachtenlijstje denk ik.
Gebruikersavatar

jos.jansen17 apr 2019, 00:44

 328  Uma
Moldedju schreef:Bij acties die een mol niet zou doen deze week heb ik er eentje die ik redelijk ondubbelzinnig vind.

- Elisabet zegt aan Joeri om de GSM op speaker te zetten zodat ze onmiddellijk kan meeluisteren. Als mol heb je toch veel liever dat hij alles doorvertelt. Dat duurt langer en geeft meer kans op fouten.

Ik ga Elisabet hierdoor weer naar beneden moeten schuiven op mijn verdachtenlijstje denk ik.
Niet geheel mee akkoord. Speakers op een gsm hebben waarschijnlijk meer te lijden onder al het omgevings lawaai. Dus het is goed mogelijk dat dit tot meer verwarring kan leiden.
Gebruikersavatar

jos.jansen17 apr 2019, 09:42

 328  Uma
Moldedju schreef:Grappig hoe iedereen alles altijd van een andere kant bekijkt 😉
Waarschijnlijk omdat er bijna geen zwart-wit acties zijn die je als mol nooit zou doen
Gebruikersavatar

Woestijnmol17 apr 2019, 12:19

Forum veteraan  222
chicawah.janssen schreef:Kan je enkele voorbeelden geven van waar Bas wel succesvol gemold heeft?
Misschien bij de kookproef en het vuur maken, maar verder zie ik niet zo meteen iets.
Hij won ook de prijs van voornaamste kandidaat. Ik denk niet dat de mol opgesloten zou willen zitten, want zo kan hij de proef niet sturen.
Maar op die manier kon hij wel de vrijstelling van de andere kandiddaten afpakken.
Ik zie ook een gelijkenis met Marc, de mol uit seizoen 3. Hij werd toen verkozen als de 'superkandidaat', Bas wordt hier verkozen als de 'voornaamste kandidaat'
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2019, 18:23

 8153
Dat kan je eigenlijk ook van Axel zeggen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 apr 2019, 18:30

 1690  Sven
Ja, eigenlijk wel, maar minder door de montage. Axel wordt in beeld gebracht als iemand die tegenspreekt, verontwaardigd is als een proef mislukt. Hij maakt zijn medespelers verdacht door hen in twijfel te stellen en te testen. En als er iets gebeurt wanneer hij in de buurt is, zit het steevast in de uitzending.
Gebruikersavatar

jos.jansen21 apr 2019, 21:57

 328  Uma
1tje die hier voor mij zeker thuishoort.
Joeri opent geen extra koker, je hebt hier het perfecte excuus om als mol geen geld te verdienen.

Want Axel had ook al een pasvraag genomen en Elisabet heeft het ook geriskeerd.
En indien Joeri de pasvraag opent kan hij er nog altijd voor kiezen om ook de laatste koker te openen (en de pasvraag laten liggen), zonder iets te zeggen over de radio (in verband met zijn pasvraag). In de montage gaan ze dan nooit laten zien dat Joeri wel de pasvraag verdient had (en ze zouden dan enkel de valstrik tonen)
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 apr 2019, 22:26

 1690  Sven
Joeri gaat hier inderdaad voor de 2de keer voor veel geld.
Gebruikersavatar

Torremolinos21 apr 2019, 23:28

 264
jos.jansen schreef:1tje die hier voor mij zeker thuishoort.
Joeri opent geen extra koker, je hebt hier het perfecte excuus om als mol geen geld te verdienen.

Want Axel had ook al een pasvraag genomen en Elisabet heeft het ook geriskeerd.
En indien Joeri de pasvraag opent kan hij er nog altijd voor kiezen om ook de laatste koker te openen (en de pasvraag laten liggen), zonder iets te zeggen over de radio (in verband met zijn pasvraag). In de montage gaan ze dan nooit laten zien dat Joeri wel de pasvraag verdient had (en ze zouden dan enkel de valstrik tonen)
En Joeri gaat als laatste de tunnel in, dus zouden ze hem daar ‘als mol zijnde’ perfect kunnen briefen over welke koker hij kan nemen (die een boobytrap blijkt te zijn).
Gebruikersavatar

Frolva21 apr 2019, 23:34

 2204
En Joeri had buiten tijd uit de tunnels kunnen komen, zonder ook maar een ietsiepietsie verdacht te zijn. 😉