Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2019, 22:21

 2354  Uma
Ik heb me kapot gelachen met het gesprek tussen Bruno en Vera! Eindelijk is de groep een beetje losgekomen, het wordt beter en beter!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Torremolinos15 apr 2019, 19:14

 264
Wat me niet helemaal duidelijk was en ik hier op het forum nog nergens heb gezien: op basis van wat kreeg Michaël nu eigenlijk een groen of rood scherm? Net als de anderen? Dus als hij een rood scherm kreeg, dan had hij de test het slechtste gemaakt? Slechter dan Bruno?

Lijkt me toch tricky, zelfs als je op één persoon inzet om te elimineren, was er dus de kans dat een andere kandidaat ook op één persoon zat, waardoor Michaël toch een groen scherm kon krijgen. Waaruit Elisabet dan weer een volledig verkeerde conclusie zou kunnen trekken?
Gebruikersavatar

ex-molinator15 apr 2019, 19:21

 3483  Uma
Elisabet kan niets kunnen afleiden uit Michael 's test indien de uitslag groen is. Enkel bij een rode uitslag was het zeker dat Michael de test het slechts afgelegd had (dus ook slechter dan Bruno) , m.a.w. op de verkeerde mol zat. Elisabet kon dus zo een deelnemer als potentiële mol uitsluiten.
Gebruikersavatar

jos.jansen15 apr 2019, 19:39

 328  Uma
Torremolinos schreef:Wat me niet helemaal duidelijk was en ik hier op het forum nog nergens heb gezien: op basis van wat kreeg Michaël nu eigenlijk een groen of rood scherm? Net als de anderen? Dus als hij een rood scherm kreeg, dan had hij de test het slechtste gemaakt? Slechter dan Bruno?

Lijkt me toch tricky, zelfs als je op één persoon inzet om te elimineren, was er dus de kans dat een andere kandidaat ook op één persoon zat, waardoor Michaël toch een groen scherm kon krijgen. Waaruit Elisabet dan weer een volledig verkeerde conclusie zou kunnen trekken?
In het beste geval heeft Elisabet hier 2 personen kunnen uitsluiten. 1 van haar verdachten en Bruno, mocht Bruno nu de ingevulde mol zijn van Michaël dan kan ze hier mogelijks ook nog informatie uithalen (afhankelijk van de vragen) zou zo bvb Axel ook kunnen afvallen voor haar als mol.

Een groen scherm leid te makkelijk naar verkeerde conclusies en had ze het best gewoon genegeerd
Gebruikersavatar

mark.vandaele15 apr 2019, 19:56

 178
Ben ik de enige die het bezoek in dit seizoen wat onnodig vond? Ik vond het virtuele spel echt een super tof idee en had het daarbij gelaten, het bezoek van Michael was zo kort dat ik het eigenlijk zonde vond om iemand daar voor over te laten vliegen. Ik vond dat romantische etentje nu ook niet zo interessant om te zien. :roll:
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 apr 2019, 19:59

 2354  Uma
mark.vandaele schreef:Ben ik de enige die het bezoek in dit seizoen wat onnodig vond? Ik vond het virtuele spel echt een super tof idee en had het daarbij gelaten, het bezoek van Michael was zo kort dat ik het eigenlijk zonde vond om iemand daar voor over te laten vliegen. Ik vond dat romantische etentje nu ook niet zo interessant om te zien. :roll:
Het was een hele lange reis en niet alles verliep zoals het had moeten verlopen...
➡️ https://www.vier.be/video/cafedemol/de- ... in-vietnam
Gebruikersavatar

Klaartje15 apr 2019, 20:07

 2245  Uma
In verband met dat invullen van de eliminatietest door Michael stel ik me de vraag of het niet gewoon logisch is dat hij een rood scherm krijgt.

Michael kent die kandidaten ook helemaal niet, hij is er nauwelijks een dag of zo geweest. De eliminatievragen zijn zo specifiek dat Michael volgens mij nauwelijks een vraag met zekerheid kan beantwoorden. Hoeveel info kan je in godsnaam verzamelen over iemand uit een gesprek met je vrouw en het doornemen van haar molboekje? Zelfs als Michael alles had ingevuld op de persoon die effectief ook de mol is, dan nog zal hij het moeilijk hebben gehad om de meeste vragen te beantwoorden. Zelfs vrij eenvoudige vragen zoals "in welk jaar is de mol geboren?" zijn dan voor Michael helemaal niet simpel, laat staan dat hij weet welke nummerplaat op een brommerke hing van een proef die hij toch niet gezien heeft. En dan is het nog maar de vraag of de antwoorden op de gestelde vragen ook in het molboekje van Elisabet stonden. Het lijkt me gewoon een aartsmoeilijke opdracht voor Michael om ook maar 2 of 3 vragen goed te hebben en bovendien zal hij daarvoor meer tijd nodig hebben dan iemand anders die ook alles zou invullen op diezelfde persoon. Voor mijn aanvoelen was het niet meer dan logisch dat hij een rood scherm zou krijgen.

Een tweede bedenking die ik me maakte is: heeft dit zogenaamde voordeel dat Elisabet had tov de anderen nog enig belang indien... Elisabet de Mol is? Ik denk het niet. Het resultaat zou sowieso een rood scherm zijn, op wie Michael ook zijn test heeft ingevuld. Hij zal het niet ingevuld hebben op zijn vrouw, dat is nogal wiedes. Dus ook hier: was een rood scherm voor Michael niet onvermijdelijk?

Elisabet was mijn wens-mol van in het begin, tenminste: als ik de maker was van de Mol en ik mocht kiezen wie de rol van Mol zou mogen vertolken, dan was zij voor mij de beste keuze.
Na zes afleveringen is mijn hoop dat zij ook effectief tot mol is gekozen na de test met de misschien-schermen redelijk geslonken, maar toch knaagt er nog steeds iets in mijn achterhoofd van "Stel dat zij het nu toch is"... Ik zou het fantastisch vinden. Kon ik zelf maar een eliminatietest invullen en alles op haar zetten en dan kijken welk scherm ik kreeg, groen of rood...

Please, laat haar blijven tot in de finale! Tot welke goden moet ik mijn smeekbede richten?
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 apr 2019, 20:09

 2354  Uma
Een heel interessante piste, Klaartje!
Gebruikersavatar

jos.jansen15 apr 2019, 20:10

 328  Uma
Klaartje schreef: Please, laat haar blijven tot in de finale! Tot welke goden moet ik mijn smeekbede richten?
welkom in de Elisabet tunnel, ik vind het hier redelijk gezellig. Ik ben er vrijwel zeker van dat ze de final gaat spelen. Mijn reden hiervoor vind je in mijn forumhandtekening 😉
Gebruikersavatar

BeaVer15 apr 2019, 20:14

 1293  Uma
Klaartje schreef:Please, laat haar blijven tot in de finale! Tot welke goden moet ik mijn smeekbede richten?
Gelukkig is Chicawah geen god 😉

Voor de rest ben ik heel blij met deze uiteenzetting, want ik had het echt zo nog niet bekeken.
En wie weet Elisabet ook niet en ligt ze er volgende week uit omdat ze het ook niet zo had bekeken.
Gebruikersavatar

astridm15 apr 2019, 21:27

 287
mark.vandaele schreef:Ben ik de enige die het bezoek in dit seizoen wat onnodig vond? Ik vond het virtuele spel echt een super tof idee en had het daarbij gelaten, het bezoek van Michael was zo kort dat ik het eigenlijk zonde vond om iemand daar voor over te laten vliegen. Ik vond dat romantische etentje nu ook niet zo interessant om te zien. :roll:
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik vind dat familiebezoek sowieso onnodig, niet alleen dit seizoen en interessante tv levert het inderdaad ook niet op.
Dat het bezoek van Michael zo kort was, waren trouwens de reisomstandigheden. Door een vertraging bij vertrek miste hij zijn aansluiting en kon hij alleen met een omweg verder, dat heeft veel extra tijd gekost. Hij vertelde dat in Café de Mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 22:16

 8153
BeaVer schreef:Gelukkig is Chicawah geen god 😉
Logisch: ik ben vrouwelijk! :mrgreen: