Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2019, 14:04

 8153
Hadden ze kunnen cashen, dan hadden ze niet in hun auto moeten slapen hé 😉
Gebruikersavatar

Torremolinos11 apr 2019, 14:21

 264
Ik denk echt dat deze keer het bezoek zal ‘gebruikt’ worden als een middel om geld uit de pot te halen. Want wat is nog een beter middel om zelfs de meest fanatieke kandidaat toch geld te laten uitgeven uit de pot? En aangezien we met een onvoorbereide mol zitten, hebben de makers misschien ervoor gekozen om de follow the money op deze manier moeilijker te maken?
Ik denk dat ieders bezoek uiteindelijk toch kan/ zal komen, maar het zal offers vergen. Zoals ex-molinator zei, het bezoek kost veel geld. Maar dat geld kun je gewoon uit de pot halen ipv bezoek te schrappen.
Mogelijk bezien we vanaf volgende aflevering Joeri’s beklimming van het schip, Bruno’s gevonden zakmes, Bas z’n spurt naar de jeep,... wel weer helemaal anders!
Gebruikersavatar

BeaVer11 apr 2019, 14:26

 1293  Uma
chicawah.janssen schreef:Hadden ze kunnen cashen, dan hadden ze niet in hun auto moeten slapen hé 😉
Ik bedoel maar dat als ze die laatste vraag wel juist hadden, moesten ze ook niet in de auto slapen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2019, 17:21

 2354  Uma
Torremolinos schreef:Ik denk echt dat deze keer het bezoek zal ‘gebruikt’ worden als een middel om geld uit de pot te halen. Want wat is nog een beter middel om zelfs de meest fanatieke kandidaat toch geld te laten uitgeven uit de pot? En aangezien we met een onvoorbereide mol zitten, hebben de makers misschien ervoor gekozen om de follow the money op deze manier moeilijker te maken?
Ik denk dat ieders bezoek uiteindelijk toch kan/ zal komen, maar het zal offers vergen. Zoals ex-molinator zei, het bezoek kost veel geld. Maar dat geld kun je gewoon uit de pot halen ipv bezoek te schrappen.
Mogelijk bezien we vanaf volgende aflevering Joeri’s beklimming van het schip, Bruno’s gevonden zakmes, Bas z’n spurt naar de jeep,... wel weer helemaal anders!
Dan kunnen we de voorbije afleveringen figuurlijk weggooien....
Gebruikersavatar

MolWout11 apr 2019, 17:43

 348
Ik vind het een heel leuk programma, maar ik zou het enerzijds ook wel minder leuk vinden moesten ze het spel gaan spelen als het om familieleden gaat. Ik denk dat het sowieso al niet te onderschatten is (21 dagen op reis met 9 onbekenden, en continu die alertheid op zoek naar de Mol). En als er dan voor 5 kandidaten ook nog eens het bezoek niet komt, is dit denk ik echt mentaal heel zwaar.

Als het wel zo is, kijk ik nog altijd met even veel plezier!
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2019, 19:08

 2834  Uma
Net de trailer gezien op VIER.

Ter bevestiging: Er komt maar 1 bezoeker naar Vietnam...

Letterlijke quote: " Gelukkige is er ook bezoek onderweg, maar niet voor iedereen. Er komt slechts één bezoeker naar Vietnam. Nu speelt iedereen voor zichzelf."
Gebruikersavatar

mark.vandaele11 apr 2019, 20:47

 178
MolWout schreef:Ik vind het een heel leuk programma, maar ik zou het enerzijds ook wel minder leuk vinden moesten ze het spel gaan spelen als het om familieleden gaat.
Misschien begrijp ik jou verkeerd maar de familieleden staan toch ieder jaar wel centraal in een proef?

Ze hebben precies meerderheid van hun budget in de marketing gestopt. 😛
Gebruikersavatar

Taupe07712 apr 2019, 10:29

 767  Yens
Torremolinos schreef:Ik denk echt dat deze keer het bezoek zal ‘gebruikt’ worden als een middel om geld uit de pot te halen. Want wat is nog een beter middel om zelfs de meest fanatieke kandidaat toch geld te laten uitgeven uit de pot? En aangezien we met een onvoorbereide mol zitten, hebben de makers misschien ervoor gekozen om de follow the money op deze manier moeilijker te maken?
Ik denk dat ieders bezoek uiteindelijk toch kan/ zal komen, maar het zal offers vergen. Zoals ex-molinator zei, het bezoek kost veel geld. Maar dat geld kun je gewoon uit de pot halen ipv bezoek te schrappen.
Mogelijk bezien we vanaf volgende aflevering Joeri’s beklimming van het schip, Bruno’s gevonden zakmes, Bas z’n spurt naar de jeep,... wel weer helemaal anders!
Dat zou een rampscenario zijn ... dat ze spelen om familie naar daar te halen en dat er geld uit de pot kan begrijp ik nog maar ... als dat de ervoor zorgt dat bijvoorbeeld een Bruno of Axel ineens 3000 euro of meer uit de pot halen en dan wel onderaan gaan bengelen dat is het zeer flauw!
In verleden al gezegd dat ik dat niet zou willen zien, een mol die alles perfect doet, totaal niet verdacht is want 50% van de pot op zijn alleen gewonnen en die dan plots op einde rit er alles ineens kan uithalen ... nee een mol moet opdrachten saboteren van de start!
Gebruikersavatar

Torremolinos12 apr 2019, 10:43

 264
Dit soort constructies is inderdaad altijd dubbel. Aan de ene kant vind ik ook dat de mol gewoon overal subtiel moet mollen. Maar dan wordt het halfweg het seizoen al vlug duidelijk wie afgeschreven kan worden. Ik vind ook niet dat de mol het lekker rustig aan moet kunnen doen tot op een punt dat een opdracht sowieso de pot weer halveert.
Maar als de mol éénmalig een opdracht laat slagen en met de eer gaat lopen, wetende dat dat bedrag toch nog goed gemaakt word, dan misschien wel. Dan denk ik aan Joeri die de boot beklimt, Bas die als eerste de jeep bereikt, Bruno die het zakmes vindt. Op basis hiervan concludeer je misschien dat zij de mol niet zijn. Als dan blijkt dat ze wel de mol zijn, denk je dat ze het slecht gedaan hebben. Als ze nu in het hele seizoen één zotte actie doen met de voorkennis dat die opbrengst later wordt geneutraliseerd, dan kan ik dat nog wel verdragen. Zeker opdat dit het voor ons weer een beetje op de kop zet, wat ik wel aangenaam vind.

Vorig jaar was er toch ook die opdracht in de luchthaven, waar een deel van de pot verloren ging?
Gebruikersavatar

Kite12 apr 2019, 10:44

 87
[off-topic]
Taupe077 schreef:nee een mol moet opdrachten saboteren van de start!
Maar een mol moet dit subtiel doen. En waar ze in de vorige seizoenen veel tijd hadden om alle subtiele mogelijkheden te onderzoeken, ver op voorhand, is dit niet het geval hier.
De korte briefings maken het gewoon véél moeilijker om de balans tussen subtiliteit en efficiëntie te handhaven.
En we weten uit interviews van vorige seizoenen, dat de opdrachten niet altijd lopen zoals ze moeten, en dat de voorbereide molacties daardoor niet meer mogelijk zijn.
Met kortere briefings, en dus minder geplande scenario's, zal dit waarschijnlijk nog vaker zijn voorgekomen dit seizoen.
[/off-topic]
Gebruikersavatar

Vermoljoen12 apr 2019, 13:59

 2354  Uma
Torremolinos schreef:Vorig jaar was er toch ook die opdracht in de luchthaven, waar een deel van de pot verloren ging?
Die kans was er. Maar door dat Jeffrey een koffertje met 0 euro had is daar al geen geld verloren. Er is wel geld verloren door het kopen van pasvragen.
Ik vind het nog altijd slim hoe Baha dat spelletje zo goed heeft gespeeld! Pieter wist wie de Mol was en hij ging er in tegen dat Jeffrey zich moest opofferen. Toen wist Baha eigenlijk al dat de kans groot was dat Jeffrey de afvaller was en kon hij dus op zijn gemak zelf ook een koffertje van 0 euro pakken.

En nu terug on topic :!: