Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2019, 11:11

 8153
Waw, chic! Van de morsemolen had ik nog nooit gehoord.
"Mijn" code heb ik bij de scouts geleerd, maar die van jou is waarschijnlijk de officiële.
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2019, 12:49

 2245  Uma
marc.roose schreef:Ik heb nogmaals de proef (vragen) met de geldkoffers bekeken,en geprobeerd de "rugzak aan en zonder rugzak" om te zetten in morse code .
Ik heb de" rugzak aan" opgetekend als "lang". En "zonder rugzak" als "kort".
En dit is wat ik gevonden heb:

--.(--).------.. -- --- .-.. ------..--..--
M O L

Wat er voor " M O L " en achter " M O L " staat geraak ik niet aan uit . (of Misschien heb ik ergens een fout gemaakt bij het interpreteren ... zoals : enkel een stukje van de bovenkant van de schouderband bij close-upbeeld, mee rekenen als "lang" )

Dit is dus een duidelijke HINT ...
Wow, knap uitgezocht Marc! En redelijk ingewikkeld verstopt als hint. Zou wel iets in kunnen zitten, alleen spijtig dat je uit het tweede stuk niks betekenisvol kan halen. Ben benieuwd naar zondag, wie weet zit dit er wel degelijk in als hint.

chicawah.janssen schreef:Voor wie zich op morse wil storten:
viewtopic.php?p=87948#p87948
Misschien duidt het rugzakgedoe gewoon op het feit dat Elisabet 2 gezichten heeft?

Mogelijke hints zijn in mijn ogen:
De centrale E in "Vorige keer" en "Zo meteen".
De nadruk op wc's: GDC verstopt de smartphone in een wc, we zien Elisabet naar de wc gaan, bij de modeproef zegt ze dat ze naar de wc gaat en bij de proef met de trolleys op zoek naar de gsm krijgen we een beeld van Elisabet naast het woord wc. Bij het diner met de Huangs moet iedereen ook naar de wc om zijn/haar opdracht.
Bij de survivalproef verandert 3 in 2: Elisabet was 3de aan de beurt maar neemt na 2 pogingen van Kaat Kaats plaats in: 3 wordt 2.
Elisabet zegt tegen Michaël open en bloot dag ze de mol is (en na de kookproef zegt ze "maar nu is er wel een mol, haha").
In de trailer waarin de namen van de kandidaten onthuld worden, staat Elisabet in braille.

Edit:
De dogtags van E...
Dat van Elisabet die op de rug bekeken naar haar schilderij staat te kijken, herinner ik me toch niet als iets dat ik had aangehaald, dat moet toch iemand anders geweest zijn.

Je interpretatie van de wijziging van #3 in #2 vind ik best OK, ik had zelf ook al zoiets in gedachten. Maar misschien heeft het toch ook iets te maken met de hashtag # van de instagramfoto's, waar Elisabet dat V-teken maakt, dat je ook kan zien als een 2 en ze doet dat bij de 2de instagramfoto bij de Huc Bridge.

Ben ook benieuwd of ze er een hint ingestoken hebben die niemand heeft gevonden, omdat hij veel te goed was verborgen. Zondag gaan we het weten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2019, 13:02

 8153
Klaartje schreef:Je interpretatie van de wijziging van #3 in #2 vind ik best OK, ik had zelf ook al zoiets in gedachten. Maar misschien heeft het toch ook iets te maken met de hashtag # van de instagramfoto's, waar Elisabet dat V-teken maakt, dat je ook kan zien als een 2 en ze doet dat bij de 2de instagramfoto bij de Huc Bridge.
Juist! Die was ik vergeten. Die hashtag zal er wel niet voor niets staan.
Gebruikersavatar

Taupe07707 mei 2019, 13:18

 767  Yens
Ja dat van die morse stond al een paar dagen op de Facebook groep maar aangezien ik daar geen tip in zag niet verder gevolgd.
Was ook iets raars dat ze vonden in de genre van Lang Lang is de mol
of zoiets??
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2019, 13:33

 8153
Nog even de credits. Ere wie ere toekomt:
Erik Boddeüs vond in de trailer Elisabets naam in braille:
erik.boddeüs @ Namen verborgen in de trailer
Hannes Bossuyt merkte op dat “Wat voorafging” veranderd was in “Vorige keer” . Daardoor zag Jay-lo dat “Zo dadelijk” veranderd was in “Zo meteen” en Gylfie wees op het feit dat bij allebei de E centraal staat. Zie topic
Wat voorafging / Vorige keer
Math ontdekte dat op het bordje bij het boodschieten bij de survivalproef "Survivalskill #3" later "Survivalskill #2" geworden was.
Math @ Zoeken naar fouten?
Marc Roose merkte op dat ook bij de kaarten voor het zwartepieten iets vreemds aan de hand is met 3 en 2:
marc.roose @ Afl 8 - koffers: terug 3 wordt 2
Klaartje vond een uitleg voor die 3 en 2:
Klaartje @ Zoeken naar fouten?

Afbeelding

Ik vind niet meer terug wie opmerkte dat Elisabets dogtags heel duidelijk in beeld kwamen waardoor je zag “Elisabet haesevoets de mol 2019” (Cédric?).



Klaartje schreef:Dju, spijtig dat er geen Lang Lang meedeed, want anders was dat wel DE ultieme hint. 😂
naar Axel :mrgreen:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 07 mei 2019, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric07 mei 2019, 13:37

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik vind niet meer terug wie opmerkte dat Elisabets dogtags heel duidelijk in beeld kwamen waardoor je zag “Elisabet haesevoets de mol 2019” (Cédric?).
Nope. Wasn't me..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2019, 13:38

 8153
marc.roose schreef:Ik heb nogmaals de proef (vragen) met de geldkoffers bekeken,en geprobeerd de "rugzak aan en zonder rugzak" om te zetten in morse code .
Ik heb de" rugzak aan" opgetekend als "lang". En "zonder rugzak" als "kort".
En dit is wat ik gevonden heb:

--.(--).------.. -- --- .-.. ------..--..--
M O L

Wat er voor " M O L " en achter " M O L " staat geraak ik niet aan uit . (of Misschien heb ik ergens een fout gemaakt bij het interpreteren ... zoals : enkel een stukje van de bovenkant van de schouderband bij close-upbeeld, mee rekenen als "lang" )

Dit is dus een duidelijke HINT ...
Marc, als je zin hebt in nog een portie morse: bekijk ook eens de beelden van Elisabet en Martijn in hun bungalow met de slang. Daar ligt Elisabet onder de lakens, op de lakens, onder de lakens, op de lakens enz.


Klaartje schreef:Dju, spijtig dat er geen Lang Lang meedeed, want anders was dat wel DE ultieme hint. 😂
Slang Slang deed wel mee 😉
Gebruikersavatar

masterveecee07 mei 2019, 13:42

 3547  Sven
chicawah.janssen schreef:Ik vind niet meer terug wie opmerkte dat Elisabets dogtags heel duidelijk in beeld kwamen waardoor je zag “Elisabet haesevoets de mol 2019” (Cédric?).
Afl 5- naamplaatje bij legerjeep-proef
😉

Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2019, 17:11

 2245  Uma
chicawah.janssen schreef:Marc, als je zin hebt in nog een portie morse: bekijk ook eens de beelden van Elisabet en Martijn in hun bungalow met de slang. Daar ligt Elisabet onder de lakens, op de lakens, onder de lakens, op de lakens enz.


:
In de sectie Opdrachten heb ik nog iets geschreven wat hierop inspeelt. Had het ook hier kunnen zetten, maar bij de Opdracht zelf leek me beter. Zie Afl 3 - Opdracht 1: Roeibootjes / Ongewenste kamergasten
Gebruikersavatar

masterveecee08 mei 2019, 07:43

 3547  Sven
Ik vraag mij af of de mol eigenlijk weet welke hints er in de afleveringen zitten :?
Gebruikersavatar

Jansen08 mei 2019, 08:25

 3423  Yens
masterveecee schreef:Ik vraag mij af of de mol eigenlijk weet welke hints er in de afleveringen zitten :?
Sommige wel, andere niet denk ik. We hebben toch gezien na afloop van de finale dat ze in dat gebouw met die coffeeshops een bordje ophoud met mol en naar zichzelf wijst. De vraag is wel natuurlijk of die beelden ook in de uitzending zaten. Mij zijn ze toen in elk geval niet opgevallen.