Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mei 2019, 19:34

 2354  Uma
We weten ondertussen dat Elisabet haar tactiek als Mol was om het 'bange meisje' te spelen die niks durfde.
In principe kan je tactiek ook zijn dat je alles heel opvallend doet zodat anderen denken dat het te opvallend is, maar dat zou toch flauw zijn, of niet?
Ik zou heel dicht bij mezelf blijven en heel twijfelachtig over alles doen en niet altijd zeker van iets willen zijn, ook al weet ik niet of dat een goede tactiek kan zijn 🙂

Hoe zouden jullie het aanpakken?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 mei 2019, 19:38

 767  Yens
Opnieuw een leuk idee van jou waar ik zeker een goed over ga nadenken! Maar hoort dit niet eerder thuis in het off-topic? 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mei 2019, 19:49

 2354  Uma
Misschien wel ja, heb er ook even over getwijfeld. We zullen zien wat er mee gebeurt 🙂
Gebruikersavatar

mark.vandaele09 mei 2019, 19:54

 178
Vermoljoen schreef:We weten ondertussen dat Elisabet haar tactiek als Mol was om het 'bange meisje' te spelen die niks durfde.
In principe kan je tactiek ook zijn dat je alles heel opvallend doet zodat anderen denken dat het te opvallend is, maar dat zou toch flauw zijn, of niet?
Ik zou heel dicht bij mezelf blijven en heel twijfelachtig over alles doen en niet altijd zeker van iets willen zijn, ook al weet ik niet of dat een goede tactiek kan zijn 🙂

Hoe zouden jullie het aanpakken?


In Nederland was er ooit zo’n mol die haar echt zo dom maar dan echt oliedom gedroeg dat vrijwel niemand haar als mol had. Zelf de verliezend finalist dacht dat het een ander was. :mrgreen:

Ik zelf ben geen leiderstype en zou proberen mollen van op de achtergrond, geen Pieter of Gilles toestanden voor mij.
Gebruikersavatar

Cedric09 mei 2019, 20:22

 2834  Uma
Awel, da ga ik nu ne keer niet aan uwe neus hangen zi 😛 STEL dat ik me ooit nog eens inschrijf en mag meedoen, dan zou dat tegen mij gebruikt kunnen worden 😃
Gebruikersavatar

Klaartje09 mei 2019, 20:31

 2245  Uma
Als ik de rol van Mol zou krijgen, dan wil ik wel op voorhand weten dat ik de saboteur mag spelen, liefst een paar maanden op voorhand, zodanig dat ik de meeste opdrachten al een beetje ken en zelf mijn taktiek kan bepalen. Het zou voor mij denk ik onmogelijk zijn om te doen wat Elisabet heeft gedaan: totaal onvoorbereid eraan moeten beginnen, zelf niet weten welke opdrachten er nog gaan komen over twee of drie dagen, dat zou ik niet aankunnen. En ik zou het zeker niet volhouden indien ik dan er ook nog voor zou kiezen om een rolletje te spelen, waardoor ik niet mezelf kan zijn.

Maar als goed voorbereide mol, zoals Gilles, Pieter en Eline, je een aantal weken mentaal en fysiek kunnen voorbereiden, dat zou me wel liggen. Want ik kan namelijk vrij goed liegen. Mensen hebben me al heel vaak gezegd dat ze aan mijn gezicht nooit kunnen zien of ik nu de waarheid spreek of hun blaaskes aan het wijsmaken ben. Ik kan een keiharde leugen zodanig brengen dat vrijwel iedereen erin meegaat. Ik kan ook heel goed met een perfect uitgestreken gezicht een mop vertellen, maar dat is weer iets anders.

Ik zou ook helemaal mezelf blijven, zeker buiten de opdrachten. Want zoals Elisabet al aanhaalde: het eigenlijke spel werd gespeeld buiten de opdrachten en dus moest zij 24/7 haar rol blijven spelen en kon ze eigenlijk nooit de echte Elisabet laten zien tegenover haar medespelers. Als je jezelf blijft, hoef je geen rolletje te spelen en dat maakt de opdracht een stuk draaglijker.

In het begin zou ik me als mol een beetje op de achtergrond houden, opgaan in de groep, dat kan ik namelijk ook redelijk goed. Ik slaag er meestal in om me onopvallend te bewegen binnen een groep mensen. Afhankelijk van de opdracht zou ik in het begin dus er een paar opdrachten uitpikken waarin ik redelijke pogingen zou doen om het spel te saboteren. Wat dat dan juist zou zijn, hangt af van de aard van de proef. Ik denk dat ik me het best zou kunnen voelen in opdrachten die niet al te fysiek zijn, waarbij ik het op bepaalde momenten lekker fout kan doen lopen door kleine dingetjes zo onopvallend mogelijk te doen, als die dan maar een maximaal effect zouden sorteren. Bijvoorbeeld in opdrachten waarbij er moet gepuzzeld worden of iets dergelijks, denk ik dat ik de boel perfect in het honderd zou kunnen doen lopen. En in fysieke proeven zou ik net iets te weinig inzet tonen of juist heel veel, als dat de opdracht kan doen mislukken, bijvoorbeeld keihard je best doen terwijl je weet dat je in de verkeerde richting aan het lopen bent.
Gebruikersavatar

Andreas11 mei 2019, 12:08

Molerator  113
Zo dicht mogelijk tegen je eigen persoonlijkheid aanleunen zodat je niet teveel op zulke zaken moet letten en niet snel door de mand zal vallen anders zal je een heel moeilijke periode tegemoet gaan. Ben je bijvoorbeeld van nature wat onhandig dan kan je dit wel extra in de verf zetten en hier gerust op inspelen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2019, 12:38

 8153
Ik zou ook proberen om gewoon mezelf te zijn, want 3 weken lang een rol spelen lijkt mij ontzettend moeilijk.
Ik ben nogal een rare, dus zelfs als ik niet de mol zou zijn, zou ik hier waarschijnlijk wilde theorieën over mezelf lezen :mrgreen:
Gebruikersavatar

masterveecee12 mei 2019, 14:30

 3547  Sven
Ja. Want ik zag in het filmpje van de kinepolis dat haar mama haar doorhad omdat ze zich anders gedroeg ^^
Gebruikersavatar

BeaVer12 mei 2019, 17:33

 1293  Uma
Cedric schreef:Awel, da ga ik nu ne keer niet aan uwe neus hangen zi 😛 STEL dat ik me ooit nog eens inschrijf en mag meedoen, dan zou dat tegen mij gebruikt kunnen worden 😃
helemaal gelijk! ik ga ook niet in mijn kaarten laten zien 😛