Elisabet Haesevoets schreef:Hoi!!
Als er nog vragen zijn na vanavond, laat maar weten!
Oh, Elisabet, ik heb nog zó veel vragen na de revealaflevering van gisteren! De makers kunnen natuurlijk niet elke sabotage bespreken in de laatste aflevering, dat besef ik ook, maar er zijn toch nog een aantal dingen uit de opdrachten en in het algemeen die me niet duidelijk zijn. Ik weet niet of je ze allemaal mag beantwoorden, omdat je misschien ook niet alle keukengeheimen van de makers mag verklappen, maar ik ga ze toch allemaal eens stellen hier. Een paar vragen zullen wel dezelfde zijn als anderen ook al gesteld hebben (zoals Heinz en Holmes hierboven), maar ik heb zelf nog een aantal andere, waarop ik dolgraag een antwoordje zou willen hebben.
Ik besef dat je een druk professioneel, gezins- en sociaal leven hebt, dus neem gerust je tijd om te antwoorden wanneer het je uitkomt. Maar ik trek dus mijn stoute schoenen aan, onder de motto’s “niet geschoten is altijd mis” en “Neen heb je, ja kan je krijgen”.
(1) In de opdracht Paintball en Bas bevrijden: je was waarschijnlijk gebrieft dat er een vrijstelling in het spel was. Toen Bas zogezegd die code ging zoeken in dat kotje en ze weg stak in zijn broekzak, had je dat kaartje echt gezien, toen hij het in zijn hand had? Heb je niet overwogen om Bas zelf neer te schieten? Of heb je Joeri niet nog meer proberen te pushen om Bas af te knallen? En dat naamplaatje van Bruno, dat je toevallig nog op zak had, was dat toeval of zat daar ook meer achter, bijvoorbeeld je proberen nog onverdachter te maken bij Bruno en anderen dan je op dat moment al was?
(2) Over de opdrachten Vissen vangen en Silent Disco: wist je op voorhand in welk bootje je moest plaatsnemen om in de Silent Disco opdracht te belanden? Had je niet beter in de Vissen vangen opdracht gezeten, want daar had je meer geld uit de pot kunnen spelen? Of had je gewoon zin om eens goed te feesten? Heb je die wissel van dat ene Vietnamese meisje op het laatst bij de Silent Disco expres gedaan om je onverdacht te maken?
(3) In de scheepsopdracht: daar was me opgevallen dat je in de kajuit je mooie “prinsessenmuiltjes” droeg, terwijl Bruno op blote voeten daar zat. Hoe kwam je aan je schoenen, want ik meen opgemerkt te hebben dat je ze niet bij had toen je in het bootje stapte met Bruno?
(4) Over de opdracht Zwartepieten: net als Holmes hierboven schreef, zou ik ook graag weten wat er eigenlijk aan de hand was bij die vragenronde, waarin we vermoeden dat er meerdere takes zijn gedraaid bij het stellen van de drie vragen, omdat we je rugzak vreemde dingen zagen doen. Waarom waren er meerdere takes? Was dat gewoon om televisietechnische redenen? En was het feit dat in de tweede take je rugzak voor je voeten op de grond stond gewoon een foutje van de produktie, zodat al het knip- en plakwerk tot resultaat had dat je rugzak wel tien keer van je schouders naar de grond ging en weer terug?
(5) Nog over het kaarten bij het Zwartepieten: hoe kwam het dat je van plaats moest wisselen met Bas aan tafel? Waarom nam je de kaarten die voor Joeri’s neus lagen in plaats van de kaarten die vlak voor jou lagen, was dat toeval of had je een bedoeling daarmee?
(6) Over het kwisje na de Kunstopdracht: was je gebrieft over het concept van het kwisje? Je leek me ook geweldig veel plezier te hebben tijdens die kwis, je zat je daar geweldig te amuseren: was het, zoals ik vermoed, gewoon een heerlijk ontspannen nagenieten van je geweldige overwinning die dag bij de kunstopdracht, 3000 euro niet verdiend bij het Vietnamees spreken en daarna de formidabele triomf dat Bas en Axel het verkeerde schilderij kozen? Je straalde gewoon, ik vond het innerlijke genot dat je eraan beleefde formidabel.
(7) Over de opdracht De mol-gsm onderscheppen: ik had opgemerkt dat jij, in tegenstelling tot de mannen, ’s morgensvroeg al helemaal klaar was voor je dag, aangekleed en al, zelfs al je make-up gedaan (dacht ik gezien te hebben), terwijl Axel, Bas en Joeri echt nog maar pas uit hun bed waren toen ze gewekt werden door de roomservice. Was dat toeval en ben je gewoon echt zo’n vroege vogel ’s morgens of wist je wat er ging komen?
(8) In de opdracht op de modeacademie: we zagen op een bepaald moment dat de spanning tussen jou en Bas nogal hoog leek op te lopen. Je trok toen even “de WC-kaart”. Was dat echt een moment van hoogspanning of was je gewoon fanatieke Bas zijn “gezaag” even beu en wou je effen weg?
(9) Iets algemeens over dat briefen met behulp van de gsm: hoe wist je eigenlijk wanneer ze je gingen briefen via die gsm? En heb je ooit lang moeten zoeken naar die gsm (op je kamer, elders) eer je hem had gevonden? Als die gsm op het toilet verborgen was, dan moest je die nadat je de briefing had gelezen of gezien, daar dan achterlaten, veronderstel ik. Was het geen risico dat iemand anders die dan even later zou ontdekken en eventueel de link zou leggen met jouw toiletbezoek?
Zo, dat zijn (voorlopig
) al mijn prangende vragen voor jou, Elisabet, in verband met de opdrachten.
In de revealaflevering bleek al hoe geweldig goed je de anderen hebt misleid en de opdrachten hebt gesaboteerd. Dat die sabotage in de tunnels uiteindelijk niet is kunnen doorgaan was wel heel jammer. Als dat gelukt was, dan had dat nogal een knaller gegeven! De rest die naar geldkokers geleid werd die boobytraps waren, wat zou dat diegenen die de anderen via de walkie-talkie moesten begeleiden superverdacht gemaakt hebben! En wat zou het ons kijkers de speurtocht naar de mol nog meer bemoeilijkt hebben!
Wat ik ook grappig vond, was je opmerking tegen Bas dat je de dag na de proef in de tunnels heel veel spierpijn had in je benen van een beetje gebukt door die tunnels te lopen, waardoor je veel druk zet op je bovenbenen. Dat gevoel in je benen herken ik maar al te goed: als ik in de tuin heb gewerkt en onkruid heb zitten wieden, terwijl ik “op mijn hoeken zit” (gehurkt), voel ik dat ’s anderendaags ook enorm in mijn quadricepsen, zodanig zelfs dat ik moeite heb om trappen te lopen! Heel herkenbaar dus!
Hopelijk tot binnenkort!