Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jay-Lo13 mei 2019, 09:15

 1690  Sven
Hey, Elisabet,

Persoonlijker dan dit kan toch niet, supertof om dit te horen.
Klaartje was zo'n fan dat ze je helemaal ontleed heeft voor haar analyses hier op het forum. En je was een hele goede mol, ik heb gisteren de aflevering gezien en het was top. Hoe de anderen nog steeds niet geloofden dat jij de mol was.
En de molstreek in de tunnels die is afgeblazen geweest, er zat nog meer in.
Ik kreeg je pas in 't oog nadat Bruno was vertrokken, maar je hebt het super goed gedaan.
En voor het volgend seizoen, altijd welkom om mee te speuren.
Gebruikersavatar

Klaartje13 mei 2019, 09:21

 2245  Uma
Elisabet Haesevoets schreef:Hoi!!


Als er nog vragen zijn na vanavond, laat maar weten! 🙂
Oh, Elisabet, ik heb nog zó veel vragen na de revealaflevering van gisteren! De makers kunnen natuurlijk niet elke sabotage bespreken in de laatste aflevering, dat besef ik ook, maar er zijn toch nog een aantal dingen uit de opdrachten en in het algemeen die me niet duidelijk zijn. Ik weet niet of je ze allemaal mag beantwoorden, omdat je misschien ook niet alle keukengeheimen van de makers mag verklappen, maar ik ga ze toch allemaal eens stellen hier. Een paar vragen zullen wel dezelfde zijn als anderen ook al gesteld hebben (zoals Heinz en Holmes hierboven), maar ik heb zelf nog een aantal andere, waarop ik dolgraag een antwoordje zou willen hebben.

Ik besef dat je een druk professioneel, gezins- en sociaal leven hebt, dus neem gerust je tijd om te antwoorden wanneer het je uitkomt. Maar ik trek dus mijn stoute schoenen aan, onder de motto’s “niet geschoten is altijd mis” en “Neen heb je, ja kan je krijgen”. 🙂

(1) In de opdracht Paintball en Bas bevrijden: je was waarschijnlijk gebrieft dat er een vrijstelling in het spel was. Toen Bas zogezegd die code ging zoeken in dat kotje en ze weg stak in zijn broekzak, had je dat kaartje echt gezien, toen hij het in zijn hand had? Heb je niet overwogen om Bas zelf neer te schieten? Of heb je Joeri niet nog meer proberen te pushen om Bas af te knallen? En dat naamplaatje van Bruno, dat je toevallig nog op zak had, was dat toeval of zat daar ook meer achter, bijvoorbeeld je proberen nog onverdachter te maken bij Bruno en anderen dan je op dat moment al was?

(2) Over de opdrachten Vissen vangen en Silent Disco: wist je op voorhand in welk bootje je moest plaatsnemen om in de Silent Disco opdracht te belanden? Had je niet beter in de Vissen vangen opdracht gezeten, want daar had je meer geld uit de pot kunnen spelen? Of had je gewoon zin om eens goed te feesten? Heb je die wissel van dat ene Vietnamese meisje op het laatst bij de Silent Disco expres gedaan om je onverdacht te maken?

(3) In de scheepsopdracht: daar was me opgevallen dat je in de kajuit je mooie “prinsessenmuiltjes” droeg, terwijl Bruno op blote voeten daar zat. Hoe kwam je aan je schoenen, want ik meen opgemerkt te hebben dat je ze niet bij had toen je in het bootje stapte met Bruno?

(4) Over de opdracht Zwartepieten: net als Holmes hierboven schreef, zou ik ook graag weten wat er eigenlijk aan de hand was bij die vragenronde, waarin we vermoeden dat er meerdere takes zijn gedraaid bij het stellen van de drie vragen, omdat we je rugzak vreemde dingen zagen doen. Waarom waren er meerdere takes? Was dat gewoon om televisietechnische redenen? En was het feit dat in de tweede take je rugzak voor je voeten op de grond stond gewoon een foutje van de produktie, zodat al het knip- en plakwerk tot resultaat had dat je rugzak wel tien keer van je schouders naar de grond ging en weer terug?

(5) Nog over het kaarten bij het Zwartepieten: hoe kwam het dat je van plaats moest wisselen met Bas aan tafel? Waarom nam je de kaarten die voor Joeri’s neus lagen in plaats van de kaarten die vlak voor jou lagen, was dat toeval of had je een bedoeling daarmee?

(6) Over het kwisje na de Kunstopdracht: was je gebrieft over het concept van het kwisje? Je leek me ook geweldig veel plezier te hebben tijdens die kwis, je zat je daar geweldig te amuseren: was het, zoals ik vermoed, gewoon een heerlijk ontspannen nagenieten van je geweldige overwinning die dag bij de kunstopdracht, 3000 euro niet verdiend bij het Vietnamees spreken en daarna de formidabele triomf dat Bas en Axel het verkeerde schilderij kozen? Je straalde gewoon, ik vond het innerlijke genot dat je eraan beleefde formidabel.

(7) Over de opdracht De mol-gsm onderscheppen: ik had opgemerkt dat jij, in tegenstelling tot de mannen, ’s morgensvroeg al helemaal klaar was voor je dag, aangekleed en al, zelfs al je make-up gedaan (dacht ik gezien te hebben), terwijl Axel, Bas en Joeri echt nog maar pas uit hun bed waren toen ze gewekt werden door de roomservice. Was dat toeval en ben je gewoon echt zo’n vroege vogel ’s morgens of wist je wat er ging komen?

(8) In de opdracht op de modeacademie: we zagen op een bepaald moment dat de spanning tussen jou en Bas nogal hoog leek op te lopen. Je trok toen even “de WC-kaart”. Was dat echt een moment van hoogspanning of was je gewoon fanatieke Bas zijn “gezaag” even beu en wou je effen weg? 🙂

(9) Iets algemeens over dat briefen met behulp van de gsm: hoe wist je eigenlijk wanneer ze je gingen briefen via die gsm? En heb je ooit lang moeten zoeken naar die gsm (op je kamer, elders) eer je hem had gevonden? Als die gsm op het toilet verborgen was, dan moest je die nadat je de briefing had gelezen of gezien, daar dan achterlaten, veronderstel ik. Was het geen risico dat iemand anders die dan even later zou ontdekken en eventueel de link zou leggen met jouw toiletbezoek?

Zo, dat zijn (voorlopig 🙂 ) al mijn prangende vragen voor jou, Elisabet, in verband met de opdrachten.

In de revealaflevering bleek al hoe geweldig goed je de anderen hebt misleid en de opdrachten hebt gesaboteerd. Dat die sabotage in de tunnels uiteindelijk niet is kunnen doorgaan was wel heel jammer. Als dat gelukt was, dan had dat nogal een knaller gegeven! De rest die naar geldkokers geleid werd die boobytraps waren, wat zou dat diegenen die de anderen via de walkie-talkie moesten begeleiden superverdacht gemaakt hebben! En wat zou het ons kijkers de speurtocht naar de mol nog meer bemoeilijkt hebben!

Wat ik ook grappig vond, was je opmerking tegen Bas dat je de dag na de proef in de tunnels heel veel spierpijn had in je benen van een beetje gebukt door die tunnels te lopen, waardoor je veel druk zet op je bovenbenen. Dat gevoel in je benen herken ik maar al te goed: als ik in de tuin heb gewerkt en onkruid heb zitten wieden, terwijl ik “op mijn hoeken zit” (gehurkt), voel ik dat ’s anderendaags ook enorm in mijn quadricepsen, zodanig zelfs dat ik moeite heb om trappen te lopen! Heel herkenbaar dus! 🙂

Hopelijk tot binnenkort!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2019, 10:12

 8153
Ik heb ook nog een vraag: was je op het diner bij de Huangs echt boven je theewater? Volgens Bas wel 😃

Ik ben heel blij dat je schilderij gespaard werd van de shredder. Ik vind het echt mooi, veel mooier dan die kindertekening van mijnheer Cuong. Toen ik het door de shredder zag gaan, had ik er echt hartzeer van. Gelukkig blijkt nu dat dat een kopie was.
Heb je een boodschap in het schilderij gestopt? Toen ik je bezig zag toen het nog niet volledig af was, dacht ik toch vrij duidelijk
M
O
L
te zien. Daarna werd het gecamoufleerd met kunstzinnige vegen 😉
Gebruikersavatar

Cedric13 mei 2019, 11:59

 2834  Uma
Ook nog een vraagje voor Elisabet..

We weten dat de briefings heel kort waren, maar was je ooit op eender welke manier op de hoogte van of je verdacht werd en door wie? Vanaf de cu chi tunnels had iedereen jou in het vizier blijkbaar, maar wist je hiervan of werd je in het ongewisse gelaten? En als je hiervan wist, hoe ging je hiermee om? Want het lijkt me verdomd moeilijk om zoiets nog te gaan omkeren..
Gebruikersavatar

The hunter13 mei 2019, 13:58

 282  Uma
Hey Elisabet,

Super dat je de moeite doet om een filmpje voor ons te maken!

Omdat Klaartje al zowat alles gevraagd heeft i.v.m. de opdrachten/sabotages 😃 , ga ik het houden bij wat persoonlijkere vragen. Wat was voor jou het mooiste moment (buiten het bezoek van Michaël en de keuze voor jou als mol)? En wat vond je de zwaarste eliminatie? En waarom?

Zoals al door anderen aangehaald heb je het super gedaan. En voor mij nog een geluk dat de oorspronkelijke sabotage in de tunnels mislukt is, anders had ik nooit bij jou als mol uitgekomen vrees ik. Maar voor het programma wel jammer natuurlijk, want dat zou een zalige molactie geweest zijn!
Gebruikersavatar

Yvo13 mei 2019, 16:29

 1111  Uma
Héél erg sympathiek van jou om hier nog zo een persoonlijke videoboodschap achter te laten.
Dat betekent veel voor ons als molloten/mollenjagers.

Ik had nog één vraag. Elisabet, weet jij misschien wie de persoon was voor wie de redactie of productie in België de voorkeur had om de mol te worden?
Want na de misschien schermen ben jij het natuurlijk geworden. Maar ervoor hadden ze een favoriet van de drie potentiële mollen en dat was jij niet.
as die favoriet Bruno of Martijn?
Gebruikersavatar

Gillesisdemol13 mei 2019, 19:34

 373
Het zou echt de kers op de taart zijn, mochten we volgend jaar inderdaad een ex-mol in ons midden hebben om de nieuwe saboteur te ontmaskeren 😃
Welkom! In afwachting alvast een virtuele taart van het huis 😉


Afbeelding
Gebruikersavatar

Vermoljoen13 mei 2019, 22:04

 2354  Uma
Vermoljoen schreef:Een vraag waar ik eigenlijk nog steeds nieuwsgierig ben naar het antwoord:
Over welke kandidaat heb je Michaël een uur lang alles laten bestuderen, terwijl dat niet nodig was?
Ondertussen heb ik gelezen in een artikel met Elisabet (ik weet niet meer waar, sorry) dat ze Michaël alles over Bas heeft laten leren.
Gebruikersavatar

BeaVer14 mei 2019, 08:50

 1293  Uma
chicawah.janssen schreef:Inderdaad van het huis. Alleen hier te vinden: een kaart met BeaVer erop! :mrgreen:
Een Taart dus 😛 😂
Gebruikersavatar

Moldedju14 mei 2019, 10:45

 507  Yens
Hallo Elisabet,

Leuk om je hier te mogen horen en weer een stukje meer van de "echte jou" te zien.

Dat ik je niet in het vizier had. Tja, dat is nog niet de allergrootste kunst. Ik heb er nog al wel eens naast gezeten. Deze keer was bij mij dus Axel de (on)gelukkige die vooral op het einde alle wilde theorieën over zich heen kreeg.
(Sorry Axel, mocht je hier ook eens ronddwalen 😉)

Maar dat je mijn vrouw ook in het ootje hebt genomen. Dat wil wel wat zeggen!
Die zat de vorige drie seizoenen namelijk wel juist!

Dikke proficiat dus !!!