Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Holmes16 mei 2019, 12:28

 395
Vermoljoen schreef:Ondertussen heb ik gelezen in een artikel met Elisabet (ik weet niet meer waar, sorry) dat ze Michaël alles over Bas heeft laten leren.
Waar? In de 2e post van Elisabet in deze topic... (ze had het hier zelf al geantwoord) 😃
Gebruikersavatar

Elisabet Haesevoets21 mei 2019, 12:53

De Mol  52  Uma
Hoi allemaal,
ik ben jullie niet vergeten, maar gewoon ongelooflijk druk geweest.
Super bedankt voor alle lieve berichtjes, dat maakt me echt oprecht gelukkig!!!
En fijn dat jullie de artikels, waarin ik wat meer persoonlijk ben, leuk vinden. Ik hoop dan ook dat het een les mag zijn voor zoveel mensen die zich soms onzeker voelen.

hieronder heb ik wat beantwoord, maar wellicht zijn er nog zo veel.
Anders een kleine verzameling maken van de belangrijkste vragen die jullie nog graag willen stellen.

(1) In de paintball opdracht zag ik effectief zijn kaartje van de vrijstelling. Bas afknallen speelde door mijn hoofd maar op dat moment werd ik nagenoeg niet verdacht door beide dus leek mij dat geen goed idee, plus zou voor de groepsfeer ook nefast zijn geweest. Bruno zijn naamtag stak per toeval er nog in, en als mol had ik daar toch geen nadeel bij dus ben ik maar gewoon eerlijk geweest.

(2) ik ging de silent disco proef doen en ik mocht die dag genieten en mijn best doen 😉

(3) In de scheepsopdracht: mijn schoenen staken in mijn rugzak denk ik...

(4) Over de opdracht Zwartepieten: de vragenronde is zeker verlopen gelijk ze werd getoond, maar soms zijn er extra takes genomen en dan had ik toevallig mijn rugzak niet meer aan 🙂

(5) Nog over het kaarten bij het Zwartepieten: de plaatsen werden op voorhand vastgelegd. Hoopje wisselen was puur toeval want ik wist totaal niet welke kaarten ik ging krijgen.4

(6) Over het kwisje na de Kunstopdracht: ik kende het concept dus min 1 juist of 1 fout waardoor ik meestal fout beantwoorde in de hoop dat de rest het niet wist; met het schilderij was een subliem gevoel 🙂

(7) Over de opdracht De mol-gsm onderscheppen: ik had geen idee wat er te wachten stond, ik ben ook iemand die heel vaak heel vroeg wakker is, vandaar, ik heb die dag in mijn hotel nog voor de proef al mijn kleren uit mijn valies gestreken hahaha

(8) In de opdracht op de modeacademie: het was even een momentje om de 'hoogspanning' te onlopen 🙂 maar alles is nadien goed uitgepraat hoor 🙂

(9) Iets algemeens over dat briefen met behulp van de gsm: de gsm kon enkel unlocked worden met mijn ogen (irisscan) ik heb idd eens gezocht naar de gsm op toilet terwijl die er nog niet lag.


groetjes,


Elisabet
Gebruikersavatar

Cedric21 mei 2019, 14:27

 2834  Uma
Leuk dat je je belofte houdt en hier nog eens komt piepen om wat vragen te beantwoorden!
Knap dat je er nog tijd voor vindt ook, want als we zien waar je allemaal opduikt (de boot van Gert, bezoek van Jani, Ketnet opfleuren, ... dat alles in combo met je job en 2 kindjes en een man...) dan vraag ik me af of je nog iets van vrije tijd overhoudt eigenlijk 😃 Nu goed, geniet tenvolle van de 5 seconds of fame! (Op naar 'De Slimste Mens', zoals Klaartje suggereerde? 😉 )
Elisabet Haesevoets schreef:(1) In de paintball opdracht zag ik effectief zijn kaartje van de vrijstelling. Bas afknallen speelde door mijn hoofd maar op dat moment werd ik nagenoeg niet verdacht door beide dus leek mij dat geen goed idee, plus zou voor de groepsfeer ook nefast zijn geweest. Bruno zijn naamtag stak per toeval er nog in, en als mol had ik daar toch geen nadeel bij dus ben ik maar gewoon eerlijk geweest.
Ik begrijp hieruit dat je steevast op de hoogte werd gehouden van of je door iemand werd verdacht? Was dat je eigen keuze om dat te weten, of is dat standaard zo dat men het je vertelt, zodat je eventuele tactieken kan aanpassen?

Hoe ga je er dan mee om als je tot de cu chi tunnels amper verdacht werd (enkel door Axel) en dan erna plots door iedereen? Hoe hard spookt dat door je hoofd? Verandert dat veel aan de moltactieken?

(Wel jammer dat die camera het begaf in de tunnels, anders waren Axel of Bas veel meer verdacht geweest uiteraard.)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2019, 15:41

 8153
Elisabet Haesevoets schreef:Hoi allemaal,
ik ben jullie niet vergeten, maar gewoon ongelooflijk druk geweest.
Super bedankt voor alle lieve berichtjes, dat maakt me echt oprecht gelukkig!!!
En fijn dat jullie de artikels, waarin ik wat meer persoonlijk ben, leuk vinden. Ik hoop dan ook dat het een les mag zijn voor zoveel mensen die zich soms onzeker voelen.

hieronder heb ik wat beantwoord, maar wellicht zijn er nog zo veel.
Anders een kleine verzameling maken van de belangrijkste vragen die jullie nog graag willen stellen.

(1) In de paintball opdracht zag ik effectief zijn kaartje van de vrijstelling. Bas afknallen speelde door mijn hoofd maar op dat moment werd ik nagenoeg niet verdacht door beide dus leek mij dat geen goed idee, plus zou voor de groepsfeer ook nefast zijn geweest. Bruno zijn naamtag stak per toeval er nog in, en als mol had ik daar toch geen nadeel bij dus ben ik maar gewoon eerlijk geweest.

(2) ik ging de silent disco proef doen en ik mocht die dag genieten en mijn best doen 😉

(...
Zo super dat je nog eens langskomt onze vragen te beantwoorden! Je bent de mooiste, slimste en sympathiekste mol ever!
Jij, Axel en Bas waren heel leuk op Ketnet. Fijn dat jullie daar tijd wilden voor vrijmaken. Jani moet ik nog bekijken.
Wat ik ook heel leuk vond in de revealaflevering is dat we ook Michaël even aan het werk zagen in het ziekenhuis. Jullie zijn een fantastisch koppel.
Gebruikersavatar

masterveecee21 mei 2019, 15:53

 3547  Sven
Elisabet Haesevoets schreef:Hoi allemaal,
ik ben jullie niet vergeten, maar gewoon ongelooflijk druk geweest.
Super bedankt voor alle lieve berichtjes, dat maakt me echt oprecht gelukkig!!!
En fijn dat jullie de artikels, waarin ik wat meer persoonlijk ben, leuk vinden. Ik hoop dan ook dat het een les mag zijn voor zoveel mensen die zich soms onzeker voelen.

hieronder heb ik wat beantwoord, maar wellicht zijn er nog zo veel.
Anders een kleine verzameling maken van de belangrijkste vragen die jullie nog graag willen stellen.

(1) In de paintball opdracht zag ik effectief zijn kaartje van de vrijstelling. Bas afknallen speelde door mijn hoofd maar op dat moment werd ik nagenoeg niet verdacht door beide dus leek mij dat geen goed idee, plus zou voor de groepsfeer ook nefast zijn geweest. Bruno zijn naamtag stak per toeval er nog in, en als mol had ik daar toch geen nadeel bij dus ben ik maar gewoon eerlijk geweest.

(2) ik ging de silent disco proef doen en ik mocht die dag genieten en mijn best doen 😉

(...
Machtig leuk dat je nog eens langkomt om onze vragen nog eens te beantwoorden. Dat zal hier goed onthaald worden. Toch bij de die hard die hier nog aanwezig zijn of geregeld langkomen 🙂

Ik herinner het mij vorige zondag nog. Mijn zoon van 8 riep plots tijdens het TV kijken 's morgens (ja ja, ik weet het, tv kijken 's morgen, maar was eventjes :mrgreen: ) : "DE MOL!! DE MOL IS OP TV!" 😃
Toch ook even blijven kijken naar Ketnet. Grappig toen Bas verstopt zat in het publiek ^^
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2019, 16:07

 3483  Uma
Elisabet Haesevoets schreef:...
(8) In de opdracht op de modeacademie: het was even een momentje om de 'hoogspanning' te onlopen 🙂 maar alles is nadien goed uitgepraat hoor 🙂
...
Het is onvermijdelijk dat er af en toe wat spanning op zit. Maar het is en blijft een spel en jullie hebben het niet laten ontaarden. Jullie hebben toch samen iets modekunstzinnig verwezenlijkt op zeer korte tijd.
Mocht ik in dergelijke opdracht iets uit de mouw moeten schudden, ik zou niet verder komen dan een oude jeans door de shredder halen en dan met nietjes "herstellen", goed voor "0 points from the Vietnamese judging panel".
Gebruikersavatar

Klaartje21 mei 2019, 16:41

 2245  Uma
Elisabet Haesevoets schreef:Hoi allemaal,
ik ben jullie niet vergeten, maar gewoon ongelooflijk druk geweest.
Super bedankt voor alle lieve berichtjes, dat maakt me echt oprecht gelukkig!!!
En fijn dat jullie de artikels, waarin ik wat meer persoonlijk ben, leuk vinden. Ik hoop dan ook dat het een les mag zijn voor zoveel mensen die zich soms onzeker voelen.

hieronder heb ik wat beantwoord, maar wellicht zijn er nog zo veel.
Anders een kleine verzameling maken van de belangrijkste vragen die jullie nog graag willen stellen.

(1) In de paintball opdracht zag ik effectief zijn kaartje van de vrijstelling. Bas afknallen speelde door mijn hoofd maar op dat moment werd ik nagenoeg niet verdacht door beide dus leek mij dat geen goed idee, plus zou voor de groepsfeer ook nefast zijn geweest. Bruno zijn naamtag stak per toeval er nog in, en als mol had ik daar toch geen nadeel bij dus ben ik maar gewoon eerlijk geweest.

(2) ik ging de silent disco proef doen en ik mocht die dag genieten en mijn best doen 😉

(...
Hé, Elisabet! Natuurlijk was je ons niet vergeten, je had een heel drukke agenda en wordt door alle media gesolliciteerd, dat hebben we allemaal kunnen volgen. Je bent een schat dat je dan toch nog tijd vindt om al onze vragen zo helder, to the point en systematisch te beantwoorden. Toch bizar dat veel van wat we zien, gewoon toeval is, maar dat wij als molspeurders ondertussen wel weer alles aan het interpreteren zijn, allerlei moltheorieën aan het bedenken zijn en overal verborgen hints achter menen te zien, terwijl dus veel gewoon op toeval berust.

En dat van die strijk doen, ’s morgens in alle vroegte, hoe ijverig! Ik herken mezelf daarin. 🙂

Ik heb nog wel een paar vraagjes of opmerkingen, niet zozeer over de opdrachten, eerder te catalogeren onder “varia”. Misschien ben ik té nieuwsgierig en antwoord je liever niet, het mag ook een beetje een mysterie of een geheimpje blijven, dat is ook best ok, maar ik ga ze toch stellen.

(a) In dat filmpje dat ik zag op youtube waarin je een liedje zingt, op piano begeleid door je broer (?), was ik zwaar onder de indruk van je zangtalent, echt wow! Je bent dus heel muzikaal. De voorbije jaren konden we altijd een playlist met de favoriete muziek van alle kandidaten bekijken op de site van VIER, maar dit seizoen niet, hoewel iedereen wel een playlist had ingediend, vermoed ik. Wat stond er zoal in jouw playlist? Welke muziek/artiesten vind jij goed?

(b) We konden onder andere bij Gert Late Night, Ketnet, Jani en op Instagram de voorbije dagen al zien dat je “heel goed pakt op beeld”, je bent heel fotogeniek en komt heel goed over op televisie. Hebben de makers van ‘De Slimste Mens ter Wereld’ jou nog niet gepolst om deel te nemen of mag je daarover niks kwijt? Zou je ja zeggen, indien ze het je vragen? Ik zou dat een goed idee vinden, want volgens mij heb je alle kwaliteiten om ook in die quiz de ster te worden: je bent slim, vrolijk, goedlachs en aangenaam om naar te kijken.

(c) De reis naar Vietnam met De Mol zal voor altijd een fantastische herinnering voor je blijven. Ik vroeg me af: heb je eigenlijk van de productie een dvd (of een andere videodrager) gekregen met alle afleveringen erop, zodat je later aan je zoontjes kan laten zien wat hun mama daar allemaal heeft uitgespookt in Vietnam, toen zij nog heel klein waren? Zodat ze later kunnen zien wat een “coole” mama ze eigenlijk wel hebben.

(d) Naast de hele ervaring van je rol als hoofdrolspeelster in De Mol en de vele vrienden voor het leven die eraan over hebt gehouden, vond ik het prachtig dat het schilderij dat je hebt gemaakt gevrijwaard werd van destructie door de shredder. Heb je al een speciaal plaatsje gevonden in je huis om het op te hangen, zodat je telkens als je het ziet weer kan terugdenken aan die mooie ervaringen? Ik zal maar niet suggereren dat het toilet wel een toepasselijk plekje zou zijn zeker? 🙂 (Dju, nu heb ik het toch gezegd! :oops: )

(e) Mijn laatste vraag is puur hypothetisch: stel dat niet jij, maar iemand van de twee andere misschien-Mollen de rol had toebedeeld gekregen (Martijn of Bruno), denk je dat je dan ook lang in het spel had kunnen blijven? Ben je eigenlijk zelf een goed speurder? Ik vermoed dat je de voorbije seizoenen van De Mol ook wel gekeken hebt en gezocht hebt naar wie de Mol zou zijn. Was je daar goed in, zat je op de juiste verdachte? En stel dat je als kandidaat dan gewonnen had (zoals Axel), wat zou je doen met het bedrag op die check, buiten eens goed gaan shoppen, heel veel treintjes kopen voor Oscar en Nathan en je lieve man Michaël eens lekker verwennen? 🙂
Gebruikersavatar

Cedric21 mei 2019, 16:59

 2834  Uma
Klaartje schreef:(c) De reis naar Vietnam met De Mol zal voor altijd een fantastische herinnering voor je blijven. Ik vroeg me af: heb je eigenlijk van de productie een dvd (of een andere videodrager) gekregen met alle afleveringen erop, zodat je later aan je zoontjes kan laten zien wat hun mama daar allemaal heeft uitgespookt in Vietnam, toen zij nog heel klein waren? Zodat ze later kunnen zien wat een “coole” mama ze eigenlijk wel hebben.
Dat vraag ik me ook af eigenlijk. Als ik me ooit nog eens inschrijf en toch zou mogen meedoen, dan zou ik dat toch ook wel willen. Liefst zelfs met Engelse en/of Franse ondertitels zelfs, voor vrienden en familie. Maar bon, nu vraag ik misschien te veel. Die VIER-stagiair kan niet alles natuurlijk 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen21 mei 2019, 19:40

 2354  Uma
Supertof dat je hier weer iets komt zeggen! Ik sluit me volledig aan bij de rest.
Gebruikersavatar

Holmes21 mei 2019, 20:53

 395
Leuk dat je nog wat tijd vrij maakt voor die molcurieuzeneuzen die hier ronddolen !
Zoals altijd zien we veel verdachte zaken die eigenlijk niets zijn 😃
Gebruikersavatar

Jansen22 mei 2019, 06:47

 3423  Yens
Dag Elisabet, nogmaals bedankt om nog eens langs te komen, je bent nu al BY FAR de meest sympathieke mol om ons telkens met een bezoekje te vereren! Je zal hier altijd welkom zijn 😃
Klaartje schreef: (d) Naast de hele ervaring van je rol als hoofdrolspeelster in De Mol en de vele vrienden voor het leven die eraan over hebt gehouden, vond ik het prachtig dat het schilderij dat je hebt gemaakt gevrijwaard werd van destructie door de shredder. Heb je al een speciaal plaatsje gevonden in je huis om het op te hangen, zodat je telkens als je het ziet weer kan terugdenken aan die mooie ervaringen? Ik zal maar niet suggereren dat het toilet wel een toepasselijk plekje zou zijn zeker? 🙂 (Dju, nu heb ik het toch gezegd! :oops: )
Ik zou zo'n meesterwerk toch echt niet op het toilet hangen 😉 Dat kreeg toch wel een ereplaats in mijn living!
Gebruikersavatar

Frolva22 mei 2019, 08:35

 2204
Klaartje schreef: Ik zal maar niet suggereren dat het toilet wel een toepasselijk plekje zou zijn zeker? 🙂 (Dju, nu heb ik het toch gezegd! :oops: )
't Is je vergeven. 😉

De titel van dit topic helpt natuurlijk ook niet om dat soort gedachten te onderdrukken. :mrgreen: