BogersAsset schreef:Ik las hier ergens dat Kaat de mol is en wist van de vrijstelling en daarom 'snel' voorbij dat luik wil gaan.
Dit lijkt me wel een interessante piste want als Kaat wist waar de vrijstelling hing waren er 2 opties:
- De vrijstelling 'subtiel' blootstellen door bv de persoon voor haar te suggereren van 'kijk mss door da raampje dan kunnen we de sluipschutter zo neerschieten' en dan HANGT DAAR PLOTS EEN VRIJSTELLING
Hele discussie en gedoe van hoe/wat/tijd --> ruzie en de tijd tikt langzaam weg
- De vrijstelling zo snel mogelijk voorbij lopen in de hoop dat Bas het alsnog 'verpest' of dat de andere nog neergeschoten worden
Mij lijkt optie 1 logischer (verdeel en heers) terwijl optie 2 veel onzekerder is.
Vandaar dat dit voor mij dan ook aanwijzing is dat Kaat de mol zou zijn.
Voor wat betreft de actie van Bruno is er ook geen onduidelijkheid voor mij. Als mol wil je 1) zolang mogelijk met de opdracht meedoen om te mollen en 2) de opdracht doen mislukken door te treuzelen, de ti...
Je ziet nog 1 iets over het hoofd, lijkt me. De vrijstelling daar negeren heeft nog een groot bijkomend voordeel voor de Mol (of dat nu Kaat is of iemand anders), namelijk tijdverlies.
STEL dat de Mol weet van die vrijstelling en dat luik inderdaad op een of andere manier laat ontdekken door iemand, dan kan Bas fluiten naar zijn vrijstelling, want iemand anders heeft die al, en zit er niets anders meer op dan hem gewoon naar de jeep te brengen. Terwijl als niemand die vrijstelling genomen heeft, de overblijvers nog met Bas naar die vrijstelling moeten terugkeren, wat zowel tijd in beslag neemt als het risico dat iemand afgeschoten wordt.
anja.mathijs schreef:Wat ik wel raar vind, is dat aangezien Joeri en Elisabet toch akkoord gaan met Bas zijn plan, waarom hij het ineens op een lopen zet dan naar de jeep zonder verdediging, hij heeft zelf niets om zich de verdedigen.
Als hij alleen rondloopt kunnen ze hem toch gemakkelijk afschieten.
Moet het herbekijken, maar je ziet ineens Bas in de jeep zitten, maar niet hoe hij er zo snel geraakt is en waarom hij niet beschoten wordt ?
Bas had zelf ook een paintballgeweer. Op het moment dat Joeri en Elisabet bij hem komen, zien we dat geweer net buiten zijn cel staan:
![Afbeelding]()
We zien hem iets later ook gewoon met zijn geweer:
Over hoe hij in de jeep geraakte: op ongeveer 100 meter of zo van de jeep heeft hij de andere 2 achter zich gelaten en is hij het op een lopen gaan zetten. Valt ook te zien in de uitzending. Joeri en Elisabet volgen het pad, terwijl Bas plots iets hoger tussen de bomen aan het lopen is. Elisabet vraagt op dat moment zelfs nog van "Waar is Bas?". Bas koos gewoon eieren voor zijn geld onder het motto "als ik maar op de jeep zit, de rest maakt me niets uit".