Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Klaartje30 apr 2019, 14:46

2245  Uma
Frolva was me weer voor. Maar ik laat het toch staan. :mrgreen:

Ja, natuurlijk is dat te zien. Je ziet toch hoe ze zitten als ze het spel beginnen te spelen. En ik dacht net na de onderbreking zie je dat de kandidaten plaats nemen aan tafel en dan zie je dat Bas links van Elisabet gaat zitten, naast Joeri en Elisabet rechts van Bas, naast de plaats waar GDC zat.

Als we dat niet hadden gezien, was er ook helemaal geen discussie ontstaan daarover he. 🙂

Frolva30 apr 2019, 14:46

2204
Klaartje schreef:De vraag is eerder: waarom zijn Bas en Elisabet eigenlijk van plaats moeten wisselen? Moest de mol (Bas?) absoluut naast GDC zitten om een of andere duistere reden? Of juist niet, om een andere duistere reden? Ook dat blijft pure speculatie.
Eerdere pure speculatie uit dit topic: :mrgreen:
thomas.e schreef:Ik had dat ook gemerkt, maar er lijkt mij een simpele verklaring voor: het kaartenspel wordt voornamelijk in beeld gebracht door een camera die tegenover Gilles staat (waardoor het gezicht van Elisabet minder zichtbaar is tijdens de proef). Maar Elisabet moest allicht vooraan in beeld zitten, denk ik, omdat ze veel kleiner is en dus minder van Bas verbergt in beeld dan omgekeerd?

Klaartje30 apr 2019, 14:51

2245  Uma
Ja de positie van de camera en het verschil in gestalte, dat zou een reden kunnen zijn.

We zoeken altijd overal teveel achter, soms is de verklaring ook minder prozaïsch en redelijk saai. 🙂

rolhad30 apr 2019, 15:54

434
Vraag me ook wel af waarom Elisabet niet ingaat op het nemen van Joeri zijn hoogste bedrag(bleek in ronde 2 dan over 3000 te gaan) als ze de mol zou zijn. Joeri is dan al zijn strafkaart kwijt, dus echt iets te verliezen heeft ze niet.

Natuurlijk zou ze als mol niet veel meer weten dan de andere kandidaten. Of stelde Joeri haar op de proef?

Jansen30 apr 2019, 17:22

3423  Yens
Frolva schreef:Dan kan ze oorspronkelijk toch ook een 'strafpunt' gehad hebben?
Volgens mij niet. Je had dus 4 hoopjes van 3 kaarten (de gewone kaarten met geldbedragen) en 1 hoopje van 4 kaarten met 3 strafpunten en 1 vrijstelling. Dus in het begin hadden 3 personen een strafpunt (volgens mij Joeri, Axel en Bas) en 1 persoon een vrijstelling (Elisabet). Je kon dus in het begin nooit zowel een vrijstelling als een strafpunt hebben.

chicawah.janssen30 apr 2019, 17:28

8153
Ik denk dat Frolva bedoelt dat de vrijstelling bij Bas zat en Joeri, Axel en Elisabet een strafpunt en dat Bas Elisabets strafpunt getrokken heeft.

marc.roose30 apr 2019, 18:13

193  Sven
Dan zou Elisabet ,bij aanvang van de 2de ronde toch zo geen drama maken indien bas haar strafpunt getrokken zou hebben ...

Cedric30 apr 2019, 18:17

2834  Uma
Ik vond het eigenlijk opvallend dat ze niet gewoon zijn beginnen spelen, maar begonnen te onderhandelen/overleggen. In gang gezet door Bas. Mijn indruk was dat Joeri gewoon zou een kaart trekken bij Axel, maar Bas kwam tussen en zei "ga je gewoon een kaart trekken of wil je eerst praten" of zoiets.
Zou het spel dan zo enorm anders zijn gegaan zonder overleg?

marc.roose30 apr 2019, 18:22

193  Sven
natuurlijk , ... nu geven ze de juiste kaarten aan elkaar .
anders zou Joeri slechts 1 kans op 4 gehad hebben om het strafpunt van Axel te trekken ....

Cedric30 apr 2019, 18:40

2834  Uma
Maar meer kans dat er meer rondes zouden zijn en dus meer kans op de vrijstelling.

marc.roose30 apr 2019, 18:43

193  Sven
Er was vooraf gezegd " 2 rondes"

Cedric30 apr 2019, 18:48

2834  Uma
Ik dacht dat dat pas na de 1e ronde gezegd werd door Gilles? Het kon ook moeilijk anders meer gezien de vele kaarten die al waren weggelegd.
Zal het nog eens herbekijken..
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17