Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

ex-molinator10 mar 2019, 22:22

3483  Uma
marjan.bert schreef:Neen, maar het lijkt me niet zo moeilijk om de schermen met 'misschien' aan te passen aan de hoeveelheid springers. Er zal in werkelijkheid wel een aantal uren tussen de opdracht en de 'schermpjes lezen' gezeten hebben.
Ik vind dit wel geen onrealistische piste.

chicawah.janssen10 mar 2019, 22:34

8153
Deze theorie laat nogal veel aan het toeval over en dat is net wat de makers niet doen.
Alles is goed overwogen en heel doordacht en de selectie van kandidaten en mol al helemaal. De makers konden onmogelijk vooraf weten wie zou springen, ze konden zelfs niet eens weten wie zou moeten springen.
Martijn, Bruno, Elisabet, Kaat en Eva moesten niet springen, maar hadden het misschien wel gedaan als zij groen licht gekregen hadden.

Jansen10 mar 2019, 22:37

3423  Yens
ex-molinator schreef:Ik vind dit wel geen onrealistische piste.
Het zou nogal een afknapper zijn, dat de mol tussen de drie springers zit.
Dit lijkt me eerder zo iets als vorig jaar met de voorstelling van de kandidaten in Café De Mol en de afvallers een voor afvielen in dezelfde volgorde waarin ze werden voorgesteld. Tot het patroon doorbroken wordt... 😎

Jay-Lo10 mar 2019, 22:40

1690  Sven
Ik denk dat Kaat zeker zou gesprongen hebben. Maar ik denk niet dat we hier al iets kunnen uit opmaken, dan zou je al 7 anderen kunnen afstrepen als mol. Maar de mol zou best bij de springers kunnen zitten.

ex-molinator10 mar 2019, 22:49

3483  Uma
Jay-Lo schreef:Ik denk dat Kaat zeker zou gesprongen hebben. Maar ik denk niet dat we hier al iets kunnen uit opmaken, dan zou je al 7 anderen kunnen afstrepen als mol. Maar de mol zou best bij de springers kunnen zitten.
Dit versterkt mijn tegenkantingen in een ander topic: Kaat heeft dan wel niet de mogelijkheid gehad om te springen maar ik vond haar manier om diegen die wel de kans kreeg om te springen maar het niet durfde, moed in te spreken en te motiveren. Ik vond het knap hoe ze dat deed en die kwaliteit kan zeker van pas komen als MOL.
Het feit dat ze niet de kans kreeg te springen, is dus absoluut geen reden voor mij om haar nu al uit te sluiten als MOL.

Social10 mar 2019, 23:28

353  Uma
Wat als de "misschien" mensen niet de springers zijn, maar diegene die geld bij elkaar konden jongleren, dat waren er ook 3. Ze moesten dit immers als huiswerk oefenen.

masterveecee10 mar 2019, 23:31

3547  Sven
Social schreef:Wat als de "misschien" mensen niet de springers zijn, maar diegene die geld bij elkaar konden jongleren, dat waren er ook 3. Ze moesten dit immers als huiswerk oefenen.
mja, jammer dan voor diegene die ook geoefend hebben maar het niet mochten doen 😉

jos.jansen10 mar 2019, 23:44

328  Uma
FF een beetje mogelijks nuttige informatie over de proef neerschrijven.

Duo's (in volgorde, aantal balletjes tussen haakjes achter de duo's, vette naam moest vallen):
Axel en Martijn (1 & 2)
Ingrid en Kaat (2 & 1)
Bruno en Joeri (1 & 2)
Elisabeth en Bas (1 & 2)
Liesbeth en Eva ( 2 & 1)

Jongleurs (bedrag tussen haakjes):
Bruno (€200)
Joeri (€100)
Martijn (€500)
Liesbeth (€0)
Kaat (€500)

chicawah.janssen11 mar 2019, 09:34

8153
jos.jansen schreef:FF een beetje mogelijks nuttige informatie over de proef neerschrijven.

Duo's (in volgorde, aantal balletjes tussen haakjes achter de duo's, vette naam moest vallen):
Axel en Martijn (1 & 2)
Ingrid en Kaat (2 & 1)
Bruno en Joeri (1 & 2)
Elisabeth en Bas (1 & 2)
Liesbeth en Eva ( 2 & 1)

Bruno (€200)
Joeri (€100)
Martijn (€500)
Liesbeth (€0)
Kaat (€500)
Mooi overzicht.
Tip: misschien gebruik je ipv vet beter onderlijning, cursief of een kleurtje, want het is (althans op mijn scherm) moeilijk om het onderscheid te zien tussen vet en niet-vet.

jos.jansen11 mar 2019, 10:00

328  Uma
chicawah.janssen schreef:Mooi overzicht.
Tip: misschien gebruik je ipv vet beter onderlijning, cursief of een kleurtje, want het is (althans op mijn scherm) moeilijk om het onderscheid te zien tussen vet en niet-vet.
Heb het ook ondervonden. Zal er proberen aan te denken volgende keer.

De springers zijn Axel, Ingrid, Joeri, Bas en Liesbeth.
Axel is trouwens de enige die moest springen ook al was er maar 1 balletje van hem bij de jongleur.

djennix11 mar 2019, 11:36

51
Social schreef:Wat als de "misschien" mensen niet de springers zijn, maar diegene die geld bij elkaar konden jongleren, dat waren er ook 3. Ze moesten dit immers als huiswerk oefenen.
Deze piste is het meest logisch. De makers vragen aan de 10 kandidaten om te leren jongleren. Voor de makers is dit een pak interessanter dan het springen op zich, gewoon al maar om te kijken wie dit au sérieux heeft genomen en wie niet.

Al moet ik zeggen dat ik eerder mijn mol zou kiezen uit de kandidaten die de moeite nemen om de anderen proberen te overtuigen. Want dat zou voor mij de ideale moleigenschap zijn, hij/zij die anderen kan overtuigen om iets te doen waar ze absoluut geen zin in hebben.

Jansen11 mar 2019, 11:41

3423  Yens
djennix schreef:Deze piste is het meest logisch. De makers vragen aan de 10 kandidaten om te leren jongleren. Voor de makers is dit een pak interessanter dan het springen op zich, gewoon al maar om te kijken wie dit au sérieux heeft genomen en wie niet.

Al moet ik zeggen dat ik eerder mijn mol zou kiezen uit de kandidaten die de moeite nemen om de anderen proberen te overtuigen. Want dat zou voor mij de ideale moleigenschap zijn, hij/zij die anderen kan overtuigen om iets te doen waar ze absoluut geen zin in hebben.
Interessante piste maar spijtig genoeg klopt het niet: er waren immers 4 mensen die geld bij mekaar gejongleerd hebben:
jos.jansen schreef:FF een beetje mogelijks nuttige informatie over de proef neerschrijven.

(...)

Bruno (€200)
Joeri (€100)
Martijn (€500)
Liesbeth (€0)
Kaat (€500)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5