Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

yana.beulque31 mar 2019, 23:43

1
Eva had de dag nadien een T-shirt van Levi's aan; verdacht?

chicawah.janssen31 mar 2019, 23:44

8153
Ik had in ieder geval compassie met die arme konijntjes.
Naar wie loert Axel? Ik denk naar Bas.

yana.beulque schreef:Eva had de dag nadien een T-shirt van Levi's aan; verdacht?
Waarom is dat verdacht? Vorige zomer droeg iedereen die in wilde zijn een T-shirt van Levi's.

ex-molinator01 apr 2019, 00:45

3483  Uma
davy.baetens schreef:Wat ik niet begrijp is:

1) De snelste mocht tussen de konijnen gaan zitten en spelen voor pasvragen. Maar de snelste invuller kan toch ook de afvaller zijn?
Neen, want het was duidelijk gemaakt dat de snelste invuller wel eens een voordeel zou kunnen krijgen. En dat voordeel was de vrijstelling voor die eliminatieronde en de mogelijkheid om pasvragen te winnen.
davy.baetens schreef:2) De snelste invuller bleek Eva te zijn en dan blijkt dat die ook echt bang is van konijnen. Toch wel heel toevallig vind je niet?
Weet je dan dat Eva helemaal geen schrik heeft van konijnen? De opdracht bij het tweede gesprek was om het selectieteam op een geloofwaardige manier te liegen dat ze schrik heeft van konijnen, maar dat wil niet zeggen dat ze geen schrik heeft.
Los daarvan was dat konijn wel aan't spartelen en dan kreeg ze misschien wel ineens schrik dat het konijn zou bijten (en een beet van een koniijn gaat diep, die tanden zijn scherp als messen.

Waeldwann01 apr 2019, 00:55

46  Sven
Suspicious schreef:Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar zou Eva écht bang zijn van konijnen? Waarom moest ze dat nu de ganse tijd herhalen?
Het enige dat zij altijd herhaalt is dat schijtirritante "OhMaAgAaAwD".
Soms vraag ik me af waarom ik in de Eva-tunnel zit. Een mol zou zoiets nooit over zijn lippen krijgen hahaha.

ken.neyt01 apr 2019, 09:57

2
Paar keer de verfbom opnieuw bekeken.
Net na de 2de maal de foutieve code, gebeurd er niets zegt Bruno.
Maar juist voordat deze ontploft vind ik Axel verdacht.
Axel zit redelijk ver van de tafel in tegenstelling van andere kandidaten...
en kijkt even naar het midden van de tafel net voor deze ontploft.

BogersAsset01 apr 2019, 10:08

65
Verdachte acties:
- Bruno die pas na lange tijd 'openbaart' dat hij denkt dat 'Eva = afvaller' de leugen van GDC moet zijn.
- Kaat die hetgeen wat Eva zegt niet eens in twijfel trekt, Eva zegt 2 dus zal het wel 2 zijn (sorry ma da's wel erg naïef in een spel?).
- Bas die Ingrid toch wel ff on the spot zet enzo, net zoals hij in aflevering 1 in het busje wel erg direct is in confrontaties
- Kaat die dan ook best 'gemeen' is tegen de rest met haar opmerking van 'hoe denkt ge der nu over eh'
- Elisabet die twijfelt bij het M/V zeggen

Het lijkt alsof de kandidaten precies echt niet wilden geloven dat Eva niet de afvaller was (heel menselijk, dat wel), anders hadden ze toch echt wel harder geprobeerd de code te vinden lijkt me. Maar een halfuur was ook wel echt kort...

Kaat staat wel hoog op mijn verdachtenlijstje maar in deze opdracht lijkt ze oprecht 'bang' te zijn om af te vallen, ze is precies de enige die beseft van 'oei, Eva is niet de afvaller, misschien ben ik het dan wel'. Ofwel wist ze als Mol dat pasvragen en minder geld ook een leuke optie waren :p.

Kvind dat Eva en Kaat wel verdacht goede vriendinnekes zijn...

jos.jansen01 apr 2019, 10:13

328  Uma
BogersAsset schreef:Verdachte acties:
- Kaat die hetgeen wat Eva zegt niet eens in twijfel trekt, Eva zegt 2 dus zal het wel 2 zijn (sorry ma da's wel erg naïef in een spel?).
Ik denk dat dit vooral te wijten is aan dat Kaat niet alle informatie heeft. Zij wist niet dat Eva pasvragen kon winnen (tenzij ze natuurlijk de mol is). Vanuit haar standpunt speelde Eva om geld in de pot te krijgen en zo de afvaller in het spel te houden.

chicawah.janssen01 apr 2019, 10:41

8153
Kaat zei ook dat ze zich, nog voor De Mol begon, potentiële afvallers in het spel te houden en ik denk dat ze daar wel eerlijk in was. Het feit dat het om Eva ging, zal zeker meegespeeld hebben want zij en Eva komen goed overeen.

Ben Jones01 apr 2019, 11:12

44
Kaat zei ook dat ze zich, nog voor De Mol begon, potentiële afvallers in het spel te houden en ik denk dat ze daar wel eerlijk in was. Het feit dat het om Eva ging, zal zeker meegespeeld hebben want zij en Eva komen goed overeen.
Dat is niet zo relevant. Haar doel is om ervoor te zorgen dat er geld uit de pot gaat, en de beste manier is om dat resultaat te bekomen in deze proef is de communicatie via de GSM te verzorgen en hetgeen Eva zegt zeker niet in vraag te stellen.

Yvo01 apr 2019, 11:24

1111  Uma
Ben Jones schreef:Dat is niet zo relevant. Haar doel is om ervoor te zorgen dat er geld uit de pot gaat, en de beste manier is om dat resultaat te bekomen in deze proef is de communicatie via de GSM te verzorgen en hetgeen Eva zegt zeker niet in vraag te stellen.
Als ze de mol is, is haar doel om geld uit de pot te houden. Maar dat weten we niet. Ze kan even goed een kandidaat zijn. Dus het lijkt me wel relevant wat Chicawah typte.

Ben Jones01 apr 2019, 11:35

44
Als ze de mol is, is haar doel om geld uit de pot te houden. Maar dat weten we niet. Ze kan even goed een kandidaat zijn. Dus het lijkt me wel relevant wat Chicawah typte.
Ik volg daarin de theorie van Joris Hessels uit Café De Mol over het trekken van de empathische kaart. Punt is dat de opdracht eigenlijk pas begint wanneer Eva belt en zegt dat ze er niet uitligt. Heel het gedoe ervoor is dus virtue signaling om Kaat onschuldig te laten lijken.

Taupe07701 apr 2019, 11:52

767  Yens
BogersAsset schreef:Verdachte acties:

- Bas die Ingrid toch wel ff on the spot zet enzo, net zoals hij in aflevering 1 in het busje wel erg direct is in confrontaties
Hoewel ik Bas niet als mol zie, vond ik hem hier ook verdacht. Direct op de kar springen met Kaat die voorstelt de afvaller terug te halen en als dan Martijn iets zegt van het is het spel (of zoiets) degene die dan praat onderbreekt en Martijn doet uitleggen wat hij bedoelt. Dat zou voor een mol de perfecte actie zijn imo.
Ik vermoed hier eerder dat het zijn job is die dat doet maar???
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9