Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

ex-molinator07 apr 2019, 22:14

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik vond Bas eigenlijk niet erg overtuigend liegen. Bij Elisabet viel hij meteen door de mand. Hij heeft dan nog zijn leugen wat bijgestuurd (zij 2 pasvragen en hij maar 1 omdat hij een nacht hotel met massage gekregen had :? ), maar hij maakte het er eigenlijk alleen maar erger op. Anderzijds konden Joeri en Elisabet niet veel anders dan met hem meegaan.
Elisabet gedroeg zich hier nogal bitcherig door de plaatjes van de anderen achter te laten. Maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik het ook gedaan zou hebben.
Elisabet had misschien wel voorkennis 💡 (maar eerlijk gezegd is ze voor minder verdacht geworden - met een caveat dat ik een stuk van de aflevering niet gezien heb).
Bas zijn leugen was niet overtuigend maar dat kan ik begrijpen: als MOL moet het niet overtuigend zijn, en als kandidaat werd hij wel koud gepakt door Elisabet (inde veronderstelling dat ze niet De Mol is, want als Mol zou ze wel voorbereid zijn denk ik.

chicawah.janssen07 apr 2019, 22:19

8153
Bas heeft verdorie een zee van tijd gehad om de perfecte leugen te bedenken en in te oefenen! Had hij nu gezegd dat hij 3 pasvragen had, dat was er 1 meer dan hun 2 en dat was nog geloofwaardig geweest.

Cedric07 apr 2019, 22:23

2834  Uma
Ik denk dat ik in zijn plaats gewoon eerlijk zou zijn geweest.. "We moeten terug, ik kan een vrijstelling hebben. Jullie helpen mij of niet, maar ik ga ervoor. Ofwel gaan jullie naar de jeep en moeten jullie toch op mij wachten, ofwel werken we samen waarbij we alledrie kunnen afgeschoten worden. Maar zonder mij in de jeep geen geld, dus ik hoop dat we kunnen samenwerken."
Het is een risico, maar ik zou hier voor de eerlijkheid zijn gegaan.

KevinL07 apr 2019, 22:25

87
Joeri ging wel redelijk snel terug achter de muur, bij Kaat ging het heel wat trager.

ex-molinator07 apr 2019, 22:27

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Bas heeft verdorie een zee van tijd gehad om de perfecte leugen te bedenken en in te oefenen! Had hij nu gezegd dat hij 3 pasvragen had, dat was er 1 meer dan hun 2 en dat was nog geloofwaardig geweest.
Het klopt dat hij een betere leugen had kunnen verzinnen maar ik vermoed dat hij helemaal niet verwacht had dat Elisabet zo achterdochtig zou zijn (pas toen ik zijn leugen hoorde had ik zelf ook een gevoel van hmm, dat met die massage klopt niet dus de rest ook niet wellicht)..

Cedric schreef:Ik denk dat ik in zijn plaats gewoon eerlijk zou zijn geweest.. "We moeten terug, ik kan een vrijstelling hebben. Jullie helpen mij of niet, maar ik ga ervoor. Ofwel gaan jullie naar de jeep en moeten jullie toch op mij wachten, ofwel werken we samen waarbij we alledrie kunnen afgeschoten worden. Maar zonder mij in de jeep geen geld, dus ik hoop dat we kunnen samenwerken."
Het is een risico, maar ik zou hier voor de eerlijkheid zijn gegaan.
hmmm, interessante denkpiste - en ik kan momenteel geen tegenkanting bedenken.

Jansen07 apr 2019, 22:38

3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik vond Bas eigenlijk niet erg overtuigend liegen. Bij Elisabet viel hij meteen door de mand. Hij heeft dan nog zijn leugen wat bijgestuurd (zij 2 pasvragen en hij maar 1 omdat hij een nacht hotel met massage gekregen had :? ), maar hij maakte het er eigenlijk alleen maar erger op. Anderzijds konden Joeri en Elisabet niet veel anders dan met hem meegaan.
Dit was het meest lachwekkende wat Bas al gedaan heeft deze reeks: ik heb me kreupel gelachen met zijn "leugens" 🙂.

Jay-Lo07 apr 2019, 22:53

1690  Sven
Wil je als mol in dat kot zitten? Ja, en je laat je afschieten. Nee, je wil bij de groep zitten en tijd rekken.
Ze wonnen het geld als Bas op tijd in de jeep zat. En wie zat er al te wachten bij de jeep?
Ze wonnen pasvragen als ze niet afgeschoten werden en mochten er wel 1 doorgeven.

Mollenjager-DT07 apr 2019, 22:54

767  Yens
Elisabet gedroeg zich hier nogal bitcherig door de plaatjes van de anderen achter te laten. Maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik het ook gedaan zou hebben.
Ik weet niet of Joeri en Elisabet niet anders konden dan met hem meegaan. Wat als de kandidaten ook elkaar mochten neerschieten, als ik in die opdracht gezeten had en ik merkte op dat Bas stiekem een vrijstelling meeneemt en er dan zo snel mogelijk vandoor gaat, zou ik hem meteen afschieten. Spijtig voor de pot, maar je bent er in de eerste plaats om de mol te ontmaskeren en zo ver mogelijk te geraken, of zo denk ik er toch over.

wim.geuens07 apr 2019, 22:57

57  Uma
Wat was me dat met de kaart?
Ik zag een frame waar de kaart werd "gedropt".

Jansen07 apr 2019, 22:58

3423  Yens
Mollenjager-DT schreef:Ik weet niet of Joeri en Elisabet niet anders konden dan met hem meegaan. Wat als de kandidaten ook elkaar mochten neerschieten, als ik in die opdracht gezeten had en ik merkte op dat Bas stiekem een vrijstelling meeneemt en er dan zo snel mogelijk vandoor gaat, zou ik hem meteen afschieten. Spijtig voor de pot, maar je bent er in de eerste plaats om de mol te ontmaskeren en zo ver mogelijk te geraken, of zo denk ik er toch over.
Van Joeri en Elisabet geloof ik dat wel, omdat ze voor mij de meest gedoodverfde kandidaten zijn voor de finale. Dus de pot spijzen kan wel degelijk in hun voordeel zijn.

chicawah.janssen07 apr 2019, 22:59

8153
Ik heb mij ook afgevraagd of ze elkaar mochten afknallen. Ik denk het niet.

Ik zou Bas niet gevolgd zijn maar snel naar de jeep gerend zijn en ervandoor. Bas geen vrijstelling (en hij heeft de opdracht niet meegdaan, wat in zijn nadeel is), geen geld verdiend, maar ik en nog 1 andere persoon 2 pasvragen. Egoïstisch natuurlijk, maar Bas stond daar te liegen voor zijn vrijstelling.
Mocht hij het eerlijk gespeeld hebben, zoals Cédric schreef,
Cedric @ Afl 5 - Opdracht 3: Bas bevrijden
OK, maar nu?
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 07 apr 2019, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Mollenjager-DT07 apr 2019, 22:59

767  Yens
Bas schrap ik als mol, of hij is een hele slechte mol. Zijn leugen trok op niets en daarnaast zorgt hij er ook bijna in zijn eentje voor dat er hier 5000 euro verdiend wordt, terwijl hij dit toch gemakkelijk had kunnen vermijden. Joeri en Elisabet zakken ook weer een beetje op mijn lijstje, aangezien ze hier niet verhinderen dat Bas op tijd in de jeep stapt, hoewel mij dat ook niet zo moeilijk lijkt. Zoals ik eerder al zei, zouden ze hem dan misschien beter neergeschoten hebben. Dat had bij mij ook volledig geloofwaardig overgekomen, aangezien het normaal is dat je een andere kandidaat geen vrijstelling gunt.

Daarnaast vond ik het ook raar dat de kandidaten een bandje met een kleur rond hun arm moesten doen. De scherpschutters zaten allemaal langs de kant in het bos, dus kan het toch niet moeilijk geweest zijn om de kandidaten ook zonder gekleurd bandje van hen te onderscheiden. Mij lijkt het ook eerder dat de scherpschutters de mol aan zijn/haar kleur van bandje herkennen. Dit is ook dezelfde kleur als de bandana die ze eerder die aflevering aanhadden, dus de productie was op voorhand 100% zeker welke kleur van bandje de mol zou dragen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27