Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Cedric09 apr 2019, 14:57

2834  Uma
Ik heb er nog eens het kaartje met de 6 sluipschutters bij gehaald.
Afbeelding

- De eerste scherpschutter bevindt zich vlak voor het eerste munitiedepot en kan niemand uitschakelen.
- De tweede is iets verderop, maar ze geraken er niet voorbij. Hij schakelt Axel uit. Axel geeft zijn dog tag aan Elisabet (die het opeist), de kaart ook. De kandidaten sluipen er verder in een boog omheen, no problem.
- Elisabet "verliest" de kaart, Joeri "vindt" de kaart, Bruno gaat genieten het schoon zicht. Ze doen een ganse lus (zogezegd zonder kaart), komen dan aan aan het gebouw waar ze de sleutel vinden waarmee ze Bas kunnen bevrijden. Hier had Joeri ook de kaart terug boven gehaald.
- Dan volgt scherpschutter 3, waar ze moeilijk voorbij geraken. Bruno geeft zichzelf helemaal op, zonder zich te verdedigen. Nu, Bruno ziet ook wel niets meer door zijn scherm, misschien daardoor? Kaat schakelt de scherpschutter uit.
- Volgende spot is het munitiedepot.
- Daarna moeten ze naar het sanitair blok waar zich een scherpschutter bevindt en ook de vrijstelling. Hier wordt Kaat geschoten op vrij opvallende manier.
- Enkel Joeri en Elisabet blijven over, er is geen scherpschutter meer tot aan de gevangenis, ze bevrijden Bas.
- Samen met Bas gaan ze (na diens leugen) terug naar het sanitair blok voor de vrijstelling.
- Daarna snel richting jeep.
- Ze worden nog beschoten, volgens mij door de voorlaatste scherpschutter.
- Bas kiest eieren voor zijn geld, verlaat Elisabet en Joeri, rent naar de jeep. Elisabet en Joeri geraken er ook net op tijd, laten hun dog tags vallen.

Wat mij opvalt:
Er zaten er nog 2 in de buurt van de jeep, maar het lijkt alsof enkel de voorlaatste nog in actie is geschoten (zijnde tijdens het lopen door het bos tussen de gevangenis en de jeep). Die aan de jeep zelf is blijkbaar niet in actie geschoten?

Also, nogmaals, die Vietnamese quote... "Zij zijn met 7, maar wij zijn in de meerderheid want een van hen is van ons". Er waren 7 kandidaten, waarvan 1 opgesloten, dus 6. Tegenover 6 Vietnamezen. Maar ze beschouwen zichzelf als in de meerderheid. Hoe heeft de Mol hen geholpen?

BogersAsset09 apr 2019, 15:09

65
Cedric schreef: Also, nogmaals, die Vietnamese quote... "Zij zijn met 7, maar wij zijn in de meerderheid want een van hen is van ons". Er waren 7 kandidaten, waarvan 1 opgesloten, dus 6. Tegenover 6 Vietnamezen. Maar ze beschouwen zichzelf als in de meerderheid. Hoe heeft de Mol hen geholpen?
Het is hier team 1 (7 belgen) tegen team 2 (6 vietnamezen). De belgen zijn met 6 - 1 (saboteur), de vietnamezen met 6 + 1 (saboteur). Dat is wat ze volgens mij bedoelen. Het 'lijkt' misschien als het 7 - 6 is maar er is een mol dus wordt het eigenlijk 6 tegen 7... Meer zou ik daar niet achter zoeken hoor.

astridm09 apr 2019, 15:25

287
Cedric schreef:
STEL dat de Mol weet van die vrijstelling en dat luik inderdaad op een of andere manier laat ontdekken door iemand, dan kan Bas fluiten naar zijn vrijstelling, want iemand anders heeft die al, en zit er niets anders meer op dan hem gewoon naar de jeep te brengen. Terwijl als niemand die vrijstelling genomen heeft, de overblijvers nog met Bas naar die vrijstelling moeten terugkeren, wat zowel tijd in beslag neemt als het risico dat iemand afgeschoten wordt.
Bas was de enige die wist van de vrijstelling dus de rest zocht er ook niet naar, zij vochten alleen voor hun pasvragen. Als ik die vrijstelling gevonden had zou ik het trouwens wel geheimhouden, het gaat niemand iets aan dat ik zo'n groot voordeel heb. En als ik dan niet één van de overblijvers ben, moeten ze alsnog met Bas naar de vrijstelling, want dan wist ook Bas niet dat hij al weg was.

Cedric09 apr 2019, 15:38

2834  Uma
astridm schreef:Bas was de enige die wist van de vrijstelling dus de rest zocht er ook niet naar, zij vochten alleen voor hun pasvragen. Als ik die vrijstelling gevonden had zou ik het trouwens wel geheimhouden, het gaat niemand iets aan dat ik zo'n groot voordeel heb. En als ik dan niet één van de overblijvers ben, moeten ze alsnog met Bas naar de vrijstelling, want dan wist ook Bas niet dat hij al weg was.
Klopt. Ik zou het ook zo gedaan hebben mocht ik toevallig die vrijstelling hebben gezien.

Torremolinos09 apr 2019, 16:23

264
Cedric schreef:.Wat mij opvalt:
Er zaten er nog 2 in de buurt van de jeep, maar het lijkt alsof enkel de voorlaatste nog in actie is geschoten (zijnde tijdens het lopen door het bos tussen de gevangenis en de jeep). Die aan de jeep zelf is blijkbaar niet in actie geschoten?
Er worden in de montage wel nog 2 schutters getoond, dat was ik zeker. Maar ik dacht ik neem er toch vlug eens wat screenshots van:

Afbeelding

Afbeelding

Wat me nu pas opvalt, is dat dit 2 keer hetzelfde beeld is, maar gespiegeld. Dus die laatste schutter zien we niet. Kan natuurlijk dat ze van één schutter geen goede beelden hadden.

Jay-Lo09 apr 2019, 16:27

1690  Sven
Jansen schreef:Er is natuurlijk ook nog het feit dat als Bas niet in de jeep zit, dat de 4000 € weg is? Als Bas, een van beide verdenkt van de mol te zijn, dan beseft hij het gevaar misschien ook dat bij hen blijven, even gevaarlijk is dan het op een lopen zetten naar de jeep en het risico nemen dat hij door een van de strijders wordt geraakt.
Zoals bij de paintball opdracht met Eline en Davey. Die schiet aan het eind zijn vriendin toch nog af, omdat er per levende geld uit de pot ging?
Is het hier dan wel vreemd dat niemand zo slim was om alleen voor zichzelf te gaan. Bvb Elisabet schiet Joeri af net voor ze de jeep bereiken en gooit alle andere pasvragen overboord.

Cedric09 apr 2019, 16:32

2834  Uma
Had Elisabet niet gezegd dat Bas hen zou afschieten, dan zou Bas dat wel gedaan hebben. Denk ik.

Jay-Lo09 apr 2019, 16:36

1690  Sven
Misschien wel, mochten ze verhinderd hebben dat hij achter de vrijstelling ging. Bas hoefde niemand neer te schieten, hij had zijn vrijstelling binnen. Daarom liep hij ook zo snel naar de jeep. 1 van de 2 anderen zou kunnen gaan hebben voor het 2de grootste voordeel, zijn 2 pasvragen, en niemand anders die gunnen.

chicawah.janssen09 apr 2019, 16:39

8153
Ik vraag mij af waarom Elisabet en Joeri niet op elkaar gevuurd hebben. Ze waren toch concurrenten.

Torremolinos09 apr 2019, 16:41

264
Bij het herbekijken zag ik ook iets wat kan verklaren waarom Bas opeens weg was en schijnbaar een stuk vlugger bij de jeep was. We zien Bas lopen op een soort richel (bovenkant van een loopgracht), daarna verschuift de camera en zien we Elisabet en Joeri zo’n loopgracht inlopen. Het lijkt erop dat Elisabet en Joeri die loopgracht volgen, maar dat Bas er net wat eerder uitgekropen is en daardoor misschien een shortcut neemt. Op dat moment vraagt Elisabet zich ook af waar Bas opeens is.

Het is wel waarschijnlijk dat Bas hier al is gepasseerd, hij is waarschijnlijk via de jeepparking gearriveerd om dan in de tunnel gezet te worden. Hij heeft dus mogelijk het terrein al gezien. De andere kandidaten passeren hier voor het eerst.

chicawah.janssen schreef:Ik vraag mij af waarom Elisabet en Joeri niet op elkaar gevuurd hebben. Ze waren toch concurrenten.
Niet aan gedacht? Of waren de kandidaten zelf de ‘zogezegde’ laatste schutter, die niet wordt getoond? Zou de mol hier de anderen hebben afgeknald als hij op het einde was geraakt onder het mom van ‘concurrenten mollen’.

Mollenjager-DT09 apr 2019, 17:57

767  Yens
Is het eigenlijk zeker geweten dat de pasvragen enkel konden verdiend worden als ook Bas in de jeep zit?

fred.debacker09 apr 2019, 17:59

2  Uma
Zou het kunnen dat de mol wel degelijk op de kandidaten mag schieten?
Dat daarom:
- we de 7de schutter (nog) niet te zien krijgen
- er slechts 1 kandidaat per keer wordt afgeschoten zodat deze daarna afzonderlijk in stelling kan worden gebracht terwijl de overblijvers in de tunnel Bas bevrijden?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 27