Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 18:04

 767  Yens
Het is een mogelijkheid, maar bij de aankomst van de jeep bij Gilles zien we wel dat alle afvallers er samen staan te wachten.
Gebruikersavatar

Torremolinos09 apr 2019, 18:14

 264
fred.debacker schreef:Zou het kunnen dat de mol wel degelijk op de kandidaten mag schieten?
Dat daarom:
- we de 7de schutter (nog) niet te zien krijgen
- er slechts 1 kandidaat per keer wordt afgeschoten zodat deze daarna afzonderlijk in stelling kan worden gebracht terwijl de overblijvers in de tunnel Bas bevrijden?
Dit werd al gesuggereerd, ik vond het eerst nogal absurd. Maar nu ik merk dat de laatste schutter niet getoond wordt, beschouw ik het toch als een mogelijkheid. Het zou wel een episch moment zijn in de reveal als we daar opeens Axel, Bruno of Kaat verdekt zien zitten schieten op de kandidaten.

Maar wel moeilijk te realiseren, zoals mollenjager-dt zegt, ze staan op het einde allemaal samen te wachten op de jeep.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2019, 18:27

 3423  Yens
Als deze redenering klopt, dan kunnen we toch zo goed als definitief Joeri (logisch) en Elisabet uitsluiten van de mol te zijn? Als mol wil je toch vooral die 4000 € uit de pot houden. Als je Bas dan afknalt (dat klinkt gruwelijker dan ik het bedoel 😉 ), kan je nog altijd zeggen dat je hem de vrijstelling niet gunde. Verder lijkt het me een geweldige twist als moet blijken dat de zevende schutter de mol zelf is 🙂.
Gebruikersavatar

Torremolinos09 apr 2019, 18:58

 264
Als de laatste schutter de mol zou zijn, zet het ook de hele redenering van ‘de mol wil zolang mogelijk meespelen om invloed uit te oefenen’ volledig op zijn kop. Want dan is het voor de mol wel wenselijk om op een bepaald punt afgeschoten te worden.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 19:05

 767  Yens
Tenzij de mol gewoon in het spel blijft en Bas afschiet omdat die anders een vrijstelling heeft. Zoals ik eerder al zei, zou dat voor mij heel geloofwaardig overkomen, aangezien ik het zelf als kandidaat ook zo zou doen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 apr 2019, 19:19

 1690  Sven
Voila, ikzelf zei dat ook meteen. Ik 2 pasvragen en Bas een vrijstelling? No way, José, fuck da geld. Ik schiet die gewoon af.
En toen bleek dat als Bas dood was er ook geen pasvragen zouden tellen, maar om echt zeker zeker te zijn moet ik dat stuk nog terugzien.
Gebruikersavatar

Cedric09 apr 2019, 19:24

 2834  Uma
Het idee dat pasvragen niet meer tellen als Bas er niet is, is een idee dat Bas zelf lanceert in zijn leugen. Dat zijn "code" er ook voor zorgt dat de pasvragen "geactiveerd" worden.

Volgens mij is daar niets van aan.
Volgens mij was het zo dat als een kandidaat op de jeep geraakt zonder Bas, dat die kandidaat dan gewoon zijn/haar pasvragen heeft verovert, terwijl de rest niks heeft en er geen geld wordt gewonnen.

Dus bvb enkel Joeri in de jeep = Joeri heeft pasvragen, de rest heeft niks, geen geld gewonnen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2019, 19:48

 8153
Zo had ik het ook begrepen. Vandaar dat ik het raar vind dat Joeri en Eisabet niet op Bas en elkaar schieten. Of dat Bas hen niet afknalt zodat ze niet op hem kunnen schieten.
Ik begin mij af te vragen of het wel toegestaan was dat ze op elkaar schoten.
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 apr 2019, 20:12

 1690  Sven
Cedric schreef:Het idee dat pasvragen niet meer tellen als Bas er niet is, is een idee dat Bas zelf lanceert in zijn leugen. Dat zijn "code" er ook voor zorgt dat de pasvragen "geactiveerd" worden.

Volgens mij is daar niets van aan.
Volgens mij was het zo dat als een kandidaat op de jeep geraakt zonder Bas, dat die kandidaat dan gewoon zijn/haar pasvragen heeft verovert, terwijl de rest niks heeft en er geen geld wordt gewonnen.

Dus bvb enkel Joeri in de jeep = Joeri heeft pasvragen, de rest heeft niks, geen geld gewonnen.
Ik ga vanavond het laatste stuk nog eens terugzien. Dan ben ik zeker. Ik vond het allemaal nogal verwarrend.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 20:18

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Zo had ik het ook begrepen. Vandaar dat ik het raar vind dat Joeri en Eisabet niet op Bas en elkaar schieten. Of dat Bas hen niet afknalt zodat ze niet op hem kunnen schieten.
Ik begin mij af te vragen of het wel toegestaan was dat ze op elkaar schoten.
Ik dacht er ook net zo over. Volgens mij was het in ieder geval wel toegestaan om op elkaar te schieten, aangezien Elisabet bij het vrijlaten van zegt dat Bas vlak voor de jeep misschien op haar en Joeri zal schieten.
Gebruikersavatar

jos.jansen09 apr 2019, 20:25

 328  Uma
Mollenjager-DT schreef: Ik dacht er ook net zo over. Volgens mij was het in ieder geval wel toegestaan om op elkaar te schieten, aangezien Elisabet bij het vrijlaten van zegt dat Bas vlak voor de jeep misschien op haar en Joeri zal schieten.
Ik ben vrijwel 100% zeker dat dit toegelaten is. De jeep is bijvoorbeeld ook te klein om iedereen mee te nemen. Er waren maximaal 3 à 4 vrije zitjes (Waarvan er uiteindelijk 3 ingevuld zijn Bas, Elisabet en Joeri). Stel dat er niemand onderweg neergeschoten was (en Eva niet ziek was) dan moesten er en nog steeds minstens 3 (misschien 4) kandidaten achterblijven. De enige mogelijke oplossing zou hier dan geweest zijn elkaar neerschieten.
Gebruikersavatar

Torremolinos09 apr 2019, 20:29

 264
Jay-Lo schreef:Voila, ikzelf zei dat ook meteen. Ik 2 pasvragen en Bas een vrijstelling? No way, José, fuck da geld. Ik schiet die gewoon af.
En toen bleek dat als Bas dood was er ook geen pasvragen zouden tellen, maar om echt zeker zeker te zijn moet ik dat stuk nog terugzie n.

Toch blijft het feit dat GDC in de voorstelling van de opdracht zegt: ‘Het geld is pas gewonnen als Bas heelhuids in de jeep zit. Ieder naamplaatje dat ook in de jeep zit, levert de eigenaar een pasvraag op.
Waaruit ik concludeer dat zonder Bas ook de plaatjes niets waard waren.

In het geval dat Bas niet belangrijk was, zouden Joeri en Elisabet toch ook gewoon naar de jeep kunnen lopen zonder Bas te bevrijden? Maar dan was heel de opdracht een beetje in het water gevallen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 27