Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Mollenjager-DT09 apr 2019, 22:56

767  Yens
Joeri is inderdaad verdacht door het verhaal van Bas zomaar blindelings te geloven, maar langs de andere kant weet hij als mol waarschijnlijk ook waar de vrijstelling zich bevindt. Op het moment dat Bas de vrijstelling vindt, is hij echter niet meteen in de buurt. Het is Elisabet die 'opmerkt' dat Bas een vrijstelling in zijn zak steekt. Als Joeri de mol is, had hier toch anders moeten handelen denk ik dan.

Cedric09 apr 2019, 22:58

2834  Uma
Ik had niet de indruk dat Joeri Bas geloofde, maar dat hij gewoon het spelletje meespeelde. Misschien opnieuw - net als eerder met de kaart - om Elisabet te testen en te zien hoe ze zou reageren?

Jansen09 apr 2019, 23:31

3423  Yens
Als Joeri of Elisabet de mol is hadden ze ofwel tijd moeten rekken en zodoende niet op tijd in de jeep zijn (lijkt me de meest logische manier) of als dit niet lukte, Bas afschieten voordat hij in de jeep stapte en zeggen dat ze hem de vrijstelling niet gunnen (minder geloofwaardig, maar toch nog beter dan niets doen). Daarom ben ik er vrij zeker van dat geen van beide de mol is 🙂.

Jay-Lo09 apr 2019, 23:36

1690  Sven
Zou best kunnen, Cedric, maar hij herhaalde dat ook. En waarom zou de mol dat controleren? Die wil gewoon tijd rekken om niet op tijd bij die jeep te geraken. En vrijstellingen en pasvragen zijn niet interessant voor de mol, dus ja, laat ons dan maar teruggaan, he. Waarom doet hij eerst een toertje om de blok om dan pas te laten zien dat hij die kaart heeft?
OMG, ben ik nu echt Joeri verdacht aan het maken? Joeri is hem niet, maar doet wel verdacht in deze aflevering. Laat het ons voorlopig daar bij houden. 😉

Kite10 apr 2019, 00:31

87
Ik denk dat Joeri wel doorhad dat er iets niet klopte, maar besefte dat door te discussiëren er alleen maar tijd zou worden verloren. En aangezien Bas ergens naartoe wou, en Joeri Bas nog nodig had, waren er slechts twee opties:
- meegaan met Bas zijn verhaal
- Bas samen met Elisabet ontvoeren en zo de jeep in forceren :twisted:

Hij koos dan voor de makkelijkste manier om zijn voordeel te behalen.
Een beetje in de aard hoe hij Bas laat doen met zijn ballonnen bij de steenproef.

Ben Jones10 apr 2019, 02:17

44
Als Elisabet zogezegd de mol zou zijn, waarom zou ze dan sceptisch zijn over de uitleg van Bas? Waarom zou de mol het risico nemen Joeri mogelijk te overtuigen van het feit dat Bas zijn uitleg niet klopte, met als potentieel gevolg dat ze meteen naar de jeep zouden lopen (met Bas) om zeker binnen de tijd te zijn?

Dan blijven er in mijn ogen nog maar twee mogelijke mollen over (Bruno en Joeri zijn écht niet de mol), namelijk Kaat en Axel.
In deze proef werd Axel vind ik te vroeg geraakt om de mol te zijn, de mol wilt de proef naar zijn hand zetten en dat heeft Axel helemaal niet kunnen doen. Kaat daarentegen heeft 40 van de 60 minuten deelgenomen en dus ongetwijfeld een grote invloed gehad op het spelverloop (ook al komt dat niet echt zo over op tv, met opzet?). Liet Kaat zich bewust neerschieten omdat ze zeker was dat het toch niet meer mogelijk was om in 20 minuten nog tot bij Bas te geraken, terug te keren voor de vrijstelling en nog eens levend voorbij 2 schutters (die achteraf gezien niets deden) te geraken?

Deze proef werd verschrikkelijk traag uitgevoerd tot de laatste 20 minuten, als het Kaat niet is, wie is dan wel de oorzaak?

Kite10 apr 2019, 07:11

87
De mol wilt juist wel discussie.
Als mol kan je er maar al te zeker van zijn dat Bas zijn vrijstelling wilt hebben.
Bas gaat nooit (tenzij hij letterlijk bij handen en voeten gedragen zou worden) naar de jeep gaan zonder zijn vrijstelling. Want dan geeft Bas andere spelers pasvragen, waar hij er geen zou hebben.

Als je er voor zorgt dat er wordt gediscussieerd, dan verlies je tijd. De discussie gaat toch nooit ervoor zorgen dat Bas plots toch mee komt, zonder vrijstelling.
Dat discussiëren tind kost, is iets wat Joeri ook beseft, en daarom gaat hij zo gedwee mee in Bas zijn leugen.

Hoe meer ik over deze proef nadenk, hoe zwakker ik ze, op een technisch niveau, vind.

chicawah.janssen10 apr 2019, 07:37

8153
Cedric schreef:Ik had niet de indruk dat Joeri Bas geloofde, maar dat hij gewoon het spelletje meespeelde. Misschien opnieuw - net als eerder met de kaart - om Elisabet te testen en te zien hoe ze zou reageren?
Ik heb de indruk dat Elisabet en Joeri elkaar testen (Elisabet gedroeg zich in het restaurant ook al niet zoals het moest, zij en Joeri slaagden er niet in hun opdracht), maar niet dat ze elkaar verdenken. Ze zijn immers geduchte concurrenten (als er 2 veel kans hebben om de finale te halen, dan zijn zij het wel). Hoopt Elisabet dat Joeri (en de anderen) haar gaat verdenken en daardoor afvalt? Ik denk niet dat Joeri daarin trapt.
Wij zitten hier ook nogal veel te discussiëren over elkaar afschieten. Het mocht misschien wel, maar ik denk dat dat toch een brug te ver is als je daar echt staat. Het zou de sfeer in de groep serieus om zeep helpen (herinner je Mol 2 Hugo die iemand anders afknalde) en dat wil waarschijnlijk niemand op zijn geweten.

Mollenjager-DT10 apr 2019, 07:59

767  Yens
Ben Jones schreef:Als Elisabet zogezegd de mol zou zijn, waarom zou ze dan sceptisch zijn over de uitleg van Bas? Waarom zou de mol het risico nemen Joeri mogelijk te overtuigen van het feit dat Bas zijn uitleg niet klopte, met als potentieel gevolg dat ze meteen naar de jeep zouden lopen (met Bas) om zeker binnen de tijd te zijn?

Dan blijven er in mijn ogen nog maar twee mogelijke mollen over (Bruno en Joeri zijn écht niet de mol), namelijk Kaat en Axel.
In deze proef werd Axel vind ik te vroeg geraakt om de mol te zijn, de mol wilt de proef naar zijn hand zetten en dat heeft Axel helemaal niet kunnen doen. Kaat daarentegen heeft 40 van de 60 minuten deelgenomen en dus ongetwijfeld een grote invloed gehad op het spelverloop (ook al komt dat niet echt zo over op tv, met opzet?). Liet Kaat zich bewust neerschieten omdat ze zeker was dat het toch niet meer mogelijk was om in 20 minuten nog tot bij Bas te geraken, terug te keren voor de vrijstelling en nog eens levend voorbij 2 schutters (die achteraf g...
Na deze aflevering waren de enige 2 geloofwaardige mollen die weinig tot niets gedaan hadden wat een mol niet zou doen voor mij ook alleen nog maar Axel en Kaat. Ik had er nog niet zo over nagedacht, maar tot het moment dat Kaat wordt afgeschoten, gaat alles inderdaad heel traag en daarna gaat het plots allemaal heel snel. Raar...

chicawah.janssen schreef:Wij zitten hier ook nogal veel te discussiëren over elkaar afschieten. Het mocht misschien wel, maar ik denk dat dat toch een brug te ver is als je daar echt staat. Het zou de sfeer in de groep serieus om zeep helpen (herinner je Mol 2 Hugo die iemand anders afknalde) en dat wil waarschijnlijk niemand op zijn geweten.
Iemand van je medekandidaten afschieten, zal er inderdaad niet voor zorgen dat de groepssfeer verbetert, maar ik denk ook dat je dat van je af moet kunnen zetten in de mol. Het is nog altijd een spel en je kan tijdens de opdrachten even discussiëren, maar na de opdracht moet je dat achter je kunnen laten. Kijk naar de 'Rabid Joke' vorig jaar. Toen Lloyd haar zonder overleg plots doodschoot, was zij ook heel heftig tegen hem en enkele andere kandidaten, maar na de opdracht was alles al weer snel koek en ei tussen Joke en de groep.

ex-molinator10 apr 2019, 09:27

3483  Uma
Voor de mol is het eigenlijk gunstig dat iemand een vrijstelling heeft, en ook dat er pasvragen zijn. Dit verhoogt de kans dat iemand die op de verkeerde mol zot, NIET geëlimineerd wordt.

Moldedju10 apr 2019, 09:34

507  Yens
Kite schreef:De mol wilt juist wel discussie. Als je er voor zorgt dat er wordt gediscussieerd, dan verlies je tijd.
Op zich mee eens. Anderzijds maken ze het een mogelijke mol ook niet gemakkelijk om de boel te blokkeren omdat de andere kandidaten zelf ook pasvragen kunnen verdienen. Als dat niet zo was had de mol een alibi om Bas te blokkeren uit eigenbehoud (als Bas een vrijstelling heeft, verminderen mijn kansen, dus ik ga die niet helpen). Nu zouden de kandidaten door te vertragen niet alleen het geld maar ook hun voorsprong in pasvragen op het spel zetten. Hierdoor is het normaal dat joeri en elisabet de discussie niet opdrijven als kandidaat maar ook als potentiële mol. Wie namelijk wel begint te vertragen kan maar 1 reden hebben. De opdracht niet willen laten slagen en dus de mol zijn.
De beste sabotagemogelijkheden lagen uiteindelijk in Bas zijn handen bij deze opdracht. Hij kon vertragen door de vrijstelling voorbij te lopen en ze niet te vinden of door in zijn haast recht op de schutter te lopen die hem afschoot. En voor een keer kon hij daar ook uitgebreid over gebriefd worden.

Torremolinos10 apr 2019, 09:54

264
Mollenjager-DT schreef:Joeri is inderdaad verdacht door het verhaal van Bas zomaar blindelings te geloven, maar langs de andere kant weet hij als mol waarschijnlijk ook waar de vrijstelling zich bevindt. Op het moment dat Bas de vrijstelling vindt, is hij echter niet meteen in de buurt. Het is Elisabet die 'opmerkt' dat Bas een vrijstelling in zijn zak steekt. Als Joeri de mol is, had hier toch anders moeten handelen denk ik dan.
Als Joeri de mol is, had hij ook met het vinden van de kaart anders gehandeld. Hij laat hen nu wel een rondje lopen en haalt dan de kaart uit, dus tijdverlies. Maar een echte mol zou toch zeker die kaart helemaal weggemoffeld hebben. De mol kan dan na het lopen van het rondje de schuld op Elisabet steken, een beetje onrust stoken, zelfs voorstellen om even terug te keren op het pad om te zien of ze de kaart vinden...

Wat Joeri hier doet is zeer slim als kandidaat, even stil houden, beetje reacties checken, beetje zelf de mol lijken. Als je als echte mol dat level van fakemol/echte kandidaat kan acteren, dat zou ongelooflijk sterk zijn.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 27