Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

chicawah.janssen07 apr 2019, 09:55

8153
Ik zeg nu al zo lang dat ik het opnieuw wil bekijken en het is er nog altijd niet van gekomen, maar ik meen mij bij beide E's een heel kort trekje (met de mondhoek) gezien te hebben dat in mijn ogen op teleurstelling wees.

Mollenjager-DT07 apr 2019, 10:25

767  Yens
Bij Elisabet was mij dat nog niet opgevallen, maar bij Eva meende ik inderdaad ook een kleine teleurstelling te herkennen in haar mimiek.

ex-molinator07 apr 2019, 18:49

3483  Uma
OK, je ziet dus een trekje van een teleurstelling bij een deelnemer en besluit daar (misschien) uit dat het één van de 3 potentiële mollen is.

Wat bij een gewone kandidaat (die zelfs niet één van de 3 uitverkorenen was): een trekje van teleurstelling lijkt me ook mogelijk (zelfs als rookgordijn). Wie zelfs zelfs gespelde blijheid (zogezegd slecht verborgen).
Of toch één van de 3 (eigenlijk 2) niet-mollen: die kunnen zelfs blijheid veinzen.
En dan de echte mol: zou hij/zij blijheid tonen (opzettelijk: In Your Face, wie zou dat geloven?, of teleurstelling veinzen, of geen emotie tonen?)
Wat ik zie, is een brede weg , met ontelbare afslagen, waarvan de meeste doodlopend zijn.
Die eerste aflevering, de voornaamste functie daarvan was verwarring zaaien denk ik :mrgreen:

chicawah.janssen07 apr 2019, 19:01

8153
ex-molinator schreef:Wie zelfs zelfs gespelde blijheid (zogezegd slecht verborgen).
Eh... :?:

Dat trekje bij Eva was er onmiddellijk en duurde maar heel kort. Daarna had ze zichzelf weer onder controle. Ik vermoed dus dat het echt was.
Natuurlijk kunnen ze allemaal zowel teleurstelling als blijdschap veinzen, maar ik had de indruk dat de meesten probeerden om een pokerface op te zetten en slechts enkelen natuurlijk reageerden (Liesbeth, Ingrid). Bij de ene lukte de pokerface al beter dan bij de andere.

ex-molinator07 apr 2019, 19:54

3483  Uma
Weet ik wel hoor, maar ik zie veel kleine trekjes in de gezichten (ook bij Joeri) en durf mij niet uit te spreken of dit oncontroleerbare of gespeelde zijn, en zelfs dan, als het gespeeld is, is het valse teleurstelling of gespeelde blijheid.
Probleem is dat je de mensen niet kent en dus geen vergelijkingspunt hebt.
Ik trek er geen conclusies uit (hoewel ik bij 2 wel de indruk heb dat de de "uitverkorenen" zouden kunnen zijn).

jos.jansen10 apr 2019, 16:07

328  Uma
Ben juist begonnen met alle afleveringen opnieuw te bekijken. We zijn nog geen 2 minuten ver en er valt me iets op (wat ik in dit topic nog niet heb zien verschijnen, ik moet wel toegeven dat ik niet elk topic op het forum gaan bekijken ben om te zien of dit al iemand opgevallen was).

Tijdens de intro zegt GDC: "Een van die 10 vertrok nietsvermoedend op een avonduur waarin hij/zij onvoorbereid de hoofdrol zou spelen." Hierna krijgen we een glimp van deze opdracht te zien. Alle kandidaten worden hier getoond op 1 persoon na, namelijk Bas. Ze hebben bij de mol nogal de neiging om een gigantische hint in aflevering 1 te gooien en mogelijks was het dit wel.

chicawah.janssen10 apr 2019, 16:12

8153
Zou kunnen, maar mijn probleem is dat ik Bas nog nooit verdacht heb :mrgreen:
Maar een nog veel groter probleem is dat ik de mol nooit vind :oops:

Jay-Lo10 apr 2019, 16:21

1690  Sven
jos.jansen schreef:Ben juist begonnen met alle afleveringen opnieuw te bekijken. We zijn nog geen 2 minuten ver en er valt me iets op (wat ik in dit topic nog niet heb zien verschijnen, ik moet wel toegeven dat ik niet elk topic op het forum gaan bekijken ben om te zien of dit al iemand opgevallen was).

Tijdens de intro zegt GDC: "Een van die 10 vertrok nietsvermoedend op een avonduur waarin hij/zij onvoorbereid de hoofdrol zou spelen." Hierna krijgen we een glimp van deze opdracht te zien. Alle kandidaten worden hier getoond op 1 persoon na, namelijk Bas. Ze hebben bij de mol nogal de neiging om een gigantische hint in aflevering 1 te gooien en mogelijks was het dit wel.
Eva ook niet. Elisabet en Kaat 2x
Kaat-Bruno-Elisabet-Martijn bij Gilles
Joeri-Ingrid-Lies Kaat-Axel-Elisabet bij de schermen.
Eva en Bas komen niet voor in die beelden.

jos.jansen10 apr 2019, 16:31

328  Uma
Jay-Lo schreef: Eva ook niet. Elisabet en Kaat 2x
Kaat-Bruno-Elisabet-Martijn bij Gilles
Joeri-Ingrid-Lies Kaat-Axel-Elisabet bij de schermen.
Eva en Bas komen niet voor in die beelden.
Ik dacht Eva wel gezien te hebben, maar zal me dan vergist hebben. De 2 blonde dames lijken in een flits soms nogal op elkaar. (mijn excuses hiervoor)

Taupe07710 apr 2019, 17:56

767  Yens
jos.jansen schreef:Ben juist begonnen met alle afleveringen opnieuw te bekijken. We zijn nog geen 2 minuten ver en er valt me iets op (wat ik in dit topic nog niet heb zien verschijnen, ik moet wel toegeven dat ik niet elk topic op het forum gaan bekijken ben om te zien of dit al iemand opgevallen was).

Misschien de winnaar dan maar Bas is NIET de mol!

Vermoljoen10 apr 2019, 18:29

2354  Uma
Dat is waarom je nooit zeker bent van hints bij De Mol in België in aflevering 1! Omdat het soms ook een hint is naar de winnaar.

billie.holiday10 apr 2019, 18:58

462  Bert
Soms zien we wat we willen zien. Gilles zegt een aantal zinnen
Een van hen moest het nog worden , dan zie ik Kaat in beeld.
De hoofdrol zal spelen, dan zie ik weer Kaat.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 21