Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Taupe07710 apr 2019, 10:20

767  Yens
Mollenjager-DT schreef:Na deze aflevering waren de enige 2 geloofwaardige mollen die weinig tot niets gedaan hadden wat een mol niet zou doen voor mij ook alleen nog maar Axel en Kaat. Ik had er nog niet zo over nagedacht, maar tot het moment dat Kaat wordt afgeschoten, gaat alles inderdaad heel traag en daarna gaat het plots allemaal heel snel. Raar...

Kleine kanttekening. Er zitten schutters in het begin waardoor tijd verloren gaat, ze twijfelen de eerste keer om over te lopen naar depot voor wapens en verliezen ook weer tijd, ze doen een kleine omweg en vooral er is de patstelling die gebroken wordt door Bruno waar ze mogelijk heel veel tijd verloren hebben. Ik heb niet de tijd in het oog gehouden maar mogelijk heeft die patstelling vrij lang geduurd? Ik denk dus niet dat je dit enkel aan Kaat kan toeschrijven, maar voorlopig blijft ze wel mijn mol.

ex-molinator10 apr 2019, 10:47

3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:Joeri is inderdaad verdacht door het verhaal van Bas zomaar blindelings te geloven, maar langs de andere kant weet hij als mol waarschijnlijk ook waar de vrijstelling zich bevindt. Op het moment dat Bas de vrijstelling vindt, is hij echter niet meteen in de buurt. Het is Elisabet die 'opmerkt' dat Bas een vrijstelling in zijn zak steekt. Als Joeri de mol is, had hier toch anders moeten handelen denk ik dan.
Voor mij was Joeri hier de ultieme kandidaat: in alle omstandigheden kalm blijven, geen tijd verliezen en tactisch goed beschut blijven. Anderzijds (zoals ik eerder schreef) is het voor de mol ook geen enkel probleem dat er pasvragen of een vrijstelling gewonnen wordt (de 4000€ is een andere zaak).

Ben Jones10 apr 2019, 11:07

44
Ben Jones schreef:Deze proef werd verschrikkelijk traag uitgevoerd tot de laatste 20 minuten, als het Kaat niet is, wie is dan wel de oorzaak?
Dit moet zelfs 15 minuten zijn ipv 20, excuus.

Jansen10 apr 2019, 11:31

3423  Yens
ex-molinator schreef:Voor mij was Joeri hier de ultieme kandidaat: in alle omstandigheden kalm blijven, geen tijd verliezen en tactisch goed beschut blijven. Anderzijds (zoals ik eerder schreef) is het voor de mol ook geen enkel probleem dat er pasvragen of een vrijstelling gewonnen wordt (de 4000€ is een andere zaak).
Ja, dat is zeker zo. Dit is voor mij het zoveelste bewijs dat Joeri onmogelijk de mol kan zijn (en Elisabet ook niet), net omdat hij Bas ongemoeid laat. Vrijstelling of niet, als mol wil je niet dat er 4000 € bijkomt in de groepspot.

Jay-Lo10 apr 2019, 12:55

1690  Sven
Ben Jones schreef:De tijden, locaties en gebeurtenissen gevisualiseerd. De terugkeer naar de sanitary block heb ik voor de duidelijkheid in het oranje gezet.

Afbeelding
Als ze de eerste keer bij het uitkijkpunt komen, staat de klok op 44', bij de tweede keer op 41', op het stuk tussen het punt waar Axel afvalt en het punt waar Bruno afvalt zit geen enkele schutter. Dat weten zij natuurlijk niet, maar daar doen ze maar liefst 26' over. Terwijl het eerste stuk tot waar Axel afvalt ongeveer even lang is, en er 2 schutters zitten, daar doen ze maar 12' over. Ze hebben daar dus lang zitten overleggen blijkbaar.

lorenzo.dejongh10 apr 2019, 13:06

344  Sven
Ben Jones schreef:De tijden, locaties en gebeurtenissen gevisualiseerd. De terugkeer naar de sanitary block heb ik voor de duidelijkheid in het oranje gezet.

Afbeelding
Eigenlijk is het raar dat ze niet gewoon op sommige stukken de weg hebben afgesneden, waarschijnlijk mocht dat niet maar ik zie ineens mogelijkheden in de kaart. Dit geheel ter informatie.

The hunter10 apr 2019, 13:08

282  Uma
Jay-Lo schreef:Als ze de eerste keer bij het uitkijkpunt komen, staat de klok op 44', bij de tweede keer op 41', op het stuk tussen het punt waar Axel afvalt en het punt waar Bruno afvalt zit geen enkele schutter. Dat weten zij natuurlijk niet, maar daar doen ze maar liefst 26' over. Terwijl het eerste stuk tot waar Axel afvalt ongeveer even lang is, en er 2 schutters zitten, daar doen ze maar 12' over. Ze hebben daar dus lang zitten overleggen blijkbaar.
Ze hebben enorm veel tijd op dat stuk verloren omdat Elisabet de kaart verloren heeft en ze een heel stuk verkeerd gelopen zijn. Pas als Joeri op de proppen komt met de kaart vinden ze de juiste route.

Torremolinos10 apr 2019, 13:09

264
@Ben Jones: knap gedaan, kun je er eventueel de ‘loop’ die ze lopen nog opzetten?

Jay-Lo10 apr 2019, 13:11

1690  Sven
3 minuten. Eerst stond de klok op 44' en de 2de keer op 41'.

Ben Jones10 apr 2019, 13:20

44
'Verlies' van de kaart op het uitkijkpunt gebeurd op 44', na de cirkel die ze gemaakt hebben staat de klok op 33', daarna lijken ze de bunker meteen te vinden. De 33' die ik op de kaart heb gezet zou wel beter een time frame zijn van 33'-28'.

The hunter10 apr 2019, 13:24

282  Uma

Afbeelding
Mooi overzicht. Eigenlijk zit Kaat van alle kandidaten in de ideale positie om te mollen als de mol de Vietnamese krijgers kan vervoegen. Afgeschoten op de ideale plaats, aan het sanitary block waar Bas de vrijstelling moet ophalen en met weinig tijd op de klok (15 minuten), zodat het niet opvalt dat ze pas laat bij de jeep aankomt. Ze moet er dan wel op letten dat ze zich opstelt op een plaats waar kandidaten haar niet kunnen zien wegens andere kleur uniform, maar dat kunnen de makers voorzien hebben. Het zou zomaar kunnen dat ze haar ergens verdoken hebben opgesteld aan het einde van het pad waar zij een goed overzicht had en gemakkelijk Bas had kunnen afschieten. De proef kan dan toch gelukt zijn, omdat Bas niet Joeri en Elisabet heeft gevolgd, maar toevallig een weg heeft gekozen boven langs het pad waar hij buiten bereik van Kaat was. Het is maar een mogelijkheid natuurlijk 😉 En zij die in een Kaattunnel zitten, zullen er nu misschien nog meer inkruipen :mrgreen:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 27