Ik moet het fragment nog een paar keer herbekijken. Die namen onthouden is ook al heel wat haha :p Maar toch een paar dingen over het grillen door Gilles:
Bruno - Kandidaat:
Probeert eerst iedereen wat te misleiden door eigenlijk enkel "Zeker en vast" te antwoorden. Maar wanneer Gilles hem dan vraagt of hij net als de andere kandidaten een gewone kandidaat is, twijfelt hij vooraleer hij "ja" knikt. Als mol zou je dat nooit mogen doen lijkt mij
Axel - Kandidaat:
Axel liegt, zo opvallend. Hij was overduidelijk nerveus (Ik? Is da? lachje). Nochtans als piloten liegen we (of eerder de waarheid wat verbloemen) wel vaker, nooit 100% zeggen wat er te wachten staat, passagiers niet onnodig schrik aanjagen. En dan hier toch zo slecht kunnen liegen, hmm... Niet te vertrouwen die piloten :p Al ben ik vrij zeker dat hij geen "Misschien" heeft gekregen, gewone kandidaat.
Joeri - Misschien:
Gilles laat de groep weten dat Joeri pokert, kwestie van zijn pokerface eens te testen. Joeri gaat direct met zijn armen gekruist zitten, in een verdedigende houding. Hier en daar een lachje, korte antwoorden, proberen zo weinig mogelijk prijs te geven. Dat vind ik persoonlijk tekenen dat je iets verbergt of probeert te verbergen en geen gebluf. Lijkt mij ook iets te blij met wat hij gezien heeft.
Martijn - Twijfelgeval:
Al ben ik er nog niet 100% uit. Martijn zegt letterlijk dat hij misschien tevreden is met zijn scherm. Dat kan eigenlijk zowel betekenen dat hij een misschien scherm wilde hebben en een kandidaat scherm gekregen heeft, of toch een misschien scherm. Opvallend bij Martijn is dat hij achteraf in het busje echt "vies" is, heel kortaf. Ik dénk dat hij dus een misschien-scherm heeft gekregen en het toch niet is geworden. Het feit dat hij direct inspeelt op wat Bas zegt in het busje ("Ik denk dat de mol hier in dit busje zit", -"dat denk ik ook"), waarbij Bas toch eventjes zijn verbazing niet kan onderdrukken, denk ik dat Martijn wel Bas verdenkt.
Bas - Twijfelgeval:
Bas geeft niets prijs. Zijn antwoorden op Gilles zijn vragen zijn eigenlijk perfect. Hij laat enkel een klein steekje vallen bij "Het was geen verrassing wat je te zien kreeg" door direct "Nee" te antwoorden. Iets te snel naar mijn mening dus heeft hij gekregen wat hij wilde, wss een misschien scherm. Maar, Bas lijkt mij persoonlijk eerder een type om echt de mol te gaan vinden, headhunting dus.
Elisabeth: Kandidaat
Ze "had het wel verwacht". Lijkt mij heel eerlijk, gewone kandidaat
Eva - Twijfelgeval
Eva glimlacht met elk antwoord dat ze geeft, maar probeert die lach dan zo vlug mogelijk terug te verbergen... Twijfelgeval
Liesbeth - Kandidaat
"ça va" tevreden en "niet echt" verrast. Misschien niet heel tevreden met wat ze te zien gekregen heeft, ze had waarschijnlijk liever misschien de mol geweest.
Ingrid - Kandidaat
Buikgevoel :p
Kaat - Misschien
De manier van hoe ze antwoordt, is eigenlijk een open sollicitatie voor de mol ("ik kan dat zeker proberen" "ik heb gezegd dat ik mijn best ging doen als ik de mol zou zijn").