chicawah.janssen schreef:Vreemd vond ik ook dat Elisabet en Joeri de 7de toren oversloegen om de 8ste te maken, hoewel Eva duidelijk gevraagd had eerst de 7de te doen. Eva veronderstelde dat de 8ste minder belangrijk was en terecht: die ging alleen nog over het dresseren van het bord.Ze maakte de 8ste toren omdat die - dixit Joeri - bijna boven was.
Cedric schreef:Joeri zit eigenlijk in een ideale positie.Ik ga helemaal met je mee Cedric! In feite is deze proef een echt buitenkansje voor de mol. De kans dat deze opdracht mislukt zonder dat hij of zij iets moet doen, is schat ik, iets van een 95%. Het is eigenlijk een beetje vergelijkbaar met het fameuze "telefoneren", een persoon fluistert iets in het oor van de volgende, en zo verder, aan het einde van de rij, heb je een compleet ander verhaal.
Hij is ploegbaas, heeft ervaring met zo'n groepen sturen/coachen. Hij leidt alles, maant aan tot kalmte en voorzichtigheid, doet het eigenlijk voortreffelijk en komt dus erg positief over.
Anderzijds zou hij als ploegbaas ook in staat moeten zijn om de juiste mensen bij de juiste taken te zetten, met andere woorden hijzelf en Elisabet zo veel mogelijk torens laten bouwen, bijvoorbeeld de kleinste 4 en dan de laatste 2 of zo. Terwijl hij uiteindelijk zelf samen met Elisabet enkel toren 8 maakt..
Hij had dus beter kunnen doen, maar niemand die daarop let want hij komt over als diegene die ervoor zorgt dat alles goed draait.
Cedric schreef: Hij is ploegbaas, heeft ervaring met zo'n groepen sturen/coachen. Hij leidt alles, maant aan tot kalmte en voorzichtigheid, doet het eigenlijk voortreffelijk en komt dus erg positief over.Ik vond eerlijk gezegd Joeri overkomen als iemand die snel geïrriteerd werd door het gedrag van de kandidaten en van het minste al commentaar moest geven.
BeaVer schreef:...En toch keek ik met bewondering hoe kalm hij bleef en iedereen erop attent maakte (op een kordate doch beleefde manier) dat zijn toren het eindstadium naderde en dat ze dus efkes gedver van die tafel moesten blijven (en misschien ook van die blokjes en stokjes).
Ik vond eerlijk gezegd Joeri overkomen als iemand die snel geïrriteerd werd door het gedrag van de kandidaten en van het minste al commentaar moest geven.
BeaVer schreef:Ik vond eerlijk gezegd Joeri overkomen als iemand die snel geïrriteerd werd door het gedrag van de kandidaten en van het minste al commentaar moest geven.Ik ben iemand die totaal niet snel geïrriteerd word maar heb je gezien hoe die kandidaten zich gedroegen? ze waren zowat bijna rond aan het springen en met blokjes aan het smijten, daaraan zou ik mij zeker ook irriteren.