Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

chicawah.janssen18 mar 2019, 11:50

8153
Aha! 't Was Liesbeth die de dipsaus van het bord nam en ze ergens in een vergeethoek parkeerde. En intussen weten we dat zij niet de mol is.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 18 mar 2019, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

masterveecee18 mar 2019, 11:51

3547  Sven
check nog eens mijn post. was liesbeth 😉

Klaartje18 mar 2019, 12:47

2245  Uma
Ik vond opvallend hoe handig Elisabet is bij het bouwen van die torens.

Ze is heel handig, heeft de techniek om met stokjes te eten volledig onder de knie, dus die blokjes opnemen leek voor haar kinderspel. Ze heeft bovendien een zeer vaste hand (als dokter is dat mooi meegenomen, natuurlijk). Ze bouwde snel en efficiënt.

Waarom stelt één van de mensen die niet de mol is, niet gewoon voor om Elisabet alle torentjes te laten bouwen? Ik durf te wedden dat zij alle torens binnen de twintig minuten zou gebouwd hebben en dan waren alle receptbladen gewoon te lezen geweest.

Maar ja, geen communicatie, geen organisatie, in één woord: chaos! 🙂

Enkel Joeri probeerde de anderen kalm te houden, waarschuwde dat ze niet tegen de tafel moesten stoten, zag dat Eva niet goed bezig was en stelde voor dat zij effen een pauzeke zou pakken. Ploegbaas Joeri was tenminste een beetje bezig de boel te organiseren, voor zover dat mogelijk was.

chicawah.janssen18 mar 2019, 13:11

8153
Joeri kon ook goed torentjes bouwen.
Ik heb mij ook afgevraagd waarom hij en Elisabet niet bij de kortste torens begonnen en verder opschoven naar de grotere. Van Joeri verwondert mij dat nog het meest, aangezien hij daar meteen de leiding nam door de anderen aan te manen tot kalmte en erop te wijzen dat ze niet tegen de tafel mochten stoten.
Vreemd vond ik ook dat Elisabet en Joeri de 7de toren oversloegen om de 8ste te maken, hoewel Eva duidelijk gevraagd had eerst de 7de te doen. Eva veronderstelde dat de 8ste minder belangrijk was en terecht: die ging alleen nog over het dresseren van het bord.

Chaos en gebrek aan communicatie lijkt een constante bij De Mol. Bertrand zou zeggen dat ze erin gevlogen zijn gelijk kiekens :mrgreen:

Frolva18 mar 2019, 13:45

2204
chicawah.janssen schreef:Vreemd vond ik ook dat Elisabet en Joeri de 7de toren oversloegen om de 8ste te maken, hoewel Eva duidelijk gevraagd had eerst de 7de te doen. Eva veronderstelde dat de 8ste minder belangrijk was en terecht: die ging alleen nog over het dresseren van het bord.
Ze maakte de 8ste toren omdat die - dixit Joeri - bijna boven was.
Afbeelding

Maar even voordien had hij wel gezegd: "Ik krijg acht nooit boven."
Afbeelding

Gezicht van Eva sprak boekdelen (nadat ze de reden hoorde waarom ze aan toren 8 waren begonnen)
Afbeelding

Trouwens, op de tweede sceenshot zie je dat toren 7 en 8 bijna even hoog zijn (8 iets hoger? maar die moest ook hoger worden).

Conclusie: vreemd gedrag van Joeri!

Cedric18 mar 2019, 13:51

2834  Uma
Joeri zit eigenlijk in een ideale positie.
Hij is ploegbaas, heeft ervaring met zo'n groepen sturen/coachen. Hij leidt alles, maant aan tot kalmte en voorzichtigheid, doet het eigenlijk voortreffelijk en komt dus erg positief over.
Anderzijds zou hij als ploegbaas ook in staat moeten zijn om de juiste mensen bij de juiste taken te zetten, met andere woorden hijzelf en Elisabet zo veel mogelijk torens laten bouwen, bijvoorbeeld de kleinste 4 en dan de laatste 2 of zo. Terwijl hij uiteindelijk zelf samen met Elisabet enkel toren 8 maakt..
Hij had dus beter kunnen doen, maar niemand die daarop let want hij komt over als diegene die ervoor zorgt dat alles goed draait.

masterveecee18 mar 2019, 15:10

3547  Sven
Mo da is mollehedrah!
(dixit Hanne S04)

ik denk dat iedereen voor de eerste proef met mol serieus stress had

Jansen18 mar 2019, 21:22

3423  Yens
Cedric schreef:Joeri zit eigenlijk in een ideale positie.
Hij is ploegbaas, heeft ervaring met zo'n groepen sturen/coachen. Hij leidt alles, maant aan tot kalmte en voorzichtigheid, doet het eigenlijk voortreffelijk en komt dus erg positief over.
Anderzijds zou hij als ploegbaas ook in staat moeten zijn om de juiste mensen bij de juiste taken te zetten, met andere woorden hijzelf en Elisabet zo veel mogelijk torens laten bouwen, bijvoorbeeld de kleinste 4 en dan de laatste 2 of zo. Terwijl hij uiteindelijk zelf samen met Elisabet enkel toren 8 maakt..
Hij had dus beter kunnen doen, maar niemand die daarop let want hij komt over als diegene die ervoor zorgt dat alles goed draait.
Ik ga helemaal met je mee Cedric! In feite is deze proef een echt buitenkansje voor de mol. De kans dat deze opdracht mislukt zonder dat hij of zij iets moet doen, is schat ik, iets van een 95%. Het is eigenlijk een beetje vergelijkbaar met het fameuze "telefoneren", een persoon fluistert iets in het oor van de volgende, en zo verder, aan het einde van de rij, heb je een compleet ander verhaal.

Persoonlijk vond ik de positie van Joeri en Elisabet, het beste om te "mollen", voor zover het nodig was. In het onwaarschijnlijke geval dat de proef goed zou verlopen, konden zij op het einde nog ingrijpen.

BeaVer18 mar 2019, 21:26

1293  Uma
Cedric schreef: Hij is ploegbaas, heeft ervaring met zo'n groepen sturen/coachen. Hij leidt alles, maant aan tot kalmte en voorzichtigheid, doet het eigenlijk voortreffelijk en komt dus erg positief over.
Ik vond eerlijk gezegd Joeri overkomen als iemand die snel geïrriteerd werd door het gedrag van de kandidaten en van het minste al commentaar moest geven.
Het kwam bij mij ook niet over dat de anderen onvoorzichtig waren, want die cilindertjes rollen nu eenmaal.
Dus zo voortreffelijk en positief vond ik hem niet, en al zeker niet in de 2de opdracht, maar dat is niet voor dit topic.
Hij heeft hier ook met een heel andere groep te maken, dan met een bende lassers/bouwvakkers. Dat heeft toch net een andere aanpak nodig.

ex-molinator18 mar 2019, 21:49

3483  Uma
BeaVer schreef:...
Ik vond eerlijk gezegd Joeri overkomen als iemand die snel geïrriteerd werd door het gedrag van de kandidaten en van het minste al commentaar moest geven.
En toch keek ik met bewondering hoe kalm hij bleef en iedereen erop attent maakte (op een kordate doch beleefde manier) dat zijn toren het eindstadium naderde en dat ze dus efkes gedver van die tafel moesten blijven (en misschien ook van die blokjes en stokjes).
Mocht ik daar gestaan hebben ipv Joeri, er zouden een aantal deelnemers ter plaatse blokjes en stokjes gegeten hebben denk ik. :evil:

edit: komt eigenlijk overeen met de mening van Klaartje

mark.vandaele18 mar 2019, 22:10

178
BeaVer schreef:Ik vond eerlijk gezegd Joeri overkomen als iemand die snel geïrriteerd werd door het gedrag van de kandidaten en van het minste al commentaar moest geven.
Ik ben iemand die totaal niet snel geïrriteerd word maar heb je gezien hoe die kandidaten zich gedroegen? ze waren zowat bijna rond aan het springen en met blokjes aan het smijten, daaraan zou ik mij zeker ook irriteren. 😲

salb18 mar 2019, 22:37

352  Sven
Ik vind vooral de eerste keer dat Bas Kaat onderbreekt verdacht (wie begint er nu met het dresseren :? ) en hierdoor is Kaat vergeten te zeggen wat ze wel al gemaakt hebben zoals de dipsaus (al was ze dat wel van plan?).

De 2de keer beseft hij misschien dat het dom was (of dat het mollen zal volstaan ?) om hiermee te beginnen en wil hij de meer nuttige handelingen uitleggen.
Een 25 tal seconden krijgen we niet te zien maar hierin werd de uitleg gegeven over de groenten en Kaat geeft zelf aan dat ze is vergeten uit te leggen dat de pijpajuin nog in de pan moest.

En bij de derde keer was de tijd bijna op en was Kaat een aantal stappen vergeten uit te leggen, maar dat is niet onlogisch als je door Bas het recept niet chronologisch mag uitleggen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11