Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

chicawah.janssen07 apr 2019, 23:00

8153
Jansen schreef:Van Joeri en Elisabet geloof ik dat wel, omdat ze voor mij de meest gedoodverfde kandidaten zijn voor de finale. Dus de pot spijzen kan wel degelijk in hun voordeel zijn.
Je speelt om de mol te ontmaskeren en het geld is mooi meegenomen maar bijzaak.

Mollenjager-DT07 apr 2019, 23:01

767  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik heb mij ook afgevraagd of ze elkaar mochten afknallen. Ik denk het niet.
Toch denk ik dat het wel mocht, hoewel ik niet 100% zeker ben. Op een bepaald moment zegt Elisabet nog dat het mogelijk is dat Bas hen afschiet vlak voor de jeep, wat er dus op wijst dat de kandidaten elkaar ook mogen afschieten.

Cedric07 apr 2019, 23:02

2834  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik heb mij ook afgevraagd of ze elkaar mochten afknallen. Ik denk het niet.

Ik zou Bas niet gevolgd zijn maar snel naar de jeep gerend zijn en ervandoor. Bas geen vrijstelling (en hij heeft de opdracht niet meegdaan, wat in zijn nadeel is), geen geld verdiend, maar ik en nog 1 andere persoon 2 pasvragen. Egoïstisch natuurlijk, maar Bas stond daar te liegen voor zijn vrijstelling.
Mocht hij het eerlijk gespeeld hebben, zoals Cédric schreef, OK, maar nu?
Dat kon volgens mij niet. De jeep bleef sowieso staan tot het uur voorbij was. Je kon wel naar de jeep rennen, maar sowieso zou je dan nog moeten wachten tot de tijd verstreken was.

Jansen07 apr 2019, 23:02

3423  Yens
wim.geuens schreef:Wat was me dat met de kaart?
Ik zag een frame waar de kaart werd "gedropt".
Opvallend vond ik, was het Elisabet zelf die de kaart dropte of werd die door iemand anders uit haar zak gehaald en op de grond gegooid? Ik vermoed het laatste. Dat Joeri die dan oppikt en daar niets over zegt, is volgens mij een manier om de mol uit zijn kot te lokken. Volgens mij heeft Joeri in deze aflevering de bevestiging gehad wie de mol is 😎 .

chicawah.janssen07 apr 2019, 23:03

8153
Mollenjager-DT schreef:Bas schrap ik als mol, of hij is een hele slechte mol. Zijn leugen trok op niets en daarnaast zorgt hij er ook bijna in zijn eentje voor dat er hier 5000 euro verdiend wordt, terwijl hij dit toch gemakkelijk had kunnen vermijden. Joeri en Elisabet zakken ook weer een beetje op mijn lijstje, aangezien ze hier niet verhinderen dat Bas op tijd in de jeep stapt, hoewel mij dat ook niet zo moeilijk lijkt. Zoals ik eerder al zei, zouden ze hem dan misschien beter neergeschoten hebben. Dat had bij mij ook volledig geloofwaardig overgekomen, aangezien het normaal is dat je een andere kandidaat geen vrijstelling gunt.

Daarnaast vond ik het ook raar dat de kandidaten een bandje met een kleur rond hun arm moesten doen. De scherpschutters zaten allemaal langs de kant in het bos, dus kan het toch niet moeilijk geweest zijn om de kandidaten ook zonder gekleurd bandje van hen te onderscheiden. Mij lijkt het ook eerder dat de scherpschutters de mol aan zijn/haar kleur van bandje herkennen. Dit is ook...
Ze hadden een bandana in de kleur van hun molboekje.

Cedric07 apr 2019, 23:03

2834  Uma
Nog iemand bij wie het meteen uitvallen van Axel over kwam zoals toen Eline zich in de fietsopdrachtenproef meteen liet afvallen?
Axel komt bij mij enorm verdacht over deze aflevering..

Jansen07 apr 2019, 23:04

3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Je speelt om de mol te ontmaskeren en het geld is mooi meegenomen maar bijzaak.
Het een sluit het andere niet uit voor mij... De beste manier om de pot te winnen is uiteraard om snel te weten wie de mol is.

Jay-Lo07 apr 2019, 23:04

1690  Sven
Mollenjager-DT schreef:Ik weet niet of Joeri en Elisabet niet anders konden dan met hem meegaan. Wat als de kandidaten ook elkaar mochten neerschieten, als ik in die opdracht gezeten had en ik merkte op dat Bas stiekem een vrijstelling meeneemt en er dan zo snel mogelijk vandoor gaat, zou ik hem meteen afschieten. Spijtig voor de pot, maar je bent er in de eerste plaats om de mol te ontmaskeren en zo ver mogelijk te geraken, of zo denk ik er toch over.
Ik denk wel dat dat een optie was want Elisabet stelde dat Bas hen dan zou afschieten. Bas zei dat hij het eerlijk zou spelen. Zou Bas de vrijstelling gekregen hebben als hij niet in de jeep zat?
Was zo 'n beetje als met Joke. Is Joke dood? Is Bas dood? Jep, hij had een vrijstelling en sorry jongens, ik ga voor mezelf en heb hem neergeknald. 😃

chicawah.janssen07 apr 2019, 23:05

8153
wim.geuens schreef:Wat was me dat met de kaart?
Ik zag een frame waar de kaart werd "gedropt".
Elisabet "verloor" de kaart, Joeri zag dat en raapte ze op maar vertelde dat niet. Slimme Joeri!

Mollenjager-DT07 apr 2019, 23:05

767  Yens
chicawah.janssen schreef:Ze hadden een bandana in de kleur van hun molboekje.
Dat wist ik niet, maar het bevestigt dus wel de theorie dat de productie al een tijdje van tevoren wist wie welke kleur van band zou dragen bij deze opdracht en zo dus ook de Vietnamese scherpschutters kon inlichten.

Cedric07 apr 2019, 23:07

2834  Uma
chicawah.janssen schreef:Elisabet "verloor" de kaart, Joeri zag dat en raapte ze op maar vertelde dat niet. Slimme Joeri!
De vraag hierbij is natuurlijk hoe Elisabet die kaart verliest. Is het onoplettendheid en per ongeluk, of laat ze die bewust vallen? Weet ze dat Joeri nog achter komt of niet (want hij leidde de groep dacht ik)? Test Elisabet Joeri of test Joeri Elisabet?

Jay-Lo07 apr 2019, 23:12

1690  Sven
Cedric schreef:Nog iemand bij wie het meteen uitvallen van Axel over kwam zoals toen Eline zich in de fietsopdrachtenproef meteen liet afvallen?
Axel komt bij mij enorm verdacht over deze aflevering..
Maar Eline viel af omdat haar conditie echt niet zo sterk was. Er viel toen echt wel meer te mollen dan dat. U laten afschieten aan het begin is echt niet verdacht vind ik. Wat ik gek vond was dat Bruno zich opofferde voor de groep wanneer ze de handdoek in de ring wilden werpen omdat ze vastzaten. Iedereen wilde gewoon zijn pasvragen, en daar wachten tot de tijd om was.
Als je je herinnert dat het vorig jaar niet de bedoeling was dat Joke zo snel werd uitgeschakeld, vind ik dat verdacht. De opdracht zou niet verder lopen, Bas zou tot het einde der dagen in de cel wegrotten en Elisabet zou blij zijn om haar pasvragen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27