Stel dat Bas de mol was en hij zou alle vragen juist hebben: geen 3/3 voor een vraag.
Stel dat Elisabet of Axel de mol zou zijn en zij hebben alle vragen juist: welgeteld 1 vraag die geen geld zou opleveren.

BeaVer schreef:Ik post hier nog even het schematische overzicht van vragen en antwoorden, met dank aan Cafe de Mol.Dus Axel zorgt ervoor dat geld verdiend wordt bij vragen 1, 2 en 4.
Stel dat Bas de mol was en hij zou alle vragen juist hebben: geen 3/3 voor een vraag.
Stel dat Elisabet of Axel de mol zou zijn en zij hebben alle vragen juist: welgeteld 1 vraag die geen geld zou opleveren.
Jay-Lo schreef:Hetgeen hier wel is, dat de mol wel gebriefd kon zijn wat de bedoeling was van de proef, en zo ook wist dat er 3 goede antwoorden moesten zijn om 0 euro binnen te halen. Maar dat er geen tijd was om de mol te briefen welke vragen er waren en zodoende zijn/haar plan moest trekken. De enige optie is dan om fout te antwoorden omdat je het gewoon niet weet, of fout te antwoorden als je denkt dat maar 1 iemand het fout heeft, en een goed antwoord te geven wanneer je denkt dat de vraag te gemakkelijk is en de andere 2 het ook weten.Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken.... Ik ging ervan uit dat De Mol nog was gebriefd om de juiste antwoorden mee te delen. Of was al meteen na de eerste opdracht de quiz?
BeaVer schreef:Helemaal niet, want de kans is groter dat er iemand fout antwoordt, dan dat iedereen juist antwoordt.Dat zeg ik ook niet? Ik zeg dat het beter is voor de mol om meer goede antwoorden te geven dan foute. Ik zeg niet dat de mol altijd goed moet antwoorden. Als je je als mol niet verdacht wil maken, moet je ook goed antwoorden, dus 50/50. Een mol die alles fout gaat beantwoorden is ook maar stom. Daarom was Elisabet hier te opvallend verdacht.
daarbij hadden Kaat en Joeri de vragen heel goed opgesteld en dat is een factor die je ook moet incalculeren.
Het is dus makkelijker om te mollen door fout te antwoorden, wat gegarandeerd geen 300 flappen per vraag extra oplevert, dan elke vraag goed te beantwoorden, omdat je ervan uitgaat dat iedereen de vraag wel goed zal hebben. In het tweede geval is het risico veel groter dat je als mol enkel geld in de pot brengt, dan geen.
BeaVer schreef:Helemaal niet, want de kans is groter dat er iemand fout antwoordt, dan dat iedereen juist antwoordt.Dat zeg ik ook niet? Ik zeg dat het beter is voor de mol om meer goede antwoorden te geven dan foute. Ik zeg niet dat de mol altijd goed moet antwoorden. Als je je als mol niet verdacht wil maken, moet je ook goed antwoorden, dus 50/50. Een mol die alles fout gaat beantwoorden is ook maar stom. Daarom was Elisabet hier te opvallend verdacht.
daarbij hadden Kaat en Joeri de vragen heel goed opgesteld en dat is een factor die je ook moet incalculeren.
Het is dus makkelijker om te mollen door fout te antwoorden, wat gegarandeerd geen 300 flappen per vraag extra oplevert, dan elke vraag goed te beantwoorden, omdat je ervan uitgaat dat iedereen de vraag wel goed zal hebben. In het tweede geval is het risico veel groter dat je als mol enkel geld in de pot brengt, dan geen.
BeaVer schreef:Interessant! Om zo weinig mogelijk geld te krijgen, zou de mol dus best hetzelfde (juist/fout) antwoorden als de anderen, dit is dus proberen allemaal juist voor een gemakkelijke vraag en fout voor een moeilijkere. Hieruit zou je kunnen afleiden dat Axel niet als een mol dacht. Bas en Elisabet hebben beide slechts één keer volledig anders (juist/fout) dan de twee anderen geantwoord.