Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

melissa29 apr 2019, 00:26

9  Uma
Jay-Lo schreef:Axel zegt ook meteen dat hij de andere 3000 heeft, hij had die kunnen bijhouden. Aan het eind werden de overgebleven kaarten niet getoond, alleen de vrijstelling en het strafpunt. Axel was heel erg achterdochtig naar Bas toe. Ik denk dat hij al blij was dat hij het strafpunt niet trok.
Naar Bas toe. Hij zegt dat hij niet wist dat er zulke hoge bedragen inzaten. Mols en onmols, hij doet zich voor dat hij niet gebriefd werd ook al vond hij de gsm.
Had gekund, maar dan had iedereen tijdens de test gezien dat hij wel 3000 had. Het was een van de vragen. Dan ben je onmiddelijk ontdekt als mol. Zou ook wel heel lomp zijn, niet? Dus ik gok trouwens dat de kaarten wél allemaal op tafel kwamen achteraf.

mark.vandaele29 apr 2019, 00:42

178
yevo schreef:Ik vraag me inderdaad ook af of de mol hier wordt bijgeteld. Aangezien we redelijk zeker weten dat de mol de vragenlijst niet invult?
Gilles VB zei dat hij de test in het begin altijd helemaal correct invulde tot de productie zei dat het eigenlijk toch niet nodig was, ik weet nu niet of ze die test volledig invullen of gewoon even wat beelden filmen om er in te monteren. Maar qua eerlijkheid zou ik het dan eerlijker vinden indien de mol in deze vraag niet geïncludeerd wordt

melissa29 apr 2019, 07:36

9  Uma
melissa schreef:Had gekund, maar dan had iedereen tijdens de test gezien dat hij wel 3000 had. Het was een van de vragen. Dan ben je onmiddelijk ontdekt als mol. Zou ook wel heel lomp zijn, niet? Dus ik gok trouwens dat de kaarten wél allemaal op tafel kwamen achteraf.
Nog even ter verduidelijking hiervan:
Als je je kaarten niet achteraf moesten tonen blijft het heel riskant. Want Joeri had geen kaarten meer en Bas de zijne waren een strafpunt en een vrijstelling, en dat stond ook zo bij de test. Dan heb je Elisabet en Axel nog over, en Elisabet zei heel duidelijk dat ze geen hoge bedragen had. Dan kom je automatisch bij Axel.
Dus ik vind het heel normaal om hier als mol in te stemmen met de 3000 die Joeri voorstelt? Bovendien kwam hij er snel mee aanzetten en heb je op dat moment als mol sowieso niet veel tijd om na te denken. Zeker als je al gebrieft bent die ochtend...

masterveecee29 apr 2019, 07:44

3547  Sven
Klaartje schreef:Dat vond ik ook vreemd, omdat Joeri ook naar Bas keek. En even tevoren hoor je Joeri zeggen dat "Bas zijn vertrouwenspersoon is, die hij voor 90 procent zeker vertrouwt". Dan denk ik toch dat Joeri Bas niet als verdachte had.

Als Bas werkelijk de mol is, dan was dat wel een heel ongemakkelijk moment voor de mol, maar zat Joeri dan niet op de verkeerde mol? Of betekent het kijken van Joeri naar Bas helemaal niks dan? Indien wel, dan kan je eigenlijk weinig besluiten uit dat feit dat iedereen naar Bas keek.
Ze kunnen allemaal juist zitten. Maar Joeri kan minder juiste antwoorden hebben of in tijd trager zijn. Is al voorgevallen bij cathy en Hanne in S04 en bij Pascale S06

Vermoljoen29 apr 2019, 07:45

2354  Uma
Eerste keer in de geschiedenis dat een kandidaat 2 vrijstellingen krijgt in 1 seizoen.

Torremolinos29 apr 2019, 07:50

264
melissa schreef:Nog even ter verduidelijking hiervan:
Als je je kaarten niet achteraf moesten tonen blijft het heel riskant. Want Joeri had geen kaarten meer en Bas de zijne waren een strafpunt en een vrijstelling, en dat stond ook zo bij de test. Dan heb je Elisabet en Axel nog over, en Elisabet zei heel duidelijk dat ze geen hoge bedragen had. Dan kom je automatisch bij Axel.
Dus ik vind het heel normaal om hier als mol in te stemmen met de 3000 die Joeri voorstelt? Bovendien kwam hij er snel mee aanzetten en heb je op dat moment als mol sowieso niet veel tijd om na te denken. Zeker als je al gebrieft bent die ochtend...
Er bleven inderdaad maar 2 kaarten over op het eind die niet getoond werden: 2x 400 euro. Deze bleven over bij Axel en Elisabeth (Axel trok deze van Bas maar kon hem niet meer spelen). Maar als Axel de 3000 niet had gespeeld, dan waren waarschijnlijk de 2x 3000 ook niet uitgekomen net als de 2x 400.

Bas was hier degene die het hele spel het meeste op slot zette. Maar wanneer Joeri en Axel hun strafpunt wegspelen, weet hij ook zeker dat Elisabet de vrijstelling heeft. Logisch dus dat hij niet in zijn kaarten wil laten kijken en heel weinig communiceert.

Torremolinos29 apr 2019, 08:20

264
Ik ben het nu aan het herbekijken, ik denk inderdaad dat ik mis ben. Maar ik ben er nog niet helemaal uit...

melissa29 apr 2019, 08:22

9  Uma
david.vierstraete schreef:Wat mij opviel: Elisabet deed er alles aan om Axel te laten weten dat er nog een vrijstelling inzat. Dit waarschijnlijk omdat ze hoopt dat hij de vrijstelling neemt van Bas.
Want ze heeft liever dat de mol Axel de vrijstelling heeft dan haar medekandidaat/potentiele winnaar Bas.

Ps. Ik zit nochtans op Bas.
Dit vond ik ook héél opvallend. Dus ik zie maar twee opties, eigenlijk.

1. Ze is de mol en wil op die manier ervoor zorgen dat Axel voor de vrijstelling gaat en ze geen bedrag overeen komen. Minder geld in de pot. Lijkt me zeker mogelijk.
2. Ze is de mol niet. Dan zou ik denken dat je zeker de vrijstelling naar je eigen hoofdverdachte wil laten gaan. Ik zou het op dat moment niet slim vinden om, als Bas de mol is, dat van die vrijstelling zo duidelijk te zeggen. Dan vergroot je Axel zijn kans. Ik zou eerder het omgekeerde denken, Axel is de mol en zij weet het. Als de vrijstelling naar Axel gaat heeft ze zelf meer kans om in het spel te blijven.

Of ze heeft het spel minder slim gespeeld, of Bas is de mol niet?

BeaVer29 apr 2019, 09:43

1293  Uma
Elisabet had de vrijstelling. Het moment dat die van je weg genomen wordt, krijg je eigenlijk een reden om het spel wat spannender te maken, want buiten geld in de pot valt er verder geen persoonlijk voordeel meer te winnen.
Daarnaast had zij eerst gelogen, want ze zei dat ze een pasvraag had. Zij wou kost wat kost de vrijstelling houden.
Elisabet kwam ook met de opmerking om de strafpunt bij de vrijstelling te houden. Ik denk dat ze daardoor ook een hint gaf naar Joeri en Axel dat beide kaarten dus bij Bas zaten.

Indien Axel de mol niet is, heeft hij hier wel een serieuze gok gedaan door blind te kiezen, want het had op verschillende manieren kunnen aflopen, maar ik denk dat Elisabet ergens hoopte dat Axel toch die vrijstelling te pakken kreeg en dat Bas daardoor een strafpunt kreeg. Axel gunde het Bas ook niet denk ik.
Indien hij wel de mol is, dan had ik ook wel graag de vrijstelling uit het spel gehouden (hij gaat toch sowieso door) en een strafpunt ging eigenlijk geen issue geweest zijn.

Bas speelde het spel hier heel goed eigenlijk. Moest ik de vrijstelling in handen krijgen, dan zou ik ook alles doen om die in handen te houden. Daarnaast had hij snel door dat Joeri en Axel de waarheid spraken over het feit dat ze een strafpunt hadden en die meteen uit het spel wouden halen. En op het moment dat het paar werd gelegd wist hij uiteraard 100% zeker dat Elisabet de vrijstelling had en er dus een kans was om die te krijgen.

BogersAsset29 apr 2019, 10:06

65
BeaVer schreef:Elisabet had de vrijstelling.
Hoe weet je dat zo zeker? Het enige dat we zeker weten is dat Bas en Elisabet beiden weten welke kaart de andere heeft (door eliminatie). Ze willen dit beiden in ronde 1 niet vrijgeven omdat ze dan informatie geven aan de andere spelers.

Het enige - niet-sluitende - 'bewijs' is dat Elisabet in ronde 2 zegt: 'ik had de vrijstelling' en Bas heeft die afgenomen.

Optie 1: Elisabet spreekt de waarheid --> Logisch in het geval je als 'mol' niet ontdekt wilt worden

Optie 2: Elisabet liegt --> Bas weet dit --> onlogisch als je als 'mol' niet ontdekt wilt worden

Ik dénk ook dat Elisabet de waarheid sprak maar we kunnen het nooit zeker weten en het zegt al helemaal niets over wie van hun twee nu de mol zou zijn (Bas of Elisabet)

Mijn target is wel nog steeds Elisabet :p

BeaVer29 apr 2019, 10:09

1293  Uma
Als ze in de biecht dan zegt dat zij de vrijstelling had, dan neem ik met zekerheid aan dat dat ook zo was.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17