Taupe077 schreef:en dan later dat éne ingrediënt in verkeerde mate toevoegen.Dat was - blijkbaar - een mogelijkheid, maar volgens mij is dat niet gebeurd; het was immers niet nodig om de proef te doen mislukken.
Klaartje schreef:Anderzijds is het een "blunder", te vergelijken met het domme antwoord van Eline op de vraag waar de oostkantons lagen (seizoen 5). Toen dacht ook iedereen: allez, dat ligt er toch vingerdik op, dus Eline kan de mol niet zijn, de makers laten dat toch nooit zien. En toch, achteraf hadden we beter moeten weten.Met dat verschil dat we voordien niet te zien kregen dat de mol werd gebriefd met de mededeling dat je de proef kan doen mislukken door West-Vlaanderen te antwoorden op die vraag.
Klaartje schreef:Wat Frolva zegt snijdt hout.Zou de mol alleen gehoord hebben dat ze een recept makkelijk kon verknoeien met een scheutje ‘verkeerd’? Anders is dit inderdaad erg opvallend van Elisabet. Zeker als ze ook nog weet dat alle andere kandidaten precies kunnen volgen wat ze doet. Elisabet vertelde in het voorstelfilmpje dat ze een goede mol zou zijn. Ze lijkt mij te slim om zichzelf zo verdacht te maken in de eerste opdracht. En wanneer je als eerste of laatste gaat ben je kwetsbaar omdat mensen deze informatie/beelden het beste onthouden.
Andere kandidaten hebben ook staan knoeien, zoals Martijn, die opnieuw aan die dipsaus begint en dan maar "een goede scheut" van het eerste ingredient erin kapt, maar dat was nog een beetje volgens het recept.
Maar wat Elisabet doet, stond helemaal niet in het recept: zij proeft de stukken vis die in de pan liggen te sudderen, zegt dat het niet genoeg gekruid is en kapt dan naar eigen smaak maar wat kruiden bij uit dat flesje. Wie weet wat daarin zat, hoe sterk dat dat was? Waarschijnlijk genoeg om de smaak fel te doen veranderen, wie weet.
Heel opvallend dat Elisabet juist datgene doet wat we in de briefing van de Mol hebben gehoord, dus dan begin ik ook te vermoeden dat de makers ons hier op een dwaalspoor willen brengen: so obvious. Anderzijds is het een "blunder", te vergelijken met het domme antwoord van Eline op de vraag waar de oostkantons lagen (seizoen 5). Toen dacht ook iedereen: allez, dat ligt er toch vingerdik op, dus El...
anja.mathijs schreef:Vind persoonlijk als eerste gaan ( Kaat en Bas) wel een goede positieDat was op zich inderdaad dé perfecte molpositie.
Frolva schreef:Wat mij bij Kaat en Bas ook wel opviel was dat ze de overbodige ingrediënten 'opzij' hebben gelegd; als je een beetje slim bent gooi je die toch gewoon weg?Waar dan? Er zal wel geen afvalbak geweest zijn. En eten op de grond gooien, dat doe je toch niet? En al helemaal niet in een arm land als Vietnam. En dan nog terwijl de Vietnamezen er staan op te kijken.