Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Jay-Lo08 apr 2019, 10:50

1690  Sven
Bruno zei tegen Joeri dat Bas al lang onder de grond zat. Opgesloten of zo iets. En dan dacht ik, hoe weet je dat, Bruno.

Matti08 apr 2019, 11:04

11
Ik vond die uitspraak ook heel raar, zeker wanneer Joeri (?) nog eens vraagt 'onder de grond?' en Bruno 'zich klaar te maken om ons af te schieten' als antwoord geeft. Precies of Bruno al wist dat er ging geschoten worden.

Ook de passieve houding als zijn masker vol 'doemp' hangt vond ik wat vreemd, dat kan je toch even afvegen, ipv doelloos rond te blijven lopen?

chicawah.janssen08 apr 2019, 11:05

8153
Inderdaad een beetje vreemd, maar er is elk jaar een opdracht met schieten dus misschien was het een gok van Bruno. Toch komt het ook op mij over alsof hij er meer van wist.

Axel vertrouwt Bruno niet met het kompas en Elisabet gooit de tags van Kaat en Eva weg maar niet die van Bruno. Verdenken zij hem? En wie verdenkt Joeri?

goldfinger08 apr 2019, 12:59

17
Maar mocht Bruno écht de mol zijn, zou hij dan zo'n opmerking maken? Is dit een varken/Ingrid-verhaaltje? Als je weet wat er komt, ga je dat toch niet zeggen? Denk ik dan.

Verder vond ik het inderdaad opvallend hoe Eva nog altijd op haar pasvragen afgerekend werd. Want daarvoor werd ze door Kaat ook al afgerekend toen die niets wilde vertellen over een activiteit waar Eva niet bij was. Je kan er toch niet eeuwig voor gestraft worden? Nu goed, ze ligt eruit. Het was slechts een menselijke bedenking.

Torremolinos08 apr 2019, 13:28

264
Het past perfect bij mijn verdenking, maar dit viel me toch net op bij herbekijken. Kaat die zegt dat ze vlugger moeten doen op het moment dat ze bij de luikjes passeren waar ergens de vrijstelling zit.

Afbeelding

Afbeelding

magali.dereu08 apr 2019, 13:30

184  Sven
Hoezo maakt haar dit extra verdacht?

Jefke12308 apr 2019, 13:31

15
chicawah.janssen schreef:Volgens mij wel.

Edit: tegelijk met MVC
MVC ?

Torremolinos schreef:Het past perfect bij mijn verdenking, maar dit viel me toch net op bij herbekijken. Kaat die zegt dat ze vlugger moeten doen op het moment dat ze bij de luikjes passeren waar ergens de vrijstelling zit.
Ik denk niet dat dit was om die luiken te passeren. Iedereen weet dat er niet veel tijd is, dus lijkt het mij logisch dat je op rechte stukken (waar geen schutters zullen zitten) even doorstapt.
Niemand, behalve Bas, wist van de vrijstelling, dus waarom zouden ze random luikjes beginnen opendoen?

mark.vandaele08 apr 2019, 13:39

178
goldfinger schreef:Maar mocht Bruno écht de mol zijn, zou hij dan zo'n opmerking maken? Is dit een varken/Ingrid-verhaaltje? Als je weet wat er komt, ga je dat toch niet zeggen? Denk ik dan.
Volledig met je eens, als Mol spring je voorzichtig om met de info die je op voorhand krijgt. Dat ga je niet zo spontaan uiten in de groep. Maar Bruno is voor mij eigenlijk totaal afgeschreven of molt toch maar op een zeer vreemde manier...

Taupe07708 apr 2019, 13:40

767  Yens
Torremolinos schreef:Het past perfect bij mijn verdenking, maar dit viel me toch net op bij herbekijken. Kaat die zegt dat ze vlugger moeten doen op het moment dat ze bij de luikjes passeren waar ergens de vrijstelling zit.
Duidelijk dat ik de uitzending eens volledig moet herbekijken en meer geconcentreerd!
Kan inderdaad een goede hint ALS Kaat de mol is EN weet dat de vrijstelling daar is. Het zou zo maar eens moeten zijn dat dit wat opengaat en de vrijstelling zichtbaar is. Los van de vrijstelling, moeten ze dan erna niet meer terug en hebben dus meer tijd!

Jefke12308 apr 2019, 13:40

15
Elisabet die gewoon de kaart laat vallen? Enkele seconden hiervoor voelde ze met haar handen aan haar hoofd, alsof ze op zoek was naar de kaart om die dan op de grond te werpen.

Joeri zegt hier ook 'wij pakken het risico, he' en het moment dat Elisabet antwoord 'dat is waar, SORRY' laat ze de kaart vallen.

Vind ik allemaal heel verdacht, ik weet ook niet goed wat ik er moet van denken.

Bruno zegt tijdens deze opdracht dat ze maar een uur hebben en dus moeten voortdoen, maar als ze bij een panorama komen is hij de eerste die zegt 'Hier mannen, mag ik even genieten hier?'
Op die manier laat hij heel de groep gewoon tijd verliezen.

jim-bob.desreumaux schreef:Yup, dat staat in mijn EDIT :mrgreen:

Maar ik was niet mee op dat moment. Was dat de kaart waarvan ze zeiden dat ze verloren was, of lag er op de plaats waar ze toekwamen een nieuwe kaart klaar ?
Even later zegt Elisabet dat ze de kaart kwijt is, volgens mij gaat het om dezelfde kaart. Elisabet laat dus de kaart 'perongeluk' vallen, Joeri raapt hem op. Op die manier weet Joeri perfect de weg en kan hij de groep leiden, terwijl iedereen denkt dat Elisabet domweg de kaart heeft laten vallen.

Cedric08 apr 2019, 14:09

2834  Uma
Op zich ook wel raar dat niemand Joeri daar echt op aanspreekt...
Ze maken een lus, verliezen tijd, waarom?

Joeri kan dit altijd uitleggen dan eens ze de kaart hebben: "Ik ben teruggegaan om de kaart te zoeken". Maar de vraag wordt hem niet gesteld.

En als Elisabet écht per ongeluk de kaart verloor, dan zou ik mij in haar plaats toch vragen stellen. Zeker als later enkel zij 2 over blijven.

Ik denk dat die twee elkaar aan het testen waren en nu ook elkaar niet meer verdenken.

remko.sellekaerts08 apr 2019, 15:32

25
Ik lees hier dat als Joeri en Elisabet zouden beslissen om Bas achter te laten ze geen geld zouden verdienen, Bas geen vrijstelling krijgt maar dat er wel pasvragen verdiend worden. Worden deze alleen maar verdiend als ze op tijd in de jeep zitten of is dit enkel voor het geld. Want stel nu dat Bas de vrijstelling te pakken heeft en samen met Joeri en Elisabet buiten de tijd in de jeep geraakt. Krijgt er dan niemand iets of houdt Bas zijn vrijstelling en de andere hun pasvragen ?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 27